Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Komt dit stom over? Blote billen

<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 02 Jun 2017 19:44

Re: Komt dit stom over? Blote billen

Hier mogen ze beiden naakt rondlopen in de tuin als ze dat willen. En ook bij anderen in de tuin overigens (bij opa en oma en tantes etc)
Ik ben daar heel makkelijk in en wil mijn kinderen niet beperken in hun vrijheid door mijn angst voor wat er evt zou kunnen gebeuren. Er is altijd een volwassene bij in wie ik het volledige vertrouwen heb dat ze ingrijpen als er iets gebeurd wat niet gewenst is.
J is nu op een leeftijd dat ze zelf liever een bikinibroekje aan doet en dan is dat natuurlijk prima. Maar toen ze kleiner was kon ik haar wel wat aan geven als we ergens aan het water waren maar binnen een minuut had ze het toch zelf weer uit getrokken :eyes:
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 02 Jun 2017 19:55

Re: Komt dit stom over? Blote billen

Ik zou vooral bang zijn voor verbranden.
2015 💙
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 02 Jun 2017 20:40

Re: Komt dit stom over? Blote billen

Eerlijk gezegd denk ik hier niet eens zo over na. Vind het niet meer dan normaal dan heel kleine kindjes wel eens in de blote billen lopen, vooral als ze met water spelen.
Afgelopen week toen het zo warm was, liep E. ook gewoon zonder kleertjes door de tuin en in en uit haar badje. Maak me dan inderdaad eerder druk over verbranden dan over buren die over de schutting heen gaan kijken.
Nou hebben we ook niet veel inkijk in onze tuin, dat scheelt denk ik wel. Maar alsnog, het is onze tuin, binnen die grenzen moet het kunnen vind ik.

Als je je er zelf echt niet prettig bij voelt moet je het niet doen natuurlijk, maar ik zou het niet laten om 'Wat zouden de gasten van de buren ervan vinden'.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

anoniem224

Bericht 02 Jun 2017 20:56

Re: Komt dit stom over? Blote billen

Ik denk dat ik heel makkelijk ben hierin, maar in mijn tuin zou ik dit prima vinden. Wil niet zeggen dat mijn kind hele dagen bloot in de tuin zou lopen, maar in dit geval zou ik dat zeker prima vinden.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 02 Jun 2017 21:27

Re: Komt dit stom over? Blote billen

Onze jongens zullen niet met blote billen in de tuin spelen. En al helemaal niet ergens anders dan in onze tuin. Omkleden/verschonen doe ik wel.

* Edit: met ergens anders bedoel ik dan iets buiten ons huis. Binnen mogen ze, zolang ze niet door anderen gezien worden best bloot zijn. Als ze maar niet voor de ramen gaan staan dansen ofzo.
Laatst gewijzigd door Kajaka op 02 Jun 2017 21:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem331

Bericht 02 Jun 2017 21:46

Re: Komt dit stom over? Blote billen

Wij hebben hier thuis helemaal geen probleem met naakt zijn, maar dan wel in huis. Buiten vind ik dat ook helemaal niet nodig. Niet als ze klein zijn en niet als ze al iets ouder zijn.
Omkleden bij het zwembad doen we eigenlijk dan ook altijd in de hokjes.
<<

Anoniem280

Bericht 02 Jun 2017 21:47

Re: Komt dit stom over? Blote billen

Het is jouw tuin, dus jouw privé, waarom dan niet naakt laten lopen?
Het zou mij werkelijk niets uitmaken als buren mijn kind naakt zou zien spelen in de tuin.
Maar ik vraag wel of ze het vinden kunnen.

Bij ons vorige woning hadden wij geen tuin. De kinderen waren 6 maanden toen ze naakt, voor huis, samen met hulp van de buurvrouw, in een zwembadje gingen.
Nu wonen wij bij mijn vriend zijn ouders onder 1 dak.
De kinderen lopen met warm weer naakt in de tuin.
Laatst mijn schoonouders gevraagd of zij het erg vonden.
Het antwoord was duidelijk, jullie kinderen, jullie tuin, je doet wat jij goed vind voelen en ons maakt het daarbij niet uit.

Gewoon doen. Beter zo laten luchten dan er iets overheen doen.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 02 Jun 2017 22:16

Re: Komt dit stom over? Blote billen

Op vakantie hebben wij het overigens wel een aantal keren gedaan. We zaten dan in een vakantievilla, volledige privacy (geen buren). Rondom het zwembad en in de tuin liep N. dan ook in haar blote billen. Toen was ze kleiner en vond ze dat fijn. Het gezelschap met wie we waren (familie en een andere keer een bevriend stel) vroegen we of ze het oké vonden. Uiteraard vonden ze geen probleem.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 02 Jun 2017 22:35

Re: Komt dit stom over? Blote bille

Hier mag het dus in onze tuin wel, maar op het strand ofzo vind ik het dan weer niet echt nodig. Ik zou me er bij andere kinderen zeker niet aan storen, maar heb liever niet dat mijn eigen kinderen dan bloot lopen.

Aan de andere kant doe ik er ook weer niet te panisch over, omkleden doe ik bijvoorbeeld gewoon in het openbaar als het zo uitkomt. Als je er niet teveel drama omheen maakt valt het vaak niet eens op, terwijl je ook mensen ziet die angstvallig proberen niet gezien te worden met omkleden en daardoor dan vaak opvallen door het gehannes met handdoeken bijvoorbeeld. Dus als wij naar een openluchtbadje in de buurt gaan en de kinderen krijgen na het zwemmen hun kleding weer aan, dan kleed ik ze daar gewoon snel om. Er geen kleedhokjes en de toiletten vaak niet heel uitnodigend. Daarnaast zitten op zulke plaatsen vooral andere ouders met kinderen, en zie je het dan ook veel vaker gebeuren dat er wordt omgekleed.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 02 Jun 2017 23:01

Re: Komt dit stom over? Blote billen

Ik ben daar vrij makkelijk in.

Mijn dochter huppelt regelmatig in haar blootje door het huis of in de tuin.

Vorig jaar met zindelijk worden liep ze bijna constant bloot in huis en tuin. Dan was ze zindelijk en met alleen een onderbroekje of andere kleding nog niet.

Met een hele middag in een badje doen ze meestal wel badkleding aan. De oudste vind dat ook fijner.

In dit geval had ik mijn kind dus gewoon bloot gelaten, maar met shirtje is ook een goede oplossing.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 03 Jun 2017 07:24

Re: Komt dit stom over? Blote billen

Als andere mensen in de tuin kunnen kijken zou ik dat niet doen. Wij hebben zelf een open tuin aan de voorkant van ons huis dus laat ik mijn kinderen niet naakt rondlopen.
Ook niet op het strand ofzo.

Ik ben het eens met Cotton, naakt is privé, dat houdt je voor jezelf en papa en mama als kind.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 03 Jun 2017 07:56

Re: Komt dit stom over? Blote billen

[color=#0000FF]Ik heb hier nooit zo over nagedacht.. toen ze klein waren(nog niet konden lopen) heb ik ze wel eens in hun blootje in een badje gehad. Nu hebben wij een beschutte tuin dus zou alleen een buurvrouw via de slaapkamer boven in onze tuin kunnen kijken.. nou ja dat moet ze dan maar doen en ziet ze blote babybillen daar kan ik me niet druk om maken.
Vanaf dat ze lopen en het is mooi weer hebben ze toch altijd een luier aangehad of bikinibroekje. Niet omdat ik niet vind dat ze bloot mogen lopen maar gewoon omdat ik dat zo deed. En ik toch een beetje bang ben voor verbranden dan.

Onlangs was ik op het strand en daar liep een jongetje echt poedelnaakt dat hoeft van mij dan niet, niet omdat ik er niet tegen kan maar meer omdat ik denk geef dat ventje ook wat privacy.
[/color]
:heart: :heart: 2011
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 03 Jun 2017 08:06

Re: Komt dit stom over? Blote billen

Ik vind bloot lopen voor kleine kinderen normaal. En ik vind het vreemder om een kind jonger dan 2 met een bikini topje te zien.
Maar ik weet ook dat in deze tijd iedereen foto's van je kind van maken en er verkeerde bedoelingen mee kan hebben, maar dat vind ik jammer en stom.
<<

Anoniem272

Bericht 03 Jun 2017 14:16

Re: Komt dit stom over? Blote billen

Eens met Soleil. Ik neem het risico maar. Ik vind het namelijk heel belangrijk dat mijn kinderen zich comfortabel voelen met hun eigen blote lichaam. Volgens mij is dat goed voor je zelfvertrouwen. Mijn dochtertje zit de laatste tijd wel eens schaamteloos met gespreide beentjes voor de spiegel te kijken wat er tussen haar benen zit, lijkt me prima.

Zoon begint al wel in de gaten te krijgen dat je je blijkbaar moet schamen voor je blote billen, die wil nu niet meer bloot in de tuin. Vind ik jammer.
Ik probeer zelf in ieder geval niet de boodschap af te geven dat een bloot lijf iets is om je voor te schamen.
<<

Anoniem315

Bericht 03 Jun 2017 15:00

Re: Komt dit stom over? Blote billen

Maar Filoria, je hebt het over schamen. Wie zegt dat mensen die hun kind liever bedekt zien, zich schamen voor naakt? Het lijkt me meer een principekwestie: je lijf houd je voor je zelf. Niks om je voor te schamen, maar niet om met iedereen te delen.

Ik laat mijn kinderen alleen eventueel halfnaakt lopen als er geen zicht op is van andere mensen.
<<

Anoniem197

Bericht 03 Jun 2017 17:03

Re: Komt dit stom over? Blote billen

Zoon mag naakt bij ons in de tuin of bij opa en oma. Nooit over nagedacht eigenlijk.
In het openbaar hoeft van mij niet.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 03 Jun 2017 18:45

Re: Komt dit stom over? Blote billen

Mijn dochters lopen nooit naakt rond. Nooit echt over nagedacht maar wij lopen zelf ook niet naakt in de tuin dus mijn kinderen komen ook niet op dat idee. En vanuit zichzelf hebben ze de behoefte blijkbaar niet om naakt rond te lopen. Bij hele kapotte billen en een tuin zonder inkijk zou ik het wel prima vinden als mijn kind naakt rondloopt, maar met inkijk zou ik het niet doen denk ik.

Een bikinibovenstukje dragen mijn dochters niet. Altijd een zwembroek of een badpak. Mijn man vindt bovenstukjes bij kleine kinderen ordinair staan dus voorlopig zal dit ook wel zo blijven.

Edit: TO wat heb je uiteindelijk gedaan?
<<

anoniem203

Bericht 03 Jun 2017 20:23

Re: Komt dit stom over? Blote billen

Nee ik laat ze niet zo maar in hun nakie de tuin in gaan. Ze moeten gewoon een zwembroek aan als ze willen zwemmen. Ook al hebben we niet echt inkijk vind ik het toch niet nodig. Maar met zoiets als zindelijkheid doe ik het wel. Of in het geval van de TO.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 03 Jun 2017 21:12

Re: Komt dit stom over? Blote billen

Mijn kinderen lopen met het mooie weer regelmatig bloot in de tuin, vinden ze allebei fijn. De buren kunnen vanuit hun slaapkamer wel een stukje van onze tuin zien, maar verder hebben we geen inkijk van buitenaf. Op het strand doe ik ze wel een zwembroekje of badpak aan, ik vind het niet nodig dat ze (per ongeluk of expres) bloot bij anderen op de foto komen. Omkleden doe ik wel gewoon, zolang ze er zelf geen moeite mee hebben.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem272

Bericht 03 Jun 2017 22:39

Re: Komt dit stom over? Blote billen

Exo, het zit een beetje in de topictitel: 'komt dit stom over'.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 04 Jun 2017 07:59

Re: Komt dit stom over? Blote billen

Aan de hand van dit topic bedacht ik me: als ik ergens buiten ben met m'n baby (Naja dreumes, hij is nu 15 mnd) en hij moet een schone luier, dan doe ik dat gewoon in het openbaar op de grond. Dat kunnen mensen dan ook zien. Ik doe het heel snel altijd, heb dan gewoon geen zin om een verschoningsplek te zoeken. Ik heb het hier over bijv een festival, of een strand of een park. Vinden mensen daar dan ook wat van? Daar heb ik namelijk nog nooit over nagedacht :)
#teammaple🍁
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 04 Jun 2017 08:08

Re: Komt dit stom over? Blote billen

Ik ben niet preuts, loop zelf ook naakt door huis maar buitenshuis en (meestal) in de tuin hebben ze toch echt een broekje of luier aan. Dat is prive. Hetzelfde dat mijn kinderen niet met gezicht op social media komen. Er lopen zoveel gekken rond, dan ben ik liever te voorzichtig dan te makkelijk.

Edit luier verschonen doe ik wel buitenshuis maar meestal op het gras oid waardoor je er toch deels voor zit. Ik ben er niet panisch mee maar zorg wel dat ze niet in volle glorie te zien zijn zeg maar. Zo'n badcape of een jurkje over de billen als ze staan.

In jou geval Merlin zou ik een jurkje of lang T-shirt aan doen, maar verder geen luier of ondergoed. Dan maar natte kleding.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 04 Jun 2017 10:26

Re: Komt dit stom over? Blote billen

Urban Naked schreef:Aan de hand van dit topic bedacht ik me: als ik ergens buiten ben met m'n baby (Naja dreumes, hij is nu 15 mnd) en hij moet een schone luier, dan doe ik dat gewoon in het openbaar op de grond. Dat kunnen mensen dan ook zien. Ik doe het heel snel altijd, heb dan gewoon geen zin om een verschoningsplek te zoeken. Ik heb het hier over bijv een festival, of een strand of een park. Vinden mensen daar dan ook wat van? Daar heb ik namelijk nog nooit over nagedacht :)


Ik zorg dat ik op een rustig plekje ben. Maar ik doe dit ook gewoon. Moet toch gewoon gebeuren..
2016
<<

anoniem203

Bericht 04 Jun 2017 12:16

Re: Komt dit stom over? Blote billen

Salome schreef:
Urban Naked schreef:Aan de hand van dit topic bedacht ik me: als ik ergens buiten ben met m'n baby (Naja dreumes, hij is nu 15 mnd) en hij moet een schone luier, dan doe ik dat gewoon in het openbaar op de grond. Dat kunnen mensen dan ook zien. Ik doe het heel snel altijd, heb dan gewoon geen zin om een verschoningsplek te zoeken. Ik heb het hier over bijv een festival, of een strand of een park. Vinden mensen daar dan ook wat van? Daar heb ik namelijk nog nooit over nagedacht :)


Ik zorg dat ik op een rustig plekje ben. Maar ik doe dit ook gewoon. Moet toch gewoon gebeuren..


Ik deed dat dan weer niet. Ik ging dan naar een openbaar toilet met verschoningsruimte of ik deed het in de auto. Ik weet nog goed dat ik met mijn kinderen bij Monkey Town was en een moeder naast mij aan een tafel de poepluier van haar peuter verschoonde op het tafelje. En ik zat erlangs te eten van mijn tosti. Loop dan gewoon een paar meter verder naar het toilet waar gewoon een verschoningstafel is. Niet iedereen zit te wachten om tijdens het eten dit in het zicht (en reuk) te hebben. Een plasluiertje van een baby vind ik dan net iets anders maar dan nog is het vaak een kleine moeite om een paar meter verder naar een verschoningsplek of je auto te lopen.
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 04 Jun 2017 12:26

Re: Komt dit stom over? Blote billen

Dat is inderdaad echt niet netjes Ava! Ik heb bij een soortgelijk bedrijf als monkey town gewerkt en als ik zag dat ouders op tafel verschoonden sprak ik ze daar gewoon op aan. Kom op zeg, er is niet voor niks een speciale ruimte voor.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers