Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gewenste gezinssamenstelling

<<

Anoniem298

Bericht 11 Apr 2017 21:38

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Ik zou heel graag nog een derde willen (maar de kans dat dat gebeurt is helaas wel heel klein), het geslacht maakt me dan echt geen bal uit.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Apr 2017 21:42

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Marin schreef:
Exogenesis schreef:
Wij willen er niet meer dan twee. Ik draag nu al genoeg bij aan de overbevolking ;)


Is dat laatste een grapje of een serieuze reden? Heb ik zelf namelijk niet maar ik hoor het wel eens als reden en vind dat altijd fascinerend onzelfzuchtig. Heb jij dat ook?


Dit is redelijk serieus. Ik denk wel eens over een derde na, maar dat voelt eigenlijk niet goed, omdat ik me ernstig zorgen maak over de staat van de aarde. Ik zou dat erg hypocriet vinden van mezelf, meer dan twee kinderen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Apr 2017 21:47

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Duidelijk Exo!
Let's discover the world together.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 11 Apr 2017 21:48

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Elliot schreef:Ik hoop dat wij in de toekomst nog een kindje mogen krijgen. Ik had vroeger altijd een ideaalplaatje van een meidengezin, maar ik kreeg een zoon. Nu ik weet hoe leuk dat is maakt het geslacht van een tweede kindje me niet veel uit. Een meisje zou leuk zijn want dan heb ik van alles wat en het lijkt me heel leuk om een dochter te hebben, maar voor mijn zoon lijkt een broertje me ook geweldig en het lijkt me ook leuk om een echte jongensmoeder te zijn. Ik denk dat ik wel een lichte voorkeur heb voor een meisje, maar zie ook veel voordelen in twee jongens.

Ik herken heel erg wat je schrijft. Wij hadden ook altijd het idee van een meidengezin en ik moest even wennen na de geslachtsbepaling. We hebben een superleuke zoon (lekker objectief) en ik ben heel blij met hem. Wij willen graag een gezin met drie kinderen en dan lijkt het me toch wel heel leuk om ook een meisje erbij te hebben.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem236

Bericht 11 Apr 2017 21:57

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Als geld geen rol zou spelen zou ik misschien nog wel een derde willen, en dan na 2 jongens een lichte voorkeur hebben voor een meisje. Maar geld speelt wel een rol dus houden we het bij 2, 2 super leuke lieve gezonde jongens, gezegend :angel: :angel:
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 11 Apr 2017 22:07

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Toen onze eerste net geboren was, heb ik uitgesproken graag drie kindjes te willen. Intussen ben ik zwanger van de tweede, maar ik vind het maar wat spannend hoe het straks met twee kindjes zal gaan in combinatie met de gezondheid van mijn zoontje. Daarbij ben ik ook echt niet goed in zwanger zijn en ben blij als dat stukje er straks weer op zit. Gedurende de zwangerschap heb ik dan ook afscheid genomen van het idee dat er ooit een derde komt. Gezondheid staat voorop. Wat betreft het geslacht had ik nu een lichte voorkeur voor een jongen, aangezien ik mezelf meer een jongens moeder vind. Er komt nu een meisje bij. Ik moest even drie tellen schakelen, maar daarna was het ook gelijk goed.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Apr 2017 22:11

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Het had mij leuk geleken een jongen en een meisje.

Maar wij hebben twee meiden en het is goed zo!
2014 2016
<<

Anoniem257

Bericht 11 Apr 2017 22:16

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Ik heb nu een zoon maar zou in de toekomst wel graag een tweede willen. Dsn zou ik een lichte voorkeur hebben voor een meisje
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Apr 2017 22:35

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Héél in het begin, toen E er net was, fantaseerde ik wel eens over vier kinderen, maar dat waren heel vage fantasieën. Ik keek toen naar die oude afleveringen van Kinderen voor Kinderen met Edwin Rutten waar ze een gezin spelen met vier en dat vond ik er gezellig uitzien, al die kinderen aan de eettafel. Ik zag niet echt voor me hoe dat zou zijn als ze allemaal klein waren en in de luiers, het was gewoon een vaag toekomstbeeld. Later heb ik dat bijgesteld, toen heb ik nog wel een tijdje een soort van verlangen naar een derde gehad, maar dat is nu eigenlijk helemaal weg. Voor Y had ik het misschien wel leuk gevonden, nog een broer of zus aan wie ze later steun zou kunnen hebben, maar tegelijk denk ik ook dat het moeilijk was geweest in onze situatie om een groter gezin te hebben, te veel prikkels ook voor E. En nu zou ik het sowieso echt niet meer willen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem272

Bericht 11 Apr 2017 22:50

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Ik wilde graag twee of drie jongens.

Toen we na T. de medische molen in moesten, lang hebben gewacht, en ik een miskraam kreeg, waren we uiteindelijk vooral ontzettend gelukkig dat de volgende zwangerschap kwam en goed ging. Of dat dan een jongetje of een meisje zou zijn, maakte me echt niks meer uit.

En nu zijn we heeel gelukkig met onze twee kinderen :love:
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 11 Apr 2017 22:54

Re: Ideale gezinssamenstelling

Marin schreef:Voor dit eerste kindje hadden we eigenlijk allebei wel een voorkeur voor een jongen. Wel lastig om toe te geven want als het een meisje was geweest, weet ik niet hoe dat gevoel was geweest. Ongetwijfeld ontzettend welkom maar toch misschien even wennen.


Mijn man wilde heel graag een zoon, (ik had de voorkeur voor een dochter). We kregen een dochter en hij moest daar echt idd even aan wennen. Nou ja even, best wel wat weekjes. Gelukkig wisten we met de 20-wekenecho al dat we een meisje zouden krijgen, kwam de schrik niet pas toen ze geboren was. En nu is hij hartstikke blij en dol op haar hoor. Zou haar niet voor een zoon willen inruilen.

Toch hoopt hij wel dat als we een tweede mogen krijgen, het dan wel een jongen zou zijn. Ik heb wel serieus aan hem gevraagd hoe erg hij het zou vinden als we dan nog een meisje zouden krijgen. Want hij mag het wat mij betreft nog een keer proberen, meer dan twee kinderen wil ik niet. Hij antwoordde overigens dat een meisje net zo welkom zou zijn, maar een zoon lijkt hem gewoon ook leuk. Voor mij maakt het niets uit, of de tweede een jongen of meisje zou zijn. Hoewel praktisch gezien, qua spullen die we al hebben, een meisje handiger zou zijn.
Heel eerlijk: twee jongens had me niet zo leuk geleken. Kan niet precies uitleggen waarom niet enaar vind het ook echt stom van mezelf, haha.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 12 Apr 2017 05:17

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Drie meiden! Precies zoals het nu is en zoals ik altijd heb gedacht dat het zou zijn. Heb nooit gedacht dat ik ook een zoon zou hebben. Ik heb dat ook altijd uitgesproken naar mijn vriend (en naar iedereen eigenlijk, en iedereen was het ook met ons eens, gek genoeg!). Wij zijn echte meisjesouders, en dat bleek ook zo te zijn.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem316

Bericht 12 Apr 2017 05:41

Re: Ideale gezinssamenstelling

Meg schreef:
Marin schreef:Voor dit eerste kindje hadden we eigenlijk allebei wel een voorkeur voor een jongen. Wel lastig om toe te geven want als het een meisje was geweest, weet ik niet hoe dat gevoel was geweest. Ongetwijfeld ontzettend welkom maar toch misschien even wennen.


Mijn man wilde heel graag een zoon, (ik had de voorkeur voor een dochter). We kregen een dochter en hij moest daar echt idd even aan wennen. Nou ja even, best wel wat weekjes. Gelukkig wisten we met de 20-wekenecho al dat we een meisje zouden krijgen, kwam de schrik niet pas toen ze geboren was. En nu is hij hartstikke blij en dol op haar hoor. Zou haar niet voor een zoon willen inruilen.

Toch hoopt hij wel dat als we een tweede mogen krijgen, het dan wel een jongen zou zijn. Ik heb wel serieus aan hem gevraagd hoe erg hij het zou vinden als we dan nog een meisje zouden krijgen. Want hij mag het wat mij betreft nog een keer proberen, meer dan twee kinderen wil ik niet. Hij antwoordde overigens dat een meisje net zo welkom zou zijn, maar een zoon lijkt hem gewoon ook leuk. Voor mij maakt het niets uit, of de tweede een jongen of meisje zou zijn. Hoewel praktisch gezien, qua spullen die we al hebben, een meisje handiger zou zijn.
Heel eerlijk: twee jongens had me niet zo leuk geleken. Kan niet precies uitleggen waarom niet enaar vind het ook echt stom van mezelf, haha.


Herkenbaar hoor.. ik zie mezelf niet als jongensmoeder dus 2 jongetjes had ik (zoals ik er nu naar kijk, wie weet als het anders geweest was wel niet) misschien heel erg aan moeten wennen. Gevoelsmatig zeg ik dat we 2 meiden krijgen maar ik zou het heel leuk vinden om ook nog een zoontje te krijgen.
Mijn man had ook altijd de voorkeur voor een jongen maar zodra we wisten dat L een meisje was draaide hij helemaal om en vindt hij het fantastisch. Hij is zo'n echte papa, net zoals mijn vader altijd is. Zo mooi :heart:
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 12 Apr 2017 05:49

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Ik sta op het punt te bevallen van de eerste en dan is het goed voor ons.
Ik heb eigenlijk nooit een kinderwens gehad. Uiteindelijk werd een kind iets wat leuk zou zijn maar geen must. We hebben dus de anticonceptie de deur uit gedaan en zouden wel zien of het ons gegunt was. Mocht ik niet zwanger worden voor m'n 37e dan zouden we ons laten steriliseren. Nu ben ik wél zwanger en na de bevalling zelf J zich laten steriliseren. Àls we al een 2e hadden gewild dan iig niet te kort op elkaar maar ook niet na m'n 36e. En dit jaar wordt ik alweer 35 dus die tijd is sowieso op :)
30-04-2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 12 Apr 2017 05:53

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Ik heb zo lang ik me kan herinneren het beeld van een jongensgezin gehad. Bij beide zwangerschappen had ik geen voorgevoel en was beide heel welkom geweest, maar nu we een tweede jongen verwachten klopt het plaatje wel helemaal voor mijn gevoel.
Wij denken na de geboorte van onze tweede zoon, over een week of 10 compleet te zijn. Ik had altijd de wens voor 2 kinderen en stond wel open voor een derde als mijn man dat graag gewild had, maar mijn man vind twee kinderen mooi en ik vind zwanger zijn echt niet leuk, dus het is ook echt goed zo.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem258

Bericht 12 Apr 2017 06:02

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Wij wilden heel graag 4 kinderen en die hebben we nu.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8838

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 12 Apr 2017 06:05

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Ik dacht altijd dat ik een echte jongens moeder zou zijn. Maar kreeg eerst een dochter en daarna een zoon.
We willen allebei nog wel een derde.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 12 Apr 2017 06:08

Re: Gewenste gezinssamenstelling

.
Laatst gewijzigd door Believe op 21 Jul 2017 13:10, in totaal 2 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 12 Apr 2017 06:09

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Dubbel
Laatst gewijzigd door Believe op 12 Apr 2017 06:12, in totaal 2 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Geel

Bericht 12 Apr 2017 06:11

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Puur rationeel wil ik graag een gezin met drie kinderen. Maar nu ik weet wat het inhoudt/kan inhouden, en hoe ik me daarbij voel, kijk ik puur naar het moment en wat kan. Als het het meest gezond voor ons blijkt om het bij dit meisje te houden, dan blijft het daarbij. Zijn we ervan overtuigd dat we meer aankunnen, dan gaan we ervoor.

Geslacht maakt me trouwens geen reet uit.
<<

Anoniem328

Bericht 12 Apr 2017 07:01

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Een gezin met twee kinderen is altijd onze wens geweest.
Wij zijn nu bezig voor een tweede en ik lag vd week samen met een andere vrouw in de uitslaapkamer na de punctie. Toen ik vertelde dat we al een zoon hebben zei ze: 'Dus nu wil je natuurlijk heel graag een dochter'. Maar zo voel ik het helemaal niet. We zouden super blij zijn met nog een kindje maar het geslacht maakt me echt niks uit. Beide lijkt me geweldig!
Mijn man heeft een heeeele lichte voorkeur voor een meisje puur omdat hij zo benieuwd is hoe dat zal zijn. Hij ziet steeds het beeld voor zich van een super eigenwijs meisje met 2 staartjes en een tuinbroek :razz:
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 12 Apr 2017 07:11

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Het leek ons altijd heel bijzonder om 2 kinderen te hebben. Toen bleek dat het zwanger worden/blijven niet vanzelfsprekend was, was onze dochter alleen al zo geweldig. Toen zij 5 weken was droomde ik toch direct over een tweede. Al na 9 maanden was ik onverwacht zwanger, ik kwam erachter omdat het mis aan het gaan was. Na(vermoedelijk ) 2 buitenbaarmoederlijke zwangerschappen heb ik nog één eileider maar of het nog een keer lukt, dat weet ik niet. Dan is dit ook goed. We zijn nu al zo dankbaar en gelukkig!
<<

-Ali-

Noob

Berichten: 21

Geregistreerd: 09 Dec 2016 11:46

Bericht 12 Apr 2017 07:58

Re: Gewenste gezinssamenstelling

We hebben nu een zoon(3) en dochter(5). We twijfelen nog heel erg of we een 3e willen. Nou ja vooral mijn man. Ik zou graag een 3e kindje willen ( van ons zelf of een pleegkind). Voor mij voelt het nog niet compleet. Een pleegkind zou ook erg welkom zijn. Al ben ik mezelf heel bewust van de rugzak van zo'n kindje. Ook onze eigen kinderen leren daar veel van. En hoe mooi is het om een kindje uit de pleegzorg te laten ervaren hoe het is om bij een normaal, gezellig ,hecht gezin te horen? Geslacht heb ik echt geen voorkeur voor. Op het moment ben ik nog met een deeltijdstudie bezig, dus sowieso is nu niet de tijd. Ik weet niet hoe ik er over een paar jaar over denk, aangezien onze zoon en dochter dan al ouder en zelfstandiger zijn. Ik weet niet of ik dan nog terug zou willen naar een baby ( stel dat we een derde van ons zelf wensen), die totaal afhankelijk is. Maar ik ben pas 29, ik heb de tijd.
Laatst gewijzigd door -Ali- op 12 Apr 2017 08:02, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem328

Bericht 12 Apr 2017 07:59

Re: Gewenste gezinssamenstelling

Dat omschrijf je mooi SoGood, dat laatste.
Wij voelen het precies zo. Mocht het niet lukken een tweede kindje dan zijn wij nu al zo gelukkig met onze zoon. Dan zou het zo ook goed zijn.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Apr 2017 08:04

Re: Gewenste gezinssamenstelling

3 kinderen lijkt me super en m`n vriend zou ook graag 3 kinderen willen. Maar het moet financieel wel kunnen en natuurlijk ook allemaal maar lukken. Eerst maar eens 1 baby die blijft plakken. :ja:
Een meisje lijkt me wel heel leuk trouwens, maar toen ik zwanger was was ik er van overtuigd dat het een jongetje zou worden en dat leek me al helemaal fantastisch terwijl ik dat vooraf niet gedacht had.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Sublimo, Taeda