Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tijd voor jezelf?

<<

Anoniem91

Bericht 16 Okt 2013 22:51

Tijd voor jezelf?

Hoeveel tijd heb jij voor jezelf?
Ik had het echt veel te weinig door het werk, huishouden de kids enz. Dus ik moet van mezelf minimaal een avond of dag in de week wat voor mezelf gaan doen, dus ook wat leuks. Gister heb ik lekker staan bakken en staan koken, daar kan ik echt van genieten. Ook ga ik regelmatig met Reva wat drinken of eten of na het werk met collega's nog even de kroeg in. Nu zijn de kids al een tijd niet uit logeren geweest, dus echt uitslapen en daarna gewoon rustig aan doen zit er niet in. Soms denk ik wel eens, goh laat iedereen eens een weekend weggaan en dat ik gewoon lekker in mijn eentje kan slapen, eten waar ik zin in heb zonder dat ik hoor, dat lust ik niet, of dat wil ik niet eten, mijn bed uitkomen wanneer ik daar zin in heb. Gewoon even alleen tijd! Ik merk dat het al een tijd goed met me gaat en dat ik die tijd ook echt moet inplannen. Ik ben ook alweer bijna zes maanden depressie vrij. :cheering:

Hebben jullie die behoefte ook om gewoon echt even helemaal alleen te zijn en even alleen om jezelf te hoeven denken?
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 16 Okt 2013 23:55

Re: Tijd voor jezelf?

Wat fijn dat het goed me je gaat!

Ik herken die behoefte heel goed. Ik geniet dan ook echt van momenten voor mezelf. Morgen is N. de hele dag naar het KDV. Ik ben niet ingepland om te werken, dus heb de dag helemaal voor mezelf. Dit geldt ook voor de maandag, de vaste oppasdag waarop N. bij opa en oma is. Daarnaast is ze geregeld een nachtje logeren, dus over het algemeen heb ik best wel wat momenten voor mezelf.

Als ik echt even alleen ben doe ik het huishouden op mijn gemak, ga ik uitgebreid onder douche, kijk ik wat series/programma's terug (soms uren achter elkaar), hang ik doelloos op de bank achter mijn laptop, ga ik wat strijk wegwerken met harde muziek op, etc. Allemaal dingen die met N. erbij niet haalbaar zijn :wink: Heerlijk! Op avonden vrij plan ik wat met vriendinnen, om gezellig ergens wat te drinken.

Ik heb die momenten ook echt nodig, anders zou ik niet de gezellige en geduldige moeder zijn die ik ben.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 17 Okt 2013 05:58

Re: Tijd voor jezelf?

R gaat altijd tot 18.00 of 13.00 naar de opvang, maar soms werk ik maat tot 10.00 of 15.00. Dan ga ik in die vrije uurtjes lekker tutten, lang douchen, haarmasker.. Heerlijk!

Wat ik ook heerlijk vind, mijn vriend werkt vaak 's avonds, dan leg ik R om half 8 op bed en ga zelf met een boek ook mijn bed in,
R. 2013
D. 2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 17 Okt 2013 06:28

Re: Tijd voor jezelf?

Sinds ik samenwoon en stiefmoeder ben, worstel ik daar ook wel mee. Ik heb echt tijd voor mezelf nodig. Gelukkig onderneem ik nog steeds veel met vriendinnen en heeft mijn vriend regelmatig 24-uurs dienst. Als mijn stiefzoontje dan bij zijn moeder is, heb ik het huis voor mezelf en daar geniet ik dan enorm van!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem119

Bericht 17 Okt 2013 06:38

Re: Tijd voor jezelf?

Goed dat je die tijd neemt weetjewel. Doet je alleen maar goed idd!

Ik heb er ook moeite mee sinds ik deze baan heb. Logisch, ik ben van thuiswerken naar kantoor gegaan. Dat vind ik druk aan m'n hoofd. Hoewel ik thuis natuurlijk ook hard aan t werk was, had ik toch ook veel tijd voor mezelf. Nu heb ik nog geen enkele dag voor mezelf gehad en hoewel ik alle tijd vrij graag met m'n vriend doorbreng, kijk ik ook erg uit naar de dagen dat ik bijv vrij ben doordeweeks en hij moet werken.
Heel fout, maar ik heb al bedacht dat ik dan maar eens de Twilight films ga kijken ;-)
Wat t ook lastig maakt is dat ik op vrije dagen eigenlijk ook nog eens veel te doe heb voor m'n fotografie, en hoewel dat heel leuk is, is t toch ook niet echt ontspanning. Nou ja, t komt wel weer. Ik merk al dat net een uurtje eerder thuis zijn en dan even een colaatje op de bank drinken met een tijdschriftje enorm helpt.
<<

Anoniem100

Bericht 17 Okt 2013 10:27

Re: Tijd voor jezelf?

Sinds ik zonder werk thuis zat had ik gevoelsmatig heel veel tijd voor mezelf ineens. Maar toch voelde dat niet zo, de druk van het solliciteren en voor mezelf van alles regelen en op orde houden was erg hoog. Heb veel leuke dingen gedaan waar het kon hoor, maar onbewust was ik altijd wel bezig met werk zoeken en hoe het dan moest als het even niet lukte... Was soms best lekker om een dagje niet achter de computer te duiken, maar echt genieten van een boek/film etc was het ook niet.

Nu ik weer een baan heb en daar komende maand mee ga starten, merk ik dat ik ook in m'n hoofd rustiger ben geworden en als ik nu de deur uit ga voor iets leuks of een dagje thuis ben, ik niet constant in m'n achterhoofd bedenk dat ik dan 's avonds of de dag erna dan wel weer verder ga met de belangrijke dingen.

En ik zeg veel te vaak (soms impulsief) ja tegen anderen omdat ik het leuk vind dingen samen te doen of te zorgen voor iemand als het even niet gaat. Daarbij denk ik ook vaak te weinig aan mezelf, dus in die zin wil/moet ik dat voor mezelf wel beter gaan combineren.

Een dag als vandaag vermaak ik me prima...beetje huishouden en verder lekker forummen, tv kijken, boekje lezen :)
<<

Anoniem123

Bericht 17 Okt 2013 10:51

Re: Tijd voor jezelf?

Ik heb op zich best tijd voor mezelf, maar ben zelden echt alleen thuis.
Ik werk niet veel dus heb veel vrije tijd. Het huishouden is wel mijn pakkie an en de verzorging van S ook.
S slaapt 's middags nog 2-3 uur maar dan is er altijd wel wat in de huishouding te doen.
's avonds heb ik wel tijd voor mezelf.

Maar echt alleen thuis ben ik zelden. Dat vind ik stiekem wel erg fijn dan.
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 17 Okt 2013 14:14

Re: Tijd voor jezelf?

Op dit moment helemaal niets. Ik moet dat wel echt gaan doen, anders ga ik er aan onderdoor op een gegeven moment. Ik wil over een tijdje het scrappen en creatief bezig zijn weer op gaan pakken.
<<

applestar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:57

Woonplaats: Ergens in het Westland

Bericht 17 Okt 2013 20:21

Re: Tijd voor jezelf?

Ik heb er op het moment ook heel erg behoefte aan, alleen lukt het soms niet altijd. M'n studie en werk slokt op het moment zo veel tijd op, dat er niet zo veel tijd voor mijzelf overblijft. Hopelijk kan ik het over een tijdje wel wel beter verdelen.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Okt 2013 09:46

Re: Tijd voor jezelf?

Ik worstel daar ook mee, ik deed altijd heel veel voor mezelf en als A. nog had geleefd had dat nog steeds gekund. Nu mis ik vooral de even handen vrij momentjes en het niet de mogelijkheid hebben spontaan iets alleen te gaan doen!
Maar ja het is nu eenmaal zo. Ik doe veel mét L. erbij dan maar en als hij slaapt probeer ik aan mezelf toe te komen.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 18 Okt 2013 10:17

Re: Tijd voor jezelf?

Ik heb bijna geen tijd voor mijzelf. Ik merk dat het mij nu op gaat breken, maar ik kan op dit moment niet minderen. Hopelijk is het vanaf jan/feb wat rustiger.

Ik ben nu sinds een paar weken begonnen met 3x per week een half uurtje hardlopen (start to run). Dat past net in mijn schema. Het voelt zo super! Even je hoofd leeg maken en ontspannen. Ik denk dat dit soort kleine dingetjes al een heel verschil voor je uit kunnen maken.
<<

Anoniem16

Bericht 18 Okt 2013 10:29

Re: Tijd voor jezelf?

Ik heb s'avonds wel tijd voor mezelf, overdag eigenlijk nooit. Of nou ja tijd zonder kinderen bedoel ik dan. Ik doe veel met de kinderen samen. Ik mis het soms wel maar het is niet anders.
<<

Anoniem27

Bericht 18 Okt 2013 11:34

Re: Tijd voor jezelf?

Ik heb tijd voor mezelf wanneer ik s morgens vrij ben en s middags moet werken. Ook ben ik weleens een dag vrij waarbij ik het liefst de hele dag niks doe en een beetje thuis rondlummel. Soms heb ik weken waarin ik het gevoel heb amper aan mezelf toe te komen. Ik probeer echt tijd voor mezelf vrij te maken.
<<

Anoniem75

Bericht 18 Okt 2013 15:40

Re: Tijd voor jezelf?

Weinig. Iedere avond vanaf half 8 en overdag als S. naar de psz is maar meestal ben ik dan bezig met het huishouden en boodschappen doen. Dat noem ik niet echt tijd voor mezelf. En 1 a 2 keer de maand 2,5 uur want dan gaat S. een middagje met opa naar het park.
<<

Anoniem185

Bericht 18 Okt 2013 17:47

Re: Tijd voor jezelf?

Ik heb heel veel tijd voor mezelf als ik naar mijn agenda kijk. Toch heb ik altijd het gevoel te weinig tijd voor mezelf te hebben... Sowieso ben ik een persoon die heel veel tijd voor zichzelf nodig heeft. Ik kan dan ook met gemak twee weken me afzonderen van de wereld en het huis niet uit komen (mits er genoeg eten in huis is).

Momenteel studeer ik twee dagen in de week en verder werk ik. Soms is dat iedere dag, maar ik heb ook geregeld drie dagen achter elkaar vrij. Wel moet ik dan voor mijn opleiding redelijk veel doen.

Eigenlijk voel ik gewoon altijd (tijds)druk. Maar ik kan niet goed definiëren waar dat precies aan ligt.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Okt 2013 20:50

Re: Tijd voor jezelf?

Als ik s'middags werk dan ben ik in de ochtend alleen. Ook heb ik door de week wel eens een dag vrij.
Zo is vrijdag avond altijd mijn "bankhang/tv avond". Mijn vriend is dan te sporten.
2014 2016
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 18 Okt 2013 20:54

Re: Tijd voor jezelf?

Ik plan het bewust in, omdat ik overdag veel thuis (en dus met mijn dochter) ben en vaak avonden/weekenden werk. Vrije tijd hou ik weinig over of is al ingepland met gezinsuitjes, hoewel ik daar ook echt van geniet. Maar de tijd waarin ik echt alleen met mezelf bezig ben, is heel schaars. Ligt ook aan mezelf, ik ben liever met mijn vriend of een vriendin.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem60

Bericht 19 Okt 2013 10:01

Re: Tijd voor jezelf?

Fijn dat het goed gaat met je,Weetjewel!

Ik kom op dit moment echt tijd voor mezelf tekort. Vandaar dat we nu toch maar op zoek gaan naar een schoonmaakster, want ik ben alleen maar aan het werken, met de kinderen bezig, aan het opruimen of aan het slapen.
<<

Anoniem 63

Bericht 19 Okt 2013 23:04

Re: Tijd voor jezelf?

Lampenkapje schreef:Ik heb heel veel tijd voor mezelf als ik naar mijn agenda kijk. Toch heb ik altijd het gevoel te weinig tijd voor mezelf te hebben... Sowieso ben ik een persoon die heel veel tijd voor zichzelf nodig heeft. Ik kan dan ook met gemak twee weken me afzonderen van de wereld en het huis niet uit komen (mits er genoeg eten in huis is).

Momenteel studeer ik twee dagen in de week en verder werk ik. Soms is dat iedere dag, maar ik heb ook geregeld drie dagen achter elkaar vrij. Wel moet ik dan voor mijn opleiding redelijk veel doen.

Eigenlijk voel ik gewoon altijd (tijds)druk. Maar ik kan niet goed definiëren waar dat precies aan ligt.


Herkenbaar! Ik heb ook nog geen idee hoe ik dat met eventuele kinderen ga doen straks...
<<

Anoniem 47

Bericht 20 Okt 2013 12:32

Re: Tijd voor jezelf?

Op het moment heb ik niet zoveel tijd voor mezelf, maar dat komt door m'n studie. Ik werk 4 dagen en volg een master in deeltijd en ik moet zeggen dat ik daarom weinig vrije tijd heb. Ik weet dat dit (als het goed is) m'n laatste studiejaar is en ik kijk uit naar m'n diploma en vrije tijd. Ik moet echt plannen om tijd voor mezelf over te houden. Ik probeer de zaterdag vrij te houden, maar dan ben ik vaak bezig met het huishouden of andere verplichtingen. Gelukkig heb ik nu herfstvakantie. Dan probeer ik in de ochtend iets aan m'n studie te doen en in de middag en avond heb ik leuke dingen gepland staan.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers