Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moederdag zonder moeder.

<<

Anoniem331

Bericht 03 Mei 2017 22:36

Moederdag zonder moeder.

Wie zou me kunnen helpen met het volgende 'probleem?'

Mijn 3 tantezeggers 'vieren' volgende week hun eerste Moederdag zonder hun lieve mamma. Zal hoe klein ze ook zijn toch een gekke dag zijn. Op school hebben ze bedacht dat de 2 oudste meiden iets voor hun beppe en oma mogen maken in plaats van een moederdagfrutsel. Ik vind het ergens zo jammer, want hoewel hun mamma niet meer leeft, wil ik er niet helemaal aan voorbij gaan.
Graag zou ik iets met deze meisjes maken waardoor deze dag niet voorbij gaat zonder er bij stil te staan, maar ik ben totaal inspiratieloos wat betreft ideeen.
Iemand van jullie misschien een goed idee wat ik met 2 meiden van ruim 6 kan maken, en waarvan ik een iets kleiner exemplaar voor hun zusje van 1 kan maken?
Het is geen probleem ook wanneer het wat geld kost, het zou fijn zijn wanneer het een tastbaar iets is wat thuis bijvoorbeeld even in de kast kan staan, en wat bewaard kan worden voor later.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 03 Mei 2017 22:55

Re: Moederdag zonder moeder.

Wat een gemiste kans op school tenminste als ze de keus niet gehad hebben.Ik maak vaak iets met mijn leerlingen/ cliënten wat op het graf kan bijv iets gelamineerd, ook hebben we wel eens vlinders gevouwen,kaarsjes gemaakt,een bloemenvaasje en een bloemstukje gemaakt. Of een herinneringendoosje. Ik overleg trouwens wel of ze dit willen
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 04 Mei 2017 04:21

Re: Moederdag zonder moeder.

Wat een gemis zeg, zo jong en dan al geen moeder meer. En wat mooi dat jij dit met ze wil doen!

Misschien een mooie steen/kei beschilderen of een Foto lijst versieren voor een mooie foto? Iets met klei?
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

anoniem196

Bericht 04 Mei 2017 05:11

Re: Moederdag zonder moeder.

Een bloempot die ze kunnen beschilderen en in de tuin kunnen zetten met bloemenzaadjes of plantjes erin.

Een map of doosje versieren, waar alle tekeningen of briefjes voor mama in kunnen stoppen.
<<

Anoniem260

Bericht 04 Mei 2017 05:55

Re: Moederdag zonder moeder.

Misschien ieder een steen uitzoeken en die beschilderen/handafdrukje erop? Die zou je ook bij het graf kunnen neerleggen (als dat er is)
Ik ken de situatie niet, maar wat intens verdrietig dat zulke jonge kindjes hun moeder moeten missen
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 04 Mei 2017 06:04

Re: Moederdag zonder moeder.

Ik zou hun school daar toch op aanspreken of in ieder geval overleggen over hoe hier mee om te gaan. Zoals hierboven ook al genoemd wordt zou ik ze wel iets voor hun moeder laten maken. Juist! Een bevestiging dat ze bestaan heeft, dat ze aan haar mogen denken en haar met hen mee mogen dragen en ook de emoties die daar bij horen. Ik vind het echt een gemiste kans van de school en zou ze dat zeker willen laten weten.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem331

Bericht 04 Mei 2017 06:55

Re: Moederdag zonder moeder.

Ik vind het zelf ook rot te horen dat school besloten heeft dan maar wat voor de oma's te maken, maar weet niet of het bij mij ligt dat met de juffen te bespreken?
Het is inderdaad heel jammer dat ze hier niet beter oo inspringen, en ik vind dat ze sowieso wat achter blijven in hulp voor de meisjes. Als ik zie wat de juf van mijn dochter allemaal doet om het voor haar zo prettig mogelijk te maken, dan laten ze daar echt steken vallen.

Ik vind het met de stenen wel een heel mooi idee. Een graf is er nog niet. Ooit word ze bijgezet in de urnenmuur bij haar vader, maar hoe lang dat nog zal duren weet ik niet. Die stenen kunnen dan zo lang ook wel bewaard tot ze wel een plekje heeft.
Wie weet Welle verf ik daar dan voor nodig heb? Het moet wel tegen regen kunnen dan.
<<

Anoniem260

Bericht 04 Mei 2017 09:03

Re: Moederdag zonder moeder.

Zit er in je buurt een goeie hobbywinkel? Daar zou je het kunnen vragen. Misschien kun je ook 'gewoon' iets van plakkaatverf gebruiken (ook fijn om van handjes te wassen) en het daarna aflakken
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 04 Mei 2017 11:49

Re: Moederdag zonder moeder.

Of iets van een leeg potje beplakken voor een kaarsje?
Of een theelicht houder kleien?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 04 Mei 2017 12:50

Re: Moederdag zonder moeder.

Als je een steen gaat doen is gewone plakkaatverf prima. Daarna even aflakken (spuitbus action)
<<

Anoniem331

Bericht 04 Mei 2017 14:39

Re: Moederdag zonder moeder.

Ik heb bij de doe het zelf zaak betonverf gevonden. Volgens haar moet dat prima blijven zitten. Stenen haal ik morgen, had mijn vader nog wat van liggen. Al met al lukt het dus mooi zo. Bedankt voor het idee, was er zelf nooit opgekomen.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Mei 2017 16:59

Re: Moederdag zonder moeder.

Ik zie dat je al een mooi idee hebt, maar eventueel zou je ook een mooi fotolijstje kunnen maken. Misschien eentje met een brede lijst en dan mozaieken? Dan kunnen ze daar een foto van mama instoppen en op hun kamer zetten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Mei 2017 17:07

Re: Moederdag zonder moeder.

Ik had vorig jaar een meisje in de klas van wie de vader kort daarvoor was overleden. Zij heeft met Vaderdag een 'potje vol liefde' gemaakt: je knipt heel veel hartjes uit gekleurd papier en de kinderen schrijven op elk hartje een woord dat hen aan diegene doet denken. Dit hartje vouw je dubbel en doe je in het potje. Over het deksel kun je een stukje stof met elastiek doen, dan ziet het er mooi uit. Dit is natuurlijk ook leuk voor vaders en moeders die gewoon nog leven, maar in dit geval vond ik het ook wel passend. Gewoon om neer te zetten of om er af en toe nog eens bij te pakken, om de herinnering aan vader/moeder levend te houden.
❤ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 04 Mei 2017 21:14

Re: Moederdag zonder moeder.

Wat mooi bedacht Bliss.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem331

Bericht 04 Mei 2017 21:38

Re: Moederdag zonder moeder.

Ik vind dat ook een mooi idee Bliss. Wellicht dat dat het ook nog wel gaat worden.

Iets met 2 zielen en 1 gedachte vandaag, mijn broer heeft op school aangegeven dat hij het niet fijn vind wanneer de meiden iets voor de oma's maken, dus als ik het goed begrepen heb gaan ze nu toch iets voor hun mama makem maar dan net even anders.
<<

Anoniem260

Bericht 05 Mei 2017 19:59

Re: Moederdag zonder moeder.

Goed dat hij dat heeft aangegeven. Ga jij alsnog die stenen met ze maken?
<<

Anoniem331

Bericht 05 Mei 2017 20:02

Re: Moederdag zonder moeder.

Weet ik ng niet. Het is dan wel wat dubbelop. Misschien dat ik het even uitstel, en het later een keer maak. Tegen de tijd dat haar urn bijgezet wordt.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers