Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Not so perfect parent

<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 06 Jul 2017 10:16

Re: Not so perfect parent

Carrie schreef:
Salome schreef:
Carrie schreef:Dat taboe is er toch niet (meer?) kijk maar naar die Facebookpagina's van loeder moeders enzo.

:palm: Het lijkt wel hip. Fijn dat er dames ook trots op kunnen zijn dat het huis ontploft is en dat de kinderen 3 danoontjes op hebben als avondeten.
Ik vind het maar een raar iets. En dan ook nog meedoen om een award te winnen.

Eens hoor. Ik vind dit topic ook een beetje bijzonder. Maar dat kan aan mij liggen.


Ik baal ook als mijn kind geen avondeten wil en naar bed gaat met alleen een bakje kwark op.
Ik weet dat het soms gewoon zo is en dat ze eten weigeren maar het voelt een beetje rot.
2016
<<

Anoniem301

Bericht 06 Jul 2017 10:19

Re: Not so perfect parent

Ja maar daar kan jij niks aan doen, toch? Je kunt hem niet dwingen. Dat maakt je geen loedermoeder (bah dat woord weer) of een slechte moeder. Maar dat bijna opscheppen en lacherig doen over hoe slecht men het doet kan ik nooit goed begrijpen.
<<

Anoniem328

Bericht 06 Jul 2017 10:23

Re: Not so perfect parent

Wat is er bijzonder aan dat moeders hier op het forum dingen opnoemen die ze eigenlijk wel wat beter/anders zouden kunnen doen, maar daar soms gewoon geen puf voor hebben. Dat soort dingen heb ik het met vriendinnen ook wel over.

Niemand beweert zichzelf een slechte moeder te vinden (behalve die loeder moeders dan misschien :P Maar die pagina ken ik niet).
<<

Anoniem328

Bericht 06 Jul 2017 10:26

Re: Not so perfect parent

Salome ik herken het ook wel hoor.
Onze zoon heeft soms ook dagen dat hij niks wil. Maar hij slaapt er niet minder om! In jouw geval kan ik het me extra goed voorstellen omdat hij al zo smalletjes is. Onze D heeft genoeg reserves dus dat maakt het nog wat makkelijker.

Onze zoon heeft momenteel van die dagen dat hij alleen wil eten als ik het geef. Mijn man mag niks geven en hij wil het zelf ook niet doen. Dan wordt hij echt hysterisch :palm: Maar daar gaan we dus niet in mee want hij wil op zo'n moment gewoon z'n zin krijgen. Met als gevolg dat hij soms met heel weinig eten op naar bed gaat. Ik voel me daar ook wel rot over, maar toegeven doen we niet.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 06 Jul 2017 10:32

Re: Not so perfect parent

Hij heeft gelukkig wat spekjes gekregen inmiddels en een ware groeispurt gehad.
Maar hij wil soms bij mijn man niet eten (net wat jij zegt Olijfje). En dan kom ik een uur later thuis en dan eet hij het zo nog op (koud ook nog want ik geef hem inderdaad niet zijn zin om wat anders te eten). Als hij echt honger heeft dan eet hij wel.
2016
<<

Anoniem328

Bericht 06 Jul 2017 10:47

Re: Not so perfect parent

Geef jij het dan een uur later wel aan hem? Of probeert je man het dan nog een keer? Eigenwijze mormels zijn het he :razz:
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 06 Jul 2017 11:01

Re: Not so perfect parent

Carrie schreef:
Salome schreef:
Carrie schreef:Dat taboe is er toch niet (meer?) kijk maar naar die Facebookpagina's van loeder moeders enzo.

:palm: Het lijkt wel hip. Fijn dat er dames ook trots op kunnen zijn dat het huis ontploft is en dat de kinderen 3 danoontjes op hebben als avondeten.
Ik vind het maar een raar iets. En dan ook nog meedoen om een award te winnen.

Eens hoor. Ik vind dit topic ook een beetje bijzonder. Maar dat kan aan mij liggen.


Het is denk ik maar net hoe je dit topic interpreteert. Jij leest het denk ik meer als een 'kijk mij eens opscheppen over hoe slecht ik het doe' topic. Ik voel me momenteel heel onzeker over mijn rol als (bonus)moeder. D heeft driftbui op driftbui en alleen bij mij en ik krijg hem er met geen mogelijkheid uit. Dan vind ik het echt fijn om hier te lezen dat ik niet alleen sta in mijn niet zo perfecte moederrol.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 06 Jul 2017 11:26

Re: Not so perfect parent

Oh lieve Lady, je doet het echt waan-zinnig GOED. Niet zo onzeker zijn! Kinderen kunnen een boel hebben hoor, die zijn het hele voorval een minuut later alweer vergeten.

Bijv. vannacht was onze oudste wakker en die bleef maar roepen om de tablet en het huis wakker schreeuwen, dat zowel mijn man als ik haar om beurten op haar sodemieter hebben gegeven. Soms zit daar een tik bij, maar vannacht heb ik haar in dr wangen geknepen en toegesist dat ze moest gaan slapen. Natuurlijk weet ik heus wel dat er een boel in haar hoofd om gaat, maar ze is geen prater dus dan kan ik eeuwen bezig met alles uit haar trekken. Nou nee, s'nachts slapen we en dan hou je gewoon netjes je mond dicht. (Dat ze al 5,5 jaar knudde slaapt en haar zusje ook al haar hele leven telt wellicht mee) Maar vanmorgen, toen ik haar dekens van haar af griste omdat ze niet op wilde staan en naar haar snauwde dat ze dan maar moest slapen s'nachts, kwam ze tijdens haar ontbijt tegen me aan zitten en zei 'ik vind je gewoon lief, mama'. Ze was alles alweer vergeten.

Wij moeten die grenzen stellen voor de kinderen, en hoe kortaf ik de ene keer tegen ze doe, zo hysterisch verliefd ben ik de andere keer op ze. Je ziet elkaar 24/7 en NIEMAND is 24/7 perfect lief, leuk en aardig, dat kan niet. Ik voed op vanuit mijn hart, vanuit mijn emoties en daardoor smelten mijn kinderen en ik in elkaar over. De maatschappij is immers ook niet altijd alleen maar leuk en positief, ik vind dat ik hun daar voor klaar moet stomen, en ondertussen leer ik hun dat ze zichzelf altijd mogen zijn, dat hun gevoelens niet weggestopt hoeven te worden, dat ze emoties mogen laten zien en dat ze nooit meer kunnen doen dan hun best - ook al betekend dat misschien niet dat je ergens de allerbeste in bent.

Qua onderwerp, ik sta denk ik in het woordenboek met een foto naast 'not so perfect parent' of 'loedermoeder', maar alles wat ik doe, doe ik uit liefde en dat vind ik het allerbelangrijkst. En mijn motto voor zware dagen met nukkige kinderen is ; "als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat". Sleept me toch weer lekker de dag door soms.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 06 Jul 2017 11:31

Re: Not so perfect parent

Olijfje schreef:Geef jij het dan een uur later wel aan hem? Of probeert je man het dan nog een keer? Eigenwijze mormels zijn het he :razz:


Oh mijn man probeert het dan tussendoor wel een keer. Maar zonder succes. Vaak gaat T dan huilen en steeds tegen hem opstaan en dus echt aan zijn broek hangen en miepen. Terwijl hij echt wel trek heeft al.
Ik kon dan rond 18.00 thuis en dan gaan wij zelf eten. Dan wijst hij zo naar zijn koude bordje DIE DIE
Het gaat er dus gewoon om dat ik het doe..
2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 06 Jul 2017 11:56

Re: Not so perfect parent

Dank je wel, lieve Parel. Ik denk dat onze manier van opvoeden erg overeen komt. Door het lezen van jou post realiseer ik me wel ineens dat ik moet voorkomen dat ik de lat voor mijn kinderen net zo hoog leg als die voor mezelf. Dat ik zo perfectionistisch ben, betekent niet dat mijn kinderen ook zo moeten worden. Toch weer een leermoment.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 06 Jul 2017 12:20

Re: Not so perfect parent

Dat denk ik ook, Lady. Ik denk ook dat we beiden voor deze opvoeding kiezen door alle hoge pieken en diepe dalen die we hebben meegemaakt, en daar is niks ergs aan. We LEVEN iig.

Onze oudste dochter is totaal nog niet bezig met cijfers en letters, en ondanks dat ze eigenlijk net als de rest mee zou moeten kunnen naar groep 3, hebben wij ervoor gekozen het beste voor haar te kiezen en nog een jaar te laten kleuteren. Liever straks met 2 vingers in haar neus school door, dan overal extra hard aan moeten trekken.

De jongste is zo'n dromer, die praat echt nog niet heel goed, en interesseert zich bijv totaal niet voor zindelijkheid, die laten we ook lekker gaan totdat ze zelf met dingen komt.

Mijn vader heeft vroeger altijd heel erg geprobeerd controle over me uit te oefenen en zijn dromen op mij te projecteren, waardoor ik daar zo'n afkeer van heb gekregen, die kinderen kunnen best een beetje losgelaten worden en hun eigen pad kiezen.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 06 Jul 2017 12:28

Re: Not so perfect parent

Dat wat Lady schrijft is het voor mij ook, onzekerheid. Niet dat ik mezelf een slechte moeder vindt. Ik twijfel heel vaak aan mezelf, zeker in mijn rol als moeder, maar weet dat ik geen slechte moeder ben. Het geeft mij alleen wel een 'goed gevoel' om dus niet alleen maar te lezen over hoe leuk kinderen alleen kunnen spelen, altijd vrolijk (lijken) te zijn en dat soort dingen. Natuurlijk weet ik ook wel dat ieder huisje zijn kruisje heeft, maar ik lees altijd alleen maar het positieve van anderen :wink:. Gewoon een topic met dus niet alleen maar perfect mom moments of opscheppen over mijn kind(eren) vind ik dus ook wel fijn om te lezen.

En ja in mijn omgeving hoor ik dus vaak wel pas de 'negatieve' dingen als ik zelf gewoon weer eens heel eerlijk ben. Dan hoor ik instemmende geluiden, maar zelf eens hun gal spugen doen veel mensen om mij heen dus niet.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 06 Jul 2017 12:44

Re: Not so perfect parent

Oh meneer de Uil, je mag me altijd een berichtje sturen hoor - ik hou van gal spuwen!
Dat is ook een beetje het irritante van bijv instagram, daar speelt iedereen bijna altijd mooi weer.
Ik word soms echt vrolijker van iemand z'n kind krijsend op de grond zien liggen dan weer zo'n perfect plaatje.
<<

Anoniem205

Bericht 06 Jul 2017 13:45

Re: Not so perfect parent

Ik ook hoor Parel! Ik kan me heerlijk vermaken met de hastag assholeparent. Of de club van ontaarde moeders: ik voel me geen ontaarde moeder, maar als S weer eens een driftbui heeft gehad op straat en alle oude vrouwtjes afkeurend naar me staren, of tut-tut-tut mompelen, dan voel ik me soms wel gruwelijk falen. En dan krijg ik zo'n enorme boost als er dan iemand langsloopt en roept 'sterkte, maar ooit (en dat kan even duren) wordt het wat beter'. Niks afkeurend, maar gewoon even erkenning dat opvoeden moeilijk is.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 06 Jul 2017 13:52

Re: Not so perfect parent

Heerlijke herkenning!

Ik ben pas echt een not so perfect parent: Het was het einde van een vermoeiende dag en mijn kind zat naast me op de bank en ik zat met mijn telefoon te spelen, daardoor zag ik niet dat ze zich verplaatst had en struikelde van de bank zo keihard voorover op de tafel met haar hoofd. Ik kan nog huilen.

Verder drinkt mijn kind teveel ranja, uit een flesje. Beter dan niet drinken denk ik dan maar.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 06 Jul 2017 14:13

Re: Not so perfect parent

Parel schreef:Oh meneer de Uil, je mag me altijd een berichtje sturen hoor - ik hou van gal spuwen!
Dat is ook een beetje het irritante van bijv instagram, daar speelt iedereen bijna altijd mooi weer.
Ik word soms echt vrolijker van iemand z'n kind krijsend op de grond zien liggen dan weer zo'n perfect plaatje.


Zie Instagram Parel ;-) speciaal voor jou :heart:
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 06 Jul 2017 14:18

Re: Not so perfect parent

Ik doe al 13 jaar maar een dotje, gelukkig vindt onze zoon van 13 dat we goede ouders zijn en heeft hij het fijn thuis (zijn woorden en dat is heel fijn om te horen). Daar doen we het voor toch?

F*ck it wat anderen zeggen of denken.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem301

Bericht 06 Jul 2017 14:57

Re: Not so perfect parent

Ok Lady dat snap ik wel. Lijkt me ook heel pittig voor je.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 06 Jul 2017 17:47

Re: Not so perfect parent

Olijfje schreef:Salome ik herken het ook wel hoor.
Onze zoon heeft soms ook dagen dat hij niks wil. Maar hij slaapt er niet minder om! In jouw geval kan ik het me extra goed voorstellen omdat hij al zo smalletjes is. Onze D heeft genoeg reserves dus dat maakt het nog wat makkelijker.

Onze zoon heeft momenteel van die dagen dat hij alleen wil eten als ik het geef. Mijn man mag niks geven en hij wil het zelf ook niet doen. Dan wordt hij echt hysterisch :palm: Maar daar gaan we dus niet in mee want hij wil op zo'n moment gewoon z'n zin krijgen. Met als gevolg dat hij soms met heel weinig eten op naar bed gaat. Ik voel me daar ook wel rot over, maar toegeven doen we niet.


Waarom geef je hem niet gewoon z'n zin in zon bui dan eigenlijk?
<<

Anoniem328

Bericht 06 Jul 2017 17:56

Re: Not so perfect parent

Omdat hij met zoveel dingen z'n zin wil hebben. Als we in alles gaan toegeven dan gaat het van kwaad naar (tot?) erger.
Het liefst wil hij dat ik alles doe de hele dag en m'n man mag niks doen. Nou daar gaan we dus echt niet in mee!

Misschien dat andere ouders daar wel in mee zouden gaan en dat is ook prima, maar zo willen wij het in ieder geval niet.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 06 Jul 2017 18:33

Re: Not so perfect parent

Nee dat zou ik ook niet doen hoor Olijfje.
Ik wil ook gewoon een dag weg kunnen zonder dat mijn man achterblijft met en hysterisch kind.
Dat moet T ook maar leren dat mama niet altijd zijn eten kan geven of hem naar bed kan doen.
2016
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 06 Jul 2017 18:41

Re: Not so perfect parent

Een vriendin en ik hebben vandaag samen een paar uurtjes op het strand gelegen. Mijn kind op school, haar kind op het KDV. Het was heerlijk! Erna beiden de kinderen weer opgehaald en vervolgens nog de dag afgesloten met een wijntje bij ons favoriete restaurant-café (hier in de straat, waar mijn vriend werkt). Haar zoon (1) en mijn dochter (6) zaten beiden aan de stamtafel starend naar hun eigen tablet. Wij met een wijntje voor ons neus nog heerlijk kunnen kletsen. Zal vast geen gezicht zijn geweest, maar dit was wel even een genietmomentje! Die tablets interesseerde ons even niks. We konden op die manier nog wat eten bestellen en een extra wijntje drinken, de kids waren toch rustig :smile:

Leverde overigens wel een geweldige foto op van die twee samen, starend naar hun eigen tablet, dezelfde gezichtuitdrukking en onze wijnglazen op de voorgrond :eyes:
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 06 Jul 2017 19:07

Re: Not so perfect parent

Ja oke, maar dat is ook wel weer het andere uiterste natuurlijk Salome, dat je een hysterisch kind achterlaat die altijd alles alleen maar met mama kan/wil. Daar had ik het niet over. Ik had t over je kind af en toe wel zelf de keuze geven (en dat doe je sowieso natuurlijk alleen op de momenten dat het kan). Maar Olijfje doet dat hierin dan dus niet, helder antwoord.
<<

Anoniem328

Bericht 06 Jul 2017 19:40

Re: Not so perfect parent

Oh maar als ik weg ben dan is er niks aan de hand! Gelukkig! Dan hebben mn man en zoon het super leuk samen.
Wij geven hem ook vaak genoeg wel de keuze. Maar het is een enorm pittig kind met een hele sterke eigen wil. Dus in bepaalde situaties zijn wij heel duidelijk en geven wij niet toe, waaronder het eten dus. Maar we zijn niet overal zo streng in hoor :P
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 06 Jul 2017 19:42

Re: Not so perfect parent

Haha, parisienne, nu zijn we benieuwd naar je foto natuurlijk!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Nan