Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weekendje naar vriendin - of niet?

<<

Anoniem301

Bericht 18 Okt 2013 20:15

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Susan schreef:Nou sorry, maar ik vind het ook nogal wat om te verwachten dat iemand langskomt in Amerika (of een ander buitenland) en dan verbolgen te zijn dat dat niet gaat. Iemand uitnodigen, prima, en er zullen ongetwijfeld ook zat mensen zijn die de uitnodiging graag aannemen, maar mensen hebben nou eenmaal een beperkt aantal vrije dagen en een beperkte hoeveelheid geld en je kunt niet verwachten dat mensen een flink deel daarvan aan jou besteden omdat jij ervoor hebt gekozen om in het buitenland te gaan wonen. Als je het allebei leuk vindt en het kan dan is het natuurlijk hartstikke leuk om iemand op te gaan zoeken, maar als je andere prioriteiten hebt dan moet ze daar ook gewoon begrip voor hebben.

Helemaal compleet met jou eens! Ik zou haast expres niet gaan, ik hou absoluut niet van gepush.
<<

Anoniem301

Bericht 18 Okt 2013 20:33

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Pippa schreef:O dat zou ik ook niet doen, pushen, en het is idd het goed recht van Marin. Maar ik zou me wel onderaan het lijstje voelen staan als vriendin zijnde en me aanvragen hoe die vriendschap dan zit, als iemand eigenlijk niet wil komen, en het ook niet zelf een keer aanbiedt bijvoorbeeld om te kijken of ze kunnen afspreken, of bv. uitnodigen dat ze naar NL komt, omdat het geldtechnisch anders nu niet te doen is. Ik zou me afgewezen voelen, en dat bedoel ik alleen uit te leggen. Ik snap Marin volkomen, zou het zelf waarschijnlijk op zo'n moment ook niet doen, maar het is wel iets wat al langer speelt denk ik, en ze heeft wel allemaal andere trips etc. kunnen doen, en dat moet ze zelf weten, volledig, maar een vriendin kan dat wel jammer vinden natuurlijk en haar emotie daarover uiten.


Ik heb jou vaker iets zien schrijven over jouw vriendinnen en ik vind dat je teveel van ze verwacht/een te zware taak op ze legt. Je hoeft je helemaal niet afgewezen te voelen, iemand die jou uit het buitenland op komt zoeken is niet niks. Ik snap heel goed dat Marins prioriteit bij haar zus ligt. Ik zou het zelf heel leuk vinden als een vriendin me op zou komen zoeken, maar ik zou het totaal niet verwachten en al zeker niet pushen of teleurgesteld zijn.
<<

Anoniem30

Bericht 18 Okt 2013 22:10

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

dan ben ik benieuwd naar wat je dan gelezen hebt want ik leg totaal geen hoge verwachtingen bij vriendinnen omdat ik die zelf al helemaal niet waar kan maken en ik verwacht niks, ik hoop soms dingen, dat is iets heel anders.
<<

Anoniem44

Bericht 18 Okt 2013 22:36

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Eigenlijk klinkt het niet als een leuke vriendschap. Als je geen enkele moeite voor elkaar wilt doen, wat is dat dan voor vriendschap? Het klinkt alsof jullie uit elkaar zijn gegroeid en je gewoon niet meer zoveel met haar hebt en het er daarom niet voor over hebt om naar haar toe te gaan, om nog te investeren in deze vriendschap. Prima hoor, maar al die andere zaken (geld, vliegen, andere vakantieplannen) klinken als excuses en niet als de werkelijke reden waarom je niet gaat.
<<

Anoniem122

Bericht 18 Okt 2013 22:45

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Carrie schreef:
Pippa schreef:O dat zou ik ook niet doen, pushen, en het is idd het goed recht van Marin. Maar ik zou me wel onderaan het lijstje voelen staan als vriendin zijnde en me aanvragen hoe die vriendschap dan zit, als iemand eigenlijk niet wil komen, en het ook niet zelf een keer aanbiedt bijvoorbeeld om te kijken of ze kunnen afspreken, of bv. uitnodigen dat ze naar NL komt, omdat het geldtechnisch anders nu niet te doen is. Ik zou me afgewezen voelen, en dat bedoel ik alleen uit te leggen. Ik snap Marin volkomen, zou het zelf waarschijnlijk op zo'n moment ook niet doen, maar het is wel iets wat al langer speelt denk ik, en ze heeft wel allemaal andere trips etc. kunnen doen, en dat moet ze zelf weten, volledig, maar een vriendin kan dat wel jammer vinden natuurlijk en haar emotie daarover uiten.


Ik heb jou vaker iets zien schrijven over jouw vriendinnen en ik vind dat je teveel van ze verwacht/een te zware taak op ze legt. Je hoeft je helemaal niet afgewezen te voelen, iemand die jou uit het buitenland op komt zoeken is niet niks. Ik snap heel goed dat Marins prioriteit bij haar zus ligt. Ik zou het zelf heel leuk vinden als een vriendin me op zou komen zoeken, maar ik zou het totaal niet verwachten en al zeker niet pushen of teleurgesteld zijn.


Mwah dat is nog afhankelijk van waar het is.. Ik verwacht ook niet dat mensen mij straks in Thailand komen opzoeken, maar als ik in Engeland zou wonen zou ik het wel beetje lullig vinden als een vriendin niet langs wilt komen.. Je kan als je goed zoekt een goedkoop ticket vinden en terplekke kan je het zo duur maken als je zelf wilt.. Tis niet dat je uren moet vliegen en een ticket minimaal 300 euro is ofzo..

Natuurlijk is het je goed recht als je het geld er niet voor over hebt, maar dan mag iemand daar toch wel teleurgesteld over zijn.. Vindt het onzin om dan maar te zeggen dat je teveel verwacht of een te zware taak op ze legt.. Het zou wat anders zijn als je verwacht dat iemand 4x per jaar langskomt..
<<

Anoniem44

Bericht 18 Okt 2013 22:56

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Binnen Europa kost een ticket niet zoveel en je bent er zo. Een beetje vriendin zal er begrip voor kunnen opbrengen wanneer je niet belachelijk veel geld wil uitgeven. Juist als je bij een vriendin gaat logeren hoef je niet zoveel geld uit te geven.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 19 Okt 2013 00:13

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Als ik het geld kan missen en het ook daadwerkelijk wil dan zou ik het doen. Ik kan mij voorstellen dat je zus een andere prioriteit heeft dan deze vriendin (dat je daar dus sneller geld voor over hebt). Dan kunnen een aantal hier wel zeggen maar wat is dat voor vriendschap? Ik denk dat in sommige gevallen dit niet te vergelijken valt met je zus (ik ken de relatie tussen jouw en je zus niet maar ik kan mij voorstellen dat die band je "iets" meer waard is dan die van je vriendin, hoe lullig dat ook klinkt, zo bedoel ik het niet). Ik kan mij gewoon voorstellen dat je daarin onderscheidt maakt tussen een bezoek aan je zus of een bezoek aan je vriendin. Het is dat ik geen zus heb maar ik kan mij indenken dat je een bepaald bedrag op dat moment wel over hebt voor je zus maar even niet voor je vriendin (misschien omdat dat ook wel een andere keer kan en je je eigenlijk wel een beetje verheugd had op het bezoekje aan je zus?)
Afbeelding
<<

Anoniem58

Bericht 19 Okt 2013 10:08

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Ik ben het zowaar eens met ED! Klinkt inderdaad niet alsof het een vriendin van je is waar je graag contact mee onderhoud. En je reist graag, dus ik snap wel dat je vriendin graag wil dat je eens komt. Als je al geen reislustig typje bent zit dat anders, maar jij houd er van om te reizen en weekendjes weg te gaan etc.
Ik zou dus in jouw geval niet gaan, maar ook geen uitleg geven.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 19 Okt 2013 10:14

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Marin schreef:Eigenlijk komt t er gewoon op neer dat ik me schuldig voel tegenover haar dat ik al die tijd nog niet langs geweest ben. En dan zou ik een ticket boeken uit schuldgevoel, maar dat is eigenlijk natuurljk geen goede reden en ik heb geen idee hoe ik dat vriendelijk tegen haar kan zeggen.

Je WIL dus niet naar haar toe, eigenlijk heb je t geld er namelijk wel voor. Ik zou gewoon eerlijk tegen haar zeggen dat je t geld er op het moment niet voor over hebt.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 19 Okt 2013 10:15

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

ps ik denk dat deze vriendschap niet heel veel voor je betekent.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 19 Okt 2013 11:29

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Zoals ik het lees, heb je helemaal geen zin om naar die vriendin te gaan . En dan al helemaal niet als het nog veel geld kost. Niet druk om maken en lekker naar je zus gaan.
En als ze weer belt en pusht...gewoon eerlijk zeggen van joh mijn prioriteiten liggen voor zoveel geld ergens anders.

veel plezier in Berlijn, wat een gave stad is dat zeg!
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Anoniem119

Bericht 19 Okt 2013 11:48

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Bacio schreef:ps ik denk dat deze vriendschap niet heel veel voor je betekent.


Nee klopt, of althans. Het is niet één van m'n beste vriendinnen. Dat zei ik in t begin van t topic ook al. Het is een meisje dat ik prima vind om af en toe eens te zien. Als ik haar dan eens zie vind ik t heel gezellig, maar eens in de zoveel tijd vind ik genoeg. Ik kan t eigenlijk niet beter omschrijven dan dat ik al deed: lagere prioriteit dus.
En ik kan het me wel voorstellen dat ze graag wilt dat ik kom, maar op deze manier zie ik dus al tegenop om te Skypen met haar omdat ik niet weet wat ik moet zeggen als ze vraagt 'wanneer kom je jou?'
Ja weet ik niet, kan ik dan wel zeggen... Maar dan durf ik dus écht niet te zeggen dat ik binnenkort een lang weekend vrij ben of naar m'n zus zou gaan. En dat is dus eigenlijk wat ik er stom aan vind. Dat ik dus duidelijk geen zin heb, me daar schuldig door voel, maar geen idee heb wat ik moet zeggen.
<<

Anoniem44

Bericht 19 Okt 2013 11:49

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Zulke vriendschappen noem ik geen vriendschappen. Waarom nog aandacht besteden aan iemand die je eigenlijk niet eens meer wil spreken. Zonde van je energie én die van haar.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 19 Okt 2013 11:51

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Marin schreef:
Bacio schreef:ps ik denk dat deze vriendschap niet heel veel voor je betekent.


Nee klopt, of althans. Het is niet één van m'n beste vriendinnen. Dat zei ik in t begin van t topic ook al. Het is een meisje dat ik prima vind om af en toe eens te zien. Als ik haar dan eens zie vind ik t heel gezellig, maar eens in de zoveel tijd vind ik genoeg. Ik kan t eigenlijk niet beter omschrijven dan dat ik al deed: lagere prioriteit dus.
En ik kan het me wel voorstellen dat ze graag wilt dat ik kom, maar op deze manier zie ik dus al tegenop om te Skypen met haar omdat ik niet weet wat ik moet zeggen als ze vraagt 'wanneer kom je jou?'
Ja weet ik niet, kan ik dan wel zeggen... Maar dan durf ik dus écht niet te zeggen dat ik binnenkort een lang weekend vrij ben of naar m'n zus zou gaan. En dat is dus eigenlijk wat ik er stom aan vind. Dat ik dus duidelijk geen zin heb, me daar schuldig door voel, maar geen idee heb wat ik moet zeggen.


Het is misschien lastig, maar ik denk wel dat je eerlijk moet zeggen dat ze niet bovenaan je lijstje staat en dat je momenteel het geld er niet voor over hebt. Anders houd je haar ook aan het lijntje en zal ze waarschijnlijk blijven vragen wanneer je haar komt opzoeken.
<<

Anoniem119

Bericht 19 Okt 2013 11:52

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

-ED- schreef:Zulke vriendschappen noem ik geen vriendschappen. Waarom nog aandacht besteden aan iemand die je eigenlijk niet eens meer wil spreken. Zonde van je energie én die van haar.


Tja we zijn al tien jaar bevriend. Ik ga het ook niet 'uit' maken ofzo. Ik vind elkaar af en toe zien prima, alleen nu moet ik er meer moeite voor doen en daar heb ik op dit moment geen behoefte aan.
<<

Anoniem119

Bericht 19 Okt 2013 11:53

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

iloverocknroll1984 schreef:
Marin schreef:
Bacio schreef:ps ik denk dat deze vriendschap niet heel veel voor je betekent.


Nee klopt, of althans. Het is niet één van m'n beste vriendinnen. Dat zei ik in t begin van t topic ook al. Het is een meisje dat ik prima vind om af en toe eens te zien. Als ik haar dan eens zie vind ik t heel gezellig, maar eens in de zoveel tijd vind ik genoeg. Ik kan t eigenlijk niet beter omschrijven dan dat ik al deed: lagere prioriteit dus.
En ik kan het me wel voorstellen dat ze graag wilt dat ik kom, maar op deze manier zie ik dus al tegenop om te Skypen met haar omdat ik niet weet wat ik moet zeggen als ze vraagt 'wanneer kom je jou?'
Ja weet ik niet, kan ik dan wel zeggen... Maar dan durf ik dus écht niet te zeggen dat ik binnenkort een lang weekend vrij ben of naar m'n zus zou gaan. En dat is dus eigenlijk wat ik er stom aan vind. Dat ik dus duidelijk geen zin heb, me daar schuldig door voel, maar geen idee heb wat ik moet zeggen.


Het is misschien lastig, maar ik denk wel dat je eerlijk moet zeggen dat ze niet bovenaan je lijstje staat en dat je momenteel het geld er niet voor over hebt. Anders houd je haar ook aan het lijntje en zal ze waarschijnlijk blijven vragen wanneer je haar komt opzoeken.



Ja dat is misschien wel slim, dat is ook niet eerlijk tegenover haar idd.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 19 Okt 2013 14:57

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Marin schreef:
Bacio schreef:ps ik denk dat deze vriendschap niet heel veel voor je betekent.


Nee klopt, of althans. Het is niet één van m'n beste vriendinnen. Dat zei ik in t begin van t topic ook al. Het is een meisje dat ik prima vind om af en toe eens te zien. Als ik haar dan eens zie vind ik t heel gezellig, maar eens in de zoveel tijd vind ik genoeg. Ik kan t eigenlijk niet beter omschrijven dan dat ik al deed: lagere prioriteit dus.
En ik kan het me wel voorstellen dat ze graag wilt dat ik kom, maar op deze manier zie ik dus al tegenop om te Skypen met haar omdat ik niet weet wat ik moet zeggen als ze vraagt 'wanneer kom je jou?'
Ja weet ik niet, kan ik dan wel zeggen... Maar dan durf ik dus écht niet te zeggen dat ik binnenkort een lang weekend vrij ben of naar m'n zus zou gaan. En dat is dus eigenlijk wat ik er stom aan vind. Dat ik dus duidelijk geen zin heb, me daar schuldig door voel, maar geen idee heb wat ik moet zeggen.

Heb je haar weleens het idee gegeven dat je erover nadacht om haar op te zoeken? Of zegt ze dit uit het niets?
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 19 Okt 2013 14:58

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

-ED- schreef:Zulke vriendschappen noem ik geen vriendschappen. Waarom nog aandacht besteden aan iemand die je eigenlijk niet eens meer wil spreken. Zonde van je energie én die van haar.

Vooral die van haar, misschien hecht zij wel veel waarde aan de vriendschap. Lijkt me echt naar als een vriendin zo over mij denkt en ik dat niet weet.
<<

Anoniem273

Bericht 19 Okt 2013 15:08

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Ik zie eigenlijk geen probleem. Je bent uitgenodigd, maar je hebt eigenlijk geen behoefte (ziet er zelfs wat tegen op) en geen geld ervoor over. Prima toch. Wat kun je zeggen? De waarheid :)
<<

Anoniem198

Bericht 19 Okt 2013 17:27

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Ik zou ook eerlijk zijn en zeggen dat het niet uitkomt. Niet dat je een andere keer komt want dan verschuif je het probleem en blijft ze het vragen. Het is jou goed recht om niet te gaan je hoeft toch niet iets te doen waar je zelf geen zin in hebt alleen om een ander te plezieren?!
<<

Waxinelichtje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 415

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:32

Bericht 19 Okt 2013 18:43

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Gewoon eerlijk zijn. Anders moet jij jezelf in allerlei bochten wringen met redenen waarom je niet komt. Uiteindelijk heeft ze toch het meeste aan de waarheid natuurlijk. Beetje lullig mja. Rather hurt with the truth, than comfort with a lie....
<<

Anoniem40

Bericht 19 Okt 2013 18:47

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Eens met Bacio. Ik vind dat je deze vriendin een beetje 'oneerlijk' behandelt en als ik die vriendin was zou ik het heel erg vinden om dit te lezen.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers