Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 31 Mei 2017 12:52

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Ik was ervan overtuigd dat ik zwanger was van een jongetje. Ik moest erg omschakelen toen ze een meisje bleek. Ik denk dat ik ook best wel een meisjesmoeder ben, ik vind het dan ook superleuk om een dochter te hebben. Maar goed, ik weet niet hoe het zou zijn geweest met een zoon.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 31 Mei 2017 13:07

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Ik had altijd de wens voor een dochter. Sowieso wilde ik graag 2 kindjes, misschien wel 3 en dan het liefst minstens 1 dochter. Bij de zwangerschap van de oudste wisten we het geslacht niet. Heel veel mensen om ons heen dachten dat we een meisje zouden krijgen. Dat heb ik ook een flinke tijd gedacht, maar toen de jongensnaam vast stond, zo rond de 34 weken pas, kreeg ik heel sterk het gevoel dat we een zoon zouden krijgen. En dat bleek te kloppen. Vanaf dag 1 dolgelukkig met hem. Op de achtergrond wel nog de stille wens voor een 2e, en dan hopelijk een dochter.
Na zo'n 2 jaar was vriend klaar voor nog een kindje. Dit keer besloten om er wel al achter te komen tijdens de zwangerschap of we een zoon of dochter zouden krijgen. We zouden daarvoor wachten op de 20-weken echo. Toen ik met 18 weken controle had, stelde de verloskundige voor om een echo te maken, aangezien ik heel onzeker was over de zwangerschap. Ik voelde de baby nog niet en voelde me ook niet heel happy. Tijdens die echo kon de verloskundige mij vertellen dat we wederom een zoon zouden krijgen. Ik ben er wel even teleurgesteld van geweest. Mijn vriend had al te kennen gegeven 2 kinderen meer dan genoeg te vinden, dus ik zou nooit een dochter krijgen. Maar dat gevoel heeft maar een paar dagen geduurd. Vanaf dag 1 hebben hij en ik zo'n enorm sterke band. Af en toe heb ik het idee dat de navelstreng er nog zit :wink:
Wat parel zegt: met weemoed kijken naar kids van het andere geslacht. Dat heb ik ook. Gelukkig heb ik een nichtje, zij is 3 maanden jonger dan mijn oudste. Dus als ik echte meisjesdingen wil doen of kopen, heb ik haar als excuus :angel:
07.12.2011
11.12.2014
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 31 Mei 2017 13:09

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Mijn voorgevoel zei jongen, het bleek een meisje. Wij hadden geen voorkeur, maar vriend moest wel even schakelen toen het een meisje bleek. En nu vind hij het helemaal leuk en vind ik hem ook echt een meisjespapa. Het klopt nu gewoon met een meisje. Maar dat had het met jongen waarschijnlijk ook wel gedaan :)
december 2016
juli 2019
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 31 Mei 2017 13:17

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Ik heb nooit een heel sterk voorgevoel gehad maar wel een hele sterke voorkeur. Ik heb mezelf altijd als meisjesmoeder gezien en hoopte dan ook op een meisje. Toen bij de 20 weken echo bleek dat we een zoon zouden krijgen heb ik daar echt wel teleurstelling over gevoeld. Maar wat wist ik ook van het echte moedergevoel, de onvoorwaardelijke liefde voor je kind? Ik leefde mijn droombeeld van zwanger zijn en een baby krijgen en had geen flauw benul van dat wat het daadwerkelijk bij losmaakt. Al had hij drie hoofden en 30 vingers gehad: ik heb een fantastisch lieve, knappe en mooie zoon, die ik voor geen goud zou willen veranderen in een meisje!

Mocht ik heel misschien toch ooit nog een keer zwanger raken dan zou ik stiekem wel weer lichte voorkeur hebben voor een meisje maar niet zoals bij de vorige zwangerschap. Een jongen zou ik ook prachtig vinden: drie broers die hopelijk goed met elkaar op zouden kunnen schieten.

Neemt niet weg dat ik soms wel wat jaloers kan zijn op moeders met een dochter. Die leuke moeder-dochter uitjes hebben enzo. Zeker nu ik zelf geen moeder meer heb had ik die moeder-dochter band heel graag willen ervaren met een eigen dochter.

Gelukkig is D een enorme knuffelkont en doet hij daarin niet onder voor een meisje! :love:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 31 Mei 2017 13:51

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Twee keer een juist voorgevoel.
Maar totaal geen voorkeur.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem328

Bericht 31 Mei 2017 13:53

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Eerste keer direct een sterk voorgevoel dat het een jongen was. Dat klopte ook. Mijn man dacht juist dat het een meisje zou worden. Hij moest echt even, een dag ofzo, omschakelen.

Dit keer (nog) geen enkel voorgevoel. Ook geen voorkeur. Beide lijkt me fantastisch.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Mei 2017 13:57

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Ja wij hadden toch eigenlijk wel een voorkeur voor een jongen. Het past meer bij mij, zie mezelf meer als jongensmama. En voor m'n man vind ik het ook leuk. Ik vind het idee van een stamhouder ook zo mooi, hoewel dat zo ouderwets is dat m'n telefoon het woord niet eens herkent. Toch vind ik het mooi.

Een voorgevoel had ik niet. We kwamen er ook al met 11 weken achter dus tijd voor alle bakerpraatjes was er niet.

Voor een tweede weet ik het nog niet echt. Ik denk dat ik een meisje dan toch net iets leuker zou vinden, om van beiden geslachten één te hebben. Maar een broertje voor Olivier lijkt me ook echt heel leuk. Zie het zo voor me.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 31 Mei 2017 14:14

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Ik had echt een voorgevoel dat het een jongen zou zijn. Mijn man dacht echt een meisje. Hij had zelfs al een naam.
Stiekem hoopte ik ook dat het een jongetje zou zijn. Dat kwam uit! Met een meisje zou ik net zo blij zijn uiteraard
2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 31 Mei 2017 15:10

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Ik zag mijzelf vroeger altijd als jongensmoeder, niet dat ik meisjes minder leuk vind maar voor mijn gevoel zou ik alleen maar jongens krijgen.
Toen ik beide keren eenmaal zwanger was had ik helemaal geen voorgevoel meer. Bij de eerste was mijn mam er echt heilig van overtuigd dat we een zoon zouden krijgen, zelfs zo erg dat ik tegen de tijd dat de 20 weken echo er aan kwam me echt zorgen ging maken of hij niet teleurgesteld zou zijn als het een meisje zou zijn. Hij gaf toen aan het beide echt leuk te vinden maar dat het nou eenmaal een jongen was, toen ze dat ook zagen op de echo zei hij zelfs: " zie je wel!"

De tweede keer was hij minder stellig, hij was er niet zo van overtuigd als de eerste keer maar toch zei hij dat zijn gevoel was dat het een jongen zou zijn en dat klopte weer. Toevallig klopt het ook helemaal met het plaatje wat ik van vroeger uit altijd had.

Het is dus bij ons beide niet zo dat we liever jongens wilde maar dat het gezin wat we zo na de geboorte van de jongste hebben wel helemaal klopt of zo.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 31 Mei 2017 16:38

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Bij K weet ik het niet meer of ik een voorgevoel had. Daar hebben we wel met de 20 weken echo het geslacht gehoord.

Bij E wisten we het geslacht pas 10 minuten na de geboorte. Door de blijdschap helemaal vergeten vragen en ze verloskundige dacht dat ik het al wist.
En mijn voorgevoel en dat van mijn vriend klopte. Een jongetje.

Ik heb nooit een voorkeur gehad. Ik ben allang blij dat het mij gegund is zo'n wondertje.

Ik snap mensen met een voorkeur ook niet. Ik kan het helemaal niet begrijpen dat je serieus teleurgesteld kan zijn als het een kindje van het ander geslacht is.

Een jongetje kan ook meer meisjesachtig zijn of een meisje meer jongensachtig. Geslacht zegt niets. Maar dat is mijn mening.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 31 Mei 2017 19:28

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Raven schreef:Bij K weet ik het niet meer of ik een voorgevoel had. Daar hebben we wel met de 20 weken echo het geslacht gehoord.

Bij E wisten we het geslacht pas 10 minuten na de geboorte. Door de blijdschap helemaal vergeten vragen en ze verloskundige dacht dat ik het al wist.
En mijn voorgevoel en dat van mijn vriend klopte. Een jongetje.

Ik heb nooit een voorkeur gehad. Ik ben allang blij dat het mij gegund is zo'n wondertje.

Ik snap mensen met een voorkeur ook niet. Ik kan het helemaal niet begrijpen dat je serieus teleurgesteld kan zijn als het een kindje van het ander geslacht is.

Een jongetje kan ook meer meisjesachtig zijn of een meisje meer jongensachtig. Geslacht zegt niets. Maar dat is mijn mening.


Nee, want je kiest ook echt voor zulke gevoelens en daar schaam je je ook echt totaal niet voor. Gelukkig krijg je dan zulke opmerkingen waardoor je je nog waardelozer voelt. :eyes:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Mei 2017 19:34

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Ik vind het hele begrijpelijke gevoelens juist. Ook het even 'wennen' als het anders dan je voorkeur of voorgevoel blijkt te zijn.
Ook echt heel fijn om te lezen dat er toch meerdere ouders zijn die dat gevoel hadden/hebben. Dit is juist typisch zoiets waarbij ik blij ben dat mensen open zijn op 't forum.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 31 Mei 2017 19:39

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Marin schreef:Ik vind het hele begrijpelijke gevoelens juist. Ook het even 'wennen' als het anders dan je voorkeur of voorgevoel blijkt te zijn.
Ook echt heel fijn om te lezen dat er toch meerdere ouders zijn die dat gevoel hadden/hebben. Dit is juist typisch zoiets waarbij ik blij ben dat mensen open zijn op 't forum.


Nou ja, ik ben er altijd vrij open in geweest in de hoop dit taboe te doorbreken. Maar ik vond het ook erg moeilijk en ben altijd bang geweest voor opmerkingen als die van Raven. Het is al lastig genoeg zonder dat anderen er over oordelen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem236

Bericht 31 Mei 2017 19:40

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Toen ik positief testte bij de oudste wist ik het; een jongen. Bij 16wkn controle echo zei de verloskundige dat ze het heel slecht kon zien maar dat ze een meisje dacht, maar dat ze dit echt niet goed kon zien en we ook nog niets moesten gaan kopen voor een meisje. Toen ook sterk het gevoel dat ze ernaast zat. Bij 20wkn echo blerk het inderdaad een jongen en toen wist ik ook meteen dat een eventuele Tweede ook een zoon zou zijn.
Dat klopte. Er komt geen derde maar als die wel zou komen wordt het weer een jongen.

Geen echte voorkeur gehad, al vind ik het soms weleens jammer dat ik niet zal weten hoe het is om een dochter te hebben en dat ik sommige spulletjes niet kan kopen. Maar meer dan jammer ook niet. Count my blessings
<<

Anoniem316

Bericht 31 Mei 2017 19:46

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Ik zag mezelf ook altijd als meisjesmoeder. Toen ik zwanger was, had ik in het prille begin het voorgevoel dat het een meisje werd. Van week 7 tot een paar dagen voor de geslachtsbepaling het gevoel dat het een jongen werd. Ik had zwangerschapsyoga en dan moest je 'connecten' met je baby. Super zweverig maar toen opeens ik voelde ik dat ze een meisje was en dit bleek dus later ook te kloppen. Was heel apart
Laatst gewijzigd door Anoniem316 op 31 Mei 2017 19:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem236

Bericht 31 Mei 2017 19:48

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Lady schreef:
Marin schreef:Ik vind het hele begrijpelijke gevoelens juist. Ook het even 'wennen' als het anders dan je voorkeur of voorgevoel blijkt te zijn.
Ook echt heel fijn om te lezen dat er toch meerdere ouders zijn die dat gevoel hadden/hebben. Dit is juist typisch zoiets waarbij ik blij ben dat mensen open zijn op 't forum.


Nou ja, ik ben er altijd vrij open in geweest in de hoop dit taboe te doorbreken. Maar ik vond het ook erg moeilijk en ben altijd bang geweest voor opmerkingen als die van Raven. Het is al lastig genoeg zonder dat anderen er over oordelen.


Maar ik kan mij wel goed voorstellen dat iemand als Raven dit voelt en zegt. Tuurlijk mogen die gevoelens er zijn en er heerst een taboe op, je bent echt niet de enige met een voorkeur. Maar aan de andere kant is het voor sommige mensen gewoon heel lastig voor te stellen dat mensen een voorkeur hebben, omdat je nu eenmaal anders gaat kijken als een zwangerschap of gezond kind krijgen niet vanzelfsprekend is.
Hoop dat ik nu niets verkeerds zeg, maar kan het niet beter uitleggen.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 31 Mei 2017 20:03

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Ik had stiekem wel een beetje voorkeur voor een meisje. Op de dag van de terugplaatsing had ik ook echt een euforisch "ik ben zwanger en het wordt een meisje!" gevoel haha. Dag later al niet meer en daarna niet meer echt een sterk voorgevoel gehad. Bleek idd zwanger en ook nog eens van een meisje :) ik kom zelf uit een gezin met veeeel jongens en nou ja, ik weet niet, alleen maar jongens leek me voor mezelf gewoon niet zo leuk.

Voor een eventuele 2e zie ik vaak wel een 2e meisje voor me, maar das denk ik vooral omdat ik me daar nu gewoon een hele goeie voorstelling voor kan maken. Laatst kwamen mijn man en ik toevallig op de perfecte jongensnaam, dus nu wil ik ook een jongen whaha (we weten nog niet eens of die 2e er überhaupt komt trouwens :p)

Ik ben daar dus trouwens, in tegenstelling tot bijvoorbeeld lady (veel respect voor!), nooit zo open over geweest, zelfs niet naar mezelf toe. Wij hebben 5 jaar in de medische molen gezeten voor ik überhaupt zwanger was, dus voelde ook richting mijzelf dan ondankbaar ofzo om dan ook nog eens een voorkeur te hebben. Maar ja gevoel kun je niet sturen en een voorkeur is er gewoon of niet. En ongetwijfeld was ik alsnog ook heel blij geweest als t een jongen was geweest, dan stel je je beeld ook heus wel weer bij (zie voorbeeld lady!)
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 31 Mei 2017 20:14

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Ik dacht een meisje, maar we krijgen een jongen :smile:.

Maar sinds de vorige zwangerschap denk ik alleen maar als het maar gezond is maakte me verder niet uit wat het wordt!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem280

Bericht 31 Mei 2017 20:19

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Ik zei steeds, hoop 2 jongens, maar denk dat het 2 meisjes zijn.
Mijn gedachten klopten toen.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 31 Mei 2017 20:33

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Lotus schreef:
Lady schreef:
Marin schreef:Ik vind het hele begrijpelijke gevoelens juist. Ook het even 'wennen' als het anders dan je voorkeur of voorgevoel blijkt te zijn.
Ook echt heel fijn om te lezen dat er toch meerdere ouders zijn die dat gevoel hadden/hebben. Dit is juist typisch zoiets waarbij ik blij ben dat mensen open zijn op 't forum.


Nou ja, ik ben er altijd vrij open in geweest in de hoop dit taboe te doorbreken. Maar ik vond het ook erg moeilijk en ben altijd bang geweest voor opmerkingen als die van Raven. Het is al lastig genoeg zonder dat anderen er over oordelen.


Maar ik kan mij wel goed voorstellen dat iemand als Raven dit voelt en zegt. Tuurlijk mogen die gevoelens er zijn en er heerst een taboe op, je bent echt niet de enige met een voorkeur. Maar aan de andere kant is het voor sommige mensen gewoon heel lastig voor te stellen dat mensen een voorkeur hebben, omdat je nu eenmaal anders gaat kijken als een zwangerschap of gezond kind krijgen niet vanzelfsprekend is.
Hoop dat ik nu niets verkeerds zeg, maar kan het niet beter uitleggen.


Dit inderdaad. Ik heb liever een kindje in mijn armen dan dan alleen in mijn hart.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 31 Mei 2017 20:38

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Ik heb niet echt een voorgevoel. Misschien een lichte voorkeur voor een meisje, maar we wachten gewoon de 20 weken echo af.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 31 Mei 2017 22:15

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Ik had de voorkeur voor een meisje en dat bleek ze ook te zijn!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 01 Jun 2017 06:56

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Ik had geen voorkeur en geen voorgevoel. Wel heb ik van kleine af aan het beeld voor me dat mijn gezin bestaat uit een meisje en een jongen.
We zullen zien of het gaat kloppen, ooit. Een voorkeur heb ik nog steeds niet.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 01 Jun 2017 07:22

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Ik heb gewoon geen voorgevoel en eigenlijk ook geen voorkeur. Ik zei voor ik zwanger was altijd dat ik graag eerst een zoon wilde om een grote broer te hebben, maar nu zwanger is dat gevoel weg en maakt het me écht niet uit. Vriend had lichte voorkeur voor een zoon, maar heeft vanaf dag 1 voorgevoel voor een meisje.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 01 Jun 2017 07:48

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Bij de eerste klopte m'n voorgevoel en bij de tweede zat m'n gevoel er compleet naast. Een duidelijke voorkeur heb ik nooit gehad, maar ik had niet zo veel met meisjes en roze. Nu ik twee jongens heb zou een meisje natuurlijk wel leuk zijn, maar ja, er komen hier geen kinderen meer dus zou het met schoondochters moeten doen straks, haha.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers