Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gewenste gezinssamenstelling

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 12 Apr 2017 20:33

Re: Gewenste gezinssamenstelling

We zouden graag 3 kinderen willen.
We hebben al 2 meisjes en de derde zou mij niet veel uitmaken, al zou nog een meisje wel heel praktisch zijn.
04-2014
10-2015
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 13 Apr 2017 08:09

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Wij hebben 2 kinderen. Bij de eerste was het een jongen en had ik ook geen voorkeur. Bij de tweede hoopte ik stiekem op een meisje en die kwam ook :wink:
Wij zijn helemaal compleet zo.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 13 Apr 2017 11:54

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Heel soms denk ik wel eens na over het feit dat ik best een keer zwanger wil zijn van een kindje. Niet alle medische echo's en de discussies of het nou baby 1 of 2 is Hopelijk dan geen stress over de vroeggeboorte, geen ziekenhuisopname en wel een echte kraamweek. Ik was onlangs met mijn zus mee bij een echo en jemig wat zie je veel als het een echo is van een kindje, ik was echt verbaasd. Maar goed dat is natuurlijk geen reden om nog een kindje te willen.. en verder wil ik het ook niet. Ben heel blij met mijn twee meiden. En kan me ook gewoon niet goed voorstellen hoe ik het allemaal geregeld krijg met weer een baby.

:heart: :heart: 2011
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 13 Apr 2017 12:11

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Ik zou het leuk vinden ook een zoon te hebben en sowieso had ik nog wel een kindje gewild. Mijn man vindt 2 genoeg al had hij ook graag een zoontje gehad. Dit staat overigens los van de liefde voor onze twee meiden
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 13 Apr 2017 12:19

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Ik zou het liefst nog wel een tweede kindje willen als we het voor het kiezen zouden hebben. Het geslacht maakt me weinig uit. Voor E zag ik mezelf als jongensmoeder, maar dat was meer een beeld dat ik had dan echt een voorkeur. Het idee van een meisje vond ik net zo leuk en ik vind het heerlijk nu met onze dochter!

Het liefst zou ik niet meer dan 3 jaar leeftijdsverschil hebben. Eerst had ik maximaal 2 jr in mijn hoofd, maar door mijn ziekenhuisopname en operatie heb ik voor nu even geen behoefte aan nog meer polonaise in of aan mijn buik.

Mijn man wilde altijd het liefst drie kinderen maar intussen is hij daar van genezen, haha! Reality check :laughcry:
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Pitty

Bericht 13 Apr 2017 12:30

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Marin schreef:
Pitty schreef:Ik geniet van mijn grote gezin en wie weet komt er nog eentje bij.


Leuk Pitty, wie weet. Stomme vraag hoor maar past dat zomaar in jullie huis? Weet niet hoe groot jullie wonen en de kinderen kunnen vast samen op de kamer maar zijn de kamers niet op een gegeven moment op? Hadden jullie toen je het huis kocht het idee van een groot gezin? Vind het zo interessant om te zien bij jou, het oogt ook altijd gezellig chaotisch en leuk bij jullie thuis op de foto's. Niks voor mij maar wel erg leuk om te zien.


Bedankt voor je compliment! Het is ook gewoon gezellig hier in huis. Zal ik eens een biecht doen over de tijd dat we ons huis kochten? Wij kregen in juni 2007 verkering, en we woonden nog allebei in ons eigen huis, in een stad 120 km van waar we nu woonden. We wisten allebei van elkaar dat we graag kinderen wilden, en dan 3 of 4. In september 2007 hebben we ons huidige (nieuwbouwhuis) gekocht. We woonden op dat moment nog steeds niet samen :-) In oktober 2007 had ik mijn huis verkocht en zijn we gaan samen wonen. In juni 2008, na een jaar verkering, besloten we ons te gaan wagen aan het maken van een baby. Dat lukte, en met een dikke buik ben ik verhuist naar ons huidige huis in februari 2009. 2 maanden later werd onze oudste zoon geboren.
We hebben dit huis gekocht omdat we graag in het noorden wilden wonen. Het staat in een grote nieuwbouwwijk, we kenden nog helemaal niemand in onze huidige woonplaats. Inmiddels zijn we (dankzij de kinderen, kdv en school leveren veel nieuwe contacten op!) volledig geïntegreerd en hebben we allebei hier een baan gevonden. We hebben dus wel een huis gekocht bewust voor de kinderen. We hebben een redelijk groot huis, met drie slaapkamers op de eerste verdieping en de zolder is volledig verbouwd met twee ruime (slaap)kamers, een vide en twee inloopkasten. Op dit moment slaapt de oudste op zolder en is de andere kamer de studeerkamer en thuiswerkplek van ons. de twee meiden slapen samen op 1 kamer en de andere twee jongens slapen ook samen. Ze vinden dat helemaal prima en willen ook niet anders. Op den duur kunnen we onze garage nog verbouwen tot een extra kamer en ook boven op de garage kan nog een verdieping worden gebouwd zodat daar ook nog 1 kamer te realiseren is. Maar we weten nog niet zeker of we dat willen doen, of dat we over 5 - 10 jaar een ander huis willen laten (ver)bouwen. We wonen nu helemaal prima, het is heel fijn dat de kinderen zo de straat op kunnen de wijk in. Anderzijds wil ik ook wel eens rustig buiten zitten, maar er is dus altijd wel een buurman gras aan het maaien of weet ik met wat voor apparaat ze aan de gang zijn. We zullen zien!
<<

Anoniem304

Bericht 13 Apr 2017 12:32

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Wat leuk om te lezen Pitty!
<<

Anoniem243

Bericht 13 Apr 2017 12:34

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Ja heel leuk om te lezen Pitty! Lijkt me supergezellig, een groter gezin.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 13 Apr 2017 19:44

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Wij hebben 3 jongens. Een lange tijd was dit absoluut genoeg en wilde we er geen meer bij. Nu zouden we dat wel willen, maar we doen het niet. Een meisje erbij zou natuurlijk leuk zijn geweest.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem197

Bericht 14 Apr 2017 08:13

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Wij hebben 2 kinderen en dat is ook wat ik wilde. Mijn man zou 3 kinderen ook leuk hebben gevonden maar dit vind hij nu ook het ideale. Vooral omdat het huis gewoon niet groter is, onze slaapkamer en dan 2 kleine kamertjes. Heb nu al een probleem met peuterbed, commode en kast.
Geslacht maakt mij niets uit, heb het nu beide en dat vind ik mooi maar 2 dezelfde had ik net zo leuk gevonden. Als ze maar gezond en gelukkig zijn. Ben al lang blij dat ik er 2 heb mogen krijgen.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Apr 2017 08:25

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Mamsie schreef:Wij hebben 3 jongens. Een lange tijd was dit absoluut genoeg en wilde we er geen meer bij. Nu zouden we dat wel willen, maar we doen het niet. Een meisje erbij zou natuurlijk leuk zijn geweest.

Waarom niet doen als je het wel wilt?
<<

ChiQ

Bericht 14 Apr 2017 08:45

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Omdat ze er 3 heeft, 3 gezonde jongens en ik geloof dat haar middelste en jongste niet de beste slapers waren.. en haar jongste is nu denk ik 5+, denk zomaar dat je ook áls je het wilt soms moet laten gaan.

Ik heb wekelijks gedoe met mijn man, hij wil heel graag een tweede, ik sta er niet heél koud tegenover maar ik zie mezelf gewoon niet met een baby erbij.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 14 Apr 2017 09:08

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Mijn oma pendelde ooit bij mij 4 kinderen en ik heb heel lang daarom die wens gehad. Later werd de wens twee kinderen, maar na de geboorte van mijn zoon, vond ik (wij) het eigenlijk wel best zo. Toch begon het weer te kriebelen.

Ik ben doodnerveus om nu een meisjesmama te worden, maar heb wel de wens gehad voor een jongen en een meisje. Uiteindelijk had het me natuurlijk geen reet uitgemaakt als de tweede een jongen was.

Ik vind het wel een lastige gedachte dat dit de laatste keer is. Ik geniet er nog zo van en vind het nog steeds een bijzondere gewaarwording.
L2014 & H2017
<<

Anoniem313

Bericht 14 Apr 2017 09:09

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Waar zie je tegenop ChiQ?

Hier twee boys, dik tevreden en klaar zo. Zou best nog eens zwanger willen zijn, maar echt geen derde kind.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 14 Apr 2017 09:17

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Ons ideale plaatje is altijd 2 kinderen geweest, jongen en meisje.
Maar als het ooit lukt denk ik dat het er bij 1 blijft. Ik vind het zoveel meer slopend dan gedacht, dat ik er (zoals ik er nu over denk) na 1 keer het wel goed vind.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 14 Apr 2017 09:22

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Mijn allergrootste wens was altijd om moeder te worden van vier kinderen. Nu is mijn allergrootste wens om überhaupt moeder te worden, maar als ons dat uiteindelijk nog gegeven is dan zou ik alsnog een groot gezin willen. Maar vooralsnog zouden we met 1 dus al reuze gelukkig zijn. Meisje of jongen maakt me echt niets uit.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Apr 2017 09:26

Re: Gewenste gezinssamenstelling

ChiQ schreef:Omdat ze er 3 heeft, 3 gezonde jongens en ik geloof dat haar middelste en jongste niet de beste slapers waren.. en haar jongste is nu denk ik 5+, denk zomaar dat je ook áls je het wilt soms moet laten gaan.

Huh hoe weet jij dit?

♥♥
<<

ChiQ

Bericht 14 Apr 2017 09:28

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Elliot schreef:
ChiQ schreef:Omdat ze er 3 heeft, 3 gezonde jongens en ik geloof dat haar middelste en jongste niet de beste slapers waren.. en haar jongste is nu denk ik 5+, denk zomaar dat je ook áls je het wilt soms moet laten gaan.

Huh hoe weet jij dit?



Ik antwoord op cotton. Die vraagt zich af waarom je ook als je het wil niet doet.
<<

ChiQ

Bericht 14 Apr 2017 09:33

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Caulfield schreef:Waar zie je tegenop ChiQ?

Hier twee boys, dik tevreden en klaar zo. Zou best nog eens zwanger willen zijn, maar echt geen derde kind.



Julian was niet heel tevreden als baby. Hij heeft ontzettend veel gehuild, waardoor ik onzeker werd, en daardoor hij nog meer ging huilen. Ik vond al die verantwoording en zorgen heel zwaar. Hij sliep heel slecht, ik snapte mijn kind gewoon ook niet. Ik vind het nu heel leuk, Julian en ik zijn twee handen op een buik en zou ondanks dit alles te weten hem nog 100x gekregen hebben maar ik ga echt niet weer alles nog een x meemaken. Getraumatiseerd.

Tel daarbij op dat we naar het ziekenhuis moeten, ik zou niet weten hoe ik dit allemaal moet combineren. Then again, áls die wens er was, had ik het echt allemaal gedaan.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Apr 2017 09:36

Re: Gewenste gezinssamenstelling

ChiQ schreef:
Elliot schreef:
ChiQ schreef:Omdat ze er 3 heeft, 3 gezonde jongens en ik geloof dat haar middelste en jongste niet de beste slapers waren.. en haar jongste is nu denk ik 5+, denk zomaar dat je ook áls je het wilt soms moet laten gaan.

Huh hoe weet jij dit?



Ik antwoord op cotton. Die vraagt zich af waarom je ook als je het wil niet doet.

Ik kan ook wel 10 redenen bedenken waarom je het niet doet als je het wel wilt, maar ik vraag het toch aan Mamsie?

Ik weet dat ze 3 gezonde jongens heeft, maar er zijn ook mensen met 5 kinderen, of 7 of 8. Dus ik vraag me gewoon oprecht af, waarom zij het wel willen maar toch niet doen.
Mijn schoonmoeder heeft ook heel lang nog een vierde gewild, maar ze vond zichzelf te oud worden. Het kan om zoveel redenen zijn dat je het besluit niet te doen en daar ben ik benieuwd naar.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Apr 2017 09:36

Re: Gewenste gezinssamenstelling

ChiQ schreef:
Elliot schreef:
ChiQ schreef:Omdat ze er 3 heeft, 3 gezonde jongens en ik geloof dat haar middelste en jongste niet de beste slapers waren.. en haar jongste is nu denk ik 5+, denk zomaar dat je ook áls je het wilt soms moet laten gaan.

Huh hoe weet jij dit?



Ik antwoord op cotton. Die vraagt zich af waarom je ook als je het wil niet doet.

Ja dat snap ik maar hoe weet jij dat dit haar beweegredenen zijn, dat bedoel ik :wink:

♥♥
<<

ChiQ

Bericht 14 Apr 2017 09:41

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Cotton schreef:
ChiQ schreef:
Elliot schreef:Huh hoe weet jij dit?



Ik antwoord op cotton. Die vraagt zich af waarom je ook als je het wil niet doet.

Ik kan ook wel 10 redenen bedenken waarom je het niet doet als je het wel wilt, maar ik vraag het toch aan Mamsie?

Ik weet dat ze 3 gezonde jongens heeft, maar er zijn ook mensen met 5 kinderen, of 7 of 8. Dus ik vraag me gewoon oprecht af, waarom zij het wel willen maar toch niet doen.
Mijn schoonmoeder heeft ook heel lang nog een vierde gewild, maar ze vond zichzelf te oud worden. Het kan om zoveel redenen zijn dat je het besluit niet te doen en daar ben ik benieuwd naar.



Ja tuurlijk, kan allemaal idd maar ik gok zomaar dat dit een van de redenen is. Bedoel er verder niets mee hoor, jouw vraag kwam over zovan: nou eh, als je het wilt moet je het gewoon maar doen! Haha.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Apr 2017 09:41

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Ghehe, het was een beetje vroeg misschien, dan ben ik nog kort van stof :P
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 14 Apr 2017 09:50

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Ik heb nooit kinderen gewild. Toen ik/we wel zover waren wilde ik graag een meisje, óf nu ja ik zag mezelf niet een jongen krijgen. Geen idee waarom. Na de eerste waren we er gauw over uit dat 2 ons ideaal zou zijn. Tot onze tweede 1 was, toen wilde ik graag een derde kindje.

Nu met 3meiden is ons gezin compleet. Mijn man had graag een zoon gewild. Bij de derde hoopte hij daar op en was hij een dag toch wel echt teleurgesteld dat er nog een meisje bij kwam, natuurlijk wel heel blij dat de baby gezond was.

Als geld/ruimte geen rol speelde en we daarvan meer hadden zou ik nog wel 1 óf 2 kindjes willen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 14 Apr 2017 09:56

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Hier twijfel over eventueel nog een nummer 3. Mijn vriend wil dat heel graag en de wens van mijn kant is er op zich ook wel. Lijkt me geweldig...(over een tijdje!) nog een hummeltje van ons samen.

Maar er zijn zoveel tegens...ik wil echt geen tweeling meer...de bevalling en zwangerschap was zo slecht en gevaarlijk. Als er nu iets met me gebeurt laat ik twee kindjes achter. En hoe zal het zijn voor de tweeling? Zullen ze zich niet op de tweede plek gezet voelen? En ik heb een flinke klap gehad van het feit dat hun papa geen lieve papa bleek te zijn en ik er alleen voor stond. Nu weet ik dat mijn vriend héél anders is. Maar die angst is er wel.

Toch voelt het wel alsof het er nog van zou kunnen komen. Het loopt nu ook zo fijn met hem erbij en de kinderen...hij is zo zorgzaam. Dat maakt dat ik het misschien wel aandurf als alles wat rustiger is. En dan misschien kijken of ik in aanmerking kom voor hulp qua terugplaatsing zodat het er geen twee worden want vanwege mijn auto-immuunziekte is weer een tweeling gewoon riskant (en de kans zit erin dat het dat nog eens wordt).
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers