Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


wanneer starten met zwemles

<<

Anoniem336

Bericht 10 Jul 2017 13:07

wanneer starten met zwemles

De middelste staat op de wachtlijst voor de zwemles. Hij wordt medio december 5, en hij zou eind augustus kunnen starten.
Ik had niet verwacht dat hij zo snel al aan de beurt zou zijn. Nu begin ik toch te twijfelen. Enerzijds zeg ik "wachten tot januari, na de feestdagen". Anderzijds, wat maken die 4 maanden uit.

Wanneer zijn jullie begonnen met zwemles?
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 10 Jul 2017 13:46

Re: wanneer starten met zwemles

F werd in juni 5 en is na de zomervakantie begonnen vorig jaar. Hij mag hopelijk eind augustus afzwemmen.

Ik zou gewoon nu starten. Die paar maanden lijkt me niet zoveel uitmaken.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 10 Jul 2017 13:55

Re: wanneer starten met zwemles

Ik had gehoord dat het met 4 jaar al mocht/kon.
E is van april en begint in september. Ben erg benieuwd
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 10 Jul 2017 14:50

Re: wanneer starten met zwemles

WIj zijn begonnen toen hij 5 werd. Dat was in april. Hij mocht gisteren afzwemmen maar dat is niet gelukt want hij was ziek :( Nu mag hij volgende week.
#teammaple🍁
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 10 Jul 2017 15:00

Re: wanneer starten met zwemles

Met de oudste begonnen toen hij 5 was, maar het duurde ruim 2 jaar voor hij A had. Daarom met de jongste later begonnen. Die startte met 6,5 jaar en heeft afgelopen weekend A gehaald na anderhalf jaar. Al met al waren ze dus even oud toen ze hun diploma haalden, ruim 7 jaar.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 10 Jul 2017 15:02

Re: wanneer starten met zwemles

Wij zijn 2 maanden voor zijn 5e verjaardag gestart. Hij heeft er uiteindelijk anderhalf jaar over gedaan om zijn A diploma te halen. De jongste wordt na de vakantie 5, zij gaat dan waarschijnlijk met turbozwemles beginnen. Ik zou ook gewoon starten als ik jou was. De kans is wel groter dat ze het sneller halen wanneer ze ouder zijn. Dan zijn ze motorisch wat sterker, maar denk niet dat die vier maanden in jouw geval veel gaan uitmaken.
2011 2012 2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Jul 2017 15:03

Re: wanneer starten met zwemles

Y is begonnen met viereneenhalf, maar achteraf was ik liever wat later begonnen, vooral omdat ze vrij klein is voor haar leeftijd, dat maakte het vooral in het begin erg lastig. Vijf of vijfeneenhalf was voor haar beter geweest.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Jul 2017 15:05

Re: wanneer starten met zwemles

Wow wat snel, UN! M'n stiefdochter heeft gisteren na ruim twee jaar ook eindelijk haar A-diploma gehaald! Opluchting voor iedereen, want ze heeft motorische problemen waardoor het allemaal zo lang duurde.
❤ 7 juni 2018
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Jul 2017 15:09

Re: wanneer starten met zwemles

Mijn neefjes zijn pas echt begonnen met 5. De jongste wel eerder, maar die loopt zo zijn broers achterna in het zwembad. Hij heeft nu lessen watervrij worden. Is al een keer zonder bandjes in het diepe gesprongen en als een hondje naar de zijkant gezwommen.
Meestal adviseren ze ook pas met 5 te beginnen vanwege de ontwikkeling van de motoriek van de kinderen.
Ik geloof ook dat vaak de kinderen die 00 4 jarige leeftijd beginnen op rond dezelfde leeftijd hun diploma halen als kinderen die met 5 beginnen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Jul 2017 15:18

Re: wanneer starten met zwemles

Inderdaad snel! En ook fijn dat hij volgende week alweer mag afzwemmen. Bij mijn dochter duurde het gewoon weer een heel kwartaal als je niet kon afzwemmen, bij de zwemles waar ze eerst zat volgens mij zelfs een half jaar.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 10 Jul 2017 15:56

Re: wanneer starten met zwemles

Mijn zoon is net gestart met zwemles, de vereniging waar hij nu zit start pas vanaf 5 jaar en ze hebben een wachtlijst.
M:21072011
J :08012014
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 10 Jul 2017 17:50

Re: wanneer starten met zwemles

Mijn dochter begon met ruim 4,5 jaar met zwemles, zij deed uiteindelijk 1,5 jaar over haar A (in schoolvakanties ging de zwemles niet door).
Mijn zoon is afgelopen september begonnen en mag voorlopig nog lang niet afzwemmen voor A, hij was erg bang toen hij begon en heeft er lang over gedaan om watervrij te worden.
<<

Anoniem236

Bericht 10 Jul 2017 19:14

Re: wanneer starten met zwemles

Mijn zoon wordt in oktober 5 en start als het goed is na de zomer vakantie. De minimale leeftijd bij deze zwemschool is 4 jaar en 9 maanden.
Hoop eigenlijk wel dat hij voor volgend jaar zomer af kan zwemmen, maar of dat realistisch is?

Ik zou in jouw situatie ook na de zomer starten.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2825

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 10 Jul 2017 19:30

Re: wanneer starten met zwemles

Luuk word 7 september 5 en heeft 7 oktober zijn eerste zwemles.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 10 Jul 2017 21:54

Re: wanneer starten met zwemles

Ik wil J laten beginnen aan het begin van groep 2. Hij wordt dan in de zomervakantie 5. Eerder beginnen wil ik niet ivm te weinig kracht.
2015 💙
<<

Anoniem275

Bericht 11 Jul 2017 06:43

Re: wanneer starten met zwemles

T. is begonnen met 5.5, ik wilde hem met 5 laten beginnen, maar de wachtlijst was langer dan ik dacht. Hij is er, ondanks dat hij nog niet helemaal watervrij was toen hij begon, aardig snel doorheen gefietst.

Ik wel L. eind dit jaar opgeven en ik hoop dat hij dan volgend jaar na de zomer mag beginnen (hij wordt volgend jaar juni 5), maar zou dan ook gaan twijfelen als hij ineens al eerder mag vanwege de wachtlijst..
<<

Anoniem236

Bericht 11 Jul 2017 08:18

Re: wanneer starten met zwemles

Stomme vraag misschien, maar wat houdt watervrij in?

Mijn zoontje springt van de kant, zwemt met zijn gezicht in het water, gaat alleen van glijbanen af (als je in het zwembad valt na een glijbaan dan wacht iemand beneden uiteraard) en in mijn interpretatie is dat watervrij, of heb ik dat mis?
Wat verstaan ze er bij zwemles onder?
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 11 Jul 2017 09:01

Re: wanneer starten met zwemles

Lotus, watervrij houdt in dat hij niet bang is om nat te worden. Dus zonder problemen kopje onder durft, van de kant springen, dat soort dingen. Wat jouw zoon dus ook doet. Hoe zich dat in de zwemles ontwikkelt, is wel afwachten. Bij F. op voorbereidend A zit ook een jongetje dat als hij met zijn ouders zwemt nergens bang voor is. De zwemles is een ander verhaal, want daar is hij ontzettend angstig met op zijn rug zwemmen en duiken.

F. wordt volgende maand 4 en is al een paar maanden bezig met voorbereidend A. Hij was al volledig watervrij toen hij hieraan begon, soms iets te. Als we met hem door de wildwaterbaan bij Center Parcs gingen, deed hij er alles aan om bij ons weg te komen. Hij wou alleen. Hij mag ook niet zonder bandjes de kleedkamer uit, want geheid dat hij zo de plomp in springt. Wij willen hem dus zo snel mogelijk leren zwemmen, want als hij de kolder krijgt, is hij weg. Volgende week begint hij aan het reguliere A-programma, omdat hij niet meer naar voorbereidend A kan vanwege school.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 352

Geregistreerd: 02 Okt 2016 14:34

Bericht 11 Jul 2017 13:24

Re: wanneer starten met zwemles

Ik ben met beide kinderen gestart na hun 6e verjaardag. Binnen 9 maanden (en 1x per week 45 minuten groepsles) hadden zij hun A diploma.

Maakt het je uit om eventueel langer bezig te zijn? Is het al heel belangrijk om nu al te kunnen zwemmen (woon je dichtbij water, heb je een boot)?
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 11:18

Bericht 11 Jul 2017 14:32

Re: wanneer starten met zwemles

Onze oudste is begonnen met zwemmen toen hij ruim 4,5 jaar was. Hij heeft een maand geleden zijn diploma A behaald, waar hij ongeveer 14 maanden over heeft gedaan.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

anoniem203

Bericht 11 Jul 2017 15:04

Re: wanneer starten met zwemles

Mijn oudste is gestart een maand nadat hij 5 werd. Inmiddels zijn we bijna 2 jaar bezig en diploma A is in zicht. Onze jongste laten we gaan als hij 5,5 is. Ik vond bij de oudste dat we eigenlijk net te vroeg zijn gestart vandaar onze keuze om wat later te beginnen bij onze jongste.
<<

Anoniem255

Bericht 11 Jul 2017 20:29

Re: wanneer starten met zwemles

De oudste is gestart met na haar 5e verjaardag. Met ongeveer 13 maanden mocht ze op.

De jongste was heel watervrij en wilde graag op zwemles. Maar hij blokkeerde compleet bij de eerste zwemles. Even aangekeken en het ging steeds beter. Hij mag nu bijna over naar het 3e badje maar daar heeft hij dan wel ruim anderhalf jaar over gedaan. Ik verwacht dat het nog wel 9-12 maanden duurt voor hij op mag maar hij is nu zo ver dat ik bang ben dat als we stoppen hij straks compleet opnieuw moet.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8841

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 11 Jul 2017 21:05

Re: wanneer starten met zwemles

L wordt eind augustus 5. Ik wil haar na de kerstvakantie laten starten. Dan is ze bijna 5,5. Ze vind zwemmen wel leuk, maar is niet zo'n held in nieuwe dingen leren. Dus dan wacht ik liever tot na de feestdagen voor ze op zwemles gaat.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 22 Aug 2017 08:25

Re: wanneer starten met zwemles

Ik up dit topic want ik wil mijn jongste in laten schrijven voor de zwemles. Maar ik vraag mezelf af, welke leeftijd het handigst is om op zwemles te gaan en of je beter een snelcursus kan doen of gewoon regulier?
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 22 Aug 2017 08:40

Re: wanneer starten met zwemles

Hier mogen ze vanaf 4 jaar, maar ze geven wel aan dat rond 5 jaar gemiddeld genomen meer aan te raden is. Dan zijn ze vaak net wat sterker en is de motoriek weer net iets beter dan met 4 jaar. Maar dat hangt ook echt heel erg van het kind af. Mijn dochter is gestart met 5 jaar en vond het de eerste tijd nog best pittig. Ze had het gelukkig enorm naar haar zin, maar het kostte haar nog erg veel kracht en motorisch was ze ook de sterkste niet. Dus ze had niet extra snel haar diploma omdat ze met 5 begon.

Terwijl ik denk dat mijn zoon van 3,5 met 4 jaar misschien best al op zwemles zou kunnen. Hij is veel sterker. Overigens denk ik dat we met hem ook wachten tot 5 jaar, laat hem straks eerst maar lekker wennen aan de basisschool enzo.

Ze raden hier ook een 'normaal' programma aan, omdat je bij een snelcursus met het gevaar zit dat je het sneller verleert als je daarna niet regelmatig blijft zwemmen.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Papillio