Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tummy Time

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 24 Apr 2017 14:07

Re: Tummy Time

Jerry schreef:Als je nekspieren goed traint (door af en toe te oefenen op de buik), worden alle spieren getraind, die aan de linker én die aan de rechterkant. Als één kant zich beter ontwikkeld dan de andere, kan er een voorkeurshouding ontstaan. Gevolg kan zijn dat de 'zwakkere' kant dan ook verkorte spieren krijgt, dan ben je nog verder van huis. Maar mss kan Jip daar nog een betere uitleg over geven


Baby's met een voorkeurshouding kunnen ook heel goed op de buik liggen met hun hoofd naar 1 kant gedraaid ;)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Apr 2017 14:07

Re: Tummy Time

Jerry schreef:Als je nekspieren goed traint (door af en toe te oefenen op de buik), worden alle spieren getraind, die aan de linker én die aan de rechterkant. Als één kant zich beter ontwikkeld dan de andere, kan er een voorkeurshouding ontstaan. Gevolg kan zijn dat de 'zwakkere' kant dan ook verkorte spieren krijgt, dan ben je nog verder van huis. Maar mss kan Jip daar nog een betere uitleg over geven


Ah super, ik snap 'm!
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 24 Apr 2017 14:28

Re: Tummy Time

Hier ook vanaf het moment dat het CB op het huisbezoek kwam er mee begonnen en tijdens de vervolg afspraken werd hij ook op zijn buik gelegd en werd er gekeken hoe sterkt hij was/ hij zich daar in ontwikkelde. Er zat geen tijd aan gebonden maar als hij gefrustreerd raakte dan gewoon weer terug draaien. Ook hebben we inderdaad een opgerolde handdoek onder zijn armpjes gehad, daardoor kon hij het wat makkelijker.
Mijn man deed het elke morgen even op het aankleedkussen, eerst aankleden en daarna even sporten, was echt hun vaste ritueel in de ochtend.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5350

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 24 Apr 2017 14:29

Re: Tummy Time

Wij moeten dit ook doen van de kraamzorg inderdaad.
Het consultatiebureau komt volgende week voor de intake, ben benieuwd of hun er wat over zullen zeggen!
10.04.17
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 24 Apr 2017 14:46

Re: Tummy Time

Bij de oudste alleen heel bewust gedaan omdat ze een hele sterke voorkeurshouding had en daardoor een afplatting ontwikkelde.
Bij de jongste zijn we er niet bewust mee bezig geweest. Af en toe met aankleden, maar vaker niet dan wel.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem301

Bericht 24 Apr 2017 14:51

Re: Tummy Time

Ja hoor, is niet alleen in Amerika zo, hier kreeg ik dat advies ook. Maar dat is wel duidelijk uit de rest van de reacties geloof ik. En dat muziekmobiel zou ik voorlopig lekker uitlaten, hij krijgt al genoeg prikkels en is pas 3 weken. Volgens mij heb ik daar mee gewacht tot ze rond de 5 a 6 maanden was.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 24 Apr 2017 14:57

Re: Tummy Time

Ik legde haar vaak op het aankleedkussen beneden op de eettafel.
Dan zat ik op een stoel en kon haar heerlijk aankijken.
Dat vond ze altijd wel leuk!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 24 Apr 2017 15:17

Re: Tummy Time

Carrie schreef:Ja hoor, is niet alleen in Amerika zo, hier kreeg ik dat advies ook. Maar dat is wel duidelijk uit de rest van de reacties geloof ik. En dat muziekmobiel zou ik voorlopig lekker uitlaten, hij krijgt al genoeg prikkels en is pas 3 weken. Volgens mij heb ik daar mee gewacht tot ze rond de 5 a 6 maanden was.

Oh echt? 5-6 maanden ja? Ik zat er juist aan te denken om de muziekmobiel nu weer weg te halen omdat D. er amper nog naar kijkt en er alleen maar aan ligt te trekken waardoor het kreng helemaal scheef getrokken wordt. Ik geef hem dan liever een speeltje in de hand. Ik heb begin januari een muziekmobiel gekocht, D. was toen dus 2 maanden.

♥♥
<<

Geel

Bericht 24 Apr 2017 15:18

Re: Tummy Time

Carrie schreef:En dat muziekmobiel zou ik voorlopig lekker uitlaten, hij krijgt al genoeg prikkels en is pas 3 weken.
Nou, dat is het inderdaad. Tuurlijk reageren ze erop. Maar het zijn nog te veel prikkels. Over het algemeen dan. :drunken:
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 24 Apr 2017 15:18

Re: Tummy Time

Hier werd het advies bij de oudste (5jaar) ook al gegeven. Helaas kon zij het niet en had ze een flinke voorkeurshouding (achterkant hoofd zo plat als een boek).

Bij de jongste 2 hebben we wel goed opgelet of het ze lukte maar meer ook niet. Hier deden we wat Jip zegt... ook als ze bij mij op de buik lag oefende ze of op de commode als ik haar insmeerde met olie.

Ik vind 3 tot 5 minuten wel lang.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Geel

Bericht 24 Apr 2017 15:20

Re: Tummy Time

Marin schreef:Geel, dat kleed zit ook gewoon nog in de verpakking. Daar snapt ie toch nog niks van. Vroeg me meer af of iemand zo'n kussentje kende en gebruikte.
O ja! Nee sorry, zoiets had ik niet. Ik had inderdaad dat Ikea-ding, vanaf een maand of 3-4. En toen lag ze in de box of op het kleed.
<<

Anoniem301

Bericht 24 Apr 2017 15:22

Re: Tummy Time

Oh en als ze huilde op d'r buik dan pakte ik haar meteen weer op of legde haar anders. Vind ik zielig om dan langer door te gaan. En waarvoor ook, komt allemaal vanzelf wel.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 24 Apr 2017 15:24

Re: Tummy Time

Carrie schreef:Oh en als ze huilde op d'r buik dan pakte ik haar meteen weer op of legde haar anders. Vind ik zielig om dan langer door te gaan. En waarvoor ook, komt allemaal vanzelf wel.


Mee eens!
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Pitty

Bericht 24 Apr 2017 15:30

Re: Tummy Time

Bij de eerste deden wij het ook braaf, maar bij de anderen niet meer. Veel in de draagdoek dragen zorgt ook voor sterke nekspieren.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Apr 2017 15:35

Re: Tummy Time

Femm schreef:
Carrie schreef:Oh en als ze huilde op d'r buik dan pakte ik haar meteen weer op of legde haar anders. Vind ik zielig om dan langer door te gaan. En waarvoor ook, komt allemaal vanzelf wel.


Mee eens!


Ja dat vind ik idd ook wel. Goed om te weten hoe jullie dat deden.
Let's discover the world together.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 24 Apr 2017 15:41

Re: Tummy Time

Marin schreef:Raar dat het door het CB bij mij niet gezegd is dan! Misschien pas met de 1 maand afspraak? Zal er naar vragen!

Maar wat heeft het met een voorkeurshouding te maken dan? Dat snap ik niet zo goed. Het is toch om z'n nekje te trainen?
Ik leg 'm wel met z'n nekje de andere kant op ivm voorkeurshouding. Aandacht trekken met een speeltje heeft echter nog geen nut dus het hele draaien is nog niet erg effectief maar blijven we maar gewoon doen want het valt idd nu al wel op dat je liever met z'n koppie 1 kant op ligt. Helpt tummy time of hoe je 't wilt noemen daar dan ook tegen, ook al doe je dat maar eens per dag heel eventjes?


Misschien zijn ze het gewoon vergeten te zeggen. Of ze hadden het gevoel dat ze je al genoeg belastten door over de voedingen en zijn gewicht te beginnen dat ze dit even voor een later moment wilden bewaren. Je kunt het de volgende keer eens vragen.
<<

Anoniem260

Bericht 24 Apr 2017 15:48

Re: Tummy Time

Jip schreef:
Jerry schreef:Als je nekspieren goed traint (door af en toe te oefenen op de buik), worden alle spieren getraind, die aan de linker én die aan de rechterkant. Als één kant zich beter ontwikkeld dan de andere, kan er een voorkeurshouding ontstaan. Gevolg kan zijn dat de 'zwakkere' kant dan ook verkorte spieren krijgt, dan ben je nog verder van huis. Maar mss kan Jip daar nog een betere uitleg over geven


Baby's met een voorkeurshouding kunnen ook heel goed op de buik liggen met hun hoofd naar 1 kant gedraaid ;)



Weet ik alles van. Arm ding :(
Zo kreeg ik t uitgelegd. Maar daarom eerder ook mijn opmerking "mss kan Jip daar meer over vertellen"
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 24 Apr 2017 19:04

Re: Tummy Time

Er zit een goede kern in hoor Jerry, maar veel buikilg helpt niet altijd een vkh te voorkomen. Omdat een baby met voorkeur dus ook goed het hoofd kan optillen terwijl ze naar één kant kijken.

Buiklig traint de rug en nekspieren op een heel andere manier dan het rechtop houden van het hoofd bij een boertje. Het is hartstikke zwaar om je bol tegen de zwaartekracht op te tillen en daarom vinden baby's het vaak niet zo leuk. Al zie ik wel bij de baby's in mijn praktijk als nu ook bij V dat wanneer ze wat mopperen ze wel wat meer spierspanning opbouwen en daardoor net iets hoger komen en het toch nog wat langer volhouden.

Ik zou Ollie nog even wat in een helling op zijn buik leggen voor als je het wat langer wil doen en tussendoor plat bij luier en afdrogen bijv.
Laatst gewijzigd door Jip op 24 Apr 2017 19:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 24 Apr 2017 19:07

Re: Tummy Time

Dit deden wij ook vanaf een paar weken. Werd inderdaad aangeraden door het Cb zoals iedereen al zegt.
Ik heb hier echt mega schattige filmpjes van :love:
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Apr 2017 19:18

Re: Tummy Time

Zie je, nou heb ik toch weer van 't forum geleerd!
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 24 Apr 2017 19:26

Re: Tummy Time

Wat moeten baby's eigenlijk veel he? Ik was ook zo'n hyperactieve moeder met een boxmobiel, een muziekster, lichtprojector :palm:

Julian had wel zo'n kussentje, marin! Ik had van tiny love het kikkertje tummytime, hij haatte het.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Apr 2017 19:38

Re: Tummy Time

Haha nou ik zou drie keer per dag echt veel vinden ja! De dagen vliegen al voorbij met voeden en luiertjes. En lekker veel slapen want dan groeit ie (in mijn hoofd, weet niet of dat echt zo is).

Aaah zielig Chiq. Maar 't is goed gekomen met die jongen!
Let's discover the world together.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8838

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 24 Apr 2017 20:01

Re: Tummy Time

Wij hebben dat ook wel vrij snel gedaan. De jongste sliep overdag beneden ook wel eens op zijn buik trouwens.
Maar niet een bepaalde tijd ofzo. Gewoon tot ze een beetje gaan mopperen en het niet meer leuk vonden.
2012
2016
2020

Instagram
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Apr 2017 20:05

Re: Tummy Time

Onze meisje liggen vanaf dag 1 al op de buik. Dat deden wij zelf. Het zijn ook echte buikslapers. Het cb vroeg inderdaad wel aan ons of ze wel eens even op de buik lagen.
2014 2016
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 24 Apr 2017 20:11

Re: Tummy Time

Yup, zoals hier al vaker staat hebben we het hier gehoord van het CB. Volgens mij ook al van de kraam trouwens..
Inderdaad een keer of 3 per dag en dan gewoon zolang ze het leuk vond. Stond voor mij geen tijd aan verbonden, gewoon elke dag een paar keer even doen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers