Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Eten & Drinken

<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 18 Jan 2022 17:52

Re: Vragentopic - Eten & Drinken

Blunt schreef:Ik vind brownies een goed idee maar het hoeft niet vegan en healthy, ik ga deze proberen: https://www.foodiesmagazine.nl/recepten ... lbrownies/

Die bites zien er leuk uit maar het is echt super zacht, bij het uit de ovenschaal tillen vielen ze al bijna uit elkaar


Oh haha! Ik googelde 'brownies met zoete aardappel' en vond die er het lekkerst uitzien😄😅. Maar mijn bedoeling was niet perse vegan en healthy.
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 18 Jan 2022 19:08

Re: Vragentopic - Eten & Drinken

Ja het was ook even zoeken naar een variant die niet glutenvrij / met dadels / zonder suiker / gezoet met kokosbloesemsuiker was. Bakken moet zoete aardappel is toch iets voor de fitgirls blijkbaar.
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 18 Jan 2022 23:07

Re: Vragentopic - Eten & Drinken

Succes! 400 gram zoete aardappel gaat erin en smaakt als een 'gewone' brownie, erg lekker.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 19 Jan 2022 10:18

Re: Vragentopic - Eten & Drinken

Nou dan ga ik hem ook eens maken! Eten de kinderen ongemerkt wat groenten extra
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Mrt 2022 09:19

Re: Vragentopic - Eten & Drinken

Ik heb beetje een stomme vraag maar ik ben hier zo slecht in. Wij staan er bij iedereen om bekend dat we veel te veel eten bij borrels hebben, soort borrel walhalla. Vaak is dat dan ook direct de maaltijd. Op M's verjaardag vorig jaar heb ik toen meer mate gehouden maar had toch beetje 't gevoel dat het te weinig is, dat mensen zaten te wachten op meer.

Nu heb ik het volgende gepland voor de borrel van O's verjaardag. Er komen 12 volwassenen. Zou dit genoeg zijn? Of moet ik toch voor de zekerheid meer halen? En zo ja, nog leuke ideetjes om het wat vullender te maken? Grote pannen soep en pasta gaan we niet doen, dan eerder aanvullen met nog wat 'grotere' happen.

Kaas (nog halen maar denk 4 of 5 kazen)

Fuet manchego
Fuet olijf

Scrocchi
Pico's
Lu crackers

Dips:
Aioli
Sweet pepper
Krab rivierkreeft
Muhamara
Heksenkaas

Popcorn (kids)
Zakjes chips (kids)
Mexicaanse Chio mix

Kippeling (ong 2 a 3 stukjes p.p.)
Bitterballen (2 p.p.)
Empanadas (1 p.p)

Flammkuchen met crème fraiche, spekjes en prei (1 stukje p.p)

Artisjokharten uit de oven met parmezaanse kaas (ik denk 2 a 3 stukjes artisjokhart p.p.)


Zou dit genoeg zijn of zou je met honger weg gaan?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 30 Mrt 2022 09:23

Re: Vragentopic - Eten & Drinken

Als ik vlees zou eten zou ik hier genoeg aan hebben, als vega niet.
Voor de kinderen lijkt me het ook wat weinig, maak je voor hen geen poffertjes of broodjes knakworst ofzo? Dat zijn de toppers hier.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Mrt 2022 09:25

Re: Vragentopic - Eten & Drinken

We hebben geen vegetariërs in de familie maar kan nog wel wat snack groenten halen sowieso, vindt m'n man denk ik ook wel fijn.
De ervaring leert dat de kinderen zich ook volstouwen met chips en crackers. Maar poffertjes kan ik altijd halen. Broodjes knakworst lust O niet.
Let's discover the world together.
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 30 Mrt 2022 10:47

Re: Vragentopic - Eten & Drinken

Klinkt lekker allemaal. Ik zou er nog een mooie schaal rauwkost bij doen, misschien ook nog een bord met roodlof en witlofblaadjes met lichte salade erin (waldorfstijl).

En ik zou nog iets substantiële koolhydraten in de vorm van lekker brood toevoegen (breek/turks/stok).
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 30 Mrt 2022 10:49

Re: Vragentopic - Eten & Drinken

Oh en ik maak bijna altijd pigs in a blanket, vind iedereen (jong en oud) lekker.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Mrt 2022 10:52

Re: Vragentopic - Eten & Drinken

Oh ja lekker en staat zo kleurrijk die rauwkost. Kan prima met de dips. Heb nog hummus ook bedenk ik me.
Net vier kaasjes gekocht en twee uienkruiers op de markt, dus dat is dan idd wel lekker qua brood, even in de oven en in reepjes snijden.
Dank!
Let's discover the world together.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Mrt 2022 10:53

Re: Vragentopic - Eten & Drinken

Misschien kun je het nog aanvullen met wat nootjes? Of chips, ik zet ook gewoon voor volwassen chips neer, heerlijk :-) En dan idd nog paprika, tomaatjes en komkommer. Misschien nog wat garnalen?
:heart: :heart: 2011
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 30 Mrt 2022 11:29

Re: Vragentopic - Eten & Drinken

Ik doe idd ook altijd wat snackgroente, tomaatjes, komkommer, worteltjes. En druiven
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Mrt 2022 12:43

Re: Vragentopic - Eten & Drinken

Thanks chicas, ik zal idd nog wat rauwkost toevoegen dan. En ik blijf bang dat het niet genoeg is. 😅
Nootjes durf ik niet zo goed, iig niet van zo'n marktkraampje / notenwinkel ivm cross contaminatie en in de supermarkt heb je maar weinig pindavrije notenmixen. Kan evt wel bakje cashews doen, dat is wel lekker ja.
Let's discover the world together.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 30 Mrt 2022 13:33

Re: Vragentopic - Eten & Drinken

Lekker allemaal Marin! Misschien nog een schaal nachos erbij? Doet het hier ook altijd goed. En herkenbaar dat je bang bent dat het te weinig is hoor. Wij eten vaak nog dagen restjes 🤣. Of ik geef het m’n vriend mee als lunch.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Mrt 2022 13:35

Re: Vragentopic - Eten & Drinken

Oh ja lekker, goeie! Ik maak er dan ook nog wel guacemole bij. Dat is lekker makkelijk.
Let's discover the world together.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Mrt 2022 13:39

Re: Vragentopic - Eten & Drinken

Ohja sorry niet aan de allergie gedacht! Excuses.
:heart: :heart: 2011
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Mrt 2022 13:45

Re: Vragentopic - Eten & Drinken

Geeft toch niet!
Let's discover the world together.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 30 Mrt 2022 20:11

Re: Vragentopic - Eten & Drinken

Je zou nog iets van wraps kunnen maken
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem323

Bericht 31 Mrt 2022 06:19

Re: Vragentopic - Eten & Drinken

Dit is echt meer dan genoeg! Ik weet niet tot hoe laat de verjaardag duurt normaal gesproken maar dit is echt voldoende hoor.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 31 Mrt 2022 06:58

Re: Vragentopic - Eten & Drinken

Tja wat is genoeg? Als je niet wil dat ze met honger naar huis gaan, dan kan je net zo goed er een maaltijd van maken.

Zelf borrel ik niet zo veel, dus een taartje zou voor mij genoeg zijn. Mijn vraag is dan ook: is er taart? 😋

Verder lus ik maar 2 dingetjes op je lijstje. Maar op is op natuurlijk. Dus ik zou na de borrel zeker thuis nog een maaltijd nuttiger. Dat wil echter niet zeggen dat het te weinig is 😅
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Mrt 2022 08:33

Re: Vragentopic - Eten & Drinken

Ja er is taart. Oreo taart en zelfgemaakte pepernotencake (want dat wil zoontje graag 😜).
Ga zo nog wat laatste dingen halen bij de Appie. Misschien zijn er al wel Paas borrel dingen.

En blijkt dat vader en stiefmoeder om 5 uur alweer weg moeten en m'n moeder, stiefvader, broer en schoonzus gaan rond zessen weer rijden. En één vriend heeft corona. Dus al met al zal 't dan toch wel genoeg zijn haha. Desnoods bestellen we nog wel wat met schoonfamilie als het nodig is.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem323

Bericht 31 Mrt 2022 13:43

Re: Vragentopic - Eten & Drinken

Dat doen wij meestal ook. Degene die lang blijven plakken kunnen mee aanschuiven met de pizza/friet die besteld wordt. Voorheen deden wij voor de hele familie soep met een broodje kroket/hamburger maar nu met mijn dochter, is dat teveel. Dus alleen met degene die langer blijven hangen. Eigenlijk altijd dezelfde 🤣
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Apr 2022 21:56

Re: Vragentopic - Eten & Drinken

Ja het was dus teveel. 😂
De flammkuchen heb ik niet in gezet, die eten we morgen wel. En restjes.
Let's discover the world together.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 03 Apr 2022 13:25

Re: Vragentopic - Eten & Drinken

Marin schreef:Ja het was dus teveel. 😂
De flammkuchen heb ik niet in gezet, die eten we morgen wel. En restjes.

Mooie conclusie :laughcry: maar beter te veel en wat overhouden voor de volgende dag, dan stressen omdat je denkt dat je te weinig hebt, toch?


Mijn vraag:
Ik maak graag zelf tomatensoep, gewoon tomaten, bouillonblokje, uitje, knoflook en een stuk wortel. Eerst fruiten, koken en dat daarna pureren.
Maar deze blijft vaak wat flauw en waterig. Wat is jullie basisrecept voor SIMPELE tomatensoep?
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 03 Apr 2022 13:30

Re: Vragentopic - Eten & Drinken

Ik doe bijna hetzelfde maar ik gebruik geen verse tomaten maar gepelde tomaten uit blik (van Mutti) en ik gebruik runderbouillonblokjes. En ik fruit de ui en knoflook eerst een poosje aan in olijfolie, dan de tomaten erbij en poosje laten sudderen, dan pas water en bouillonblokjes.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers