Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dag lieve boelie van ons

<<

Anoniem201

Bericht 20 Apr 2017 09:44

Dag lieve boelie van ons

Een trouwe vriend, 27 kilo aan pure liefde, een bron van ergernis, een aanwezigheid die je nooit meer wilt missen. Zo was onze grote kanjer. Een vriend voor het leven.

10 jaar oud is hij geworden. Maar zijn problemen haalde hem sterk in de afgelopen periode. Een sterk hart had hij wel want tot de laatste minuut gaf hij niet op.
Helaas hebben we hem gisteren moeten laten gaan. De moeilijkste keuze ever. Zoveel verdriet zo intens ook.
En nu? Nu zitten we in een veel te leeg en stil huis. Geen begroeting meer als je thuis komt. Geen druk ritme omdat Boefje zich regelmatig melde op een dag om naar buiten te gaan.
Geen gemopper meer op hem omdat hij het liefste de cake smash taarten op at tijdens de shoots die ik had. Of dat hij spullen van het vrouwtje als de beste kon slopen.
Wat hebben we veel met hem mee gemaakt. Vooral mijn vriend. Boefje heeft hem door een scheiding heen geholpen. Hij was gewoon onze rots in de branding.

Dag lieve Boefje. Heb het goed daar boven. Je bent nu verlost van je pijn en jeuk. Ga genieten en kijk op ons neer. Je krijgt een ere plekje in ons nieuwe huis wat je gelukkig nog heb mogen meemaken.

Afbeelding
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 20 Apr 2017 09:46

Re: Dag lieve boelie van ons

Dikke knuffel!
Ik las gisteren het berichtje van je vriend op Facebook, kreeg er een brok van in mijn keel.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem278

Bericht 20 Apr 2017 09:49

Re: Dag lieve boelie van ons

Nogmaals sterkte Stuiterbal!
<<

Anoniem201

Bericht 20 Apr 2017 09:50

Re: Dag lieve boelie van ons

Burn schreef:Dikke knuffel!
Ik las gisteren het berichtje van je vriend op Facebook, kreeg er een brok van in mijn keel.


Ja dat geloof ik. Puur vanuit zijn hart. Het was ook ons 5e gezinslid. Het is echt net alsof je een dierbare verliest zo'n pijn doet het.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 20 Apr 2017 10:22

Re: Dag lieve boelie van ons

Agh, wat een verdriet :(

Sterkte...
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 13:10

Bericht 20 Apr 2017 10:22

Re: Dag lieve boelie van ons

Och Stuiter wat ontzettend verdrietig... Sterkte.

Wat een prachtige foto trouwens, hij ziet er zo lief uit.
19-12-2012
04-07-2015
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 20 Apr 2017 17:09

Re: Dag lieve boelie van ons

Ach wat rot. Heel veel sterkte! X
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 19:39

Bericht 20 Apr 2017 19:22

Re: Dag lieve boelie van ons

Wat ontzettend verdrietig dat jullie je trouwe viervoeter nu moeten missen. Heel veel sterkte!

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Apr 2017 20:09

Re: Dag lieve boelie van ons

wat verdrietig veel sterkte
Afbeelding
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 20 Apr 2017 20:35

Re: Dag lieve boelie van ons

Wat verdrietig dat jullie nu jullie maatje moeten missen. Veel sterkte.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 20 Apr 2017 20:41

Re: Dag lieve boelie van ons

Wat verdrietig. Sterkte voor jullie
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 21 Apr 2017 09:32

Re: Dag lieve boelie van ons

Wat een leegte zal er achterblijven, heel veel sterkte!
<<

Anoniem210

Bericht 21 Apr 2017 09:57

Re: Dag lieve boelie van ons

Sterkte! Er is een leeg plekje in huis maar je hart is altijd gevuld met mooie herinneringen.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 21 Apr 2017 17:01

Re: Dag lieve boelie van ons

Wat verdrietig, heel veel sterkte! :hug:
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 21 Apr 2017 17:40

Re: Dag lieve boelie van ons

Heel veel sterkte!
<<

Anoniem201

Bericht 21 Apr 2017 18:17

Re: Dag lieve boelie van ons

Dank jullie wel allemaal.

We willen heel graag een nieuwe hond. Niet nu al want dat voelt niet eerlijk.
Maar wanneer dan wel? Het is net alsof je hem vervangt als ik eraan denk.
<<

Anoniem273

Bericht 21 Apr 2017 19:28

Re: Dag lieve boelie van ons

Heel veel sterkte!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 21 Apr 2017 19:33

Re: Dag lieve boelie van ons

Ah wat verdrietig, deze dingen zijn zo moeilijk. Het os gewoon echt een vriendje een maatje, onderdeel van je gezin. Heel veel sterkte.

Mijn ervaring met nieuwe huisdieren is dat je van die kunt houden en tegelijk nog van je vorige. Vaak zijn zr ook heel verschillend of doen ze je op sommige momenten weer wel aan de ander denken. Maar vervangen is het nooit.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 22 Apr 2017 12:24

Re: Dag lieve boelie van ons

Sterkte Stuiterbal! Het verliezen van een huisdier is heel erg verdrietig.

Ik denk dat jullie op een dag voelen dat het goed is om weer een nieuwe hond in huis te nemen. Nu zal het waarschijnlijk erg als vervanging aanvoelen, maar dat gevoel krijgt uiteindelijk een plaatsje. Hoe lang dat duurt, dat weet ik niet. Maar ik zou gewoon nog even en kijken hoe het jullie vergaat zo zonder hond. Als dat verlies eenmaal wat geland is komt dat gevoel waarschijnlijk zelf wel weer!

Mijn situatie was wel anders. Want toen mijn ene kat overleed hadden we er nog 1. Wij wisten wel dat we op termijn waarschijnlijk een nieuwe kat wilde, maar hebben daar uiteindelijk zeven maanden mee gewacht. Dit omdat ze zeggen dat een kat ook een tijd moet rouwen en we waren er eerder ook nog niet echt klaar voor denk ik.
<<

Anoniem201

Bericht 22 Apr 2017 12:37

Re: Dag lieve boelie van ons

Het is idd nog erg vers. Wel merken we dat er een gevoel van vrede is. Maar het gemis is zo groot.
Bij alles wat je doet denk je terug aan toen. Zo bizar. Morgen kunnen we bijvoorbeeld echt uitslapen. Geen kids, geen hond en beide vrij van werk. Zo bizar.

De kindjes hebben een hamster gekregen gisteren :-D Winston heet hij hahahaha.
We zijn toch wel recht dieren liefhebbers.
<<

Anoniem245

Bericht 22 Apr 2017 13:40

Re: Dag lieve boelie van ons

Toen mijn pupje overleed, die was toen net een jaar oud had ik binnen een week mijn Labrador. Ik vond dat heel erg, voelde me ontzettend schuldig maar het liep zo.
Mijn ouders vertelden het verhaal van het overlijden van mijn pup tegen mensen in het bos en die vertelden over twee Labradors die heel snel een nieuw baasje moesten. We zijn toen gaan kijken en vonden twee Labs in een smerig vies huis, in een kamer waar alleen een bench stond waar ze met zijn tweeën in moesten. Dus we hebben ze allebei meegenomen, ik de een en mijn ouders de ander.
Vervanging is het nooit geweest, het is een hele andere hond, qua karakter sowieso, dit is een lompe Lab tegenover een superintelligent beestje :). Het was wel meteen weer een stuk voller in huis, dus de leegte was wel opgevuld. Maar ben mijn pupje nooit vergeten, heb ook nog een mooie foto van hem waar ik af en toe een kaarsje bij brand.
Ik vind het mooi om te zien hoe jullie hiermee omgaan, het verdriet en de rouw om je hond. Voor sommige mensen is het "maar een hond" en hoewel dat misschien steeds minder wordt, vind ik het toch mooi als mensen openlijk zo hun verdiet tonen.
Toen de andere hond van mijn ouders overleed waren wij ook echt in rouw, dat was een grote hond, kamervullend en met zo'n duidelijk karakter. Is inmiddels al 2 jaar geleden, maar nog steeds een gemis.
Nogmaals sterkte!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 25 Apr 2017 17:59

Re: Dag lieve boelie van ons

Oh wat een verdrietig nieuws Stuiterbal, sterkte! Wij hebben een paar weken voor onze verhuizing na lang wikken en wegen de knoop doorgehakt om onze oudste hond te laten inslapen. Ik had al 2 keer eerder een afspraak gemaakt, maar kon het niet over mijn hart verkrijgen en ben dus pas de 3e keer echt durven gaan. Ze was bijna 17 en hartstikke dement, ze plaste en poepte al meer dan een jaar binnen, maar had verder geen pijn volgens mij. Alleen de laatste weken was ze heel onrustig. Een verhuizing zou haar alleen maar meer stress hebben gegeven. Ze zag en hoorde niet goed meer, dus kon volgens de dierenarts alleen nog op haar reukvermogen vertrouwen. Een nieuw huis zou voor haar niets herkenbaars meer hebben en ze zou dat niet hebben getrokken volgens hem. Een paar weken voor de verhuizing had ze een paar hele slechte dagen, ze ging gewoon niet meer liggen en vond geen rust meer. Toen konden we er niet meer omheen :-( Maar het blijft zo'n moeilijke beslissing en een rotgevoel achteraf. We hadden wel al ruim een jaar een tweede hond, dus leeg is het niet echt, maar het blijft een gemis. Ze was ons eerste huisdier en we haalden haar al uit het asiel toen we nog niet eens samenwoonden, ze heeft dus heel wat met ons meegemaakt en wij met haar ;-)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 25 Apr 2017 21:02

Re: Dag lieve boelie van ons

Heel veel sterkte.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers