Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe noemen jullie het geslachtsdeel van je kind?

<<

Anoniem280

Bericht 03 Jul 2017 20:46

Re: Hoe noemen jullie het geslachtsdeel van je kind?

Jongens hebben een piemel en meisjes een plasser.
Hier zijn ze er momenteel wel mee bezig.

Zelf zeg ik kruis, voor zowel man als vrouw, dat leren wij onze kinderen op Den duur ook.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 03 Jul 2017 20:58

Re: Hoe noemen jullie het geslachtsdeel van je kind?

Volgens mij zeiden wij vroeger ook 'spleetje'. Toch zou ik nu voor 'plasser' gaan denk ik. Kan iemand er niet een normaal woord voor uitvinden?

M'n stiefdochter heeft het trouwens weleens over haar 'brievenbus'. :wtf: Volgens mij heeft ze dat van haar moeder, al heb ik het m'n vriend ook een keer horen zeggen. Vind dat echt een belachelijke benaming! 'Doos' zei ze ook een keer, kan toch niet?!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem301

Bericht 03 Jul 2017 21:00

Re: Hoe noemen jullie het geslachtsdeel van je kind?

Whaha brievenbus! Bijzonder ja. Doos vind ik van dezelfde categorie als spleetje geloof ik.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 03 Jul 2017 21:02

Re: Hoe noemen jullie het geslachtsdeel van je kind?

Hmm, ik geloof dat ik het woord spleetje een beetje vies vind.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Jul 2017 21:04

Re: Hoe noemen jullie het geslachtsdeel van je kind?

En doos vind ik toch ook best wel grof.
Wij zeggen zelf trouwens voor de grap foef. Maar ik zou dat toch niet aan kinderen leren denk ik.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem243

Bericht 03 Jul 2017 21:05

Re: Hoe noemen jullie het geslachtsdeel van je kind?

SoGood schreef:Hmm, ik geloof dat ik het woord spleetje een beetje vies vind.


Ja dat heb ik ook ja.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 03 Jul 2017 21:12

Re: Hoe noemen jullie het geslachtsdeel van je kind?

Sookie schreef:
SoGood schreef:Hmm, ik geloof dat ik het woord spleetje een beetje vies vind.


Ja dat heb ik ook ja.

Ik wist niet hoe ik het moest omschrijven, maar vind het ook een beetje een 'gek' woord wat ik niet snel zou gebruiken als benaming.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 03 Jul 2017 22:17

Re: Hoe noemen jullie het geslachtsdeel van je kind?

Wij hebben het nog niet echt gehad over wat we bij dochter zullen zeggen. Voorlopig zegt mijn zoon gewoon dat jongens een piemel hebben en meisjes niet.

Overigens denk ik dat we gewoon vagina gaan zeggen.
2012 & 2016
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 04 Jul 2017 07:44

Re: Hoe noemen jullie het geslachtsdeel van je kind?

Framboos schreef:
Sookie schreef:
SoGood schreef:Hmm, ik geloof dat ik het woord spleetje een beetje vies vind.


Ja dat heb ik ook ja.

Ik wist niet hoe ik het moest omschrijven, maar vind het ook een beetje een 'gek' woord wat ik niet snel zou gebruiken als benaming.


Beetje eens, maar doos, poes, punani, kut, muis vind ik al helemaal niks.
Vagina vind ik te volwassen, tegen onze zoon zeg ik ook niet penis.
En voorbips of plasser vind ik het niet.

Lastig! :P
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jul 2017 07:49

Re: Hoe noemen jullie het geslachtsdeel van je kind?

Maar... Bij een meisje heb je natuurlijk een plasgaatje (hoe noem je dat überhaupt in volwassen term?) en een vagina. Bij een jongetje is dat natuurlijk één en hetzelfde. Maar als je je kindje leert dat een meisje een vagina heeft, leer je dan ook dat ze daar uit plast? Want dat is niet zo.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 04 Jul 2017 07:56

Re: Hoe noemen jullie het geslachtsdeel van je kind?

Marin schreef:Maar... Bij een meisje heb je natuurlijk een plasgaatje (hoe noem je dat überhaupt in volwassen term?) en een vagina. Bij een jongetje is dat natuurlijk één en hetzelfde. Maar als je je kindje leert dat een meisje een vagina heeft, leer je dan ook dat ze daar uit plast? Want dat is niet zo.

Daarom hadden wij het vroeger over het plasgaatje en het babygaatje, en het geheel noemden we geloof ik spleetje ofzo.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jul 2017 08:23

Re: Hoe noemen jullie het geslachtsdeel van je kind?

Marin schreef:Maar... Bij een meisje heb je natuurlijk een plasgaatje (hoe noem je dat überhaupt in volwassen term?) en een vagina. Bij een jongetje is dat natuurlijk één en hetzelfde. Maar als je je kindje leert dat een meisje een vagina heeft, leer je dan ook dat ze daar uit plast? Want dat is niet zo.

Je zou er verstelt van staan hoeveel mensen dat denken. :palm:
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 04 Jul 2017 08:36

Re: Hoe noemen jullie het geslachtsdeel van je kind?

Er gaat een wereld voor je open Cotton? :wink:
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jul 2017 08:39

Re: Hoe noemen jullie het geslachtsdeel van je kind?

Haha nee voor mij niet hoor. Maar veel mensen (mannen) hebben echt geen idee!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jul 2017 08:44

Re: Hoe noemen jullie het geslachtsdeel van je kind?

Dat is toch echt best ernstig inderdaad.
Let's discover the world together.
<<

Linvi

Bericht 04 Jul 2017 08:55

Re: Hoe noemen jullie het geslachtsdeel van je kind?

Zoon heeft een piemel, al noemen we hem ook wel eens flip :palm:

Dochter heeft een plassertje.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 04 Jul 2017 09:08

Re: Hoe noemen jullie het geslachtsdeel van je kind?

Spleetje vind ik ook beetje iehhh,net als voorbibs. Brievenbus vind ik al helemaal van de zotte! Punani vind ik nog liefjes klinken maar het is gewoon niet het juiste woord ervoor. Dus ik weet het ook allemaal niet. Er is geen fatsoenlijk woord voor en dat is stom. Daarom blijf ik vooralsnog toch maar bij vagina, ik wil ook niet dat het namelijk een vreemd iets wordt om te zeggen en ik vind al af en toe dat ze wat preuts kan doen voor haar jonge leeftijd.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 04 Jul 2017 09:11

Re: Hoe noemen jullie het geslachtsdeel van je kind?

Mijn zoon heeft een piemel en mijn dochter een plasser. Zelf zegt ze trouwens ook wel pisser :palm:. Nu ik zwanger ben heb ik het er ook met ze over gehad dat een meisje een plasgaatje en een babygaatje heeft en dat dat ook een vagina heet. Nu gebruikt ze het alleen nog maar om te plassen, dus noemen we het meestal nog haar plasser.
2011 2012 2017
<<

Anoniem313

Bericht 04 Jul 2017 09:19

Re: Hoe noemen jullie het geslachtsdeel van je kind?

Cotton schreef:
Marin schreef:Maar... Bij een meisje heb je natuurlijk een plasgaatje (hoe noem je dat überhaupt in volwassen term?) en een vagina. Bij een jongetje is dat natuurlijk één en hetzelfde. Maar als je je kindje leert dat een meisje een vagina heeft, leer je dan ook dat ze daar uit plast? Want dat is niet zo.

Je zou er verstelt van staan hoeveel mensen dat denken. :palm:


En juist daarom vind ik het verstandig om de dingen direct bij de naam te noemen. Volgens mij zijn er zat volwassenen die het verschil tussen vagina en vulva niet kunnen uitleggen. En dan helpt het niet als we daar allerlei lievige woordjes voor verzinnen.
Maar goed, ik heb dus makkelijk praten met m'n piemels.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 04 Jul 2017 09:20

Re: Hoe noemen jullie het geslachtsdeel van je kind?

Ik heb Piemels en m'n kinderen komen uit m'n buik dus over de inhoud van een vagina heb ik het nog even niet, gelukkig. Moeten kleuters dat al weten?
R. 2013
D. 2016
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 04 Jul 2017 11:35

Re: Hoe noemen jullie het geslachtsdeel van je kind?

Spencer schreef:Ik heb Piemels en m'n kinderen komen uit m'n buik dus over de inhoud van een vagina heb ik het nog even niet, gelukkig. Moeten kleuters dat al weten?


Ik heb dat verteld toen ze ernaar vroegen. Zoon vroeg toen hij 4-5 was al wat sex was en hoe baby's uit je buik komen. Dus dat hebben we toen besproken. Dochter heeft van zoon gehoord dat mama's een babygaatje hebben waar de baby uitkomt maar zij heeft nog nooit gevraagd wat sex is ofzo, dus die heb ik dat ook nog niet uitgelegd.
2010 2012
<<

Anoniem298

Bericht 04 Jul 2017 11:52

Re: Hoe noemen jullie het geslachtsdeel van je kind?

Spencer schreef:Ik heb Piemels en m'n kinderen komen uit m'n buik dus over de inhoud van een vagina heb ik het nog even niet, gelukkig. Moeten kleuters dat al weten?


Moeten niet, maar als ze ernaar vragen zou ik het wel vertellen. Mijn oudste dochter weet dat haar zusje uit mijn vagina kwam en nu wil ze later geen kinderen :laughcry:
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 04 Jul 2017 11:57

Re: Hoe noemen jullie het geslachtsdeel van je kind?

Vanuit huis werd er thuis geen spleetje of iets genoemd maar poezelien(tje). En dat zeg ik ook tegen mijn meiden...maar bij X. is het gewoon piemel(tje)
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Anoniem301

Bericht 04 Jul 2017 12:13

Re: Hoe noemen jullie het geslachtsdeel van je kind?

Caro schreef:Spleetje vind ik ook beetje iehhh,net als voorbibs. Brievenbus vind ik al helemaal van de zotte! Punani vind ik nog liefjes klinken maar het is gewoon niet het juiste woord ervoor. Dus ik weet het ook allemaal niet. Er is geen fatsoenlijk woord voor en dat is stom. Daarom blijf ik vooralsnog toch maar bij vagina, ik wil ook niet dat het namelijk een vreemd iets wordt om te zeggen en ik vind al af en toe dat ze wat preuts kan doen voor haar jonge leeftijd.

Ik vind punani juist seksueel klinken. Het is Surinaams voor vagina (wist je vast wel) en er zijn genoeg 'vieze' liedjes geschreven waarin wordt gezongen of gerapt over de punani. Dus heb er ook een andere associatie mee dan liefjes. Is het ook echt niet in het Surinaams.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 16 Jul 2017 18:13

Re: Hoe noemen jullie het geslachtsdeel van je kind?

Ha, plof ik net op de bank met de nieuwe Onze Taal, zie ik daar dit artikel in staan:

Afbeelding

Het blijft een lastige kwestie dus.

Edit: crap, stomme Photobucket!
Laatst gewijzigd door Bliss op 16 Jul 2017 18:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers