Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wederom update 21/10

<<

Anoniem33

Bericht 16 Okt 2013 17:19

Wederom update 21/10

Vanmiddag zoals in het topic van gister gezegd naar het cb geweest.

Ons kereltje heeft geen koemelkallergie, reflux, o.i.d.
Vermoedelijk heeft hij last van een nek of ruggenwerveltje die verkeerd zit! Na de keizersnede bleek dat hij zijn navelstrengetje 4 keer om zijn nekje had zitten en vermoedelijk heeft hij daardoor een verkeerde houding aangenomen in mijn buik. Hiervoor worden we doorgestuurd naar een osteopaat of cranio sacraal therapeut.

Ik ben heel erg serieus genomen door de arts van het cb, ze hebben me verteld dat zoveel huilen echt niet goed is en dat ik mezelf heel erg in acht moet nemen, denken aan mijn eigen herstel maar ook Xa.vi een keer weg brengen om een keer lekker te kunnen slapen 's middags.

Tevens kan het zijn dat hij gewoon iets meer honger heeft en meer voeding nodig heeft, we mogen ophogen naar 135cc met 4,5 schep zodat we op 150 uitkomen. Eventueel mag hij ook over naar 5 flessen.


Iedereen héél erg bedankt voor het meedenken, hopelijk knapt hij snel op na een paar behandelingen!
Ga nu snel bellen wanneer we terecht kunnen.

Edit: maandag kunnen we terecht!!

-----------------------------------------------

Update 21/10!

Vanmiddag zijn we eindelijk bij de therapeut geweest, het was een manuele therapeut die ook cranio sacraal therapeut is. Eerst natuurlijk mijn hele verhaal moeten vertellen, zowel over de zwangerschap als over de bevalling.
In die tijd heeft hij X zitten observeren, die zat nog in de maxi cosi maar was wel wakker. Het viel hem direct op dat hij heel gespannen beweegt, hij kan zichzelf heel erg overstrekken maar ook met zijn armen breed uit.
Eenmaal mijn verhaal klaar mocht ik X lekker bij me pakken en heeft hij dmv handoplegging en lichaamscontact gevoelt dat X zowel in zijn nek, keel als rug blokkades heeft zitten.

Het was echt een heel heftig traject en ik zal jullie de uitgebreidde versie besparen, maar ons manneke heeft het echt heel zwaar (gehad) en heel veel pijn!! Het advies inmiddels is zoveel mogelijk bij mama en papa opschoot en al zeker niet bij andere. Ook niet bij opa's en oma's. Het ondersteunen van zijn nekje is heel erg belangrijk evenals de rust in ons huis. Tevens moeten wij (man en ik) zorgen voor zoveel mogelijk rust in onze stem en mogen geen enkele frustratie richting X tonen, alles komt bij hem namelijk dubbel zo hard aan.

Ik ben er echt een beetje ondersteboven van, behoorlijk gehuild en het brengt heel veel verdriet met zich mee. Vanaf nu moeten we ongeveer 2 a 3 keer per week langs komen.

Hieronder even een link over cranio sacraal therapie, het is een beetje zweverig dus je moet er wel voor open staan.

http://www.infocranio-sacraaltherapie.nl/
Laatst gewijzigd door Anoniem33 op 21 Okt 2013 17:52, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 16 Okt 2013 17:26

Re: Update na het CB bezoek van vanmiddag....

Oh fijn dar ze miss een oorzaak hebben gevonden, succes!
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 16 Okt 2013 17:33

Re: Update na het CB bezoek van vanmiddag....

Fijn dat er een oplossing is! Hopelijk helpt het en gaat een snel beter!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem16

Bericht 16 Okt 2013 17:34

Re: Update na het CB bezoek van vanmiddag....

Fijn zeg. Maar 4,5 schep? Is dat nieuw halve schepjes? Bij N ging het steeds per 30cc omhoog.
<<

Anoniem75

Bericht 16 Okt 2013 17:36

Re: Update na het CB bezoek van vanmiddag....

Fijn dat je serieus genomen bent! Hopelijk helpen de behandelingen!
<<

Anoniem33

Bericht 16 Okt 2013 17:40

Re: Update na het CB bezoek van vanmiddag....

Printje schreef:Fijn zeg. Maar 4,5 schep? Is dat nieuw halve schepjes? Bij N ging het steeds per 30cc omhoog.


ach raar he? ik maak gewoon 5 schepjes want halve scheppen werkt m.i. niet.
giet dan wel af tot 150cc.
<<

Anoniem16

Bericht 16 Okt 2013 17:43

Re: Update na het CB bezoek van vanmiddag....

Pien schreef:
Printje schreef:Fijn zeg. Maar 4,5 schep? Is dat nieuw halve schepjes? Bij N ging het steeds per 30cc omhoog.


ach raar he? ik maak gewoon 5 schepjes want halve scheppen werkt m.i. niet.
giet dan wel af tot 150cc.



Nee idd vandaar mijn vraag. Ik zou het lastig vinden wanneer een half schepje goed zou zijn zeg maar. Ik zou dan idd ook voor de vijf schepjes gaan, al heb ik ook nooit gvoeding afgegoten moet ik zeggen. Hoop echt dat het allemaal snel beter gaat voor je/ jullie.
<<

Anoniem315

Bericht 16 Okt 2013 17:46

Re: Update na het CB bezoek van vanmiddag....

Och, arm kereltje.. Gelukkig word je serieus genomen en hopelijk knapt het snel op! Geeft jou ook meer rust. Succes! :hug:
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 16 Okt 2013 17:59

Re: Update na het CB bezoek van vanmiddag....

He wat sneu joh... Gelukkig kunnen jullie snel terecht.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 16 Okt 2013 18:52

Re: Update na het CB bezoek van vanmiddag....

Wat fijn dat je je gehoord voelt met je verhaal. succes!!
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 16 Okt 2013 20:59

Re: Update na het CB bezoek van vanmiddag....

Wat fijn dat jullie maandag al terecht kunnen, ik duim voor jullie
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 16 Okt 2013 21:12

Re: Update na het CB bezoek van vanmiddag....

Fijn dat jullie zo snel terecht kunnen! Mijn zoontje huilde ook vrij veel en de osteopaat heeft toen wonderen verricht, met 1 behandeling hadden we een totaal ander kind (ook een verschoven wervel door keizersnede en 3x omstrengeld met de navekstreng). Ik hoop dat het bij jullie ook gaat helpen!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 16 Okt 2013 23:16

Re: Update na het CB bezoek van vanmiddag....

Wat fijn dat je serieus genomen werd en zo snel al terecht kunt. Hopen dat er snel verbetering te zien is.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem26

Bericht 17 Okt 2013 00:03

Re: Update na het CB bezoek van vanmiddag....

Wat fijn! Alvast succes voor maandag.
<<

mysterious

Noob

Berichten: 164

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:44

Bericht 17 Okt 2013 08:19

Re: Update na het CB bezoek van vanmiddag....

wij zijn ook bij de osteopaat geweest en ze is er erg van opgeknapt. ik hoop dat X ook weer als nieuw is na de behandeling.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 17 Okt 2013 12:02

Re: Update na het CB bezoek van vanmiddag....

Wat fijn dat ze je verhaal zo serieus nemen en jullie doorgestuurd zijn. Hopelijk kan de osteopaat of cranio sacraal therapeut hem goed helpen zodat hij snel weer lekker in zijn vel zit.

Voor wat betreft dat snelle drinken, je schreef dat X. uit een difraxfles drinkt. Hoe groot is die fles? F. heeft er namelijk ook zo één. Nu dronk ze eerst uit een kleine (die tot 170ml gaat) en daarmee had ze zelfs flessen van 170 ml in amper 10 minuten (met tussendoor tijdrekken) leeg. Nu zijn we gisteren over op de fles waar 310ml in past maar gewoon ook 170ml erin en ze drinkt deze veel rustiger! Nu doet ze over 170ml ruim 15 minuten en vannacht over 120+4 zelfs ook iets van 13 minuten! Eerst leek het me toeval maar na 4 flessen durf ik toch te denken dat het aan de fles ligt. Het is ook gewoon met een S-speen, verder is er niks veranderd.
<<

Anoniem33

Bericht 17 Okt 2013 12:12

Re: Update na het CB bezoek van vanmiddag....

Het zijn idd de 170cc flessen. Gisteren zijn we ook overgestapt op flessen van dr brown. Hij doet nu zo'n 18minuten over 120+4. Is daarna erg moe en slaapt weer erg makkelijk in...
<<

Anoniem272

Bericht 17 Okt 2013 12:22

Re: Update na het CB bezoek van vanmiddag....

Wat goed dat jullie op weg zijn naar de oplossing(en) Pien! Het klinkt best zwaar allemaal. Sterkte voor jullie :hug:
<<

Anoniem33

Bericht 21 Okt 2013 17:52

Re: Wederom update 21/10

Update 21/10!

Vanmiddag zijn we eindelijk bij de therapeut geweest, het was een manuele therapeut die ook cranio sacraal therapeut is. Eerst natuurlijk mijn hele verhaal moeten vertellen, zowel over de zwangerschap als over de bevalling.
In die tijd heeft hij X zitten observeren, die zat nog in de maxi cosi maar was wel wakker. Het viel hem direct op dat hij heel gespannen beweegt, hij kan zichzelf heel erg overstrekken maar ook met zijn armen breed uit.
Eenmaal mijn verhaal klaar mocht ik X lekker bij me pakken en heeft hij dmv handoplegging en lichaamscontact gevoelt dat X zowel in zijn nek, keel als rug blokkades heeft zitten.

Het was echt een heel heftig traject en ik zal jullie de uitgebreidde versie besparen, maar ons manneke heeft het echt heel zwaar (gehad) en heel veel pijn!! Het advies inmiddels is zoveel mogelijk bij mama en papa opschoot en al zeker niet bij andere. Ook niet bij opa's en oma's. Het ondersteunen van zijn nekje is heel erg belangrijk evenals de rust in ons huis. Tevens moeten wij (man en ik) zorgen voor zoveel mogelijk rust in onze stem en mogen geen enkele frustratie richting X tonen, alles komt bij hem namelijk dubbel zo hard aan.

Ik ben er echt een beetje ondersteboven van, behoorlijk gehuild en het brengt heel veel verdriet met zich mee. Vanaf nu moeten we ongeveer 2 a 3 keer per week langs komen.

Hieronder even een link over cranio sacraal therapie, het is een beetje zweverig dus je moet er wel voor open staan.

http://www.infocranio-sacraaltherapie.nl/
<<

Anoniem113

Bericht 21 Okt 2013 18:06

Re: Wederom update 21/10

Klinkt heel heftig Pien. Ik hoop dat de behandelingen en de rust jullie zoontje gaat helpen om lekker in zijn vel te zitten. Veel succes de komende periode. Ik hoop trouwens dat de mensen in jullie omgeving er ook begrip voor hebben.
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 21 Okt 2013 18:13

Re: Wederom update 21/10

Het klinkt allemaal heel lovenswaardig (hoe zeg je dat?) en ik hoop heel erg hard dat dit de oplossing is voor jullie kleine mannetje! Heb je ook enig idee hoe het komt dat alles dubbel zo hard bij hem aankomt? Heeft dat met bepaalde gevoeligheid te maken? of?

Ik vind het wel heel interessant dus ga even verder kijken op de site die je aangeeft!
<<

Anoniem16

Bericht 21 Okt 2013 20:18

Re: Wederom update 21/10

Fijn dat dit voor jullie een oplossing lijkt te zijn en dat jij erin gelooft. Maar hij krijgt ook iets van behandelingen ofzo?

Ik vind het persoonlijk te zweverig maar hoop enorm dat dit voor jullie werkt en dat X hier meer rust door krijgt.

Overigens geloof ik heel erg in dat hij voelt wat jullie voelen zeg maar. Dat heeft R ook heel sterk. ( altijd al gehad)
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 21 Okt 2013 21:10

Re: Wederom update 21/10

Wat heftig zeg! Hopelijk helpen de behandelingen jullie mannetje.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem171

Bericht 22 Okt 2013 06:43

Re: Wederom update 21/10

Jeetje wat heftig zeg Pien. Hopelijk is jullie mannetje binnenkort meer ontspannen en zal hij minder gaan huilen. Heel veel sterkte!
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 22 Okt 2013 10:54

Re: Wederom update 21/10

Ik ga de link later even lezen. Ik weet er wel wat vanaf. In ieder geval dat het zo veel effect kan hebben. Hopelijk merken jullie dat snel. Sterkte!
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers