Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kind 's morgens alleen naar beneden?

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Apr 2017 16:02

Kind 's morgens alleen naar beneden?

Mogen jullie kinderen in het weekend alleen naar beneden als ze vroeg wakker zijn? Zo ja, vanaf welke leeftijd? En wat gaan ze dan doen?
❤ 7 juni 2018
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 14 Apr 2017 16:37

Re: Kind 's morgens alleen naar beneden?

Mijn dochter ging in de ochtend naar beneden zonder ons toen mijn zoon ook mocht, alleen durfde ze nog niet. Ze waren toen 5 en 3 jaar ongeveer. Ze mogen dan een uurtje tv kijken en wij kunnen dan nog een uurtje slapen. Ze mogen inmiddels in het weekend pas om 8 uur uit hun kamer dus wij kunnen dan tot 9 uur slapen (heeeeerlijk is dat).
<<

Anoniem245

Bericht 14 Apr 2017 16:39

Re: Kind 's morgens alleen naar beneden?

Hier niet, wat ik heb lastige honden die gaan piepen en dan slaapt de rest niet meer rustig in huis.
Maar bij mijn vriend wel. Dochter gaat denk ik elk weekend wel zelf naar onder, die is altijd al super vroeg wakker. Ze gaat dan knutselen, tv kijken, lezen, tutten etc. Nu ze aan het puberen is is ze al helemaal aangekleed en "gefatsoeneerd" zoals ze het noemt. Ze is nu 10, denk dat ze dit al zo'n 2/3 jaar doet.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 14 Apr 2017 16:41

Re: Kind 's morgens alleen naar beneden?

Elena is 5 en haalt geen kattenkwaad uit, die mag alleen naar de woonkamer als ze wil, maar meestal durft ze niet. Naomi is 2,5 en mag met Elena mee, we wonen gelijkvloers dus ik hoor vrijwel alles, als er iets is ga ik eruit. In praktijk is dit allemaal nog niet voorgekomen, maar in theorie mogen ze.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 14 Apr 2017 16:42

Re: Kind 's morgens alleen naar beneden?

Ons zoontje speelt als hij vroeg wakker is op zijn eigen kamer, hij is net 4. Onze dochter is 5 en die mag op zich wel alleen beneden zijn, alleen met z'n tweeen gaat dat nog niet en Lu. haalt altijd dingen uit en samen jutten ze elkaar op met wilde plannen. Denk dat dat over een jaar misschien al veel beter gaat. Dan mogen ze echt wel alleen naar beneden.
Hoe oud is de dochter van jouw vriend ook alweer Bliss?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 14 Apr 2017 16:45

Re: Kind 's morgens alleen naar beneden?

Dat doen ze al vrij lang. Samen, maar alleen ook. Ik weet niet meer precies vanaf welke leeftijd. Ik denk een jaar of 4. Ze kijken tv, gaan op de tablet of laptop of spelen op de PlayStation.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 14 Apr 2017 16:53

Re: Kind 's morgens alleen naar beneden?

Hier gebeurt dat eigenlijk niet. Hooguit een kwartiertje ofzo, als de oudste ontbijt voor ons wil maken (soms wil ze dat graag en dan mag ik niet naar beneden tot het klaar is). Verder niet echt, willen ze zelf niet (ze zijn 6 en 3) en ik vind het zelf ook niet prettig. Ze zouden het denk ik wel kunnen, maar willen altijd graag dat ik mee naar beneden ga. En ik denk dat ik zelf ook niet echt rustig meer zou liggen ook.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 14 Apr 2017 17:01

Re: Kind 's morgens alleen naar beneden?

Hij zou het van mij wel mogen. Maar hij wil dat toch niet. Wil nooit alleen zijn, alles moet samen want dat is zo gezellig. Dus in het weekend heb ik altijd de iPad naast m'n bed, om 7h kruipt ie tussen ons in en als ik dan geen antwoord wil geven op vage vragen over het heelal en de kleuren van groenten kan ik hem de iPad geven.

Hij wordt 5 morgen en ik vertrouw hem volledig in z'n eentje. Doet nooit malle dingen en is erg nadenkend.

Gaat het om wat je stiefdochter bij jullie mag? Of wat ze bij haar moeder mag?
#teammaple🍁
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 14 Apr 2017 17:35

Re: Kind 's morgens alleen naar beneden?

F is bijna 6 en ging vanmorgen voor het eerst alleen naar beneden tv zitten kijken. Ik ben er vrij snel achteraan gegaan. Was al 7.15 en vond het een beetje zielig en was toch wakker :)
B van 3 zou ik niet mee laten gaan. Dat is geheid bonje en kattekwaad.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Apr 2017 18:08

Re: Kind 's morgens alleen naar beneden?

Mijn stiefdochter wordt over twee weken 7, maar gaat al best lang alleen naar beneden. Ik weet alleen nooit wat nou normaal is op welke leeftijd, dus vandaar dit topic. In de winter kwam ze vaak pas tussen 8.30 en 9.30 op onze kamer, maar nu het 's morgens al vroeg licht is, is het gedaan met de pret. Vanmorgen was het 6.30 :shock:. Meestal installeert m'n vriend haar dan met dekbed en kussen en al beneden op de bank en dan gaat ze lekker op de iPad of iets op tv kijken. Soms gaat ze eerst in bed nog even op de iPad of iets anders op haar kamer doen, maar de laatste tijd wil ze meestal naar beneden. Vindt ze zelf ook lekker en wij draaien ons dan nog een keer om. Meestal komt ze dan vanzelf wel weer een keer naar boven en dan ontbijten we met z'n drieën.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem315

Bericht 14 Apr 2017 18:12

Re: Kind 's morgens alleen naar beneden?

Mijn kind van 3 gaat al een hele poos alleen naar beneden. Ze gaat óf bij ons liggen donderjagen, óf in de woonkamer spelen.
<<

Fanta

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 05 Nov 2016 02:22

Bericht 14 Apr 2017 18:13

Re: Kind 's morgens alleen naar beneden?

Ja hier gaan ze s'ochtends naar beneden en doen ze hun eten(cornflakes) en gaan ze tv kijken. Dit mogen ze sinds vorig jaar. Moet wel zeggen dat ze pas rond 8u wakker zijn een wij dan rond 9u eruit komen
*2009*2011*2013*
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Apr 2017 18:17

Re: Kind 's morgens alleen naar beneden?

Ben wel blij dit te lezen, want vanmorgen vroeg ik me ineens af of het niet lullig is dat wij nog in bed liggen en zij al beneden is. We hebben de slaap hard nodig, dus wat dat betreft heb ik er geen enkel probleem mee, maar wel fijn om te lezen dat dit dus wel gebruikelijk is.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 14 Apr 2017 18:20

Re: Kind 's morgens alleen naar beneden?

Ik ging vroeger op zaterdag ook 's ochtends tv kijken beneden en dan bleven m'n ouders in bed.
M'n vader moest altijg vroeg spuiten en eten (diabetes) en dan ging de tv aan voor mij en ging hij nog een uur in bed. Vanaf dat ik 6 was ofzo.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 14 Apr 2017 18:20

Re: Kind 's morgens alleen naar beneden?

Hier gaan ze sinds kort naar beneden ze mogen dan op de ipad. Er gebeurd dan niks ze zitten helemaal in de filmpjes die ze kijken.
De oudste van de twee is verzot op de playmobil dat staat op zolder zij vraagt of ze dan daar mag spelen vind ik ook goed.
Zodra ze wakker zijn slaap ik toch niet meer maar ik vind het wel fijn om dan nog even in mijn bed te blijven liggen.
:heart: :heart: 2011
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Apr 2017 18:25

Re: Kind 's morgens alleen naar beneden?

Cotton schreef:Ik ging vroeger op zaterdag ook 's ochtends tv kijken beneden en dan bleven m'n ouders in bed.
M'n vader moest altijg vroeg spuiten en eten (diabetes) en dan ging de tv aan voor mij en ging hij nog een uur in bed. Vanaf dat ik 6 was ofzo.


Ja dit zei m'n vriend ook, zo ging dat bij hem thuis ook. Hoe het bij mij ging weet ik dus helemaal niet meer, ik kan me heel veel dingen van vroeger niet meer herinneren. Een vriendin van me die ik al dertig jaar ken weet ook altijd nog precies wat we op school deden enzo en ik heb dan echt geen flauw idee meer, best stom.

M'n vriend is ook diabeet trouwens, maar hij heeft boven een spuit liggen en eten is meestal niet direct nodig 's morgens (al moet hij er 's nachts soms wel uit om iets te eten).
❤ 7 juni 2018
<<

anoniem203

Bericht 14 Apr 2017 18:36

Re: Kind 's morgens alleen naar beneden?

Ja hij mag dan gewoon naar beneden. Al sinds dat hij 4,5 is. Hij zit dan meestal een uur tot anderhalf uur alleen beneden terwijl ik en zijn broertje nog even wat langer kunnen slapen. Hij weet hoe de tv aan moet, hoe de iPad werkt en kan zelf iets te eten en drinken pakken. Dit is trouwens alleen op zaterdag. Op zondag gaat mijn man mee naar beneden.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 14 Apr 2017 19:17

Re: Kind 's morgens alleen naar beneden?

Oudste is bijna 5, ze mag het wel, maar doet het niet. Ze vindt het zonder ons niet gezellig en heeft 's ochtends altijd ontzettende honger, wij moeten dan toch mee om brood te smeren. Het is helaas een erg vroege vogel, meestal voor zessen wakker. Vanaf 7.00 uur gaan we naar beneden in het weekend. Tot die tijd kijken we tv in bed.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 14 Apr 2017 19:25

Re: Kind 's morgens alleen naar beneden?

Als onze oudste niet naar school hoeft leggen we de avond tevoren alvast een krentenbol in een zakje en een pakje drinken naast de tablet op de salontafel. Hij kan dan kiezen, of tussen ons in even televisie kijken of naar beneden. Soms gaat hij beneden even eten en komt dan alsnog naar boven. Als mijn man wel moet werken smeert hij zijn brood en zet de tv aan en gaat dan werken. Ik kan dan rustig aan boven met de jongste mijn dingen doen. Eigenlijk gaat het altijd goed, hij is nu bijna 5.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Apr 2017 20:03

Re: Kind 's morgens alleen naar beneden?

R mag dat al een tijdje. Ik blijf dan nog even in bed z'n broertje voeden. Ik theorie zou ik kunnen gaan slapen maar ik ben gewoon uitgerust meestal.
R. 2013
D. 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Apr 2017 20:05

Re: Kind 's morgens alleen naar beneden?

Y zou het wel mogen, maar die zou het niet willen. En E zou het wel willen, lekker zoveel chocopasta en limonade als hij wil, lekker alles uitspoken waar hij zin in heeft - maar die mag het dus weer niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Apr 2017 20:07

Re: Kind 's morgens alleen naar beneden?

Spencer schreef:R mag dat al een tijdje. Ik blijf dan nog even in bed z'n broertje voeden. Ik theorie zou ik kunnen gaan slapen maar ik ben gewoon uitgerust meestal.


Wat heerlijk!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem234

Bericht 14 Apr 2017 20:09

Re: Kind 's morgens alleen naar beneden?

Mijn dochter word over 2 maanden 5. Zij is ook meestal wel een uurtje beneden alleen. Gaat altijd goed.
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 352

Geregistreerd: 02 Okt 2016 14:34

Bericht 14 Apr 2017 20:10

Re: Kind 's morgens alleen naar beneden?

Ja onze kinderen doen dat vaak! Zij zijn rond 7 uur wakker en wij liggen dan graag (vaak is dat zondag) tot half 9 in bed.
Onze kinderen zijn 3, 6 en 7 jaar. Ze gaan dan lekker spelen, tablet kijken, Netflixen, op de DS.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 14 Apr 2017 20:21

Re: Kind 's morgens alleen naar beneden?

Voor degenen met meerdere kids: maken ze dan geen ruzie, of in ieder geval lawaai, al ze alleen beneden zijn?

Hier zijn ze bijna 4 en 2,5 en roepen ze niet voor half 8. Op de dagen dat mijn man werken is en we geen verplichtingen hebben, haal ik ze dus 7:30u uit bed en mogen ze bij mij in bed tv kijken of spelen ze bij mij of op de jongste z'n kamer. Tegen een uur of half 10 gaan we san vaak naar beneden om te ontbijten. Overigens staat de tv hoogstens tot 8:45u aan én hebben ze 's ochtends net als ik de eerste tijd geen trek. Drama dus als we wel vroeg weg moeten en ze dus móeten eten...
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers