Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

<<

Anoniem249

Bericht 29 Jul 2017 13:51

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Waarom zou je esta worden afgekeurd? Vorige keer had ik binnen 24 uur een bevestiging van m'n esta. Als je nooit veroordeeld bent en nooit Amerika uitgezet bent zal er geen reden zijn om jullie geen esta toe te kennen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Jul 2017 14:08

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Maar waarom zou 't worden afgekeurd? En bovendien is geweigerde visa (mits je het van te voren regelt en de aanvraag echt afgekeurd wordt) vaak een reden tot restitutie. Niet te druk maken daarover joh.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Jul 2017 14:40

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Claire**** schreef:Waarom zou je esta worden afgekeurd? Vorige keer had ik binnen 24 uur een bevestiging van m'n esta. Als je nooit veroordeeld bent en nooit Amerika uitgezet bent zal er geen reden zijn om jullie geen esta toe te kennen.


Ik ben heel netjes en heb nooit gestolen oid. :angel:

Ik dacht dat het een aantal weken duurde ter goedkeuring.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 29 Jul 2017 15:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Jul 2017 14:41

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Marin schreef:Maar waarom zou 't worden afgekeurd? En bovendien is geweigerde visa (mits je het van te voren regelt en de aanvraag echt afgekeurd wordt) vaak een reden tot restitutie. Niet te druk maken daarover joh.


Nou ik weet dus niet hoe het beleid mbt restitutie is bij Expedia. Ik ben nogal een zenuwenlijder. Had je de links al bekeken?
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 29 Jul 2017 15:04

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

M'n man heeft voor onze vakantie in de Cariben ook een Esta aan moeten vragen, omdat we in Miami startten met onze cruise. Binnen no time aangevraagd en inderdaad ook binnen 24 uur een bevestiging. Ik heb me er geen moment druk om gemaakt dat het überhaupt afgewezen zou kunnen worden. We hebben immers niks op onze kerfstok.

Maar je wil niet naar een reisbureau of een één op één reisadviseur, maar wel hier steeds tig vragen stellen over allehande onderwerpen. :palm:
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 29 Jul 2017 15:46

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

caribbeanlover schreef:Marin, Stel dat het de Esta wordt afgekeurd voor een van ons, dan zitten we wel met een betaalde vakantie.


Maar serieus, waarom ben je bang dat hij afgekeurd wordt?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Jul 2017 16:01

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Precies, er is toch geen enkele aanname dat 'ie geweigerd zou worden?
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Jul 2017 16:12

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Marin schreef:Precies, er is toch geen enkele aanname dat 'ie geweigerd zou worden?


Ik weet ook wel dat die niet geweigerd word, maar dat is gewoon een gevoel weet niet waarom. Nu het steeds dichterbij komt zit er ik er nl aan te denken om toch bij Expedia te boeken en dan is het nadeel dat het via Amerika gaat. Een tijdje geleden was dat niet zo en aangezien ze continu schommelen met prijzen en luchthaven hoop ik dat ze Amerika schrappen voor hetgeen waar ik heen wil.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 29 Jul 2017 16:17

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

caribbeanlover schreef:
Marin schreef:Precies, er is toch geen enkele aanname dat 'ie geweigerd zou worden?


Ik weet ook wel dat die niet geweigerd word, maar dat is gewoon een gevoel weet niet waarom. Nu het steeds dichterbij komt zit er ik er nl aan te denken om toch bij Expedia te boeken en dan is het nadeel dat het via Amerika gaat. Een tijdje geleden was dat niet zo en aangezien ze continu schommelen met prijzen en luchthaven hoop ik dat ze Amerika schrappen voor hetgeen waar ik heen wil.


Echt, als jij niets op je kerfstok hebt is er niets om je zorgen om te maken.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Jul 2017 17:22

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Jullie hebben gelijk ik maak me teveel druk (slechte eigenschap).
Zat me trouwens te bedenken dat als er zo weinig tijd is ivm overstappen het niet uitmaakt of het via Amerika is/gaat of niet.
<<

caribbeanlover

Bericht 03 Aug 2017 07:54

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Ik las op Vliegtickets.nl dat als je een overstap hebt in Amerika je je koffers moet ophalen en opnieuw moet inchecken ivm veiligheidsredenen. Nou dan is 1,5 uur ofzo wel erg krap en dat risico wil ik al helemaal niet nemen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 03 Aug 2017 08:00

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

caribbeanlover schreef:Ik las op Vliegtickets.nl dat als je een overstap hebt in Amerika je je koffers moet ophalen en opnieuw moet inchecken ivm veiligheidsredenen. Nou dan is 1,5 uur ofzo wel erg krap en dat risico wil ik al helemaal niet nemen.


Wij moesten onze koffers inderdaad opnieuw inchecken, maar hebben alles wel in 1,5 uur gered.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Aug 2017 08:02

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Ja klopt dat moet maar soms is 't wel echt van de ene op de andere band zetten en is 't niet zo ingewikkeld. Hangt beetje van de luchthaven af.
Let's discover the world together.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 03 Aug 2017 08:25

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Marin schreef:Ja klopt dat moet maar soms is 't wel echt van de ene op de andere band zetten en is 't niet zo ingewikkeld. Hangt beetje van de luchthaven af.


Bij ons (overstap in Houston) ging het inderdaad zo. Bij de 'gewone' band ophalen, daarna doorlopen en ergens anders weer inleveren zonder opnieuw in te checken. Ik denk dat onze bagage in Nederland al was doorgelabekd naar de eindbestemming.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem313

Bericht 03 Aug 2017 10:13

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Ik vind dat ook nooit een probleem en zou het er zelf niet om laten. Maar cbl, als het je nu al zoveel hoofdbrekens oplevert, zou ik niet via de US gaan reizen. Vakantie moet ook relaxed zijn, toch?
<<

caribbeanlover

Bericht 03 Aug 2017 11:54

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Caulfield schreef:Ik vind dat ook nooit een probleem en zou het er zelf niet om laten. Maar cbl, als het je nu al zoveel hoofdbrekens oplevert, zou ik niet via de US gaan reizen. Vakantie moet ook relaxed zijn, toch?


Klopt je hebt gelijk, maar als ik echt niks leuks vind wil ik het wel overwegen.
<<

caribbeanlover

Bericht 03 Aug 2017 21:24

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Ik heb zonet een optie gedaan voor een vakantie naar de DR.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 04 Aug 2017 05:26

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Een rechtstreekse vlucht, of moet je nog landen in de VS? Haha, ben wel benieuwd waar je uitgekomen bent, staat er ergens een link op internet?
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Aug 2017 08:13

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

kerel schreef:Een rechtstreekse vlucht, of moet je nog landen in de VS? Haha, ben wel benieuwd waar je uitgekomen bent, staat er ergens een link op internet?


Nee, gewoon via Kras.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 05 Aug 2017 22:11

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Wij zijn net terug uit de USA. ESTA goed van te voren aangevraagd en goedgekeurd. Staan we op het vliegveld, is de ESTA van onze dochters niet goed! Blijkbaar bestaan er geen O's in je ESTA alleen 0. Zie jij het verschil? Wisten wij veel en hij was goedgekeurd. Goed. Dus er staat nooit een letter o in maar alleen een cijfer 0.
Snel opnieuw aangevraagd (+opnieuw betaald) en we konden alsnog gaan. Lang leve op tijd op het vliegveld aanwezig zijn.

Wees dus altijd op tijd op het vliegveld ;-)
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Aug 2017 00:03

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Nu ik dit lees ben ik al helemaal blij dat ik niet via Amerika ga. Wat raar zeg en ook flauw dat het niet goed was. Vervolgens opnieuw regelen en betalen is niet leuk. Wat een gestress zal dat geweest zijn zeg!
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 08 Aug 2017 14:42

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Het was niet zo relaxt reizen nee ;)
Mocht iemand ook een o in zijn nummer hebben staan, Google het dan wel even na want ik twijfel nu steeds of het nu nooit een getal of nooit een vijver 0 is. Niet dat ik het straks gedaan heb ;-)
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 08 Aug 2017 15:19

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

In paspoorten wordt nooit de letter O gebruikt. Het is dus altijd het cijfer 0.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Aug 2017 21:11

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Nou hehehe eindelijk we hebben geboekt gewoon via Kras.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Aug 2017 21:12

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Leuk! Naar het hotel van de PM?
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers