Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De Mattie en Wietze-rel, ben jij #teammattie of #teamwietze?

Aan wiens kant sta jij?

#teammattie
13
19%
#teamwietze
19
28%
#kanmenietschelen
36
53%
 
Aantal stemmen : 68
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 08 Mei 2017 11:12

De Mattie en Wietze-rel, ben jij #teammattie of #teamwietze?

Het kan je niet ontgaan zijn, het bekende radioduo Mattie en Wietze is uit elkaar.

Wietze zegt dat Mattie en hij samen hadden afgesproken om over te stappen naar een andere zender, en dat Mattie achter zijn rug om toch heeft bijgetekend bij Q. Lees zijn kant van het verhaal hier: http://www.telegraaf.nl/prive/28103609/ ... tie__.html

Mattie geeft echter aan dat hij vanaf het begin heeft getwijfeld en uiteindelijk toch heeft gekozen voor Q, maar dat Wietze wel van zijn twijfels op de hoogte was. Zijn kant van het verhaal lees je hier:
https://qmusic.nl/nieuws/mijn-keuze-is- ... -mijn-hart

Wiens kant kies jij? Ik neig een beetje naar Mattie. Zijn gedrag verdient misschien geen schoonheidsprijs (hij zegt zelf ook dat het niet zo slim was om iedereen het antwoord te geven dat zij wilden horen), maar overstappen naar een andere zender terwijl je dat niet wil, dat is ook geen optie. En die mail moet door Wietze naar de telegraaf gelekt zijn, wie zou dat anders hebben gedaan? Ik zit dus in #teammattie. Al hoop ik het allerliefst dat ze gewoon als volwassenen om de tafel gaan samen en het uitpraten.
Laatst gewijzigd door Elliot op 08 Mei 2017 12:23, in totaal 1 keer gewijzigd.

♥♥
<<

Anoniem249

Bericht 08 Mei 2017 11:15

Re: De Mattie en Wietze-rel, ben jij #teammattie of #teamwie

Ik ben dus #teamwietze (HAHA hilarisch). Nog even mijn reactie vanuit het andere topic:

Loyaal? Het was loyaal geweest als hij met Wietze open kaart had gespeeld en daarna bij Q had bijgetekend. Dit klinkt vooral heel achterbaks. Doen alsof je bij Talpa wil tekenen, Wietze komt erachter. Nee ik teken echt met jou bij Talpa. Achter z'n rug om bij Q tekenen. Whut?!
<<

Anoniem304

Bericht 08 Mei 2017 11:15

Re: De Mattie en Wietze-rel, ben jij #teammattie of #teamwie

Ik ben #teamwietze
<<

Anoniem249

Bericht 08 Mei 2017 11:16

Re: De Mattie en Wietze-rel, ben jij #teammattie of #teamwie

Oh ja en die mail is 100% zeker door Team Wietze uitgelekt. Dat zie je aan de opbouw van de mail etc. Daar zit gewoon een media strategie achter. Beide heren hebben uiteraard een team om zich heen die zich richten op PR en cirsis communicatie.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 08 Mei 2017 11:19

Re: De Mattie en Wietze-rel, ben jij #teammattie of #teamwie

Ik heb het niet meegekregen ivm buitenland, en luister ook geen Q music. Ik vind dat iedereen moet doen waar hij zich fijn bij voelt. Dus als die ene bij Skyradio gaat werken en die andere bij Q, wat is het probleem :palm:
<<

Anoniem304

Bericht 08 Mei 2017 11:20

Re: De Mattie en Wietze-rel, ben jij #teammattie of #teamwie

Libelle' schreef:Ik heb het niet meegekregen ivm buitenland, en luister ook geen Q music. Ik vind dat iedereen moet doen waar hij zich fijn bij voelt. Dus als die ene bij Skyradio gaat werken en die andere bij Q, wat is het probleem :palm:

Misschien is het een idee dat je het wel even leest? :P
<<

Anoniem249

Bericht 08 Mei 2017 11:22

Re: De Mattie en Wietze-rel, ben jij #teammattie of #teamwie

Cotton schreef:
Libelle' schreef:Ik heb het niet meegekregen ivm buitenland, en luister ook geen Q music. Ik vind dat iedereen moet doen waar hij zich fijn bij voelt. Dus als die ene bij Skyradio gaat werken en die andere bij Q, wat is het probleem :palm:

Misschien is het een idee dat je het wel even leest? :P

Haha inderdaad...
<<

anoniem224

Bericht 08 Mei 2017 11:23

Re: De Mattie en Wietze-rel, ben jij #teammattie of #teamwie

Libelle' schreef:Ik heb het niet meegekregen ivm buitenland, en luister ook geen Q music. Ik vind dat iedereen moet doen waar hij zich fijn bij voelt. Dus als die ene bij Skyradio gaat werken en die andere bij Q, wat is het probleem :palm:


Dat is ook niet het probleem, maar de manier waarop het gegaan is. Ik neig meer naar team Wietze.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 08 Mei 2017 11:26

Re: De Mattie en Wietze-rel, ben jij #teammattie of #teamwie

Nou dan ben ik voor Mattie, alleen die zeikerige e-mail van Wietze alleen al :palm: En dan ook nog zorgen dat die uitgelekt wordt..
<<

Anoniem249

Bericht 08 Mei 2017 11:28

Re: De Mattie en Wietze-rel, ben jij #teammattie of #teamwie

Misschien kunnen we een poll maken zodat men kan kiezen voor Mattie of Wietze? Of vind ik dit een te leuk onderwerp en ga ik te ver?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 08 Mei 2017 11:32

Re: De Mattie en Wietze-rel, ben jij #teammattie of #teamwie

Claire**** schreef:Oh ja en die mail is 100% zeker door Team Wietze uitgelekt. Dat zie je aan de opbouw van de mail etc. Daar zit gewoon een media strategie achter. Beide heren hebben uiteraard een team om zich heen die zich richten op PR en cirsis communicatie.

Dit is ook wat ik direct dacht. De mail is té politiek correct, té chronologisch en té veel in detail opgesteld om dit niet te laten uitlekken. Dit was het plan. En ergens wellicht begrijpelijk, hij baalde als een stekker.

Waar ik van 'onder de indruk' was en me zijn woede wel kon voorstellen was het vermoeden dat er achter zijn rug om vanalles is bekokstooft en er het plan lag dat Wietze uitgefaseerd zou raken. Dat stoort me wel. Iets dat ik niet snap van de directie uit, immers is het het meest lonende duo momenteel dus waarom zou je die moedwillig uit elkaar halen? Dat is een raar besluit.

Ik vind het gewoon stom van ze allebei. Ga gewoon weer samen!!
<<

anoniem224

Bericht 08 Mei 2017 11:39

Re: De Mattie en Wietze-rel, ben jij #teammattie of #teamwie

Ja ik wil ook gewoon dat ze samen doorgaan. Punt.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 08 Mei 2017 11:51

Re: De Mattie en Wietze-rel, ben jij #teammattie of #teamwie

Ik vind het van allebei zwak. Van de een dat je dus blijkbaar niet durft te zeggen wat je overweegt, alle partijen op die manier een raad voor ogen draait en iemand op die manier laat zitten en van de ander dat je blijkbaar je collega/vrienden niet de ruimte geeft voor hun eigen levenskeuzes en die mail was ook bijzonder zielig. En inderdaad bewust uitgelekt want geschreven voor buitenstaanders met extra detail zodat het goed te volgen is.

Ik ben #teamgeenvanbeide
Laatst gewijzigd door Whatever op 08 Mei 2017 11:56, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem249

Bericht 08 Mei 2017 11:55

Re: De Mattie en Wietze-rel, ben jij #teammattie of #teamwie

Caro schreef:
Claire**** schreef:Oh ja en die mail is 100% zeker door Team Wietze uitgelekt. Dat zie je aan de opbouw van de mail etc. Daar zit gewoon een media strategie achter. Beide heren hebben uiteraard een team om zich heen die zich richten op PR en cirsis communicatie.

Dit is ook wat ik direct dacht. De mail is té politiek correct, té chronologisch en té veel in detail opgesteld om dit niet te laten uitlekken. Dit was het plan. En ergens wellicht begrijpelijk, hij baalde als een stekker.

Waar ik van 'onder de indruk' was en me zijn woede wel kon voorstellen was het vermoeden dat er achter zijn rug om vanalles is bekokstooft en er het plan lag dat Wietze uitgefaseerd zou raken. Dat stoort me wel. Iets dat ik niet snap van de directie uit, immers is het het meest lonende duo momenteel dus waarom zou je die moedwillig uit elkaar halen? Dat is een raar besluit.

Ik vind het gewoon stom van ze allebei. Ga gewoon weer samen!!

Vanuit Q is dit gewoon een zakelijke overweging geweest, daar zijn vast meerdere belangen meegewogen dan alleen het duo Mattie & Wietze. Zij bekijken de zaak puur zakelijk, wat is het beste voor Q? Dat snap ik helemaal. Voor Mattie en Wietze is het niet alleen zakelijk, maar ook persoonlijk. En daarom zit in team Wietze, omdat ik vind dat je een vriend niet zo kunt behandelen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 08 Mei 2017 12:27

Re: De Mattie en Wietze-rel, ben jij #teammattie of #teamwie

ja maar juist vanuit zakelijk oogpunt snap ik dat dus ook niet. Oppervlakkig gezien, is dat duo gewoon hun melkkoe. Hun marktaandeel is enorm gestegen, dankzij M&W (overigens is dit echt zo en niet alleen mijn mening). Dus daarom snap ik niet dat je ze uit elkaar zou willen halen, waardoor ik betwijfel of het echt zo is dat er een plan bestond om Wietze uit te gaan faseren.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 08 Mei 2017 12:31

Re: De Mattie en Wietze-rel, ben jij #teammattie of #teamwie

Poll toegevoegd!

Ok, ik heb hier een veel te uitgebreide mening over, maar ik kan me dus van Mattie goed voorstellen dat hij niemand teleur wilde stellen en dat hij te lang mensen naar de mond heeft gepraat. Ik ben zelf ook echt een twijfelaar en wil mensen niet teleur stellen, dus ik kan me goed in dat stuk van het verhaal verplaatsen. Uiteindelijk heeft hij wel tegen Wietze gezegd dat hij twijfelde, en ook dat hij bij Q in gesprek was. Het lijkt me ook dat dat hem vrij staat, want hoewel hij natuurlijk een vriendschap heeft met Wietze, naast hun zakelijke samenwerking, lijkt het me vrij logisch dat je eigen carrière altijd voorop staat. Natuurlijk was het netter geweest als hij hier vanaf het begin meer duidelijkheid over had verschaft, maar ik vind niet dat je het Mattie kunt kwalijk nemen dat hij geen overstap maakt. Zij hart lag niet bij die keuze, en je kunt toch niet van baan gaan wisselen als je het niet wilt, alleen omdat je partner dat wel wil?
Als je het op die manier bekijkt was een breuk dus eigenlijk onvermijdelijk, want Wietze was er vrij duidelijk over dat bij Q blijven voor hem geen optie was, hij wilde heel graag de overstap naar Sky maken. Dus winnaars waren er sowieso niet meer; of Mattie was overgestapt en had ongelukkig bij Sky gezeten, of Wietze was gebleven en hij had ongelukkig bij Q gezeten.
Ik neem het Wietze erg kwalijk dat hij zo'n vreselijk verwijtende mail heeft laten schrijven/geschreven en ook heeft uitgelekt, dat is gewoon echt niet netjes. Natuurlijk probeerde Mattie in zijn reactie zijn eigen straatje schoon te vegen, maar hij gaf in ieder geval zijn eigen fout toe en hij heeft ook echt niet met modder gegooid, in tegenstelling tot Wietze.

Caro, dat verhaal over dat uitfaseren van de rol van Wietze is door Mattie ontkracht en ik zie ook niet in waarom Q dat zou willen. Voor het station was de combi Mattie & Wietze een hele succesvolle formule, dus waarom zouden zij daar überhaupt iets in willen veranderen? Nouja, wat jij zelf dus ook zegt. Ik geloof Mattie wel dat dat de bedoeling nooit is geweest.

Al met al kan ik me voorstellen dat Wietze heel boos en teleurgesteld is, maar de manier waarop hij daarmee omgaat vind ik echt kinderachtig en onnodig. Waarom ga je dit zo via de pers spelen? Geef gewoon aan dat je een meningsverschil hebt en laat de media er verder zoveel mogelijk buiten. Praat het uit als volwassenen, kies ervoor om samen door te gaan of uit elkaar te gaan als vrienden en laat 't daar dan ook bij.

♥♥
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 08 Mei 2017 12:39

Re: De Mattie en Wietze-rel, ben jij #teammattie of #teamwie

Ik ben het dus heel erg ook eens met jou. Ik kan me ook heel erg verplaatsen in dat twijfel stuk van Mattie, ik heb dat zelf nu ook bij het eventueel switchen van baan. Ene moment denk ik 'ik ga' en het andere moment niet. Ik denk dat Mattie ook wel gevleid was, en gewoon ook meeging met het enthousiasme van Wietze. Want dat doe je op zon moment, alleen zijn dat extrinsieke motivaties en zijn intrinsieke ontbrak. Dat zegt hij min of meer zelf ook. En nu is hij de boeman. Dat lijkt me ook een erg vervelende positie om in te zitten.

Van de andere kant snap ik hoe dit soort dingen overkomen op iemand die minder twijfelachtig is. Wietze is recht door zee, veel duidelijker en veel standvastiger. Daarop kan twijfelen dan aanvoelen als een steek in iemands rug, terwijl dat voor die andere niet zo voelt.

Ik vind het dus ingewikkeld. En ik snap dat Wietze zich gekwetst voelt, ik snap dat Mattie uiteindelijk voor zichzelf koos.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 08 Mei 2017 12:43

Re: De Mattie en Wietze-rel, ben jij #teammattie of #teamwie

Ik vind het moeilijk er iets van te vinden omdat ik er van overtuigd ben dat beide partijen de berichtgeving vanuit hun eigen positie belichten en op die manier zieltjes proberen te winnen. Ik vind het van #teamwietze echter zo lager dan laag dat ze de privésituatie van Mattie (bedrogen door zijn ex en waarbij hij niet de vader van de tweeling bleek te zijn) gebruiken om hem met zijn hoofd op het hakblok te krijgen, dat ik stiekem meer naar #teammattie neig.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Geel

Bericht 08 Mei 2017 12:58

Re: De Mattie en Wietze-rel, ben jij #teammattie of #teamwie

Ze hadden gewoon vooraf een MBTI-test moeten doen.
<<

Anoniem250

Bericht 08 Mei 2017 13:08

Re: De Mattie en Wietze-rel, ben jij #teammattie of #teamwie

#teamniemand. En de overduidelijk expres gelekte mail, erg sneu. Balen wel voor beide partijen. Joehoe voor Talpa. Een concurrent in de ochtend minder.
<<

Geel

Bericht 08 Mei 2017 13:10

Re: De Mattie en Wietze-rel, ben jij #teammattie of #teamwie

Heel stom ja, volgens mij heeft hier niemand baat bij.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 08 Mei 2017 13:12

Re: De Mattie en Wietze-rel, ben jij #teammattie of #teamwie

Iemand zei inderdaad ook al 'lekker dan van Talpa, express stoken'. Maar goed, ik vind het sneu want ik vond ze leuk in de ochtend en de enige show die ik eigenlijk luisterde. En ik haat ruzie, zelfs als het dus mensen zijn die ik niet ken. Ik vind dat zo zonde.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 08 Mei 2017 14:06

Re: De Mattie en Wietze-rel, ben jij #teammattie of #teamwie

Hier ook #teammattie, al luister ik nooit naar hen. Ik vind Edwin Evers + sidekicks gewoon veel leuker om te luisteren. Maar ik heb het de afgelopen dagen ook veelvuldig meegekregen thuis (manlief is radio liefhebber). Ben het helemaal met je eens Elliot. Ze hebben er samen een puinhoop van gemaakt. Ze missen een heel belang persoon, namelijk een manager die de belangen van hun beide heeft behartigd. Toen Coen en Sander overstapte heeft hun manager dit geregeld en er een goede deal uitgesleept. M&W hebben zelf maar wat aan lopen klooien, met een breuk als gevolg.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 08 Mei 2017 14:09

Re: De Mattie en Wietze-rel, ben jij #teammattie of #teamwie

Lady schreef:Ik vind het moeilijk er iets van te vinden omdat ik er van overtuigd ben dat beide partijen de berichtgeving vanuit hun eigen positie belichten en op die manier zieltjes proberen te winnen. Ik vind het van #teamwietze echter zo lager dan laag dat ze de privésituatie van Mattie (bedrogen door zijn ex en waarbij hij niet de vader van de tweeling bleek te zijn) gebruiken om hem met zijn hoofd op het hakblok te krijgen, dat ik stiekem meer naar #teammattie neig.


Hier kan ik me wel bij aansluiten, bah wat vind ik dat misselijk om te doen zeg!
⁠♡♡♡
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 08 Mei 2017 14:13

Re: De Mattie en Wietze-rel, ben jij #teammattie of #teamwie

O dit helemaal nieuw voor mij... :facepalm:
Ik ben voor Wietze. Vind Mattie sowieso al weinig aan.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers