Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welk speelgoed hebben jullie in huis?

<<

Anoniem57

Bericht 17 Okt 2013 11:49

Re: Welk speelgoed hebben jullie in huis?

Ja, ik weet het, het is belachelijk! Dit jaar vieren we haar verjaardag zelfs nog ´klein´, vorig jaar waren er nog 10 man meer.. Van ons krijgt ze het keukentje, van mijn ouders een fiets (mijn ouders 'dealen' in fietsen, kunnen ze dus tegen inkoopprijs halen, dat scheelt. We zetten hem in de schuur, zodat ze daar van de zomer-richting haar 3de levensjaar mee kan oefenen, we moeten cadeaus vragen voor een heel jaar natuurlijk).

Boekjes halen we bij de bibliotheek, L. is sowieso niet heel erg gek op lezen. We hebben digitale televisie van UPC, en een tablet waarop we filmpjes van het zandkasteel enzo downloaden zodat ze die in de auto op een lange reis bijvoorbeeld kan kijken. Ook hebben we digitale radio met een speciale kinderliedjeszender, én is ze gek op 'dancemuziek' net als ons.

Haar verjaardag alleen al komen 18 'families', als we geen afzeggingen hebben. Het is trouwens een verlanglijstje met wat we op het lijstje hebben staan, de step etc. is nog niet besteld of iets. We willen vooral creatieve dingen vragen, ze is gek op bouwen en knutselen begint er ook in te komen.

Oh ja, dan komt 9 dagen later Sinterklaas langs, daarvoor krijgen we geld van mijn ouders en vieren we vrij fanatiek (mijn zus is daar mee begonnen, die heeft 3 kids).

Dan 3 weken later vieren we bij mijn schoonouders Kerst, óók met cadeaus.

Op alle drie de activiteiten vind ik dat ze wel mee moet doen qua aantal cadeaus, omdat ik niet wil dat ze zich vergeten voelt.

Oh, en het wordt nog ingewikkelder, mijn zus heeft een kinderkledingwinkel :nopompom: dus bonnen voor een andere winkel voelt vreemd, plus L. heeft een redelijk volle kast..

Figaro, die kralen vind ik een heel leuk idee! Waar haal je die?
<<

Anoniem57

Bericht 17 Okt 2013 11:52

Re: Welk speelgoed hebben jullie in huis?

Oh, trouwens Parisienne, L. komt nauwelijks bij opa & oma, en als ze er wel komt hebben ze daar ook al heel veel speelgoed staan omdat de ene oma al 3 kleinkinderen heeft en de andere krijgt alles van haar beste vriendin, dus die heeft ook al véél.

We verkeren een beetje in een luxepositie :laughcry:
<<

Anoniem28

Bericht 17 Okt 2013 11:57

Re: Welk speelgoed hebben jullie in huis?

Of een abbo voor een dierentuin of speelparadijs ofzo?
<<

Anoniem25

Bericht 17 Okt 2013 11:58

Re: Welk speelgoed hebben jullie in huis?

Bij de hema heb je ook leuke dingen voor in bad, zoals badklei, badverf, visjes met confetti. Misschien leuk voor degene die een klein cadeautje willen geven? Of alvast een dekbedovertrek voor als ze over een paar maanden naar een groter bed gaat? Een huisdier? ;)
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 17 Okt 2013 12:02

Re: Welk speelgoed hebben jullie in huis?

Jammer, geen excuus dus om wat speelgoed bij een ander te dumpen :wink:

Een abonnement voor een dierentuin of pretpark lijkt me ook wel een goede optie (kies voor Blijdorp, kunnen we met meerderen met abonnement meeten! :thumbup:)
<<

Anoniem57

Bericht 17 Okt 2013 12:04

Re: Welk speelgoed hebben jullie in huis?

Hahahaha, ik vind 1 kat genoeg, Aimee, maar slim idee haha (ik hoop zo dat er niemand met een konijn ofzo aan komt haha)

Die badcadeautjes zijn top! Dank je! Ze is gek op badderen.
Die tip voor dat dekbedovertrek ook!

Ik wil trouwens ook helemaal niet inhalig overkomen hoor, heb expres veelal 'goedkope' cadeautjes op het lijstje staan. Ze wordt al verwend genoeg. Ik probeer wel echt oprecht cadeautjes aan te schaffen waar ze het hele jaar zoet mee is, maar man man wat vind ik dat lastig!

Trouwens, we zijn met L. naar Blijdorp geweest en ze vond er echt geen klap aan :laughcry:
Maar een abonnement op Monkey Town is nog wel een idee!
<<

Anoniem272

Bericht 17 Okt 2013 12:44

Re: Welk speelgoed hebben jullie in huis?

Een abonnement op een speeltuin/pretpark is toch niet iets goedkoops? Als jullie familie en vrienden blijkbaar graag grote cadeaus geven (ja, ik vind de dingen op de lijst allemaal best wel groot), zou ik ze vragen om dat geld dat ze blijkbaar over hebben op een spaarrekening voor je dochter te storten en toch kleinere kadootjes te geven. Een kledingsetje voor haar pop, dat soort dingen. Wat moet een meisje van 2 in vredesnaam met zoveel speelgoed?
<<

Anoniem272

Bericht 17 Okt 2013 12:48

Re: Welk speelgoed hebben jullie in huis?

Mijn schoonouders doen dat ook echt zo trouwens. T krijgt elke verjaardag een flink bedrag op zijn spaarrekening gestort (bedoeld voor zijn studie later) en verder krijgt hij dan een klein kadootje van maximaal 20 euro. Met Sint en Kerst ook kleine kadootjes. Daar is hij hartstikke blij mee.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 17 Okt 2013 13:09

Re: Welk speelgoed hebben jullie in huis?

Die kralen heb ik destijds bij de Trekpleister gekocht, maar ik zag ze een tijdje terug ook weer bij het Kruidvat.

Als je op Google zoekt op grote houten kralen, vind je ook een aantal webshops waar ze ze hebben.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Okt 2013 13:14

Re: Welk speelgoed hebben jullie in huis?

Filoria schreef:Een abonnement op een speeltuin/pretpark is toch niet iets goedkoops? Als jullie familie en vrienden blijkbaar graag grote cadeaus geven (ja, ik vind de dingen op de lijst allemaal best wel groot), zou ik ze vragen om dat geld dat ze blijkbaar over hebben op een spaarrekening voor je dochter te storten en toch kleinere kadootjes te geven. Een kledingsetje voor haar pop, dat soort dingen. Wat moet een meisje van 2 in vredesnaam met zoveel speelgoed?


Ik kan me wel voorstellen dat het moeilijk is om dat te vragen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Okt 2013 13:16

Re: Welk speelgoed hebben jullie in huis?

Mijn ouders geven trouwens ook veel uit aan de verjaardagen, maar vaak is dat iets groots/duurzaams en daarbij een kleiner cadeautje voor op de dag zelf. Ezra en Yrsa krijgen dit jaar samen een vogelnestschommel, die komt pas in het voorjaar, daarnaast krijgt ze zaterdag nog Playmobil.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem30

Bericht 17 Okt 2013 13:20

Re: Welk speelgoed hebben jullie in huis?

AfbeeldingHandpoppen

Afbeelding Poppenbedje

Afbeelding
Poppenbadje
<<

Anoniem272

Bericht 17 Okt 2013 13:32

Re: Welk speelgoed hebben jullie in huis?

Dat is ook wel weer waar Susan, dat het gek is om zoiets te vragen.
<<

Anoniem 42

Bericht 17 Okt 2013 13:34

Re: Welk speelgoed hebben jullie in huis?

Mijn kinderen hebben echt zo bizar veel speelgoed dat ik de komende verjaardagen echt alleen boeken / speelgoed voor buiten / geld / cadeaupasjes wil. En dan nog het liefste die laatste twee eigenlijk.

Als ik kijk waar ze echt mee spelen:

Tweede dochter: loopauto, poppen en toebehoren en keukentje.

Oudste dochter: Dezelfde poppen, hetzelfde keukentje en het schoolbord

De rest ligt er maar te liggen. Ik wil echt inkrimpen qua speelgoed en niet nog meer erbij.
<<

Anoniem57

Bericht 17 Okt 2013 17:53

Re: Welk speelgoed hebben jullie in huis?

Ja Filoria, zo gaat dat echt hier!
Ik moet wel zeggen dat ze nu gewoon wel echt uitgekeken is op haar speelgoed, veel gaat ook straks weg of naar boven want het is gewoon babyspeelgoed. Hebben expres niks gekocht, omdat er dus zulke dagen aan komen.

Ik zal morgen of vanavond even wat uitgebreider reageren.

Overigens geven wij ook altijd 15-20 euro uit aan verjaardagen.
<<

Anoniem255

Bericht 18 Okt 2013 18:36

Re: Welk speelgoed hebben jullie in huis?

Beneden staat:
Een mand met Playmobil
Een mand vol kleine auto's, poppetjes, tasjes, oude telefoons, muziekkever etc.
Een mand met een houten treinbaan
Een mand met boeken
Poppenwagen
Houten loop/bakfietsje
En in de kast alle teken en knutselspullen

Boven staat:
Toet Toet autogarage + 5 auto's + de grote ambulance en extra wegdelen
Little People, deels verkocht, wat over is gaat naar mijn ouders
Boeken
Schoolbord
Keukenspulletjes en boodschappen
En nog een hoop klein los spul

De jongste is bijna jarig (2) en krijgt van ons de dierentuin van Playmobil.
Wat ik verder weet is dat hij de dierenkliniek + extra losse sets krijgt.

Met Sinterklaas krijgen ze boeken, de Playmobil meeneem manege, de pinguïn kolonie, kart en een auto van Playmobil, strijkkralen met platen, een microfoon van K3, knuffels van Woezel en Pip, knutselspullen, stiften, een pizza met klittenband (zoon is dol op pizza...).
Bovenstaand is wat ze van ons en op ons werk krijgen. Wat ze van de rest van de familie krijgen weet ik nog niet.

Dochter krijgt met haar 4e verjaardag een grote fiets.
<<

Anoniem144

Bericht 18 Okt 2013 18:42

Re: Welk speelgoed hebben jullie in huis?

Kinderstofzuiger van Bosch ( vindt ze geweldig!) , kassa, winkelwagentje, pop met buggy ,badje,flesje,luiers etc. Loopauto, little people, puzzels, kleurboeken en potloden, stickers, stempels, boeken , hond in hokje, loophondje en nog heel veel meer ;)
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers