Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Heb jij een rijbewijs?

Heb jij een rijbewijs

Ja!
117
91%
Nee, maar ik heb nu wel rijles
3
2%
Nee, maar ik wil mijn rijbewijs in de toekomst wel gaan halen
5
4%
Nee, geen behoefte aan
2
2%
Nee ik kan nooit een rijbewijs halen (bijvoorbeeld door een beperking o.i.d.)
2
2%
 
Aantal stemmen : 129
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 22 Mei 2017 11:39

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ik heb mijn rijbewijs, ben direct na mijn 18e verjaardag begonnen met lessen.
Maar ik heb pas sinds een half jaar een auto. Daarvoor deed ik alles met de fiets en ov en dat ging prima.

Overigens zou het met kinderen wel mijn voorkeur hebben als beide ouders een rijbewijs hebben, omdat het mij gewoon veel practischer lijkt, maar dat moet iedereen maar voor zichzelf beslissen.
<<

Anoniem282

Bericht 22 Mei 2017 11:39

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ja, heb m'n rijbewijs wel, maar rijd nooit meer. Heb ooit een bijna fataal ongeluk gehad en sindsdien durf ik niet goed meer.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 22 Mei 2017 11:39

Re: Heb jij een rijbewijs?

Haha nee maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik iemand met iets wat niet zo erg was HEEL SNEL naar het ziekenhuis moest brengen. Als dat zou voorkomen en ik had geen rijbewijs of auto zou ik een buurman/buurvrouw vragen. Ik hoop dat m'n buren dat ook bij mij doen als ze me nodig hebben.
#teammaple🍁
<<

ChiQ

Bericht 22 Mei 2017 11:43

Re: Heb jij een rijbewijs?

Hmm, niet echt wat ik bedoel CBL. Ik bedoel meer, het geeft je zoveel vrijheid. Ik hoor heel vaak dat mensen zeggen: ik woon in de stad, doe alles met OV en fiets etc, dan denk ik altijd: perfect, maar je hoeft niet perse te rijden met een rijbewijs..
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 22 Mei 2017 11:48

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ik heb wel een rijbewijs maar ik rij bijna nooit. Toen ik 18 werd heb ik het cadeau gekregen van mijn ouders anders was ik er denk ik niet aan begonnen. Het openbaar vervoer is hier prima en ik fiets veel. Mijn man rijdt altijd we wat verder weg moeten als dat niet zo was dan zou ik misschien wel vaker rijden.
2010 2012
<<

Anoniem304

Bericht 22 Mei 2017 11:50

Re: Heb jij een rijbewijs?

Elliot schreef:Ik heb mijn rijbewijs nu ruim 9 jaar. Meteen op mijn 18e gehaald.

Ik snap overigens wel dat niet iedereen een rijbewijs heeft, het is niet gratis ofzo.

Ik vond het wel een soort van life goal op m`n 18de. Heb er dan ook al vanaf m`n 15de voor gespaard haha.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 22 Mei 2017 11:52

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ja, ook gelijk gehaald op mijn 18e. Zou echt niet zonder kunnen. Heb nu sinds een jaar of 2,5 ook een auto. We rijden er niet eens zo heel veel meer maar zo handig voor boodschappen en voor spontane plannen verderop haha.

Als mijn man en ik samen ergens naar toe gaan rijdt hij bijna altijd. Ik vind het heel fijn om te kunnen kletsen in de auto en gezellig rondkijken en merk toch wel dat als ik achter het stuur zit ik me minder op gesprekken in de auto kan focussen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 22 Mei 2017 11:52

Re: Heb jij een rijbewijs?

@chiq Ik heb jarenlang middenin de stad gewoon zonder auto. Sowieso was de wachttijd voor een vergunning dik een jaar en al die tijd moet je je auto dan dus ergens anders parkeren, kost veel geld en is dik onhandig. Met vergunning was het dan ook maar de vraag of je überhaupt bij je huis kon parkeren. En als je dan sowieso niet veel rijdt is het dat allemaal niet waard. Nee ik snap het wel. Als ik geen rijbewijs had gehad had ik hem ook echt niet gehoeven zolang ik op die plek woonde.

Nu woon ik in een andere wijk waar wel gewoon plek is, en vanwege de kinderen rij ik vaak naar familie dus nu vind ik m'n rijbewijs pas praktisch.
#teammaple🍁
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12143

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Mei 2017 11:52

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ik heb een rijbewijs. Ik wou niet maar op mijn 18 e verjaardag stond er gewoon een lesauto voor de deur.
Afbeelding
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 22 Mei 2017 11:54

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ja, voor zowel de auto als een motor. Ik zou ook echt niet zonder auto kunnen. Vind autorijden heerlijk!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem282

Bericht 22 Mei 2017 11:55

Re: Heb jij een rijbewijs?

Urban Naked schreef:@chiq Ik heb jarenlang middenin de stad gewoon zonder auto. Sowieso was de wachttijd voor een vergunning dik een jaar en al die tijd moet je je auto dan dus ergens anders parkeren, kost veel geld en is dik onhandig. Met vergunning was het dan ook maar de vraag of je überhaupt bij je huis kon parkeren. En als je dan sowieso niet veel rijdt is het dat allemaal niet waard. Nee ik snap het wel. Als ik geen rijbewijs had gehad had ik hem ook echt niet gehoeven zolang ik op die plek woonde.

Nu woon ik in een andere wijk waar wel gewoon plek is, en vanwege de kinderen rij ik vaak naar familie dus nu vind ik m'n rijbewijs pas praktisch.


Dit heb ik nu. Het kan niet uit. Voor die paar keer per jaar dat het echt handig zou zijn, omdat het OV dubbele reistijd is, zou ik dan nog beter een auto kunnen huren. De wachttijd is hier nu 1,5 jaar en in praktijk gaat het sneller. We hebben er net weer eentje laten verlopen na 10 maanden wachttijd, want om er alleen een motor op te zetten is ook niet echt de bedoeling.
Laatst gewijzigd door Anoniem282 op 22 Mei 2017 12:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Mei 2017 11:56

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ja. Sinds een jaartje pas. Het heeft heel wat voeten in aarde gekost (vier jaar lessen in drie verschillende steden, drie keer gezakt, totaal heeft het me 8000 euro gekost) maar man man man wat ben ik er blij mee. Het heeft me zoveel vrijheid gegeven. En ik houd van autorijden nu! Durf overal te rijden, vreemde steden, andere landen, in de snelle auto van m'n man (hoewel m'n eigen auto ook snel is), I love it!
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 22 Mei 2017 11:57

Re: Heb jij een rijbewijs?

Cotton schreef:
Elliot schreef:Ik heb mijn rijbewijs nu ruim 9 jaar. Meteen op mijn 18e gehaald.

Ik snap overigens wel dat niet iedereen een rijbewijs heeft, het is niet gratis ofzo.

Ik vond het wel een soort van life goal op m`n 18de. Heb er dan ook al vanaf m`n 15de voor gespaard haha.

Ik ook hoor, en ik had de mazzel dat mijn ouders ook een deel betaalden zelfs. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen op die leeftijd al genoeg discipline heeft om te sparen en ook niet alle ouders betalen hieraan mee. Dus ik begrijp wel dat er mensen zijn die later beginnen of gewoon helemaal nooit een rijbewijs halen.

♥♥
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 22 Mei 2017 11:59

Re: Heb jij een rijbewijs?

Cotton schreef:
Caro schreef:Ja, ik vind het altijd een hele eyeopener als mensen dus géén rijbewijs hebben. Maar dat ligt meer aan mij :-)

Ik ook. Dit topic komt ook naar aanleiding van m`n schoonzus die geen rijbewijs heeft. Ze hebben 2 kids en mijn broer is vaak weg voor zaken. Als we dan eens een feestje hebben o.i.d. kan ze nooit zelf komen. Zou me echt zo beperkt voelen dan.


Dit herken ik van mijn broertje + zijn vriendin. Beiden geen rijbewijs en inmiddels is er ook een kind. Bij hun is er privé het e.e.a. gebeurd waardoor ze zeer regelmatig (lees sommige weken dagelijks) een beroep moesten doen op anderen om hen te brengen en te halen. Zeer belastend voor mijn familie en ik vind het onbegrijpelijk dat nu alles weer in een rustiger vaarwater is mijn broertje geen rijbewijs gaat halen (mijn ouders betalen en sponsoren een auto).
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 22 Mei 2017 12:01

Re: Heb jij een rijbewijs?

Dat snap ik inderdaad ook.

Wij hadden thuis als regel niet roken = rijlessen/rijbewijs. Mijn zus is gaan roken dus geen rijlessen op haar 18e. Ik heb nooit gerookt en kreeg al mijn lessen+theorie en afrijden wel. Mijn zus heeft haar rijbewijs een stuk later gehaald en zelf moeten betalen.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Mei 2017 12:03

Re: Heb jij een rijbewijs?

Elliot schreef:
Cotton schreef:
Elliot schreef:Ik heb mijn rijbewijs nu ruim 9 jaar. Meteen op mijn 18e gehaald.

Ik snap overigens wel dat niet iedereen een rijbewijs heeft, het is niet gratis ofzo.

Ik vond het wel een soort van life goal op m`n 18de. Heb er dan ook al vanaf m`n 15de voor gespaard haha.

Ik ook hoor, en ik had de mazzel dat mijn ouders ook een deel betaalden zelfs. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen op die leeftijd al genoeg discipline heeft om te sparen en ook niet alle ouders betalen hieraan mee. Dus ik begrijp wel dat er mensen zijn die later beginnen of gewoon helemaal nooit een rijbewijs halen.

Later beginnen snap ik wel ja. Helemaal nooit een rijbewijs halen niet echt. :no:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Mei 2017 12:06

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ik zou ook m'n rijbewijs krijgen van m'n vader als ik niet rookte voor m'n 18e. Heb ik gehaald, niet gerookt, zou rijbewijs krijgen. Tot m'n vader terugkrabbelde en zei dat het jaar Amerika te duur was geworden en ik dat kreeg ipv rijbewijs. En dus daarna student en geen geld er voor, wonend in Engeland dus niet handig etc etc. Daarom heeft het - naast dat rijles niet werkte voor mij - zo lang geduurd bij mij.
En mijn broertje heeft niet gerookt maar wel geblowd voor z'n 18e en hij kreeg z'n rijbewijs wel betaald van m'n vader.
Oud zeer.
Let's discover the world together.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 22 Mei 2017 12:12

Re: Heb jij een rijbewijs?

Haha bij ons was het ook die regel. En geen gaatjes in je oren. Maar mijn zus rookte echt enorm en die kreeg het alsnog. Dus dat hebben ze erg consequent nageleefd. Maar echt niet dat ik gaatjes in mijn oren mocht hoor, ook al droeg ik al jaren clip en magneetoorbellen tot bloedens toe. Uiteindelijk heel boos geworden en toen ik 17 was ofzo gaatjes laten schieten onder het mom van als zij haar rijbewijs krijgt (en inmiddels ook al gaatjes heeft want 18+) terwijl ze rookt mag ik gaatjes als ik niet rook. :smile: :cheering:
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 22 Mei 2017 12:17

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ik heb een rijbewijs, mijn vriend ook. Maar we hebben een auto. Hij werkt op 10 minuten fietsen van huis.

Maar als ik op bv zaterdag de auto heb, omdat ik alleen iets ga doen. Dan is hij wel beperkt om dingen te doen op loopafstand.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 22 Mei 2017 12:19

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ja ik heb een rijbewijs, maar rij momenteel niet alleen omdat ik last heb van rijangst. Maar ik volg momenteel weer rijles dus daar wordt aan gewerkt. Ben toch blij dat ik hem heb hoor! Vind het ook onbegrijpelijk dat er nog gezinnen zijn waar niemand een rijbewijs heeft en dan wel heel veel beroep op anderen doen, haal dan lekker zelf je rijbewijs.
Merk dat ook bij mijn schoonmoeder, die is zo afhankelijk en gaat bijna nergens heen zonder schoonvader, die haalt en brengt haar bijna altijd. Terwijl ze ook kan fietsen of met de bus kan gaan hoor, maargoed.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 22 Mei 2017 12:20

Re: Heb jij een rijbewijs?

Raven schreef:Ik heb een rijbewijs, mijn vriend ook. Maar we hebben een auto. Hij werkt op 10 minuten fietsen van huis.

Maar als ik op bv zaterdag de auto heb, omdat ik alleen iets ga doen. Dan is hij wel beperkt om dingen te doen op loopafstand.


Hij kan toch fietsen? Of met het OV :ja:
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 22 Mei 2017 12:23

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ja, meteen begonnen toen ik 18 werd, dus inmiddels al 9 jaar een rijbewijs. Kan ook echt niet zonder.

Vind rijden leuk, maar hoef niet perse. 99 van de 100 gevallen als ik met vriend ergens heen ga rijdt hij.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 22 Mei 2017 12:29

Re: Heb jij een rijbewijs?

Nee maar ik ben er wel mee bezig. In België is de regelgeving anders en hier heb ik het voorlopig rijbewijs (20 uur les gevolgd, attest gekregen waarmee ik een voorlopig rijbewijs mocht aanvragen en waardoor ik met een L sticker mag rijden in België en na 3 maand of langer mag je examen doen. Binnenkort wordt de 3 maanden verlengd dacht ik voor degenen die starten met rijlessen). Begin mei hebben mijn vriend en ik een auto ongeluk gehad (ik was niet de bestuurder). Ik ben wel meteen weer gaan rijden al vind ik het wel minder leuk en heb toch wel wat angst maar daar kom ik wel bovenop denk ik en anders schakel ik hulp in. Ik wil het rijbewijs echt halen :)
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 22 Mei 2017 12:38

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ja, gehaald op mijn 20e. Zelf vond ik het niet echt nodig omdat ik middenin een stad woonde met goed OV en helemaal geen geld had voor een auto. Nu we in een dorp wonen heb ik het echt wel nodig, hoewel we de auto normaal gezien misschien 2x per week gebruiken.
Wel heb ik een aantal angsten waardoor ik zelf niet heel ver durf te rijden (als passagier geen probleem), dus mijn actieradius is niet supergroot (10-20 kilometer). Na de bevalling ga ik hier hulp voor krijgen, hopelijk krijg ik dan de lol in het rijden weer een beetje terug.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 22 Mei 2017 12:40

Re: Heb jij een rijbewijs?

Cotton schreef:Later beginnen snap ik wel ja. Helemaal nooit een rijbewijs halen niet echt. :no:
Wat snap je niet aan nooit een rijbewijs halen? Dat is overigens gewoon een vraag, geen aanval o.i.d.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers