Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Heb jij een rijbewijs?

Heb jij een rijbewijs

Ja!
117
91%
Nee, maar ik heb nu wel rijles
3
2%
Nee, maar ik wil mijn rijbewijs in de toekomst wel gaan halen
5
4%
Nee, geen behoefte aan
2
2%
Nee ik kan nooit een rijbewijs halen (bijvoorbeeld door een beperking o.i.d.)
2
2%
 
Aantal stemmen : 129
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 22 Mei 2017 18:01

Re: Heb jij een rijbewijs?

Nee en ik vind het vreselijk vervelend! Zeker omdat mijn man er ook geen heeft. Op zich is het ov prima maar het duurt zoveel langer en dat vond ik nooit zo erg maar nu met kinderen is dat wel ruk. Ik had nu alleen nooit echt meerdere keren oppas en was sowieso altijd veel te moe. Als we zo verhuisd zijn wonen mijn ouders dichterbij en ga ik de jongste bij hun brengen en meerdere uren lessen in hun woonplaats, denk zo'n 9-12 uur per week zodat ik hem hopelijk in 1-2 maanden kan halen want ik vind het echt ellende.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 22 Mei 2017 18:08

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ik heb mijn rijbewijs. Gehaald toen ik 19 was.
Mijn ouders hebben het betaald en daar ben ik nog steeds heel blij mee.
Anders had het heel lang geduurd voordat ik eraan begonnen was.
<<

Anoniem249

Bericht 22 Mei 2017 18:13

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ik heb een rijbewijs en sinds een aantal maanden ook een auto. Ik ben nu in de 30 en heb hiervoor nog nooit behoefte gehad aan een auto, alhoewel ik wel al een rijbewijs heb sinds mn 18e. Ik woon ook middenin de stad en erger me dood aan een parkeerplek zoeken. De stad in of uitrijden is ook altijd drama, dan zit ik in de tussentijd al 3x in de trein.

Als iemand naar het ziekenhuis moet hou ik gewoon een taxi aan op straat, voordat ik bij m'n auto ben die 6 straten verderop staat.... Moest zelf een keer naar het ziekenhuis met teveel pijn om te fietsen of de tram te pakken, heb toen ook gewoon een uber besteld.

Hoe vaak moet je nou de stad uit voor iets? Echt praktisch nooit.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Mei 2017 18:16

Re: Heb jij een rijbewijs?

Voordat je hier een taxi hebt ben je ook minstens een half uur verder.
Ik heb echt een hekel aan fietsen, wind en regen. Zeker in die combinatie. Dus ik pak de auto vaak :P
<<

Anoniem249

Bericht 22 Mei 2017 18:19

Re: Heb jij een rijbewijs?

Cotton schreef:Voordat je hier een taxi hebt ben je ook minstens een half uur verder.
Ik heb echt een hekel aan fietsen, wind en regen. Zeker in die combinatie. Dus ik pak de auto vaak :P
haha ja maar ik gok dat jij je auto gewoon voor de deur kwijt kan ;-). Dat is een beetje de wisselwerking van drukke stad/rustig dorp denk ik.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Mei 2017 18:22

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ja ik zou sowieso nooit ergens gaan wonen waar weinig parkeerplaats is. Of waar je straten verder op moet parkeren. Vreselijk.
Maar idd dat is stad/dorp.

Stad is niks voor mij.
<<

anoniem224

Bericht 22 Mei 2017 18:23

Re: Heb jij een rijbewijs?

Yes.
<<

Anoniem335

Bericht 22 Mei 2017 19:14

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ja al 10 jaar! :-)
<<

Anoniem244

Bericht 22 Mei 2017 19:42

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ja sinds mijn 18e, gelijk vanaf m'n verjaardag met rijlessen begonnen.
Spaarde er ook al een hele tijd voor
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 22 Mei 2017 20:04

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ik heb hem ook vanaf m'n 18de. Bij ons ook de regel: niet roken=rijbewijs betaald krijgen. Voor mij hoefde het niet perse, maar later heel blij dat mijn ouders hebben aangedrongen om het zo snel mogelijk te halen. Mijn broer rookte trouwens wel, maar heeft het ook gekregen. Was meer een stimulans. Ik vond het toen ook wel redelijk 'normaal' dat mijn ouders betaalde. Maar als ik daar nu op terugkijk is dat dus eigenlijk helemaal niet!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 22 Mei 2017 20:19

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ja, sinds mijn 18e of 19e (ik weet niet meer precies wanneer ik af moest rijden).
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 22 Mei 2017 20:21

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ik heb alleen mijn motorrijbewijs
10.04.17
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 22 Mei 2017 20:23

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ja. Gehaald toen ik ruim 18 was, alweer bijna 12 jaar geleden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 22 Mei 2017 20:26

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ja, in 2015 heb ik hem voor de eerst keer verlengd. Ik ben pas in 2014 echt actief gaan rijden.
Ik heb 25 lessen cadeau gehad van mijn ouders, de rest (27 geloof ik) heb ik zelf betaald. Ik ben uiteindelijk voor het staatsexamen geslaagd. Heb alleen geen idee meer na hoeveel keer dit nu was. 4e keer ofzo?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 22 Mei 2017 20:33

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ik heb rijles. Ben vroeg uit huis gegaan en nooit echt geld ervoor over gehad. Nu ik niet meer op drie minuten fietsen werk maar dagelijks met de trein en bus moet werd het wel tijd om hem te gaan halen.
R. 2013
D. 2016
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 22 Mei 2017 20:36

Re: Heb jij een rijbewijs?

Silly-One schreef:
Beachgirl schreef:Ja 2 zelfs. Mijn autorijbewijs heb ik alweer 11 jaar en mijn motorrijbewijs nu bijna 3 jaar.

Vind autorijden leuk, en motorrijden nog leuker (al ben ik nog steeds geen hele grote held in de bochten)


Ga eens een keer in de bergen rijden met een groep die je ook uitleg geeft over hoe je bochten moet aansnijden.
Afgelopen week reed ik op een klaverblad en ik kwam de bocht uit en keek om mijn teller 120 dor de bocht, terwijl 70 advies was :smile: Kwestie van op het stuur durven drukken. Tijdens de rijlessen krijg je les over je veilig verplaatsen in het verkeer, maar echt technisch rijden leer je helaas niet. Dat heb ik ondertussen van vrienden geleerd die verschillende Voortgezet Rijcrusussen hebben gevolgd. Echt wel een aanrader om dan te gaan doen.


Het probleem is dat voordat ik in de bergen ben met de motor ik een hele dag (of 2 dagen) non stop rijden verder ben, en dat ben ik dus ook niet gewend, zulke lange ritten rijden.
Ik wil wel een keer een beginners circuit training gaan doen in lelystad, maar ook dan ben ik bang om op mijn plaat te gaan :redface:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem195

Bericht 22 Mei 2017 20:44

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ik heb mijn rijbewijs alweer ruim elf jaar.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 22 Mei 2017 20:44

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ilovethe90s schreef:Ja, in 2015 heb ik hem voor de eerst keer verlengd.


Zo moest ik in 2010 een nieuwe hebben omdat mijne verloren gegaan was bij een brand. Dacht die vrouw dat ik hem net had gehaald.. ze zette hele grote ogen op toen ik het verhaal vertelde
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem250

Bericht 22 Mei 2017 20:51

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ja! Ik zou hier ook echt niet zonder kunnen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 22 Mei 2017 20:52

Re: Heb jij een rijbewijs?

Beachgirl schreef:Het probleem is dat voordat ik in de bergen ben met de motor ik een hele dag (of 2 dagen) non stop rijden verder ben, en dat ben ik dus ook niet gewend, zulke lange ritten rijden.
Ik wil wel een keer een beginners circuit training gaan doen in lelystad, maar ook dan ben ik bang om op mijn plaat te gaan :redface:


Anders begin je met een dagje Ardenne. In Luxemburg kan je ook heel leuk rijden.
Woensdag klap ik na een dagje werken naar Swartswald. Even 700 km rijden op een dag. Niet mijn grootste hobby, maar ach snelweg is goed te doen. Ik ben alleen wel gaar als ik aankom. Toen ik met de motor op vakantie ging hield ik 250 km per dag binnendoor aan.
Het is ook echt een kwestie van doen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Jordana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:33

Bericht 22 Mei 2017 20:57

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ja alweer 10 jaar geleden
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Mei 2017 21:13

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ik heb het al 11 jr voor mij lang. Heb het op vrij late leeftijd gehaald alhoewel de 1e les op mijn 18e verjaardag was. Aantal keren gestopt, je kent het wel.
Nog steeds doet mijn man alsof hij mijn instructeur is als hij naast me zit........................niet leuk!
<<

Anoniem244

Bericht 22 Mei 2017 22:07

Re: Heb jij een rijbewijs?

caribbeanlover schreef:Ik heb het al 11 jr voor mij lang. Heb het op vrij late leeftijd gehaald alhoewel de 1e les op mijn 18e verjaardag was. Aantal keren gestopt, je kent het wel.
Nog steeds doet mijn man alsof hij mijn instructeur is als hij naast me zit........................niet leuk!


Gewoon zeggen bij de eerst volgende opmerking stop ik de auto en ga je maar lopen.
Heb ik toen bij ex (toen vriend) gedaan en hij heeft nooit meer iets "grappigs" gezegd of iets over mijn rijstijl.
Ik had dat trouwens ook echt gedaan, de auto gestopt en hem uit laten stappen.

Enige waar hij daarna wel eens opmerkingen over maakte is dat ik te hard ging en te pittig door de bochten :smile:
Maar verder hoefde hij geen commentaar te leveren :-)
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 22 Mei 2017 22:52

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ik heb mijn rijbewijs sinds mijn 18e en zou echt niet zonder kunnen. Wij wonen nogal afgelegen en het openbaar vervoer is hier niet heel goed geregeld.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem281

Bericht 23 Mei 2017 06:08

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ja, maar 'pas' anderhalf jaar. Van uitstel komt afstel, financiën enz. enz. Maar ik ben ontzettend blij 'm nu te hebben!
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers