Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Open ended play

<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 10 Mei 2017 14:55

Re: Open ended play

Als tip vind ik naast de regenboog de poppetjes van grimms en houten dieren zeker een aanvulling

Ook het vorm en steekspel van Haba wordt hier voor van alles gebruikt
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 10 Mei 2017 15:38

Re: Open ended play

Veel reacties al! Leuk!
Wij hebben nog een paar stuks speelgoed met liedjes en licht en geluid, maar ik merk dat mijn kinderen daar echt weinig mee kunnen. Zal per kind verschillen natuurlijk, maar ik merk bijvoorbeeld met Little people dat ze zich er niet lang mee kunnen vermaken. (We hebben een doos vol van mijn schoonzus gehad).

Voor de mensen die zeggen er bewust mee bezig te zijn: misschien leuk om hier nog meer ideeën uit te wisselen?
Ik wil ook een Wobbel, maar mijn vriend is er tegen, idd te veel geld voor een kromme plank. Maar ik merk dat mijn kinderen wel graag bewegen en balanceren en klimmen. Ik probeer wat ideetjes op te doen voor bewegings-speelgoed voor binnen/buiten.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 10 Mei 2017 15:45

Re: Open ended play

Ik heb zelf een "rainbow rocker" gemaakt, minder veelzijdig dan een wobbel maar wel heel leuk om mee te schommelen.
Een pikler triangle staat ook nog (steeds) op het lijstje
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 10 Mei 2017 16:01

Re: Open ended play

Mijn zoon is gek op fietsen (eerst een loopfiets, nu een 'echte'), speelt veel met de bal (gooien, schoppen) en takken. Verder heeft hij eigen tuingereedschap en mag hij soms helpen met het besproeien van het gras (en dan is hij brandweer hihi).

Ik weet niet of jullie zelf dingen (kunnen) maken, maar ik zou denken aan een zand/watertafel, misschien op hoogte? Op Pinterest staan veel ideeën met teiltjes, regenpijpen, etc.

Een meisje hier was van de week bezig met een emmer met een beetje water. Ze was bezig een soepje te maken ofzo, ook heel leuk. Mijn zoon vond het alleen niks, hij houdt er niet van nat te worden.
L2014 & H2017
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 10 Mei 2017 18:38

Re: Open ended play

Mijn kinderen hebben toen ze kleiner waren eindeloos gespeeld met een watertafel. En ze speelden veel in de zandbak.

Mijn dochter speelt nu regelmatig met haar dieren: Sylvanian families en mijn zoon doet veel met lego en kapla en verkleed zich elke dag.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 11 Mei 2017 10:38

Re: Open ended play

Bedankt voor de tips!
Die triangel heb ik even opgezocht, heel gaaf. Dat zou mijn dreumes geweldig vinden!
Charlotte: buitenspelen doen we veel, mijn zoontje is met zijn loopfiets vergroeid en heeft sinds kort een echte fiets met zijwieltjes. Een zand/watertafel hebben we ook, en verschillende natuurlijke materialen liggen hier voor het oprapen. Goed idee om even op Pinterest te kijken, daar staat ook veel op ja!
Liadan: ook leuke ideeën! Dank je wel.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 23 Mei 2017 16:59

Re: Open ended play

Ik heb via Marktplaats een Bilibi gekocht. Ze zijn al een uur aan het spelen met de doos waar hij zat. Hoe 'open ended play' wil je het hebben!
Mijn vriend was juist zwaar teleurgesteld, de bilibo was verpakt in een Weber bbq doos.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers