Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wel of geen kadootje partner bij geboorte

<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 01 Jun 2017 19:42

Re: Wel of geen kadootje partner bij geboorte

Ooh La La! schreef:Ik zie bevallen niet als prestatie, daarom vind ik het ook wat gek om er een cadeautje voor te krijgen.
Je baby is in mijn ogen het cadeau dat je elkaar geeft. Daar hoeft verder niks materialistisch aan toegevoegd te worden.


Geloof dat ik het hier wel mee eens ben.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 01 Jun 2017 19:54

Re: Wel of geen kadootje partner bij geboorte

Marin schreef:
Ooh La La! schreef:Ik zie bevallen niet als prestatie, daarom vind ik het ook wat gek om er een cadeautje voor te krijgen.
Je baby is in mijn ogen het cadeau dat je elkaar geeft. Daar hoeft verder niks materialistisch aan toegevoegd te worden.


Oh ik vind het absoluut wel een prestatie. Eentje om trots op te zijn ook. Maar de baby is natuurlijk de ultieme beloning, daar kan geen cadeau tegenop. Daar doe je het voor. En het is natuurlijk ook een onontkoombaar proces, je moet er hoe dan ook door heen dus in die zin is het geen prestatie. Maar nee, nou ja, eigenlijk vind ik het dat wel.

Wat ik wel denk soms is dat ik gevoelsmatig meer een cadeau 'verdien' voor de periode nu dan voor de bevalling. Ik vind deze periode van kleine baby pittiger dan die hele bevalling bij elkaar. En dan heb ik een supermakkelijke baby en zit best op een roze wolk, behalve de voeding. Dat laatste vind ik echt langdurigere prestatie (die ik vanzelfsprekend doe) dan de bevalling zelf. Maar daar hoef ik geen cadeau voor hoor, het zit 'm in de vanzelfsprekendheid denk ik uit liefde voor je kind.


Ik zie het ook zeker wel als momenten waar ik heel erg trots op ben, maar een prestatie vind ik het beklimmen van de Mount Everest. Iets wat weinig mensen kunnen of doen. En dat kunnen we van bevallen niet zeggen :laughcry: Tuurlijk vind ik het super cool en ongelooflijk dat ik 2x een gezond kind op de wereld heb gezet maar het voelt niet als een prestatie.

Ook het opvoeden van kinderen vind ik geen punt om een cadeau voor te verdienen. Dat is een keus die je gemaakt hebt en daar zou geen "bewijs van goed doen" tegenover moeten staan.
Maar goed, ik hecht gewoon geen waarde aan cadeaus voor dit soort dingen. 100x liever een knuffel van de meiden dan een duur cadeau van m'n man.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Jun 2017 20:06

Re: Wel of geen kadootje partner bij geboorte

Ja uiteindelijk is het natuurlijk het meest natuurlijke ter wereld. In die zin is het niet echt een prestatie te noemen, dat is waar.
En met dat laatste ben ik 't ook wel eens. Maar neemt niet weg dat ik 't wel heel lief vind van m'n man. En oprecht een mooi cadeau waar ik blij mee ben en met plezier draag ook om de gedachte er achter.
Let's discover the world together.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 01 Jun 2017 20:25

Re: Wel of geen kadootje partner bij geboorte

Van mijn man kreeg ik bij allebei de jongens een hangertje voor aan mijn ketting. Ik vind dat geen noodzaak maar wel ontzettend leuk en heel lief. Hij bedankte mij tijdens het geven voor het dragen en baren van onze zoon, hoe natuurlijk en "gewoon" ook ik vond dat een romantisch gebaar. Als hij bij dezelfde woorden een strijkbout cadeau had gedaan was ik vast minder content geweest maar goed.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 01 Jun 2017 20:47

Re: Wel of geen kadootje partner bij geboorte

Hier geen cadeaus over en weer bij de bevalling. Niet aan gedacht of op gerekend ook
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 01 Jun 2017 20:51

Re: Wel of geen kadootje partner bij geboorte

Ik heb niets gekregen en had dat ook niet verwacht of gehoopt. Cadeautjes zijn altijd welkom hoor, maar ik vond het geen noodzaak om op zo'n moment een cadeau te krijgen.

♥♥
<<

Anoniem210

Bericht 01 Jun 2017 21:04

Re: Wel of geen kadootje partner bij geboorte

Ooh La La! schreef:Ik zie bevallen niet als prestatie, daarom vind ik het ook wat gek om er een cadeautje voor te krijgen.
Je baby is in mijn ogen het cadeau dat je elkaar geeft. Daar hoeft verder niks materialistisch aan toegevoegd te worden.


Ik ben het helemaal met je eens.
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:06

Bericht 01 Jun 2017 21:36

Re: Wel of geen kadootje partner bij geboorte

Ik heb een gouden kettinkje gekregen na de geboorte van onze dochter. Natuurlijk moest dat niet en ik zie het ook niet als een ruilhandel. Zo van: "Jij krijgt dit omdat je er een prestatie voor geleverd hebt. Ik vind het vooral heel lief!
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:06

Bericht 01 Jun 2017 21:37

Re: Wel of geen kadootje partner bij geboorte

En het is voor mij ook een mooie herinnering aan de zwangerschap en bevalling trouwens.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 01 Jun 2017 21:45

Re: Wel of geen kadootje partner bij geboorte

Lynn_ schreef:En het is voor mij ook een mooie herinnering aan de zwangerschap en bevalling trouwens.

Dat is m'n baby ook :wink:
En m'n striae. Nouja. Nee, dat is alleen een herinnering. Geen mooie herinnering :laughcry:

♥♥
<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 21:05

Bericht 02 Jun 2017 04:27

Re: Wel of geen kadootje partner bij geboorte

Nee ik vind de bevalling opzich al een kadootje. En nee niet de pijn etc, maar wel het krijgen van ons kind :love:.

Ik hou niet van kadootjes of nog erger aanzoeken etc. op zulke momenten. Ben het dus ook helemaal eens met Ooh La La. Het haalt de aandacht af van waar het echt om draait.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 02 Jun 2017 05:37

Re: Wel of geen kadootje partner bij geboorte

Ik heb een bos bloemen gehad. Heel lief! De bos werd net bezorgd toen ik het even moeilijk had.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 02 Jun 2017 05:57

Re: Wel of geen kadootje partner bij geboorte

Ik heb niks gekregen en niks gegeven. Ook niet verwacht.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 02 Jun 2017 07:14

Re: Wel of geen kadootje partner bij geboorte

Ik heb van mijn ouders beide keren een heel mooi sieraad gehad. Gewoon omdat ze zo trots waren op hun eerste kleinkinderen. Van m'n schoonouders ook twee keer iets gekregen, geloof een keer bloemen en parfum. Super lief! Had niet gehoeven, maar was er wel erg blij mee. Onderling hebben we dat niet gedaan, man niet voor mij en ik niet voor hem. Ik vond samen de bevalling doorkomen al heel bijzonder.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 02 Jun 2017 07:38

Re: Wel of geen kadootje partner bij geboorte

Urban Naked schreef:
Elsa schreef:
Urban Naked schreef:Maar je 'grapt' dat het niet hoeft zeg je, dus je wilt het wel? :)

Altijd leuk om iets te krijgen toxh:)
En nee t hoeft niet, maar ik zou t wel super lief vinden en me extra gewaardeerd voelen ofzo. Maar dat is dan meer omdat t dan helemaal een wereld van verschil zou zijn met bevalling van dochter
Als het wel belangrijk voor je is dan zou ik dat communiceren met je partner.


Ik heb niet iets toe te voegen op de vraag, want ik zit totaal nog niet in de situatie. Maar ik wil deze post even nogmaals bevestigen. Klinkt als een formule voor wederzijdse teleurstelling en irritatie. Hij probeert te peilen wat jouw verwachtingen zijn en jij zegt precies het tegenovergestelde en wil dan dat hij snapt dat je je toch extra gewaardeerd zou voelen. Nu denkt hij dat het niet hoeft en ben jij straks teleurgesteld als hij dat concludeert, terwijl je dat zelf gezegd hebt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Jun 2017 07:43

Re: Wel of geen kadootje partner bij geboorte

Typische man vrouw communicatie inderdaad. Gewoon echt eerlijk en duidelijk zijn als je het graag zou willen.
Let's discover the world together.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Jun 2017 07:53

Re: Wel of geen kadootje partner bij geboorte

Ik snap helemaal wat jullie bedoelen Marin en Whatever. Maar ik denk ook, als hij haar graag iets wil geven, dan moet hij dat eigenlijk gewoon doen zonder het steeds te vragen. Dat is toch veel leuker als het een verrassing is? Dat zou ik wel vinden in elk geval. Als mijn man aan mij vraagt of ik een cadeau wil en ik zeg ja, dan voelt dat toch een beetje hebberig of zo. Ik zou het liever niet weten. Krijg je dan niets, dan ben je niet teleurgesteld. Krijg je wel iets, dan ben je extra verrast.
<<

Anoniem280

Bericht 02 Jun 2017 07:54

Re: Wel of geen kadootje partner bij geboorte

Niets gegeven/gekregen en ook niet verwacht.

Enige die wat van ons kregen was team neonatologie/kinderafdeling.
Zij verdienden dat na alle zorgen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Jun 2017 08:00

Re: Wel of geen kadootje partner bij geboorte

Mizz_S schreef:Ik snap helemaal wat jullie bedoelen Marin en Whatever. Maar ik denk ook, als hij haar graag iets wil geven, dan moet hij dat eigenlijk gewoon doen zonder het steeds te vragen. Dat is toch veel leuker als het een verrassing is? Dat zou ik wel vinden in elk geval. Als mijn man aan mij vraagt of ik een cadeau wil en ik zeg ja, dan voelt dat toch een beetje hebberig of zo. Ik zou het liever niet weten. Krijg je dan niets, dan ben je niet teleurgesteld. Krijg je wel iets, dan ben je extra verrast.


Ja dat is ook wel zo, zeker omdat het een cadeau betreft. De verrassing is daarbij al een leuke factor. Maar 't zou zonde zijn als er door onduidelijke communicatie verwachting dan wel teleurstelling ontstaat.

Overigens wist ik wel dat m'n man een horloge ging kopen voor me want hij ging ineens heel erg peilen wat ik mooi vond met voorbeeldjes. Degene die ik 't mooist vond is 't ook geworden. Ik snap ook wel dat je graag wilt weten of het in de smaak valt als je zoiets koopt. Ik wist echter niet dat hij er zo veel tijd en moeite in heeft gestoken (horloge komt uit Nederland, sluiting en bandje komen uit Amerika, doosje uit Mexico) dus dat vind ik dan wel weer erg tof.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem245

Bericht 02 Jun 2017 08:04

Re: Wel of geen kadootje partner bij geboorte

Ik ben het ook met Ooh Lala eens. Ik vind het geen prestatie en hoef er dan ook geen cadeautje voor.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Jun 2017 08:05

Re: Wel of geen kadootje partner bij geboorte

Ja, daarin ben ik het dus wel met jullie eens Marin. Nu het toch al half besproken is kun je maar beter duidelijk zijn. En als we dan toch duidelijk aan het communiceren waren, zou ik ook gelijk aan mijn man aangeven dat hij het de volgende keer ook beter anders kan aanpakken qua communicatie: of duidelijk overleggen ipv half iets laten vallen, of niets zeggen en gewoon doen. :wink:
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 02 Jun 2017 08:06

Re: Wel of geen kadootje partner bij geboorte

Mizz_S schreef:Ik snap helemaal wat jullie bedoelen Marin en Whatever. Maar ik denk ook, als hij haar graag iets wil geven, dan moet hij dat eigenlijk gewoon doen zonder het steeds te vragen. Dat is toch veel leuker als het een verrassing is? Dat zou ik wel vinden in elk geval. Als mijn man aan mij vraagt of ik een cadeau wil en ik zeg ja, dan voelt dat toch een beetje hebberig of zo. Ik zou het liever niet weten. Krijg je dan niets, dan ben je niet teleurgesteld. Krijg je wel iets, dan ben je extra verrast.


Ja, eens hoor. Maar ik denk hierbij meer aan het valentijnscenario: "wat vind jij nou van Valentijn schat, vind je dat leuk om te vieren of meer commerciële onzin?" en dan antwoorden dat je het onzin vindt en dat jullie toch sowieso weten dat je van elkaar houdt en dat niet hoeft te bewijzen maar dan wel teleurgesteld zijn dat hij met Valentijn niets extra's doet.

Tuurlijk, hij zou gewoon iets moeten geven omdat hij dat wil. Hij zou dat uberhaupt niet moeten vragen. Maar blijkbaar stroomt hij niet over van dit idee/traditie/gevoel, twijfelt hij en probeert hij te peilen wat jouw verwachtingen zijn en dan is het wel handig -voor jullie allebei- als je daar eerlijk in bent.

Dan hoef je niet te zeggen: "ja ik wil een cadeau als ik jou een kind geef", maar een "goh, niets hoeft natuurlijk maar nu ik er zo over nadenk vind ik het eigenlijk wel een lieve traditie en ik denk dat ik er wel heel blij van zou worden en me extra gewaardeerd zou voelen" zou best handig zijn voor beiden.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Jun 2017 08:08

Re: Wel of geen kadootje partner bij geboorte

Ja dat zei ik hierboven dus ook. Nu het toch al besproken is kun je maar beter duidelijk zijn.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 02 Jun 2017 08:57

Re: Wel of geen kadootje partner bij geboorte

Nee mijn man kreeg niks.
Bij P kreeg ik gouden oorbellen. Bij S aanvulling van een gouden hartje en S voor aan mm initialen ketting.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 02 Jun 2017 08:58

Re: Wel of geen kadootje partner bij geboorte

Hier geen verwachtingen en ook geen cadeautjes, maar wel eens merk bovenstaande. Bij mannen moet je duidelijk zijn!

Mijn vriend heeft trouwens wel sushi voor me gehaald paar dagen na de bevalling. Was ook een leuke verassing :)
december 2016
juli 2019
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ster