Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rekening houden met initialen?

<<

Anoniem316

Bericht 13 Jun 2017 18:56

Re: Rekening houden met initialen?

SoGood schreef:Oh Marin, wat stom van je klasgenoten!

Er bestaat een mevrouw S.M. Kelders, dus het kan altijd erger joh!


Laatst op mijn werk een soortgelijke naam. Ik begrijp dan echt niet dat je als ouders even hier over nadenkt.
<<

Pitty

Bericht 13 Jun 2017 19:10

Re: Rekening houden met initialen?

dan hebben wij dus:
LS
PS
ES
AS
FS

Kan toch wel?
<<

Anoniem304

Bericht 13 Jun 2017 19:46

Re: Rekening houden met initialen?

Dee schreef:
SoGood schreef:Oh Marin, wat stom van je klasgenoten!

Er bestaat een mevrouw S.M. Kelders, dus het kan altijd erger joh!


Laatst op mijn werk een soortgelijke naam. Ik begrijp dan echt niet dat je als ouders even hier over nadenkt.

Ik weet niet of SM in de tijd van die vrouw wel zo 'bekend' en dus gek was. Wel zuur als je nu zo heet ja.
<<

Anoniem316

Bericht 13 Jun 2017 19:50

Re: Rekening houden met initialen?

Nou het was in mijn geval een jongen die jonger was dan mij/ik/whatever.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 13 Jun 2017 19:53

Re: Rekening houden met initialen?

Cotton schreef:
Dee schreef:
SoGood schreef:Oh Marin, wat stom van je klasgenoten!

Er bestaat een mevrouw S.M. Kelders, dus het kan altijd erger joh!


Laatst op mijn werk een soortgelijke naam. Ik begrijp dan echt niet dat je als ouders even hier over nadenkt.

Ik weet niet of SM in de tijd van die vrouw wel zo 'bekend' en dus gek was. Wel zuur als je nu zo heet ja.


Een kennis van mij heet zo.

Mijn initialen zijn NvT, ik krijg vaak verbaasde reacties als ik ergens een paraaf heb gezet :smile:
Vandaag nog; er is een handeling op het werk die we nu tijdelijk elke dag moeten doen. Er ligt dus een formulier naast de computer waar degene die het die dag gedaan heeft even een paraafje op zet. Ik hoorde mijn collega's er vanmiddag ineens over: huh? Hoezo niet van toepassing? :razz:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 13 Jun 2017 21:58

Re: Rekening houden met initialen?

Wij hebben daar eigenlijk geen rekening mee gehouden, maar onze initialen zijn ook heel normaal. Ik ben WW, mijn man JG en onze kinderen RG en EG.
2012 & 2016
<<

anoniem203

Bericht 14 Jun 2017 08:05

Re: Rekening houden met initialen?

Wij hebben na het verzinnen van de namen gekeken of er iets geks stond maar dat was niet zo. Mijn kinderen hebben STK en TMK.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Jun 2017 08:07

Re: Rekening houden met initialen?

Suus schreef:
Cotton schreef:
Dee schreef:
Laatst op mijn werk een soortgelijke naam. Ik begrijp dan echt niet dat je als ouders even hier over nadenkt.

Ik weet niet of SM in de tijd van die vrouw wel zo 'bekend' en dus gek was. Wel zuur als je nu zo heet ja.


Een kennis van mij heet zo.

Mijn initialen zijn NvT, ik krijg vaak verbaasde reacties als ik ergens een paraaf heb gezet :smile:
Vandaag nog; er is een handeling op het werk die we nu tijdelijk elke dag moeten doen. Er ligt dus een formulier naast de computer waar degene die het die dag gedaan heeft even een paraafje op zet. Ik hoorde mijn collega's er vanmiddag ineens over: huh? Hoezo niet van toepassing? :razz:

Ik bedoel dus echt S.M. Kelders. Dat is gewoon zuur. Maar gewoon SM zou me helemaal geen bal uitmaken. Net zoals SS niet. En WC niet.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 14 Jun 2017 08:22

Re: Rekening houden met initialen?

Bij ons zijn de voorletters J.M. - I.F. - N.L.

Wij hebben zelf een achternaam die met de J. begint en we wilden eigenlijk niet een naam die met een J. begon. Maar toen ik eenmaal zwanger was was al heel snel duidelijk dat Jurre de naam voor ons was. We hebben toen wel gekozen voor een 2e naam erbij zodat het niet helemaal J.J. werd.

Verder hebben we nooit echt nagedacht over de initialen maar dat speelde ook niet echt.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 15 Jun 2017 01:27

Re: Rekening houden met initialen?

Oh wauw, daar heb ik nooit bij stilgestaan haha. Bedenk me nu ineens dat ik MJ (Michael Jackson) ben haha. Maar RJ is gelukkig niks ook. Mijn man en zijn 2 broers hebben alle 3 FJ als initialen..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 15 Jun 2017 07:30

Re: Rekening houden met initialen?

Ja ik heb daar over nagedacht. Gelukkig was het geen probleem. Zelf ben ik SO maar dat is vooral een ding op de middelbare school.
2015 💙
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 15 Jun 2017 08:40

Re: Rekening houden met initialen?

Hahaha Suus, ik zie nu je paraaf onder een koopcontract voor me :laughcry: .
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 15 Jun 2017 12:35

Re: Rekening houden met initialen?

Wij letten hier wel op, maar dat zal hier niet het geval zijn. Letten jullie bij het geven van meerdere doopnamen / voornamen dat deze aansluiten bij het geslacht van de baby?
Dus bij vernoemen naar opa's en je krijgt een dochter, dat je van die namen dan de vrouwelijke variant neemt? Is dat gebruikelijk?
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem331

Bericht 15 Jun 2017 12:46

Re: Rekening houden met initialen?

Mijn broertje is vernoemd naar mijn oma. Zij had de vrouwelijke variant en hij de mannelijke. Kan prima toch?
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 15 Jun 2017 15:20

Re: Rekening houden met initialen?

Cotton schreef:
Suus schreef:
Cotton schreef:Ik weet niet of SM in de tijd van die vrouw wel zo 'bekend' en dus gek was. Wel zuur als je nu zo heet ja.


Een kennis van mij heet zo.

Mijn initialen zijn NvT, ik krijg vaak verbaasde reacties als ik ergens een paraaf heb gezet :smile:
Vandaag nog; er is een handeling op het werk die we nu tijdelijk elke dag moeten doen. Er ligt dus een formulier naast de computer waar degene die het die dag gedaan heeft even een paraafje op zet. Ik hoorde mijn collega's er vanmiddag ineens over: huh? Hoezo niet van toepassing? :razz:

Ik bedoel dus echt S.M. Kelders. Dat is gewoon zuur.

Ik ook!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 15 Jun 2017 15:24

Re: Rekening houden met initialen?

Teun schreef:Hahaha Suus, ik zie nu je paraaf onder een koopcontract voor me :laughcry: .


Ja, die was ook leuk :p
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem304

Bericht 15 Jun 2017 15:31

Re: Rekening houden met initialen?

Suus schreef:
Cotton schreef:
Suus schreef:
Een kennis van mij heet zo.

Mijn initialen zijn NvT, ik krijg vaak verbaasde reacties als ik ergens een paraaf heb gezet :smile:
Vandaag nog; er is een handeling op het werk die we nu tijdelijk elke dag moeten doen. Er ligt dus een formulier naast de computer waar degene die het die dag gedaan heeft even een paraafje op zet. Ik hoorde mijn collega's er vanmiddag ineens over: huh? Hoezo niet van toepassing? :razz:

Ik bedoel dus echt S.M. Kelders. Dat is gewoon zuur.

Ik ook!

Oh wat erg haha :laughcry:
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 15 Jun 2017 15:56

Re: Rekening houden met initialen?

Amandine schreef:Wij letten hier wel op, maar dat zal hier niet het geval zijn. Letten jullie bij het geven van meerdere doopnamen / voornamen dat deze aansluiten bij het geslacht van de baby?
Dus bij vernoemen naar opa's en je krijgt een dochter, dat je van die namen dan de vrouwelijke variant neemt? Is dat gebruikelijk?


Wij hebben dat wel gedaan. Jongste is vernoemd naar de opa's (R.oelof en A.d) en heeft als 2e en 3e naam R.oelinde A.driënne.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Jun 2017 16:17

Re: Rekening houden met initialen?

Ja wij hebben van mijn moeders naam Christine de mannelijke variant gemaakt, dus Christiaan.
Let's discover the world together.
<<

Patsy

Bericht 15 Jun 2017 16:19

Re: Rekening houden met initialen?

Wij hebben dat ook gedaan J.ulia was de 2e naam van mijn moeder, en de 2e naam van mijn oudste zoon is J.ulian.
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 15 Jun 2017 16:44

Re: Rekening houden met initialen?

Wij hebben er niet opgelet. Mijn dochters zijn JP en AP. Mijn man DP, zijn voorletters bij elkaar is downloadable content oftewel DLC haha. Mijn afkorting is LP. Als je de letters van mijn achternamen bij elkaar zet dan krijg je PvV.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 15 Jun 2017 17:17

Re: Rekening houden met initialen?

Het enige waar wij op hebben gelet, is dat we niet dezelfde voorletters zouden hebben. Onze jongens hebben beide alleen hun voornaam, geen doopnamen ofzo. Dus dan kan het lastig worden met post.
Wij hebben allemaal de J als eerste letter van de achternaam (Ik heb een andere naam, maar wel dezelfde letter). Voor de rest hebben we P, Y, F en L. Geloof dat die allemaal prima zijn he
07.12.2011
11.12.2014
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 15 Jun 2017 17:42

Re: Rekening houden met initialen?

Ik moet maar even geduldig afwachten wat het wordt, want we hebben dinsdag de 20 weken echo. We willen het kind sowieso naar de oma's benoemen, ook omdat één oma niet meer leeft, maar die naam is niet makkelijk naar een mannelijke variant om te vormen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

MariekeMilo

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 12 Jun 2017 19:15

Bericht 17 Jun 2017 08:09

Re: Rekening houden met initialen?

Mijn dochter haar initialen zijn D.J. Vonden wij persoonlijk wel stoer ☺️
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 17 Jun 2017 08:21

Re: Rekening houden met initialen?

Nooit over nagedacht eerlijk gezegd. Maar onze initialen zijn LH, MHK, TH en SH. Niks geks gelukkig.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Sublimo