Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Blaasproblemen

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4503

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 17 Okt 2013 16:58

Blaasproblemen

Ik weet even niet meer zo goed wat ik moet doen. Zodra ik te weinig drink krijg ik namelijk erg pijn aan m'n blaas. Voelt als blaasontsteking. Op m'n vorige werk dronk ik 2 liter per dag en had ik nergens last van. Met m'n huidige baantjes heb ik vaste pauzetijden en kan ik tussendoor niet drinken waardoor ik nu constant pijn heb en de hele tijd denk dat ik naar de wc moet.

De drogist verkoopt 20 verschillende dingen maar als ik dan de ingredientenlijst bekijk dan is het eerste woord 'opvulstoffen' en daar ga ik geen 20 euro voor betalen.

Ik gebruikte D-Mannose maar dat kost 25 euro en daar doe ik 2/3 weken mee. Veel te duur dus.

Wat kan ik nou het beste doen?
<<

Anoniem75

Bericht 17 Okt 2013 17:03

Re: Blaasproblemen

Heb je al eens Cranberry sap geprobeerd? Gewoon 1 glas per dag. Wel heel koud drinken want heel lekker is het niet ;)

En je hebt evt ook bij de Kruidvat of Trekpleister Cranberry tabletjes van eigen merk voor nog geen 5 euro per potje. Misschien is dat iets om te proberen?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4503

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 17 Okt 2013 17:15

Re: Blaasproblemen

Nee, sap nog nooit. Maar dat wordt ook lastig op reis. Heb nu net even gedroogde cranberries gehaald maar daar zit suiker bij.

Net bij die potjes staan kijken maar daar stond dus opvulstoffen op en ik ben bang dat ik dus een soort placebo slik.
<<

Anoniem87

Bericht 17 Okt 2013 17:29

Re: Blaasproblemen

In iedere capsule zitten opvulstoffen. Om de werkzame stof eerlijk te kunnen verdelen over de capsules moet je ze helemaal opvullen. Dus capsules zonder opvulstoffen bestaan niet en heeft niks te maken met placebo. Volgens mij gaat het machinaal ook zo, met de hand sowieso.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4503

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 17 Okt 2013 17:36

Re: Blaasproblemen

Dankjewel voor je uitleg Elin. Ik vond het alleen stom dat het als eerste genoemd werd, vandaar. Weet jij of die cranberrypillen goed zijn? Is dat wel geconcentreerd genoeg?
<<

Anoniem87

Bericht 17 Okt 2013 18:02

Re: Blaasproblemen

Ja, het werkt echt (hoor ik geregeld van patienten). Toevallig is een van onze artsen in het ziekenhuis gepromoveerd op een onderzoek naar cranberrypreparaten en blaasontsteking. Uitkomst was dat het echt werk.. Maarja ik heb ook onderzoeken gelezen waarin het tegendeel werd bewezen, dus wat is waarheid? Het lijkt mij het iig de moeite waard het te proberen.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 17 Okt 2013 19:11

Re: Blaasproblemen

Ook ik heb makkelijk last van blaasontsteking en dat probeer ik inderdaad te voorkomen door veel te drinken.
Ik neem ook regelmatig wat cranberrysap (niet lekker maar het is voor een goed doel), cranberrythee of gedroogde cranberry's, die capsules heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd. Als je twijfelt kun je misschien eerst iets iets homeopatisch proberen? Nadeel is vaak wel de prijs.

Ik vond net trouwens dit artikel, het helpt blijkbaar niet zo goed als werd gedacht.
http://www.artsennet.nl/Nieuws/Nieuws-o ... teking.htm

Hier nog wat andere huis, tuin en keukentips: http://www.omaweetraad.com/tipview.php? ... ontsteking

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers