Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


(Beschamende) verkopers

<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Mei 2017 22:08

(Beschamende) verkopers

Vanmiddag was ik eerder richting huis gegaan omdat ik een pakje verwachtte. Op het tijdstip dan PostNL kon komen, ging de deurbel en ik deed enthousiast de deur open. In plaats van een postbode stond er iemand van een stichting die mij graag automatisch per maand geld wilde laten doneren.

We hebben thuis afgesproken niet automatisch te doneren, maar wel te geven aan collectes en waar we zelf willen eenmalig te doneren. Ik bedankte die persoon netjes en wenste hem een fijne dag. Enkel wilde diegene nergens van weten en begon zijn verhaal af te draaien...

Tijdens zijn verhaal keek diegene recht aan in de ogen (doe ik eigenlijk altijd), maar hoe langer hij probeerde het verhaal te doen hoe onverstaanbaarder het werd. Die jongeman begon zelf helemaal te stotteren en ik moest echt mijn best doen om hem niet te onderbreken. Onder het verhaal keek ik een aantal keer de andere kant op, toen werd het iets verstaanbaarder. Uiteindelijk nogmaals netjes bedankt, maar ik was best wel verbaasd. Heb ik hem 'geïmponeerd' met mijn verbluffende verschijning. :smile: Ik heb me echt afgevraagd of hij dit zelf ook doorhad...

Ik ben vast niet de enige die zoiets heeft meegemaakt. Ik ben benieuwd naar jullie verhalen / ervaringen / overdenkingen met (niet succesvolle) verkopers.
08/2018
05/2021
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 09 Mei 2017 22:53

Re: (Beschamende) verkopers

Ik heb pas nadat ik de deur open had gedaan en netjes nee bedankt/geen interesse de deur dichtgegooid. Hij, de verkoper, probeerde toch door te gaan. Dus nog een keer nee gezegd en toen begon het te sputteren.
Hij had ook al meerdere keren op de bel geduwd (was de kinderen op bed aan het leggen, dus had zoiets van laat maar gaan. Maar door het blijven bellen dacht ik dat het mss belangrijk was).
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

ChiQ

Bericht 09 Mei 2017 22:58

Re: (Beschamende) verkopers

Pff lijkt me echt de meest kuttige rotwerk ooit. Zou nog liever plee's gaan boenen dan dit ondankbare werk waar bijna niemand op je zit te wachten.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Mei 2017 23:04

Re: (Beschamende) verkopers

ChiQ schreef:Pff lijkt me echt de meest kuttige rotwerk ooit. Zou nog liever plee's gaan boenen dan dit ondankbare werk waar bijna niemand op je zit te wachten.

Die verkopers aan de deur verdienen echt goed

Hier was laatst ook iemand de eerste vraag was leest u de krant ik mee nooit. Ze bleef maar zeuren en kwam het gesprek op kranten bezorgen, ik had die krant vroeger bezorgd nou dan had ze een geweldige aanbieding. Van maandag tot vrijdag gratis krant en het weekend €5,- en dat 2 jaar lang. Ze begon al een papiertje in te vullen. Ik nogmaals zeggen ik lees nooit een krant dus wat moet ik er mee. Na veel gezeur ging ze weg.

Hier komen echt heel vaak van die verkopers soms wel 3x per week erg vervelend
Afbeelding
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 09 Mei 2017 23:36

Re: (Beschamende) verkopers

Wij hebben sinds kort een sticker op de deur waar op staat dat wij geen verkopers, jehova's en collectes aan de deur willen (wij doneren op andere wijze). En sindsdien lopen ze onze deur netjes voorbij. Echt heel blij met die sticker want er kwamen de laatste tijd steeds meer verkopers aan de deur.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Anoniem282

Bericht 09 Mei 2017 23:43

Re: (Beschamende) verkopers

sarah1985 schreef:
ChiQ schreef:Pff lijkt me echt de meest kuttige rotwerk ooit. Zou nog liever plee's gaan boenen dan dit ondankbare werk waar bijna niemand op je zit te wachten.

Die verkopers aan de deur verdienen echt goed



Verdienen echt goed? Rond de 7,50 euro per uur zonder commissie. Dat noem ik niet goed verdienen.

Hier stond laatst ook iemand aan de deur (vijfde in korte tijd) en ze begon erover dat het zo lekker rook bij ons. Toen gaf ik aan dat ik aan het koken was en of ze zin had om te komen eten. Ze was overdonderd en gaf aan dat ze dat niet kon doen i.v.m. met haar werk. Ok, maar ik ga wel even lekker eten. Succes en fijne avond. :)
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Mei 2017 06:57

Re: (Beschamende) verkopers

Nou ik had eens een sollicitatie gesprek bij ern bedrijf wat van die verkopers opleid en het uurloon was €15,50 en dat 40 uur en dan kwam er nog commissie bij als je nieuwe klanten aanmelde , dat liep aardig op. Dit is wel 3 jaar geleden dus misschien is het nu minder
Afbeelding
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 10 Mei 2017 07:25

Re: (Beschamende) verkopers

Ik vind het ook vreselijk, verkopers (aan de deur.)^
Ik zeg ook altijd tegen ze dat als ik iets nodig heb, dat zelf wel ga regelen en van tevoren alles uitzoek qua prijs en niet zomaar iets aan de deur koop.
Laatst ook weer van Vodafone aan de deur. En in het winkelcentrum met de krant ook, die jongen ging gewoon voor me staan. Heb gezegd dat ik er graag langs wil.
04-2014
10-2015
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 10 Mei 2017 08:59

Re: (Beschamende) verkopers

Och ja... Verschrikkelijk die deurverkopers. Toen ik net een uur thuis was uit het ziekenhuis na mijn bevalling kwam er ook eentje langs (ik dacht dat 't de kraamzorg was) . Ik moest gewoon drie keer zeggen dat ik net thuis was en bevallen en het dus niet uitkwam. Die man bleef door ratelen en hoorde echt niet wat ik zei volgens mij, kwam ook geen gefeliciteerd ofzo en liep geïrriteerd weer weg.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem316

Bericht 10 Mei 2017 09:05

Re: (Beschamende) verkopers

Ik doe altijd de deur maar een klein stukje open en geef gelijk aan geen interesse te hebben en doe de deur dicht. Geen zin in die ongein. Laatst deed m'n man de deur open en hadden we zo 2 mannen van essent in huis staan. Zo geen behoefte aan. 'Als u nu de aanbieding niet afsluit geldt hij niet meer hoor!'.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Mei 2017 09:09

Re: (Beschamende) verkopers

O, ik heb daar zo'n hekel aan. Ik vind het altijd rot om meteen botweg te zeggen dat ik geen interesse heb, dus ik sta altijd een uur te luisteren en soms laat ik me ook weer ompraten. :palm:

Mijn man is er heel goed in om gewoon te zeggen 'geen belangstelling' en dan is het ook klaar. Dus als we allebei thuis zijn en ik zie dat het zo iemand is laat ik hem altijd opendoen. :laughcry:
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Mei 2017 09:13

Re: (Beschamende) verkopers

Susan schreef:O, ik heb daar zo'n hekel aan. Ik vind het altijd rot om meteen botweg te zeggen dat ik geen interesse heb, dus ik sta altijd een uur te luisteren en soms laat ik me ook weer ompraten. :palm:

Mijn man is er heel goed in om gewoon te zeggen 'geen belangstelling' en dan is het ook klaar. Dus als we allebei thuis zijn en ik zie dat het zo iemand is laat ik hem altijd opendoen. :laughcry:

Dit had mijn post kunnen zijn.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mei 2017 09:20

Re: (Beschamende) verkopers

sarah1985 schreef:Nou ik had eens een sollicitatie gesprek bij ern bedrijf wat van die verkopers opleid en het uurloon was €15,50 en dat 40 uur en dan kwam er nog commissie bij als je nieuwe klanten aanmelde , dat liep aardig op. Dit is wel 3 jaar geleden dus misschien is het nu minder

Waarvoor was dat uurloon dan? Voor de verkopers of voor de mensen die verkopers opleiden?
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mei 2017 09:21

Re: (Beschamende) verkopers

Bij ons komen nooit verkopers aan de deur en in het centrum zeg ik altijd dat ik al lid of donateur ben. :nerd:
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Mei 2017 09:40

Re: (Beschamende) verkopers

Cotton schreef:
sarah1985 schreef:Nou ik had eens een sollicitatie gesprek bij ern bedrijf wat van die verkopers opleid en het uurloon was €15,50 en dat 40 uur en dan kwam er nog commissie bij als je nieuwe klanten aanmelde , dat liep aardig op. Dit is wel 3 jaar geleden dus misschien is het nu minder

Waarvoor was dat uurloon dan? Voor de verkopers of voor de mensen die verkopers opleiden?

Voor de verkopers
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 10 Mei 2017 10:02

Re: (Beschamende) verkopers

Ik was echt net bevallen en toen kwam er zo'n jongen aan de deur. Na een half woord zei ik Sorry maar ik heb hier echt geen zin in. Echt niet.
En die jongen keer precies zo :nopompom: haha

Meestal doet m'n man open en hij vindt alles en iedereen zielig dus dan doneert hij weer twee of drie maanden.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem281

Bericht 10 Mei 2017 10:10

Re: (Beschamende) verkopers

Mijn man pakt dit soort dingen altijd geniaal op; 'Nee ik wil niet minder betalen, echt niet. Nee, ik ben heel blij zo, wat moet ik anders? De spaarrentes leveren ook niks op hè? Hee succes!' En dan zijn ze meestal te verbaasd om nog iets te zeggen :')

Maar goed, we hebben nu zo'n sticker hangen dus geen last meer van.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 10 Mei 2017 10:31

Re: (Beschamende) verkopers

Ik vind het altijd moeilijk om ze te onderbreken dus doe vaak niet open of laat mijn man gaan.

Ik krijg wel altijd de kriebels van die verkopers die een leuke openingszin bedenken. (mooi huis, mooie namen van de kinderen etc.) Daar zeg ik dan wel wat over want je wint mij daar zeker niet mee als klant. Het werkt zelfs averechts.

Wij hebben nu ook een sticker hangen van geen verkopers en dergelijk en vorige maand belde er toch iemand aan.
Mijn man deed open want ik was bezig op zolder en toch kocht hij iets (speculaas). Ik zei nog: je had haar op die sticker moeten wijzen. Volgens mij had hij gewoon honger.. :).
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 10 Mei 2017 10:35

Re: (Beschamende) verkopers

Wij hadden ook zo'n sticker maar die heeft iemand eraf gehaald :eyes:

Zoooo irritant dat soort mensen. En ze ratelen maar door dat je er niet tussendoor komt. Dan moet ik gewoon onbeleefd worden en er doorheen gaan praten en zeggen dat ik geen interesse heb. Dan gaan ze toch weer door en zeg ik 'ik ga nu echt de deur dicht doen' terwijl zij nog doorpraten. Zo vreselijk ongemakkelijk en door dat geratel ben je al 3 minuten verder. Of dat ze je meteen een hand geven! Uit automatisme geef ik dan een hand terug, vreselijk vreselijk.

Ik doe inderdaad liever schoonmaakwerk of op de lopende band ofzo dan dit. Zo niks voor mij, evenals die telefonische verkopers, of accountmanagers die allemaal bedrijven afbellen en dan elke week hetzelfde bedrijf bellen, weer dezelfde secretaresse aan de lijn krijgt die weer zegt dat er geen interesse is. Soms houden ze dat een half jaar vol he?
<<

Anoniem288

Bericht 10 Mei 2017 10:52

Re: (Beschamende) verkopers

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 17:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Mei 2017 13:23

Re: (Beschamende) verkopers

Ik geloof dat ik weet om welke instelling het gaat en ik heb me net over laten halen te doneren. Ben daar zo slecht in. Aan de telefoon kan ik nog wel nee zeggen, maar in het echt aan de deur niet. Heb liever collecte, dan geef ik gewoon paar euro.

Als ik in de stad word aangesproken zeg ik gewoon altijd in perfect Brits accent: 'Sorry I don't speak Dutch' en loop dan door. Werkt altijd.

Eén keertje heb ik wel een stomme ervaring gehad aan de telefoon. Ik sta met m'n bedrijf geregistreerd op dit adres/telefoonnummer dus word daarvoor wel eens gebeld, negen van de tien keer voor zakelijke energieabonnementen, heel irritant. Maar deze keer was het een lokaal initiatief dat sponsors zocht voor een gehandicaptenbusje, dan kwam jouw bedrijf met sticker daarop. Ik had dat jaar maar 1 bruiloft, dus inkomsten van 1000 euro. De donatie was meer dan dat. Dus ik gaf aan dat ik een fotografiebedrijf had, wat niet echt aansloot bij de doelgroep, en dat ik momenteel erg weinig inkomsten had. Kreeg ik als reactie: 'Dus... u wilt geen gehandicapten helpen?'
'Eh... Nee.'. En heb toen opgehangen. Onbeleefd vond ik het.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mei 2017 13:45

Re: (Beschamende) verkopers

Ohja Marin die hoorde ik ook eens. Dus je vindt het niet belangrijk?
Ehhhh. Hou eens op man.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Mei 2017 13:46

Re: (Beschamende) verkopers

Oh ja, nu weet ik het weer, het waren ook nog eens gehandicapte kinderen. Die emo factor gooide hij er ook nog bij in.

Irritant is dat!
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Mei 2017 13:49

Re: (Beschamende) verkopers

Argh ja zo iemand heb ik ook eens aan de deur gehad. Die zei zoiets als: Nou, fraai is dat. Door jou kunnen we dus één weeskind niet aan schoon water helpen. Maar geniet jij maar lekker van je kopje thee straks.
Dafuq?

♥♥
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 10 Mei 2017 14:19

Re: (Beschamende) verkopers

Hier komen alleen kinderen drop of planten verkopen voor hun sportvereniging. Mijn man koopt altijd alles, maar zo'n plantje is dus binnen een week dood en drop eet hij niet. Ik geef dan vaak gewoon wat geld en ze mogen het product houden. De verkopers, wervers voor donateurs of jehova's komen hier sporadisch langs.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers