Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Korting vragen

<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 13:32

Bericht 17 Jul 2017 15:43

Re: Korting vragen

Ik bedenk me dat dus altijd veel te laat, als de aankoop al rond is. Ik ben daarnaast ook echt niet goed in onderhandelen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 17 Jul 2017 18:01

Re: Korting vragen

Toen ik mijn C1 wilde kopen, wilde ik mijn Peugotje inruilen. Op MP had die auto me hoogstens 2300 euro opgeleverd. Toen ik de verkoper vroeg hoeveel hij voor mijn Peugeot wilde geven, antwoorde hij met 2700 euro. Ik heb toen gezegd er minimaal 3000 voor te willen krijgen en daar is hij toen mee akkoord gegaan. Daar was ik toen heel blij mee, haha.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem243

Bericht 17 Jul 2017 19:09

Re: Korting vragen

Ik probeer het wel eens, inderdaad bij meubels maar ook elektronica e.d., maar blijkbaar kom ik niet kordaat genoeg over want het lukt me bijna nooit :laughcry:

Zo hebben we wel eens een stapel huishoudelijke apparaten gekocht bij dezelfde winkel maar meer dan wat doosjes gratis stofzuigerzakken kon ik er niet uit slepen. En onlangs bij een stoel wilden ze het showmodel meegeven waarop ik aangaf dat ik dat prima vond maar dat er dan wel een korting op moest, gingen ze toch maar een nieuwe voor me bestellen...

Bij klusdingen aan het huis waar we een offerte voor hebben opgevraagd eigenlijk nooit geprobeerd, nooit bedacht dat dat een optie was.

Ik ben er dus gewoon niet zo handig in en mijn man probeert het helemaal niet. Zullen we toch aardig wat geld misgelopen zijn vrees ik.
<<

Zero

Bericht 17 Jul 2017 21:27

Re: Korting vragen

Ik vraag zelf nooit om korting. Echt nooit.


Ik werk zelf ook in de retail, in een winkel waar korting geven gewoon eigenlijk niet bestaat. Ik kan het ook echt niet zomaar geven, er zit niet een knop op mijn computer waarmee er opeens 10% af gaat of zo.
Maar sommige mensen zullen er altijd om blijven zeuren. Van "Ik ben goede klant hier" tot "Maak een mooie pakketprijs en dan hebben we een deal".
En dan ga ik van :face: nope. Sorry :)

En dan kijken ze even op hun neus en kopen het vervolgens toch wel. Als je prijzen wil onderhandelen moet je naar een prijsvechter gaan...Ik geef liever gewoon een heel goed advies en dat is ook wel een tientje meer waard. Ook als de klant uiteindelijk het product niet koopt is er geen enkel probleem. Ik hoef hem niet achterna te rennen op straat om de deal toch te sluiten.



Bij mijn eigen bedrijf vind ik het soms een beetje gek. Als ik een bruidspaar binnen krijg dat in hoogseizoen wil trouwen en om korting vraagt, dan vraag ik me altijd af waarom. Niet om arrogant te klinken, maar er zit een kans in dat ik die dag een andere bruiloft kan boeken die wél gewoon het bedrag wil betalen.
Sowieso bied ik zelf standaard kortingen aan buiten het hoogseizoen, dus tja. Korting moet dan echt wel gegrond zijn wil ik dat geven.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 18 Jul 2017 18:13

Re: Korting vragen

Ik doe dat eigenlijk nooit. Ben ik te schijterig voor, en ik kom dan ook echt niet overtuigend genoeg over. Terwijl het soms best kan. Zo ging mijn broertje naar een auto kijken voor mij (ik kon pas de volgende dag mee) en heeft toen best nog wat van de prijs afgekregen voor me.

Aan de andere kant heb ik ook niet zo heel veel gelegenheid om ergens korting te vragen. Veel dingen als meubels komen van Ikea en ik koop heel vaak allerlei spullen via marktplaats. Daar probeer ik soms wel te onderhandelen, en regelmatig met succes.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 18 Jul 2017 20:49

Re: Korting vragen

Gelukt hoor! De offerte is opnieuw opgemaakt en het bedrag is bijna 10% verlaagd.

Blij dat ik het geprobeerd heb haha.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Jul 2017 20:54

Re: Korting vragen

Boks! Good job!
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 18 Jul 2017 20:56

Re: Korting vragen

Cotton schreef:Boks! Good job!


Thanks! Voel me echt een stoer wijf haha :ja:
<<

Anoniem243

Bericht 18 Jul 2017 20:59

Re: Korting vragen

Well done Frankie!
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 21 Jul 2017 16:01

Re: Korting vragen

Wel doen hoor! Kan je een hoop schelen!

Al ben ik daar ook geen held hoor haha. Maar toen ik jaren geleden op mezelf ging, lulde mijn moeder er overal korting vanaf of regelde er iets bij. Vaak krijg je dat wel voor elkaar.

Fijn dat het gelukt is Frankie ;)
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers