Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Social media, wat mogen jullie kinderen wel/niet?

<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 21 Mei 2017 09:36

Social media, wat mogen jullie kinderen wel/niet?

Onze dochter van 8 wil graag de app Musical.ly installeren en ik twijfel een beetje of ik dat goed moet vinden of niet. Als ze het al zou mogen, dan wil ik dat ze haar account afschermt en alleen vriendjes en vriendinnetjes toevoegt, maar ik vraag me af of het voldoende veilig is. Sowieso hou ik er niet zo van als ik meiden van 10 met lippenstift op seksueel getinte songteksten zie playbacken (zonder dat ze de lading zelf snappen natuurlijk), maar misschien ben ik wel te conservatief daarin. Maar er zit natuurlijk ook een chat functie op en ik weet niet of ik dat een prettig idee vind. Aan de andere kant: kinderen moeten er op een gegeven moment mee leren omgaan. Is begeleiden dan niet beter dan verbieden?

Hoe gaan jullie om met social media of apps als MSP (moviestar planet) en musical.ly?
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 21 Mei 2017 09:40

Re: Social media, wat mogen jullie kinderen wel/niet?

Ik heb natuurlijk nog geen kinderen in de leeftijd van jou dochter.
Maar ik vind 8 ook nog erg jong voor een app zoals jij hem omschrijft.
Misschien is er iets anders wat beter bij haar leeftijd past.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 21 Mei 2017 09:57

Re: Social media, wat mogen jullie kinderen wel/niet?

Van mij mogen ze die app gewoon, in onze vriendengroep heeft ieder kind boven de 8 hem en heeft ze hem zelfs al eens meegedaan. De jongste weet zelfs meer van snapchat dan ik.. en die is dik 2 jaar oud. Zolang ik alles mag controleren en ze de chat of online post functies een beetje links laten liggen mag dat van mij gewoon. Gewoon zelf een beetje erbovenop zitten, het is toch de maatschappij waar hun in leven, ze weten niet beter.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 21 Mei 2017 09:58

Re: Social media, wat mogen jullie kinderen wel/niet?

Misschien is het een optie om met haar jouw twijfels erover te bespreken. Beginnen met een korte voorlichting over social media, dat het onwijs leuk is maar dat er ook negatieve kanten aan zitten. Wellicht daarna met haar bespreken dat ze er open over is, dat ze regelmatig aan je laat zien wat ze met dat musical.ly doet, hoe ze die filmpjes maakt, wat ze in de chat bespreekt, etc. Niet overkomen als controlerend, maar als geïnteresseerd.
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 22 Mei 2017 14:41

Re: Social media, wat mogen jullie kinderen wel/niet?

Bedankt voor de tips! We hebben er uitgebreid over gesproken. Over wat er leuk aan is, waarom ik me zorgen maak en over de regels die we kunnen afspreken zodat zij wel de lol van de app heeft en ik me geen zorgen hoef te maken. We hebben afgesproken dat ze niet zelf vrienden mag accepteren maar dat we dat samen doen en dat ze het me vertelt als er vervelende dingen worden gezegd op de chat.

Ik denk dat het zo wel los loopt.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 22 Mei 2017 14:45

Re: Social media, wat mogen jullie kinderen wel/niet?

Lijkt me een goeie deal! Begeleiding geven bij (jonge) kinderen op gebied van social media is echt een must. Wij hebben dat zelf natuurlijk nooit gekregen toen we jong waren, dus dat is nieuw. Maar vet belangrijk. Goed dat je er over praat met haar, en goeie afspraken ook!
#teammaple🍁
<<

Anoniem331

Bericht 22 Mei 2017 15:20

Re: Social media, wat mogen jullie kinderen wel/niet?

Die van mij maken beide geen gebruik van internet. Soms samen snapchatten en een enkele keer zitten ze op YouTube onder toeziend ook. Maar dat is de laatste tijd ook al niet meer aan de orde. Zolang ze er niet naar vragen hou ik ze er ook liever bij uit de buurt.
8 is wel een leeftijd om dingen te bespreken denk ik ook. Heel goed dat je dat dan dus doet.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 22 Mei 2017 20:44

Re: Social media, wat mogen jullie kinderen wel/niet?

Voor mijn dochter heb ik een half jaar geleden musical.ly op mijn eigen tablet gezet. Met haar heb ik toen afgesproken dat ze geen filmpjes openbaar mag zetten, chatten mocht ze ook nog niet en met vrienden accepteren kijk ik mee.
Dit is denk ik ook wel de leeftijd om langzaamaan dit soort dingen te bespreken. Fijn dat jullie het er goed over hebben kunnen hebben.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers