Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kleine irritaties moeder

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Mei 2017 18:12

Re: Kleine irritaties moeder

Wat rot voor je Filoria. Dat lijkt me inderdaad heel vervelend en confronterend.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem197

Bericht 01 Mei 2017 18:36

Re: Kleine irritaties moeder

Dat 'mijn' is heel herkenbaar. Beide opa's en oma's doen dat maar ook een paar ooms en tantes en zelfs mijn oom. Maar ik vind het niet erg. Hun zijn allemaal trots op mijn zoon en dochter, op hun kleinkinderen en neefje/nichtje. Ik vind het zo schattig en juist onschuldig! Ik denk dat het meer aan jouw gevoel ligt wat natuurlijk heel normaal is.

Van de foto doorsturen, dat zou ik wel even zeggen. Dat vind ik niet nodig.
<<

Anoniem243

Bericht 01 Mei 2017 18:58

Re: Kleine irritaties moeder

Dat van 'mijn O' zou ik zelf niet zo erg vinden maar ik kan me op zich de (kleine) irritatie an sich wel voorstellen. Ik zou hier echter niet zoveel mee doen. Zelf had ik de irritatie dat met name schoonmoeder ons gewoon compleet niet meer ziet staan zodra zoon (en neefjes overigens ook) in de buurt is. Kind wordt uitbundig begroet en op schoot getrokken en al wat niet meer en wij zijn een beetje 'bijzaak' lijkt het wel, haha. Vond ik eerst ook stom, inmiddels maak ik me er niet meer druk om. Maak er af en toe een gekscherende opmerking over, dat helpt ook wel eens :wink:

Dat van die foto's zou ik wel even benoemen, dat je dat bewust niet doet. Maar inderdaad; misschien vinden broer en zus het ook juist wel heel leuk!
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 01 Mei 2017 19:20

Re: Kleine irritaties moeder

Het gedrag is herkenbaar, de irritaties erover niet.
De eerste reactie van mijn moeder toen ik zwanger was voor het eerst was: ja, krijg ik er twee! Wow. Niet eens een gefeliciteerd maar helemaal in de wolken dat ze kleinkinderen zou gaan krijgen.

Ik word alleen maar nog trotser op de kids als mijn moeder trots doet. Als het je echt te veel voor de borst stoot zou ik het gesprek aangaan, en anders maar afwachten totdat en of het ooit afzakt en door je irritaties heen bijten.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Mei 2017 20:10

Re: Kleine irritaties moeder

Haha ja idd Sookie. Als je daar op bezoek gaat, doen ze nog net niet de deur voor je neus dicht als kleinkind binnen is haha :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 01 Mei 2017 20:14

Re: Kleine irritaties moeder

Ik vind het ook wel weer lief, dat opa's en oma's zo enthousiast zijn. En als je dit al echt vervelend vindt, maak dan je borst maar vast nat voor wanneer er ook echt wat opgevoed moet worden, haha :wink:

Mijn O. zou ik zelf nog niet zo'n probleem vinden. Van die foto's snap ik wel weer. Maar kun je dat niet gewoon aan je moeder aangeven, dat je dat vervelend vindt? Dan houdt ze er vast wel rekening mee.

Het is voor jullie allemaal wennen nu natuurlijk, een heel nieuwe situatie! Uiteindelijk vindt het allemaal wel z'n plekje en als je ergens mee zit, gewoon bespreekbaar maken.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 01 Mei 2017 20:19

Re: Kleine irritaties moeder

Dat van die 'mijn O' zou ik eigenlijk alleen maar lief vinden, B is ook mijn vaders kanjer, enz enz enz.. Hij is gewoon apetrots op haar.

Dat van die foto's kun je denk best benoemen, joh mam, ik stuur de foto's alleen naar jou, dat jij er van kunt genieten en zo kunnen we in de familie app ook over andere dingen kletsen!
<<

ChiQ

Bericht 01 Mei 2017 20:28

Re: Kleine irritaties moeder

Het zal O een worst wezen van wie die is, trouwens. En als ze 4 zijn willen ze ook liever van oma zijn (echt, ervaring hierzo..) maar ik vind het lief van je moeder dat ze hem haar O noemt. Daar wordt ie niet minder jouw O van. Het is jouw zoon, hij heeft een papa en een mama en een boel opa's en oma's. Hartstikke leuk. Niet druk om maken Marin. Ze is trots, en terecht. De oma van mijn man zegt ook over Julian: dit is mijn jochie! Vind ik erg lief.

De foto's moet je gewoon even wat over zeggen.
<<

Anoniem210

Bericht 02 Mei 2017 06:07

Re: Kleine irritaties moeder

Filoria wat heftig. Vreselijk verdrietig. :(

Marin, ik zou gewoon tegen je moeder zeggen dat je de foto's naar haar appt zodat zij er van kan genieten en in de groepsapp ook over andere dingen wilt praten.
Je zou je zus kunnen vragen hoe zij het vind. Maar is het dat jij je bezwaard voelt? Of vind je het zelf gewoon ook niet leuk om over andere dingen te praten?

Verder is het heel herkenbaar. Mijn moeder is ook zo trots als een pauw en deelt het liefst ook elke foto met haar vriendinnen. Maar wij zijn heel duidelijk geweest dat er geen foto's online gezet worden. Ook niet op facebook. Gelukkig houdt ze zich er aan. Het 'mijn O' bedoeld ze vast juist heel lief. Het is ook haar kleinkind ja. Ze is heel trots en zit vol liefde. Ik zou mij er niet zo druk om proberen te maken.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 02 Mei 2017 07:02

Re: Kleine irritaties moeder

Ik sprak een keer iemand die zei: volgens mij hebben opa's en oma's ook last van hormonen. Ze doen zó raar als er een kleinkind komt!

Daar moest ik toen hard om lachen want dat beschreef precies mijn gevoel. Verbazingwekkend hoe gek ouders gaan doen als ze opa en oma worden.

Mijn moeders eerste reactie op mijn zwangerschap was: "ik wil een vaste oppasdag"
Daarvan hen ik eigenlijk gelijk gezegd dat ik niet wist pf dat ging gebeuren.
Uiteindelijk heeft ze eigenlijk nog nooit alleen opgepast, mijn vader wel, die trekt dat een stuk beter dan mijn moeder. Al zijn ze allebei totaal niet goed in het opvangen van signalen (mie, honger, dorst, poepluiers) dus ik hen het oppassen tot het minimum beperkt.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 02 Mei 2017 07:22

Re: Kleine irritaties moeder

Mijn vader vraagt ook standaard als eerste hoe t met B gaat 'Hoe gaat t met mn kanjer?'
En dan antwoord ik: Met mij gaat t goed pa, dank je :P, en met B trouwens ook hhaha

Ik ben echt een plek gezakt op de ladder.
<<

Anoniem245

Bericht 02 Mei 2017 07:51

Re: Kleine irritaties moeder

Lejow schreef:Mijn vader vraagt ook standaard als eerste hoe t met B gaat 'Hoe gaat t met mn kanjer?'
En dan antwoord ik: Met mij gaat t goed pa, dank je :P, en met B trouwens ook hhaha

Ik ben echt een plek gezakt op de ladder.



Als ik bij mijn ouders binnen kom is het altijd "Hoi schat! Hoe is het?" Dan hebben ze het tegen C. En mij wordt dan niks meer gevraagd :smile: dus ik zeg nu altijd dat het met mij ook goed gaat :angel:
Mijn zoon is ook mijn vaders jong zoals hij het zegt, ik vind dat juist hartstikke lief.
<<

Anoniem192

Bericht 02 Mei 2017 07:56

Re: Kleine irritaties moeder

Ik noem mijn neefje ook "mijn kleine vriendje", mijn zusje ook. Gewoon omdat ik trots op hem ben. Natuurlijk is die niet echt van mij, maar van mijn zus, maar ik denk dat je het juist als iets liefs moet zien.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 02 Mei 2017 08:14

Re: Kleine irritaties moeder

Sommige irritaties zijn herkenbaar Marin. Mijn schoonmoeder zei ook steeds 'mijn jongens' terwijl ze ze 1x in de 2 weken ziet (ze woont hier overigens 3 minuten vandaag...)

Mijn irritaties liepen op een gegeven moment hoog op dat ik het gezegd heb tegen haar. Dat ze ze best 'mijn jongens mag noemen als ze ook daadwerkelijk aandacht en energie in ze stopt en zolang ze niet de moeite neemt om maar iets te doen voor een band dat ik liever niet heb dat ze het over 'mijn jongens' heeft'

Is natuurlijk wel een ander verhaal dan bij jou maar goed, maak alles bespreekbaar, dan komen er ook geen hoog oplopende irritaties.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 02 Mei 2017 08:17

Re: Kleine irritaties moeder

Lejow schreef:Ik ben echt een plek gezakt op de ladder.


Dat is bij onze beide ouders ook zo ja. N en J krijgen knuffels en kusjes en dan is het 5 minuten later nog eens; oh ja, leuk dat jullie er ook zijn :laughcry:

Marin, ik zou me er bij neerleggen. Behalve dan die foto's. Daar zou ik wat van zeggen. Je moeder is net oma geworden. Die is belachelijk trots. Het is gewoon een lastige combi; jij hormonaal en zoekende naar je nieuwe rol als moeder, en aan de andere kant je moeder apetrots (op O. maar zeker ook op jou) en óók zoekende naar haar nieuwe rol. Geef het tijd en probeer niet overal over te vallen. Makkelijk gezegd, ik weet het. Maar ik weet ook uit ervaring dat die kleine dingetjes veel kunnen verzieken. En dat zou zonde zijn.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem193

Bericht 02 Mei 2017 08:32

Re: Kleine irritaties moeder

ChiQ schreef:Het zal O een worst wezen van wie die is, trouwens. En als ze 4 zijn willen ze ook liever van oma zijn (echt, ervaring hierzo..) maar ik vind het lief van je moeder dat ze hem haar O noemt. Daar wordt ie niet minder jouw O van. Het is jouw zoon, hij heeft een papa en een mama en een boel opa's en oma's. Hartstikke leuk. Niet druk om maken Marin. Ze is trots, en terecht. De oma van mijn man zegt ook over Julian: dit is mijn jochie! Vind ik erg lief.

De foto's moet je gewoon even wat over zeggen.


Eens.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Mei 2017 08:41

Re: Kleine irritaties moeder

Haha, hier is mijn schoonmoeder helemaal idolaat. En mijn vader ook. Mijn vader slaat echt ALLES op zijn computer op. Als ik een foto van V op facebook plaats, dan slaat hij het op, inclusief de tekst die erbij stond. Als we ergens heen gaan en hij weet het dan vraagt hij als eerste of V ook mee gaat (zoja dan is hij er ook). Hij heeft bij de kringloopwinkel al verscheidene dingen voor haar gekocht (ouderwetse poppenwagen en hobbelpaard). Hoeft van mij niet zo, maar zolang het niet te veel wordt laat ik het maar gebeuren en hem genieten van zijn opa-zijn.

Mijn schoonmoeder slaat ook alle foto's op die in de app voorbij komen en ze maakt zelf ook veel foto's als ze oppast. Ze heeft geen facebook, maar stuurt de foto's soms wel naar vriendinnen en haar whatsapp profiel foto is ook V.

Mijn vader heeft wel een keer foto's van mijn facebook 'gejat' voor zijn eigen bericht. Daar heb ik wat van gezegd. Ook had hij V bloot en al van net na de geboorte op de weegschaal op Facebook gezet, nog VOOR wij iets bekend hadden gemaakt. Ik heb hem toen meteen gebeld of hij het wilde verwijderen. Later zette hij er nog een keertje iets op: weer gevraagd of hij het wil verwijderen. Wij bepalen wat er op komt. Als ik nu iets stuur wat met hem te maken heeft, dan zeg ik erbij: deze mag op Facebook (ik snap ook wel dat hij trots is dat hij een fles mocht geven bijv en dat even wil melden aan zijn vrienden)

Mijn moeder snapt het: die stuurt mij eerst een foto van het oppassen en vraagt dan of ze het op Facebook mag zetten. En ze doet het netjes: bijv zij die achter de kinderwagen loopt (nou hoeft ze dat van mij niet te vragen want V staat er niet zelf op).

Wij hebben wel een opa en oma app om ook niet de rest te belasten met oppas praat. Dat werkt goed.

Foto's en filmpjes stuur ik gewoon naar iedereen in de familie app (moet er dan wel aan denken mijn vader apart te sturen, die zit niet in een groep). Ik vind het dan wel irritant dat mijn sm altijd reageert met 1000 hartjes en ooooh wat is ze toch schattig.

Ik kan het steeds meer loslaten en vind het fijn dat ze zo van haar kunnen genieten en veel voor ons klaar staan. Dat ze mij dan wegduwt bij het omdoen van een luier laat ik maar zo. Ik vond het ook lastig toen mijn sm vroeg om haar thuis in bad te mogen doen, omdat ik dat graag zelf doe. Ik was bang dat V niet meer zou weten wie haar moeder is (zo benauwend ervaarde ik het in het begin), maar nu merk ik dat ze het liefste toch bij mij is ;-) En zo met het werk erbij is het toch wel fijn dat er wat werk uit onze handen genomen wordt. En er blijven nog genoeg badder en knuffel momenten over!

Niet helemaal antwoord op je vraag he?! :palm:
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem243

Bericht 02 Mei 2017 13:38

Re: Kleine irritaties moeder

Zora schreef:Haha ja idd Sookie. Als je daar op bezoek gaat, doen ze nog net niet de deur voor je neus dicht als kleinkind binnen is haha :D



Haha, precies ja!
<<

Anoniem243

Bericht 02 Mei 2017 13:40

Re: Kleine irritaties moeder

Kira schreef:
Lejow schreef:Mijn vader vraagt ook standaard als eerste hoe t met B gaat 'Hoe gaat t met mn kanjer?'
En dan antwoord ik: Met mij gaat t goed pa, dank je :P, en met B trouwens ook hhaha

Ik ben echt een plek gezakt op de ladder.



Als ik bij mijn ouders binnen kom is het altijd "Hoi schat! Hoe is het?" Dan hebben ze het tegen C. En mij wordt dan niks meer gevraagd :smile: dus ik zeg nu altijd dat het met mij ook goed gaat :angel:
Mijn zoon is ook mijn vaders jong zoals hij het zegt, ik vind dat juist hartstikke lief.


Ja precies dat, haha. Zelfs op mijn of mans verjaardag wordt eerst naar de kinderen gerend en kan er na een minuut of tien een felicitatie af :palm:
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 02 Mei 2017 17:50

Re: Kleine irritaties moeder

Nu irriteer je je eraan omdat het je eerste kindje is, voor jou is ook alles nieuw en je bent hormonaal waarschijnlijk nog volledig in de war. Straks bij een tweede of een derde kindje ben je maar wat blij dat het 'haar' O is, en dat ze hem en zijn broers/zussen lekker mee op sleeptouw neemt. Het is voor iedereen even wennen, maar wees er maar heel blij mee dat ze zo trots en gelukkig is! Jij bent ook 'haar Marin' dus ik snap wel dat hetgeen wat er uit jouw kind komt ook voelt als 'mijn'.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 03 Mei 2017 08:08

Re: Kleine irritaties moeder

Bibi schreef:Misschien kun je, als je broer en zus het leuk vinden om ook fotos te krijgen, een groepsapp aanmaken met de naam van je zoontje. Zodat je hier fotos van hem in kan plaatsen. De normale familie app blijft dan behouden zodat die niet over je zoontje gaat. Zo hebben wij het ook gedaan, want broer, zus en zwager waren toch een beetje jaloers wanneer mijn moeder alleen een foto kreeg. Ze zijn gewoon trots allemaal, dat wordt vanzelf wel iets minder dan die eerste maanden, hier in ieder geval wel gelukkig, haha.


Ik vind dit wel een goede. Ik vond het als tante zijnde soms jammer dat niet alles met mij werd gedeeld. Dan was ik bij mijn ouders en dan hadden ze verhalen en foto's die waren doorgeappt, maar dat was blijkbaar alleen met de opa's en oma's gedeeld en dan dacht ik wel eens ' het is toch ook mijn nichtje?'. Dus zal vooral peilen of zij die foto's ook leuk vinden en dan lekker in een aparte groep doen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 03 Mei 2017 20:33

Re: Kleine irritaties moeder

Mijn schoonouders trekken en aaien m'n kinderen altijd uit model. Haar helemaal plat, shirt bij de trui in, sokken over de broek.
En ze roken en dan ruiken de kinderen ook nog naar rook.

Ze doen verder niks fout en niemand die er last van heeft maar ik erger me rot!
R. 2013
D. 2016
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:06

Bericht 03 Mei 2017 20:42

Re: Kleine irritaties moeder

Ik begrijp ergens je irritatie wel. Toch is mijn eerst reactie; wees blij! Ik moet ook wel eens even slikken. Mijn moeder is zooo enthousiast. Ze zegt en doet ook wel eens dingen waar ik het mijne van denk. Maar bovenal geniet ik van hoe trots mijn ouders op mijn kind zijn. En dat doe jij ook, dat weet ik. S. is nu trouwens 3,5 maand en ik merk al wel dat het nu ietsjes normaler voor ze wordt. Geef het even de tijd zou ik zeggen, maar ik denk dat je je moeder onnodig pijn doet als je bijv. zegt dat het niet haar O. is. Laat ze dan maar lekker zeggen en vinden. Ideaal als je straks een oppas nodig hebt :smile:.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers