Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eisen van een narcistische ex

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Jul 2017 10:41

Re: Eisen van een narcistische ex

ChiQ schreef:Maar verwaarlozing en op een voetstuk? Ik begrijp het niet..


Ja dat kan, ingewikkeld verhaal. Maar het is een vorm van verwaarlozing.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem250

Bericht 03 Jul 2017 11:17

Re: Eisen van een narcistische ex

Wat een goede post van Caro. Vrijheid, rust en loskomen van je ex zijn onbetaalbaar. En veel belangrijker dan een paar duizend euro. Neem je verlies, heb verdriet, maar kruip daarna uit de slachtofferrol en leef je eigen leven en wordt weer gelukkig. Probeer je ex niet weg te zetten als narcist, want dat is een diagnose die jijzelf gesteld hebt.

Wat betreft het meisje. Het klinkt al een wraakactie. Waarom heb je geen actie genomen toen je nog in haar leven was?
<<

Anoniem301

Bericht 03 Jul 2017 11:19

Re: Eisen van een narcistische ex

Mooi gezegd Caro.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 03 Jul 2017 11:30

Re: Eisen van een narcistische ex

Jouw biecht is een maand geleden. Ik vraag mij vooral af waarom je veilig thuis ondertussen nog niet gebeld hebt en dat nu wel wil doen, nu je er niet uit komt wat geld betreft. Als dat meisje in een ongezonde situatie opgroeit is een maand wachten toch al te lang?

Wat het geld betreft, ik zou het geld helemaal niet meer willen hebben, dit is zijn manier om jou met hem bezig te laten houden. Dat moet je hem niet gunnen. Gun jezelf je eigen geluk, blok die man uit je leven en begin opnieuw en zoek vooral geen contact met hem en negeer al het contact dat hij zoekt. Geld komt wel weer. En laat het een wijze les zijn voor een nieuwe relatie en leg het op papier vast als je zulke bedragen uitleent en wat van wie is.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem328

Bericht 03 Jul 2017 11:32

Re: Eisen van een narcistische ex

Eens met Caro en HG. Ik ken je verhaal verder niet goed genoeg maar de acties die je nu neemt mbt tot het meisje komen op mij meer over als een wraakactie/genoegdoening van jouw kant dan dat je daadwerkelijk het belang van het meisje voorop stelt.
Hou de eer aan jezelf en wikkel het financieel af ook al kost het jou een paar duizend euro. Je geluk is belangrijker dan geld. Ga verder met je leven.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Jul 2017 11:47

Re: Eisen van een narcistische ex

Chaos schreef:Jouw biecht is een maand geleden. Ik vraag mij vooral af waarom je veilig thuis ondertussen nog niet gebeld hebt en dat nu wel wil doen, nu je er niet uit komt wat geld betreft. Als dat meisje in een ongezonde situatie opgroeit is een maand wachten toch al te lang?


Omdat ik eerst op papier een betalingsregeling wil hebben.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 03 Jul 2017 11:51

Re: Eisen van een narcistische ex

Dus dan gaat jouw geld voor haar belang? Als je écht vanuit haar belang zou redeneren, zou dat geld je weinig uitmaken.

Het enige wat ik hiermee wil aangeven is dat mijn inziens je niet vanuit de juiste beweegredenen aan het handelen bent. Kijk eens helder naar je eigen situatie en beoordeel hem eens zoals een buitenstaander zou doen.

Dit soort meldingen kunnen niet ongedaan worden gemaakt, dus je moet er maar verdomde zeker van zijn dat er iets aan de hand is. En dan stel ik de vraag die (dacht ik) Caulfield ook al stelde: 'waarom deed je niks toen je nog in haar leven was?'.

Als dit echt een wraakactie is, dan moet dat niet over de rug van dat meisje. Neem dan op een andere manier wraak (maar wraak vind ik altijd zo laag aan de grond. Sta daarboven).
<<

Anoniem278

Bericht 03 Jul 2017 11:54

Re: Eisen van een narcistische ex

Silly-One schreef:
Chaos schreef:Jouw biecht is een maand geleden. Ik vraag mij vooral af waarom je veilig thuis ondertussen nog niet gebeld hebt en dat nu wel wil doen, nu je er niet uit komt wat geld betreft. Als dat meisje in een ongezonde situatie opgroeit is een maand wachten toch al te lang?


Omdat ik eerst op papier een betalingsregeling wil hebben.


Eerlijk gezegd vind ik dat echt verschrikkelijk. Jij stelt geld boven het welzijn van n kind.

Verder sluit ik me aan bij Caulfield en ik denk dat je daar ook rekening mee moet houden bij de verdere afwikkeling hiervan. Je hebt maanden compleet t tegenovergestelde beweerd hier, op schrift. Nu is het over en nu is hij zo ongeveer een crimineel en het meisje waar jij hier echt nare dingen over schreef wordt verwaarloosd. Waarom was dat dan niet belangrijk toen je nog in de relatie zat? Toen was jij ook al pedagoog. En nu zeg je ' ik wil er wel melding van maken maar ik wil eerst geld'

Edit) wat Caro dus ook zegt
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Jul 2017 12:02

Re: Eisen van een narcistische ex

Ja ik weet ik ben niet altijd positief geweest over haar, maar hier gooide ik mijn frustraties eruit die daar in huis niet konden. Ik zeg niet dat het een crimineel is, maar als ik een lijstje zoek over narcisten ( verschillende) dan kan ik daar zo alles van afstrepen. Hij heeft mij, in haar bijzijn vernederd. Zij was mij ook al aan het vernederen.

Ja ik stel nu het geld boven het welzijn, want het is mijn collegegeld. Ik moet dus mijn toekomst vergooien en stoppen met mijn studie omdat ik dan haar welzijn voor mijn toekomst moest stellen. Sorry, dat ga ik niet doen. Ik werk al jaren om die verdomde opleiding te kunnen halen. Ik betaal instellingsgeld, dus wel even een ander bedrag dan collegegeld. Ik wil inderdaad geld zien ondertussen.

Ik kom nu natuurlijk over als een trut en iemand die zich totaal niet bekommerd om andere. Dan is dat maar zo. Ik weet dat het beeld hier niet positief is over mij. Ja ik ben iemand die vrij hard is, maar ja ik moest ook wel wilde ik mij staande houden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem328

Bericht 03 Jul 2017 12:16

Re: Eisen van een narcistische ex

Je kruipt weer in de slachtofferrol.
Ik vind het genoeg zeggen dat je eerst je geld wilt en dan pas acties onderneemt mbt het meisje. Laat het met rust. Als je echt om haar welzijn gaf, dan zou je allang acties hebben ondernomen! Het gaat je nu puur om het geld en dat mag ook. Maar ga dan niet hier de moraalridder uithangen alsof je je zorgen maakt om haar. Want als jij geld boven haar stelt, dan geef je in mijn ogen vrij weinig om haar en haar welzijn!
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 03 Jul 2017 12:22

Re: Eisen van een narcistische ex

Silly-One schreef:
Chaos schreef:Jouw biecht is een maand geleden. Ik vraag mij vooral af waarom je veilig thuis ondertussen nog niet gebeld hebt en dat nu wel wil doen, nu je er niet uit komt wat geld betreft. Als dat meisje in een ongezonde situatie opgroeit is een maand wachten toch al te lang?


Omdat ik eerst op papier een betalingsregeling wil hebben.


Wow dit vind ik echt bizar... of het is in werkelijkheid helemaal niet zo'n slechte situatie of je geeft er gewoon niets om en doet het uit wraak.

Die betalingsregeling had er al kunnen zijn als je eerder water bij de wijn had gedaan toch. Volgens mij snapt iedereen hier wel dat het zuur is dat je nog geen geld hebt gehad en nu ook met minder genoegen moet nemen.

Ach en die internetlijstjes over narcisten of andere persoonlijkheidsstoornissen, daar kun je altijd wel dingen uithalen die je in personen herkent.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 03 Jul 2017 12:40

Re: Eisen van een narcistische ex

Ik vind het maar een raar verhaal allemaal en ik denk dat je bij jezelf na moet gaan of je dit echt niet als wraak wilt doen.
Verder zeg jij dat je zijn auto door stress in de prak hebt gereden maar eerder zei je iets anders. Dus wat is nu waar?


Quote:
Hoe is het gebeurd, tja netjes de autoruiten ijsvrij gemaakt met een krabber en daarna in de auto de verwarming vol aan gezet. Moet eigenlijk in combi met airco, maar ik hoorde dus gisteren dat die met de koude tempraturen pas later worden geactiveerd in de auto. Hierdoor besloegen de ruiten van de voorruit volledig en werd mijn zicht steeds minder. Gevolg ik raak vol een vluchtheuvel die in het midden van de weg staat bij een wegversmalling. Grootste schadepost is een kapotte versnellingsbak en hierdoor o.a. wordt de auto zeer waarschijnlijk total loss verklaard. Schade expert is al geweest en heeft ook al een schade bedrag genoemd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 03 Jul 2017 12:44

Re: Eisen van een narcistische ex

wow ik schrik hier serieus van. Dat je het geld niet hebt is verschrikkelijk kut. Dat je jezelf niet in de schulden wil steken snap ik ook. Maar als je toch zo dicht bij het einde van de opleiding zit moet het toch mogelijk zijn om dat met een baan op niveau terug te verdienen. Het leven lang leren krediet zou dan misschien wel een mogelijkheid zijn. Dat dit zuur voelt snap ik. Mijn ex-werkgever is mij nog zoveel geld verschuldigd dat ik daar mijn hele opleiding mee zou kunnen betalen. Ga ik het geld ooit zien nee kut ja. Maar in dit geval is er nog eens een kind bij betrokken. Haar belang moet dan toch voorgaan.
2015 💙
<<

Anoniem250

Bericht 03 Jul 2017 12:52

Re: Eisen van een narcistische ex

Het is ook een bittere pil. Probeer er maar wat lessen uit te trekken. Ook wat betreft geld lenen. Nooit geld lenen als je het geld zelf (op termijn) nodig hebt. Misschien heb je wat aan de leven lang leren tip van Minx. Daarmee kun je vast je studie betalen. En je verlies nemen is niet makkelijk. Dat kunnen wij van de zijlijn natuurlijk roepen, maar jij moet het ook daadwerkelijk doen. Máár doe het toch maar wel, dan kan jij ook verder. En voordat je stappen maakt naar veilig thuis goed en kritisch bij jezelf nagaan wat je beweegredenen zijn en of je er het meisje echt mee helpt.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 03 Jul 2017 13:21

Re: Eisen van een narcistische ex

Precies. Iedereen heeft zo zijn of haar lessen geleerd in het leven. Ik heb ook zo mijn lessen geleerd uit het verleden met mijn ex, en ik zou een flinke aanbetaling voor een nieuw huis met het geld kunnen doen dat ik nog van hem krijg. Maar echt, ik schiet er niks mee op. Uiteindelijk is geld ook maar geld.

Ik heb eerder nog het idee dat je gewoon totaal niet klaar bent met je gevoel naar deze meneer toe. In een hoop andere topics haal je iedere gelegenheid aan om over hem te praten. Negatief vooral, maar je noemt hem wel. Ook door negatieve gedachtes hou je iemand in je gedachte en het is de kunst dat te leren loslaten.

Wraak nemen, of dat nu financieel of emotioneel (door zijn dochter bij te betrekken) zegt uiteindelijk meer over jou dan over hem. Jij bepaalt je eigen acties. En niemand anders.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 03 Jul 2017 13:52

Re: Eisen van een narcistische ex

Kijk ervoor uit dat je hem niet de schuld gaat geven van alles wat nu misloopt in je leven. Er zijn vervelende dingen gebeurd en daar mag je flink van balen, maar houd hem daar niet verantwoordelijk voor. Schouders eronder en zelf je zaakjes op orde stellen. Dat voelt ook veel beter voor jezelf.

De beste wraak is nog altijd je eigen leven op orde stellen en gelukkig worden. Blijven hangen in wat je nog van hem tegoed hebt zorgt ervoor dat jij niet verder kunt en daardoor loop je misschien zelfs dingen mis die je leven leuker of makkelijker hadden kunnen maken.

Ik ben er ook geweest en ken die gevoelens. Toch voelt niks beter dan doorgaan en hem achter je te laten.
<<

Anoniem245

Bericht 03 Jul 2017 15:40

Re: Eisen van een narcistische ex

Mijn vader heeft een auto betaald voor mijn ex die hij af zou betalen, hij heeft welgeteld 1 betaling gedaan. Verder heb ik alle andere geld shit zelf op gesopt omdat ik wist dat hij A) niet mee ging werken en B) Ik wilde er zelf van af. En ddan hebben we het over een relatie van jaren.
Ik sluit me dan ook bij Caro en voorgangers aan dat je niet klaar met hem lijkt te zijn. Het is jouw leven dat jij moet leiden en je laat het nu door je ex leiden. Ook dat Veilig Thuis verhaal vind ik erg wazig en lijkt meer wraak gericht dan dat je het goed voor dat meisje bedoelt.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Jul 2017 19:48

Re: Eisen van een narcistische ex

Silly-One schreef:Ja ik weet ik ben niet altijd positief geweest over haar, maar hier gooide ik mijn frustraties eruit die daar in huis niet konden. Ik zeg niet dat het een crimineel is, maar als ik een lijstje zoek over narcisten ( verschillende) dan kan ik daar zo alles van afstrepen. Hij heeft mij, in haar bijzijn vernederd. Zij was mij ook al aan het vernederen.

Ja ik stel nu het geld boven het welzijn, want het is mijn collegegeld. Ik moet dus mijn toekomst vergooien en stoppen met mijn studie omdat ik dan haar welzijn voor mijn toekomst moest stellen. Sorry, dat ga ik niet doen. Ik werk al jaren om die verdomde opleiding te kunnen halen. Ik betaal instellingsgeld, dus wel even een ander bedrag dan collegegeld. Ik wil inderdaad geld zien ondertussen.

Ik kom nu natuurlijk over als een trut en iemand die zich totaal niet bekommerd om andere. Dan is dat maar zo. Ik weet dat het beeld hier niet positief is over mij. Ja ik ben iemand die vrij hard is, maar ja ik moest ook wel wilde ik mij staande houden.


Je hoefde niet hard te zijn, je had ook lief voor jezelf kunnen zijn en kunnen zeggen ho tot hier en niet verder! Maar daar heb je nu niks meer aan, ik zou het ook proberen af te ronden (geld ontvangen). Daarna contact verbreken en gaan verwerken.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 03 Jul 2017 20:01

Re: Eisen van een narcistische ex

Ik kan goed begrijpen dat je het geld terug wilt, dat zou ik ook wel hebben. Maar ik ben het ook eens met de andere hij maakt je helemaal gek, en ik geloof ook dat hij dat weet dus hij gaat hier lekker mee door, want de enige die hier last van heeft dat ben jij. Hij absoluut niet, hij heeft het geld niet nodig, dus het zal hem een worst wezen. Ik snap dat je het geld nodig hebt en wilt hebben.. maar neem die 3000 euro, zeg dat hij het zo snel mogelijk moet overmaken en dan is het klaar.

Wat betreft je melding bij veilig thuis. Je moet je zelf goed af vragen met welke reden je gaat melden. Vind je echt dat er iets mis is? Of zou jij het op een andere manier doen en vind je daarom dat er daar iets mis gaat? Besef je wel dat jij absoluut geen onafhankelijke derde bent maar eigenlijk gewoon (ff plat gezegd) een vervelende ex. Veilig thuis zal ook naar jullie relatie vragen, hoe jullie elkaar kennen en hoe lang jullie uit elkaar zijn. Zolang jij de enige bent die een melding doet vraag ik me af of en wat veilig thuis gaat doen.
Ik heb vanuit mijn werk behoorlijk heftige situaties gehad, die volgens de Raad en veilig thuis niet ernstig genoeg waren om onderzoek te doen, dus vraag je zelf goed af waar je aan begint.
:heart: :heart: 2011
<<

anoniem203

Bericht 04 Jul 2017 13:00

Re: Eisen van een narcistische ex

Nan schreef:Kijk ervoor uit dat je hem niet de schuld gaat geven van alles wat nu misloopt in je leven. Er zijn vervelende dingen gebeurd en daar mag je flink van balen, maar houd hem daar niet verantwoordelijk voor. Schouders eronder en zelf je zaakjes op orde stellen. Dat voelt ook veel beter voor jezelf.

De beste wraak is nog altijd je eigen leven op orde stellen en gelukkig worden. Blijven hangen in wat je nog van hem tegoed hebt zorgt ervoor dat jij niet verder kunt en daardoor loop je misschien zelfs dingen mis die je leven leuker of makkelijker hadden kunnen maken.


Helemaal eens met Nan!
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 12 Jul 2017 19:25

Re: Eisen van een narcistische ex

Hoe gaat het nu? Is alles geregeld?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Jul 2017 10:18

Re: Eisen van een narcistische ex

Zoals hij wil. Totaal geen rekening houdend met wat ik wil. Eigenlijk zoals verwacht, maar gruwelijk frustrerend, want pas over 6 maanden heeft hij alles betaald en kan echt verder zonder hem. Toch nog ergens macht die hij wilt hebben.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem313

Bericht 13 Jul 2017 10:50

Re: Eisen van een narcistische ex

Vervelend, SO. Lijkt me heel frustrerend inderdaad.
<<

Anoniem197

Bericht 13 Jul 2017 12:41

Re: Eisen van een narcistische ex

Wat ontzettend klote! Dat hij zo macht wil behouden is ronduit belachelijk!
En met zijn dochter, wat heb je daar nog mee gedaan of ga je ermee doen?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Jul 2017 13:05

Re: Eisen van een narcistische ex

Afgelopen week bij de POH er over gehad en zij gaf aan ook een zorgmelding te kunnen doen. Dus ben even die hoek aan het bekijken. Ik weet namelijk dat de vader van mijn ex zich ook zorgen maakte, maar hun zullen niet aan de bel trekken. Vanwege jeugdzorg verleden over de voogdij.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers