Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


'Berg' achter oren (ouder kind)

<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 05 Mei 2017 12:15

'Berg' achter oren (ouder kind)

N. heeft als baby eigenlijk nooit last gehad van berg of eczeem of iets dergelijks. Ze heeft alleen nog steeds achter haar beide oren (onderin, achter de oorlellen) geel-bruine-korstjes. Het lijkt op berg, alleen N. is inmiddels al 6,5 jaar, dus van echte berg spreekt men dan niet meer geloof ik. Misschien gewoon een soort smetplekjes? Het is niet rood, doet geen zeer, niet gevoelig, enz.

Heb er een tijdje even niks aan gedaan, maar daardoor ging het niet weg. Ik houd het nu af en toe wat vettig, maar weet verder niet goed wat ik er nog aan kan doen. Iemand tips? Bepanthen? Olie? Een zalf?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 05 Mei 2017 12:23

Re: 'Berg' achter oren (ouder kind)

Ik heb hier zelf ook last van, mijn hele leven al eigenlijk. Ik hou het gewoon vet en dan gaat het goed. Wat het is geen idee trouwens, dat maakt mij ook niet uit, het is prima op te lossen door het vet te houden.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 05 Mei 2017 12:27

Re: 'Berg' achter oren (ouder kind)

Mijn jongste zoon en ikzelf hebben dit ook. Soms haal ik het weg en vet ik het in, maar meestal vergeet ik het.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 05 Mei 2017 13:19

Re: 'Berg' achter oren (ouder kind)

Onze dochter had dat ook toen ze die leeftijd was. Ik deed er dan een beetje huidolie op en dat liet ik dan zitten tot dat ze de dag erna ging douchen. Dan als ik haar haar waste deed ik net shampoo ook even achter haar oren wrijven en dan was het weg.

Ik had het idee dat het kwam doordat ze na het douchen of in bad met nat haar ging slapen en het daar door niet goed kon drogen.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 05 Mei 2017 15:26

Re: 'Berg' achter oren (ouder kind)

Ik heb het ook en volgens mij is het een soort vorm van eczeem die bij mij inderdaad ook erger wordt door met natte haren te gaan slapen. Bij mij helpt eczeemzalf goed, maar het komt altijd na een week of twee weken wel weer terug.
<<

Anoniem197

Bericht 05 Mei 2017 19:43

Re: 'Berg' achter oren (ouder kind)

Wat ik van de dokter begreep is het een soort van opgedroogd zweet/vocht. Veel oudere mensen hebben dat bijvoorbeeld op hun voeten. Zoon heeft het ook. Ik heb geleerd om het gewoon af te weken in bad of met olie. Ik kras het dan voorzichtig met mijn nagel eraf.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 05 Mei 2017 20:29

Re: 'Berg' achter oren (ouder kind)

Hier hadden ze het ook en de jongste nog wel eens. Ik haal het weg met een beetje alcohol op een wattenstaafje. Daarna beetje vaseline en klaar.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 06 Mei 2017 08:21

Re: 'Berg' achter oren (ouder kind)

Dank voor alle tips. Denk dat her inderdaad met vochtigheid en natte haren te maken heeft. Ga wat dingen van hier proberen. Dochter heeft namelijk namelijk ook een beetje uitstaande oortjes (flaporen niet echt, maar wel een beetje in die trant) dus soms zie je het wel goed.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers