Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weekendje naar vriendin - of niet?

<<

Anoniem5

Bericht 17 Okt 2013 17:41

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Kun je niet gewoon wel naar haar gaan (als je er wel zin in hebt) en dan gewoon bij haar thuis eten en lunch meenemen bijv ipv alles buiten de deur? Of dat zij een etentje betaald? Jij betaald natuurlijk al het ticket. Ik zou persoonlijk de kosten dragen van bezoek uit het buitenland qua eten/drinken etc. of het ticket 50/50 betalen wanneer ik graag wil dat iemand komt.
<<

Anoniem30

Bericht 17 Okt 2013 17:46

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Marin schreef:
Pippa schreef:Ik kan me overigens haar teleurstelling wel voorstellen, omdat ze gewoon graag wil laten zien waar ze woont, wat leuks met haar vriendin wil doen & zich daar op verheugd... dus er gaat wel een moment komen dat de aap uit de mouw komt en ze vaststelt dat zij niet hoog op het prioriteiten lijstje staat, omdat je wel allemaal andere (leuke) dingen kan doen.


Precies! Daar ben ik dus ook precies bang voor. Maar om die reden dan alsnog daar heen te gaan, is toch ook eigenlijk verkeerd?


O ik bedoelde ook niet dat je daarom maar moest gaan inderdaad, maar meer dat ik haar kant van het verhaal wel begrijp.

Susan, maar het is niet een keer, het was eerst Amerika, en nu ergens anders. Als Marin dan nergens heen gaat, kan ik best begrijpen dat dat voor teleurstelling zorgt, omdat ze wel naar andere dingen gaat. En dat moet/mag ze inderdaad zelf weten, maar ik zou me wel rot voelen als vriendin daarover.
<<

Anoniem119

Bericht 17 Okt 2013 17:53

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Pippa schreef:
Marin schreef:
Pippa schreef:Ik kan me overigens haar teleurstelling wel voorstellen, omdat ze gewoon graag wil laten zien waar ze woont, wat leuks met haar vriendin wil doen & zich daar op verheugd... dus er gaat wel een moment komen dat de aap uit de mouw komt en ze vaststelt dat zij niet hoog op het prioriteiten lijstje staat, omdat je wel allemaal andere (leuke) dingen kan doen.


Precies! Daar ben ik dus ook precies bang voor. Maar om die reden dan alsnog daar heen te gaan, is toch ook eigenlijk verkeerd?


O ik bedoelde ook niet dat je daarom maar moest gaan inderdaad, maar meer dat ik haar kant van het verhaal wel begrijp.

Susan, maar het is niet een keer, het was eerst Amerika, en nu ergens anders. Als Marin dan nergens heen gaat, kan ik best begrijpen dat dat voor teleurstelling zorgt, omdat ze wel naar andere dingen gaat. En dat moet/mag ze inderdaad zelf weten, maar ik zou me wel rot voelen als vriendin daarover.


Maar wat zou je als mij zijnde dan zeggen?
<<

Anoniem30

Bericht 17 Okt 2013 17:56

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Maar stel dat je dus wel meer wat bij haar thuis zou doen; en niet teveel andere kosten had, en vooral je vliegticket, zou je dan wel gaan? Of wil je sowieso nu niet?
<<

Anoniem119

Bericht 17 Okt 2013 17:59

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Pippa schreef:Maar stel dat je dus wel meer wat bij haar thuis zou doen; en niet teveel andere kosten had, en vooral je vliegticket, zou je dan wel gaan? Of wil je sowieso nu niet?

Nou dan zou ik het nogal zonde vinden om daarvoor helemaal daar heen te vliegen eigenlijk. Als ik dan toch in Engeland ben (want het is Engeland) wil ik eigenlijk wel heeeeel graag even een aantal dingen zien, ipv bij haar thuis zitten. Ik weet uit ervaring dat het dan toch altijd hoger oploopt dan dat je planned. Maar wellicht is ticket delen of dat zij de kosten daar betaald dan prima oplossing ofzo. Al weet ik nog steeds niet of ik dan voor ga stellen dat ik over paar weken langs kan komen.. Moeilijk, ik vind het gewoon lastig want eigenlijk wil ik niet, maar ik voel me min of meer verplicht om te gaan zodra ik een keer kan, en dat vind ik een rot gevoel.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Okt 2013 18:04

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Pippa schreef:
Susan, maar het is niet een keer, het was eerst Amerika, en nu ergens anders. Als Marin dan nergens heen gaat, kan ik best begrijpen dat dat voor teleurstelling zorgt, omdat ze wel naar andere dingen gaat. En dat moet/mag ze inderdaad zelf weten, maar ik zou me wel rot voelen als vriendin daarover.


Ja, maar blijkbaar heeft Marin er sowieso gewoon niet zoveel behoefte aan en dat moet ook gewoon mogen, vind ik. Als iemand anders besluit om in het buitenland te gaan wonen, al is dat in meerdere landen achter elkaar, dan vind ik niet dat anderen zich daardoor verplicht moeten voelen om daar dan naartoe te gaan. Het is geen treinkaartje naar een andere provincie, een ticket is gewoon duur.

Ik zou persoonlijk ook niet zo aandringen en zeker niet heel gefrustreerd gaan doen als iemand niet komt, maar het bij diegene laten. Ik zou iemand niet in de positie willen brengen dat ze expliciet moet gaan zeggen dat het niet zoveel prioriteit heeft.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem30

Bericht 17 Okt 2013 18:04

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Ik zou het sowieso niet over een paar weken doen, als je er tegenop ziet. Maar je kunt wel aangeven dat je aan het kijken was om een keer te komen, maar dat dat nu niet lukt met je werk en geldtechnisch ivm met je reis met je vriend. Dan kun je gewoon zeggen dat je graag een keer wil komen (volgend jaar misschien) maar dat je even moet kijken hoe je met geld zit, omdat je ook een ticket moet kopen dan en daar leuke dingen wil doen. Gewoon je gevoel eerlijk vertellen, misschien geeft zij uit zichzelf dan al wel aan dat ze mee wil betalen, omdat ze je graag wil hebben dan.
<<

Anoniem30

Bericht 17 Okt 2013 18:07

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

O dat zou ik ook niet doen, pushen, en het is idd het goed recht van Marin. Maar ik zou me wel onderaan het lijstje voelen staan als vriendin zijnde en me aanvragen hoe die vriendschap dan zit, als iemand eigenlijk niet wil komen, en het ook niet zelf een keer aanbiedt bijvoorbeeld om te kijken of ze kunnen afspreken, of bv. uitnodigen dat ze naar NL komt, omdat het geldtechnisch anders nu niet te doen is. Ik zou me afgewezen voelen, en dat bedoel ik alleen uit te leggen. Ik snap Marin volkomen, zou het zelf waarschijnlijk op zo'n moment ook niet doen, maar het is wel iets wat al langer speelt denk ik, en ze heeft wel allemaal andere trips etc. kunnen doen, en dat moet ze zelf weten, volledig, maar een vriendin kan dat wel jammer vinden natuurlijk en haar emotie daarover uiten.

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Okt 2013 18:16

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Ik zou me niet onderaan het lijstje voelen staan, ik zou sowieso die verwachting niet hebben. Ik zou het natuurlijk leuk vinden en hopen dat iemand komt, maar het ook begrijpen als iemand niet komt. Ik zou er zeker niet over vallen dat iemand wel naar haar zus gaat en niet naar mij, maar ik zou ook nooit verwachten dat ik boven of zelfs gelijk aan iemands zus sta.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem30

Bericht 17 Okt 2013 18:27

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Maar dat laatste bedoel ik ook helemaal niet. Maar ik heb behoefte om contact te hebben met mijn vriendinnen en zou ze dus graag willen zien, of bij hun thuis, of bij mij thuis. Ik zou het daarom jammer vinden als we elkaar héél erg lang niet zien, wat daar de reden ook van is en het dus wel heel erg leuk vinden als je elkaar kan zien en al helemaal als je kunt laten zien wat jouw thuisbasis is, de leukste plekjes om naartoe te gaan en hoe je je leven hebt opgebouwd daar. Geen verplichting, niks hoeft, maar ik zou het zelf wel heel erg leuk vinden.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 17 Okt 2013 18:35

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Susan schreef:Ik zou me niet onderaan het lijstje voelen staan, ik zou sowieso die verwachting niet hebben. Ik zou het natuurlijk leuk vinden en hopen dat iemand komt, maar het ook begrijpen als iemand niet komt. Ik zou er zeker niet over vallen dat iemand wel naar haar zus gaat en niet naar mij, maar ik zou ook nooit verwachten dat ik boven of zelfs gelijk aan iemands zus sta.


Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik vind dan ook niet dat je je schuldig moet voelen dan wel verantwoording schuldig bent. Het is heel simpel het is gewoon erg duur en dat geld kun je beter aan andere dingen besteden. Jammer dat zeker, maar wel heel logisch.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Okt 2013 08:04

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Ik ben het eens met bovenstaande reacties. Eerlijk zijn. En mocht ze toch boos worden, ach, dan weet je meteen dat he er überhaupt niet meer heen hoeft. Dat klinkt wat bot, maar vriendinnen die jou liever zien dan jij hen, en die je daar in pushen, zijn die wel zo'n goeie match met jou uiteindelijk? Je mag zelf kiezen welke vriendschappen je voortzet he.
#teammaple🍁
<<

Janelie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 365

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:33

Bericht 18 Okt 2013 08:24

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Ik sluit me aan bij Pippa. Ik begrijp zou het heel goed begrijpen als die vriendin echt teleurgesteld is. Vooral als je gewoon een ander idee van vriendschap en familie hebt. Het moet geen reden voor Marin zijn om wel te gaan, want veel geld uitgeven uit schuldgevoel dat kan niet de bedoeling zijn. Ik zou denk ik heel eerlijk zeggen dat je het moeilijk vind om te zeggen maar de basis waarop je elkaar nu ziet (1x per jaar o.i.d.) voor jou voldoende is en vragen hoe zij daarover denkt. Los van het geld gezien nog, want dat lees ik eigenlijk wel tussen de regels door, voor jou hoeft het gewoon niet zo nodig als voor haar.

Ik heb het een met twee vriendinnen gehad die mij vaker wilden zien dan ik hen. Zij woonden dan wel niet in het buitenland, maar ik voelde me wel geclaimd. Ik heb daar heel lang niks over gezegd, omdat ik me hun situatie wel voor kon stellen waarom ze me wilden claimen, maar uit eindelijk is er wel op stuk gelopen dat we er eerst nooit over gepraat hebben. En dat is eigenlijk super zonde.
Twee dochters!
Nov 2014 & Maart 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 18 Okt 2013 09:35

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Ik vraag me voor al af waarom ze niet naar jou toe komt?

Verder zou ik eerlijk zijn en als ze boos wordt, ja jammer dan.
Een vriendin van mij woont in Den Bosch (45min reizen) en wij zien elkaar 1x per 2 jaar ofzo...we hebben beide "belangrijkere" dingen te doen.

Vriendschap is begrip van 2 kanten.
30-04-2017
<<

Anoniem119

Bericht 18 Okt 2013 09:46

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

COW schreef:Ik vraag me voor al af waarom ze niet naar jou toe komt?
.


Omdat zij heel graag haar leventje in Engeland wil laten zien. Dat snap ik als geen ander natuurlijk. Al is zij ook nooit bij mij langs geweest maar dat vind ik niet erg, had wel genoeg vriendinnen die langs kwamen en ik zag haar gewoon als ik weer in NL was. Maar dat ze wil dat ik naar haar kom, snap ik best.

Maar ik bedenk me net, misschien is ze met kerst wel bij haar familie voor een weekje of twee ofzo. Kan eens informeren, en dan kijken of ze t iig leuk vindt om dan in NL af te spreken. Dan zien we elkaar in elk geval weer even!
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 18 Okt 2013 10:08

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Ik zou gewoon aangeven dat je niet komt, maar dat je wel wilt afspreken als ze in NL is (want dat wil je wel toch?). Het is niet eerlijk om haar op die manier aan het lijntje te houden en voor jou is het ook niet fijn dat je met een schuldgevoel rond blijft lopen. Dan zie je vanzelf wel hoe het uitpakt.
<<

Anoniem124

Bericht 18 Okt 2013 10:08

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Oh ik zou hie eerlijk gezegd totaal niet mee zitten. Want ik houd niet van quasi verplichtende mensen en ze kan wel veel willen maar ik zou van iemand nooit verwachten dat die persoon zomaar veel held zou uitgeven om mij op te zoeken. Daar zou ik veel begrip voor hebben en ook niet andere bezoekjes van die persoon op de Weegschaal leggen.

Klinkt trouwens niet als een vriendin voor wie je veel voelt, meer een kennis ofzo. En je hoeft toch helemaal niks te zeggen? Gewoon dat je rooster te druk is en je spaart voor die andere reis.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 18 Okt 2013 11:36

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Susan schreef:Nou sorry, maar ik vind het ook nogal wat om te verwachten dat iemand langskomt in Amerika (of een ander buitenland) en dan verbolgen te zijn dat dat niet gaat. Iemand uitnodigen, prima, en er zullen ongetwijfeld ook zat mensen zijn die de uitnodiging graag aannemen, maar mensen hebben nou eenmaal een beperkt aantal vrije dagen en een beperkte hoeveelheid geld en je kunt niet verwachten dat mensen een flink deel daarvan aan jou besteden omdat jij ervoor hebt gekozen om in het buitenland te gaan wonen. Als je het allebei leuk vindt en het kan dan is het natuurlijk hartstikke leuk om iemand op te gaan zoeken, maar als je andere prioriteiten hebt dan moet ze daar ook gewoon begrip voor hebben.


Helemaal eens met Susan. Gewoon eerlijk over zijn. En misschien toch eerlijk zeggen dat je prioriteiten niet bij het bezoeken van haar liggen. Want als je eerlijk naar jezelf kijkt, ga je dan na het weekend Berlijn en je reis naar Azië wel voor een reisje naar haar sparen, of komt er dan toch weer een andere verre reis met je vriend waar je dan je geld voor opzij gaat zetten?
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 18 Okt 2013 14:20

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Mocht het in Londen zijn: Er is nu een aanbieding voor een busreis (groupon). Ben je ongeveer 45 euro kwijt en heb je 9 uur daar te besteden. Te weinig tijd om daar veel geld uit te geven, dus blijft het een goedkoop tripje!
<<

Anoniem119

Bericht 18 Okt 2013 15:49

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Bedankt voor de tip, maar het is de andere kant van t land haha ;-) maar ik ga t toch sowieso maar niet doen denk ik.
<<

anoniem213

Bericht 18 Okt 2013 15:53

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Ik vind het echt raar om zoiets van iemand te verwachten. Verwijten mag iemand me in dat geval ook prima maken hoor, dan leg ik wel uit dat ik liever bij mijn broer op bezoek ga. Niet iedereen kan je eerste prioriteit zijn en als ze het echt zooooo belangrijk vindt, dan kan ze ook eens aanbieden om de kosten te delen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 18 Okt 2013 15:58

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Marin schreef:
COW schreef:Ik vraag me voor al af waarom ze niet naar jou toe komt?
.


Omdat zij heel graag haar leventje in Engeland wil laten zien.


Ah okay, dat snap ik ook. Idd een goed idee om in NL af te spreken als ze er toch is. Mooi compromis!
30-04-2017
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 18 Okt 2013 16:55

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Ik denk ook dat je beter gewoon eerlijk kunt zijn en zeggen dat je haar in de nabije toekomst graag nog eens zou zien (of dat nou in de UK of in Nederland is), maar dat je momenteel je geld even wilt sparen voor andere reizen en haar daarom nu niet komt opzoeken.
<<

Anoniem170

Bericht 18 Okt 2013 18:44

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Je hoeft die vriendin toch geen verantwoording af te leggen? Ik zou daar niet zo goed tegen kunnen, iemand die constant aan het zeuren is wanneer ik langskom. Ik zou zeggen dat ik het vervelend vind dat ze steeds blijft drammen wanneer ik kom, en dat ik het zelf wel aangeef wanneer ik tijd en of geld heb. Want ik krijg nu het idee dat je eigenlijk steeds minder zin hebt om naar haar toe te gaan en dan uit schuldgevoel maar op bezoek wil gaan..Dat is ook niet de bedoeling van een vriendschap toch?
<<

Anoniem40

Bericht 18 Okt 2013 19:41

Re: Weekendje naar vriendin - of niet?

Ik had vanochtend een hele reactie getypt, maar die was niet verzonden :nopompom:
Maar ik snap je vriendin wel. Ik woon zelf ook in het buitenland en wilde mijn vrienden graag laten zien waar ik woonde. Ze zijn nooit langs geweest en inmiddels is het contact verwaterd. Erg jammer.
Ik denk ook dat je het gewoon eerlijk uit moet leggen. Ik snap dat je het te veel geld vindt, maar als je altijd je prioriteiten ergens anders zou hebben, zou ik daar als vriendin wel erg van balen. Als je denkt over een tijdje wel langs te willen gaan, kun je dat zeggen. Als je denkt er de komende jaren het geld niet ervoor over te hebben, vraag ik me af hoe belangrijk die vriendschap voor je is. Niet aanvallend bedoeld, maar dat is dan misschien iets waar je voor jezelf over na kunt denken.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers