Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

<<

Anoniem298

Bericht 20 Apr 2017 22:53

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Totaal niet. De eerste duurde 19 uur en werd uiteindelijk een spoedkeizersnede. De tweede duurde totaal 3,5 uur.
<<

Anoniem198

Bericht 20 Apr 2017 22:54

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Nee, absoluut niet.

Een vroeggeboorte met 29 weken en de ander was en geplande keizersnede
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 20 Apr 2017 23:03

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Ze zijn allebei geboren via een ks. De oudste via een spoedks. Ik heb 22 uur over de bevalling gedaan. Tot 8cm ging het prima. Daarna zakte de weeen weg en moest ik naar het ziekenhuis voor weeenopwekkers. Ze was een sterrenkijker en lag "vast".

De jongste is via een geplande ks geboren. Hier kijk ik erg positief op terug.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 20 Apr 2017 23:39

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Bij de eerste was ik 39 + 3 en begon het spontaan, 5u 's morgens braken mijn vliezen (of ja, er zat een scheurtje in dus ik verloor stelselmatig vruchtwater) en 20 uur later ben ik bevallen. Ik had alleen maar rugweeën, moest continu aan de monitor waardoor ik mijn weeën ook niet zo goed kon opvangen. 0u50 uiteindelijk nog een ruggenprik gehad maar 1u05 was hij er al.

Bij de tweede was ik 41 + 1 en begon het pas nadat ik 2 keer gestript was. Mijn vliezen braken pas bij 7 cm ontsluiting, ik had wederom alleen maar rugweeën. Deze keer mocht en kon ik wel gewoon rondlopen om mezelf een goede houding te geven en heb ik geen pijnstilling gehad. Dat wilde ik ook echt niet (bij voorkeur natuurlijk) dus ik was blij dat het zo gelukt was.

Bij beiden een klein knipje waar ik achteraf eigenlijk amper last van heb gehad. En bij beide bevallingen ook gelijk weer op de been alsof er niks gebeurd was.
2012 & 2016
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 21 Apr 2017 05:29

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Nee, totaal niet.
Bij de 1e begon het spontaan met 40+0, duurde in totaal zo'n 25 uur, ontsluiting bleef 's avonds hangen, ze had in 't vruchtwater gepoept en schoot weer omhoog (lag ingedaald) nadat de vk de vliezen doorprikte. Ik heb weeenopwekkers gehad en uiteindelijk ook pijnstilling. Ze is met de vacuümpomp na een knip en bijna 1,5u persen geboren.
Omdat ik niet kon plassen moesten we een nacht blijven. Ik heb me nog zeker 2 weken gevoeld alsof ik een marathon had gelopen en hield ook lang verhoging en een hoge pols.

Bij de 2e werd ik ingeleid met 42+0, begon 's morgens met 1cm ontsluiting en zat daar 's avonds om 22.45 nog steeds op, met nog geen teken dat de bevalling zou gaan beginnen. 3 kwartier later begonnen de weeen, duurde wel ruim een uur voor ik doorhad dat 't begonnen was. Ik zat in een weeenstorm, heb de pijn daarvan als heel heftig ervaren, maar pijnstilling was geen optie. Ik ging in 50 min van 4 cm ontsluiting naar baby op mijn borst, persen heeft 3 min geduurd en heb ik heel anders ervaren, nu snapte ik de oerkracht waar vrouwen het wel eens over hebben. Herstel ging ook veel sneller, ik voelde me heel goed, moest echt opletten niet teveel te doen.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 21 Apr 2017 06:14

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

De eerste bevalling was met 41+6 (na twee keer strippen)en de beginfase duurde heel lang. Voordat ik echt goede weeën had. En nadat mijn vliezen doorgeprikt waren kwam het pas echt goed op gang.

Bij de tweede brakik met 36+1 mijn vliezen. Met 36+6 nog spontaan bevallen. Hier begon het ook onregelmatig. Al met al wel een paar uur minder geduurd.

Bij de derde met 41+5 gestript en met 41+6 bevallen. De weeën begonnen gelijk krachtig en regelmatig. Onder de douche gegaan om de ontsluiting te laten vorderen, maar toen ging ik in een minuut of 20 van 4 naar volledige ontsluiting. En binnen vijf minuten was ze er toen.

Overeenkomsten tussen één en twee is een lange aanloop en tussen twee en drie een weeënstorm.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 21 Apr 2017 07:51

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Oh jee, ik heb er dus echt te makkelijk over gedacht lees ik wel. Ben heel benieuwd wat me te wachten staat.
Ik sta er nog steeds wel heel rustig in maar realiseer me wel dat mijn bevallingservaring dus eigenlijk helemaal niks zegt. Wel spannend.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 21 Apr 2017 08:55

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Hier ook totaal niet vergelijkbaar.

Bij de eerste na 32 uur weeën 4 cm ontsluiting en uiteindelijk werd dit een spoed keizersnede.

Bij de tweede ben ik in 6 uur tijd op de normale manier bevallen, ging heel soepel.

De derde wilde er niet uitkomen en omdat ik al eens een keizersnede gehad had, mocht ik niet ingeleid worden. Hij is uiteindelijk met 41+3 gehaald dmv een geplande keizersnede.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 21 Apr 2017 10:54

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Ze waren vergelijkbaar in die zin dat het beide een keizersnede was en dat het beide keren een jongetje was :wink:
Voor de rest niet vergelijkbaar. Bij de oudste ingeleid met 41+5, uiteindelijk bleek de volgende ochtend bij volledige ontsluiting dat hij niet paste en kreeg ik een keizersnede. Hij was 53 cm en 3800 gram. Uit voorzorg werd hij opgenomen, want ik had koorts gekregen en moest preventief antibiotica. Die kreeg hij ook preventief. Er werd uiteindelijk niks gevonden en het ging sowieso meteen goed met hem.
Bij de jongste kreeg ik een geplande keizersnede met 39 weken. Hij was 53 cm en 3930 gram. Hij had een slechte start, heeft hulp nodig gehad met ademen de eerste uren en snapte pas na 4 dagen wat hij moest doen aan mijn borst.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 21 Apr 2017 11:06

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Hier leken de bevallingen wel grotendeels op elkaar alleen de termijn was erg verschillend en bij de tweede had ik veel meer bloedverlies doordat de placenta (wederom) niet los kwam.

Bevalling 1 vs bevalling 2

Termijn: 35+3 vs precies 40 weken
Begin bevalling: beide met spontaan gebroken vliezen
Begin weeën: ongeveer 2,5 uur na het breken van de vliezen vs 12 uur na het breken van de vliezen
Duur bevalling: 2,5 uur vs 2 uur en een kwartier
Geboorte: in ziekenhuis onder begeleiding van klinisch verloskundige/gyneacoloog vs in ziekenhuis met eigen verloskundige
Placenta: beide keren op OK ivm vastzittende placenta
Bloedverlies: 700 cc vs 1600 cc (incl. 3 zakjes bloed na afloop)
Hechtingen: knip ivm lage hartslag vs klein scheurtje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Apr 2017 11:11

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Nee, helemaal niet. De eerste was heel gecompliceerd, duurde lang, ik heb uiteindelijk weeënopwekkers gekregen (wegens onregelmatige weeën) en pethidine, en later nog een ruggenprik, en hij is met de pomp gehaald, waarbij de pomp ook nog losschoot waardoor de gynaecoloog moest worden opgeroepen (tot op dat moment werd de bevalling geleid door de arts-assistent). De tweede ging veel soepeler en sneller, het enige was dat ik niet echt persweeën had en dat ze haar hand bij haar gezicht had en er niet vanzelf uitkwam, dus ik moest op handen en knieën gaan zitten voor het laatste stukje, maar alles bij elkaar was het een heel vlotte en makkelijke bevalling.

Het enige wat overeenkwam was de termijn (39 weken en 2 dagen, en 39 weken en 3 dagen).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 21 Apr 2017 13:11

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Hier wel grotendeels hetzelfde. Alleen begon het bij J met gebroken vliezen en bij M met weeën.
Beide keren geen complicaties, schade of hechtingen.
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 21 Apr 2017 13:26

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Nee. Eerste keer 40 uur weeën. Slecht vorderende ontsluiting. Ruggenprik. 1 uur en 10 minuten geperst.

Tweede keer 6 uur. 3x geperst :)
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 21 Apr 2017 15:32

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Ja, ik ga natuurlijk ook voor 2de keer makkelijker dan eerste keer. Wel eng dat het ook andersom kan :(
<<

_Jet

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 21 Apr 2017 22:19

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Het enige wat hetzelfde was dat ik bij allebei ben ingeleid (oudste bij 41 weken en jongste 40+5), bij allebei had ik op dat moment al 3 cm. Ook allebei niet goed ingedaald. Daarna totaal anders. De eerste bevalling was zwaar, ze wilde er maar niet uit. Geen persdrang, mevrouw bleek een sterrenkijker, ondanks een knip toch een totaal ruptuur en met de vacuümpomp gehaald (4840 gram). Totaal 6,5 uur geduurd (vanaf het moment dat ik aan het infuus lag). Bij de tweede zeer duidelijke persdrang, uit voorzorg een knip gezet ivm de totaal ruptuur bij de oudste. Gelukkig verder ongeschonden gebleven. Mevrouw was er vlot uit (3645 gram). Totaal 2,5 uur geduurd (ook vanaf het moment dat ik aan het infuus lag).
<<

Anoniem315

Bericht 21 Apr 2017 22:28

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

De verloskundige hier zei vrij stellig dat de tweede 'vaak een cadeautje' is qua bevallen. Dat was bij mij echt wel zo.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 21 Apr 2017 23:28

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Exogenesis schreef:De verloskundige hier zei vrij stellig dat de tweede 'vaak een cadeautje' is qua bevallen. Dat was bij mij echt wel zo.
Daar hoopte ik stiekem ook op. Viel dat even tegen. :nopompom:
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 22 Apr 2017 08:48

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Lonely Goatherd schreef:
Exogenesis schreef:De verloskundige hier zei vrij stellig dat de tweede 'vaak een cadeautje' is qua bevallen. Dat was bij mij echt wel zo.
Daar hoopte ik stiekem ook op. Viel dat even tegen. :nopompom:

Viel bij mij ook tegen ja. Ze hadden gedacht dat de 2e veel sneller zou komen dan de 7 uur van de eerste maar niet dus. Ook zou de baby veel kleiner zijn dan dat ze was. Ook dat viel dus tegen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 22 Apr 2017 09:27

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Ooh La La! schreef:
Lonely Goatherd schreef:
Exogenesis schreef:De verloskundige hier zei vrij stellig dat de tweede 'vaak een cadeautje' is qua bevallen. Dat was bij mij echt wel zo.
Daar hoopte ik stiekem ook op. Viel dat even tegen. :nopompom:

Viel bij mij ook tegen ja. Ze hadden gedacht dat de 2e veel sneller zou komen dan de 7 uur van de eerste maar niet dus. Ook zou de baby veel kleiner zijn dan dat ze was. Ook dat viel dus tegen.

Haha inderdaad. Na zo'n snelle eerste (en een vk die bijna te laat was) werd me op het hart gedrukt direct bellen als ik dacht dat het begonnen. Na een uur of 3 weeën idd gedaan, maar ruim 24 uur later werd hij pas geboren.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem315

Bericht 22 Apr 2017 09:38

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Waarschijnlijk zullen de meeste tweede bevallingen beter gaan. Die gedachte stelde mij gerust. Vervelend dat het bij jullie anders liep.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 22 Apr 2017 09:44

Re: Waren jouw bevallingen vergelijkbaar?

Mijn bevallingen leken gelukkig niet op elkaar. De eerste verliep erg gecompliceerd en de tweede was een keizersnede.
#teammaple🍁
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers