Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geluidswerende schutting

<<

Dash

Noob

Berichten: 39

Geregistreerd: 10 Apr 2017 18:11

Bericht 10 Apr 2017 18:47

Geluidswerende schutting

Iemand er bekend mee?
Een tijdje geleden wilde onze buren een gesprek. Ze zijn nu beide met pensioen en willen zoveel mogelijk Rust. Ze brachten het netjes hor en met baby nr 3 op komst ....als hun dat willen prima. Ook gesproken dat hun het graag willen en wij niet mee betalen. Komt iig dit jaar niet uit en het kost behoorlijk wat. Wij halen de heg er wel uit, en doen de nieuwe schutting met een vriend erin zetten.

Maar...Iemand bekend met deze schutting? Is een soort kokosnoten met palen. Ik vraag me af of het echt werkt.

Hoe kan ik een foto plaatsen? Dan hebben jullie een beeld.
Mijn mooie dochter ♡2013
Mijn knappe zoon ♡ 2015
Mijn 2e knappe zoon ♡2017
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 10 Apr 2017 18:54

Re: Geluidswerende schutting

Ik heb er nog nooit van gehoord en vraag me sterk af of het helpt. Geluid gaat natuurlijk niet puur opzij.
Ik hoor tenminste ook geluiden van straat als ik in de achtertuin zit en daar staat een hele rij huizen tussen.

Sowieso denk ik dat als mensen zo veel mogelijk rust willen ze niet in een huis moeten wonen met directe buren maar dat is een andere discussie.

Iig goed dat hun het betalen en jullie het plaatsen.
30-04-2017
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Apr 2017 19:07

Re: Geluidswerende schutting

Ik denk dat het op zich wel werkt. Enkel gaat geluid natuurlijk ook om een schutting heen.

Vanwege geluid heeft mijn moeder een betonnen schutting laten plaatsen door de gemeente ipv heggen. Het scheelt in ieder geval ook veel aan onderhoud.
08/2018
05/2021
<<

Dash

Noob

Berichten: 39

Geregistreerd: 10 Apr 2017 18:11

Bericht 10 Apr 2017 19:48

Re: Geluidswerende schutting

Klopt Kees vinden wij ook hor...koop dan een huis met een stuk land zodat je geen directe buren hebt. Maar we kunnen goed met ze overweg en ze brachten het netjes dus prima. En dat hun dan betalen inderdaad.

Ja geluid gaat lijkt mij er ook overheen de ben echt benieuwd.
Mijn mooie dochter ♡2013
Mijn knappe zoon ♡ 2015
Mijn 2e knappe zoon ♡2017
<<

Anoniem249

Bericht 10 Apr 2017 20:54

Re: Geluidswerende schutting

Hoeveel geluid produceren jullie als gezin dat zij naar zo'n oplossing kijken? Zijn jullie ook veel overdag thuis (doordeweeks)? Ik zou dan toch ook kijken naar je eigen aandeel daarin, vooral omdat je aangeeft dat je goed met ze overweg kunt.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 10 Apr 2017 21:35

Re: Geluidswerende schutting

Nou als ik met mijn kinderen in de tuin zit wordt er ook af en toe gegild, gejankt en geschreeuwd hoor. Niet zo erg als bij de buren haha, maar die van mij zijn ook niet heilig.
Gelukkig zitten wij in een rijtje waarin iedereen kleine kinderen heeft die in de tuin spelen.
Ik zou me echt niet gaan inhouden omdat de buren stilte willen. Gaan fluisteren ofzo.
04-2014
10-2015
<<

Dash

Noob

Berichten: 39

Geregistreerd: 10 Apr 2017 18:11

Bericht 10 Apr 2017 21:44

Re: Geluidswerende schutting

Nee we zijn altijd veel weg, weekends ook vaak weg of op pad, ochtends zijn de kids niet vroeg in de tuin. Tussen half1 en 15 uur slapen ze nog en savonds 19 uur liggen ze weer in bed.
Nee ik geloof zeker niet dat wij daar een aandeel in hebbe. Ja er wordt eens gehuild, Of iets maar durf ook wel te zeggen dat dat reuze meevalt. Gillen doen/mogen ze niet. Denk eerder dat nu nr 3 eraan komt bij ons en mijn dochter op een leeftijd komt dat er vriendjes komen....ze het teveel vinden ofzo.
Mijn mooie dochter ♡2013
Mijn knappe zoon ♡ 2015
Mijn 2e knappe zoon ♡2017
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Apr 2017 21:57

Re: Geluidswerende schutting

Wij hebben nu al een deel van de schutting verandert en hebben nu de planken over elkaar en dat scheelde gister al veel geluid van de buren. Zal even kijken of ik een foto heb ervan
Afbeelding
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 11 Apr 2017 09:58

Re: Geluidswerende schutting

Ik vraag me af in hoeverre het gaat helpen. Echt rustig zal het er niet door worden denk ik.

Geluid gaat namelijk ook eroverheen ipv er doorheen.

En Claire, ik kan het me wel voorstellen dat je last kunt hebben van het geluid. Of je er wat van kunt zeggen is het tweede omdat het waarschijnlijk gewoon normale leefgeluiden zijn.

Zelf stoor ik me soms ook aan de leefgeluiden die ik hoor als ik in de tuin zit. Mijn buren en de buren daarnaast hebben soms best luidruchtige visite en vooral de buurvrouw van twee deuren verder praat erg hard. Ik kan dan ook wel balen als ik alleen in mijn tuin zit met een boekje dat ik dan constant mensen (hard) hoor praten. Daar ga ik niks van zeggen want het staat ze vrij om te doen, maar ik hoor het echter wel goed.
<<

Anoniem249

Bericht 11 Apr 2017 10:00

Re: Geluidswerende schutting

Dash schreef:Nee we zijn altijd veel weg, weekends ook vaak weg of op pad, ochtends zijn de kids niet vroeg in de tuin. Tussen half1 en 15 uur slapen ze nog en savonds 19 uur liggen ze weer in bed.
Nee ik geloof zeker niet dat wij daar een aandeel in hebbe. Ja er wordt eens gehuild, Of iets maar durf ook wel te zeggen dat dat reuze meevalt. Gillen doen/mogen ze niet. Denk eerder dat nu nr 3 eraan komt bij ons en mijn dochter op een leeftijd komt dat er vriendjes komen....ze het teveel vinden ofzo.
Oh nou dat klinkt allemaal wel heel redelijk. Raar dat ze er dan toch zoveel hinder van ondervinden. Misschien maar hopen dat hun gehoor er snel op achteruit gaat haha.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Apr 2017 10:32

Re: Geluidswerende schutting

Claire**** schreef:
Dash schreef:Nee we zijn altijd veel weg, weekends ook vaak weg of op pad, ochtends zijn de kids niet vroeg in de tuin. Tussen half1 en 15 uur slapen ze nog en savonds 19 uur liggen ze weer in bed.
Nee ik geloof zeker niet dat wij daar een aandeel in hebbe. Ja er wordt eens gehuild, Of iets maar durf ook wel te zeggen dat dat reuze meevalt. Gillen doen/mogen ze niet. Denk eerder dat nu nr 3 eraan komt bij ons en mijn dochter op een leeftijd komt dat er vriendjes komen....ze het teveel vinden ofzo.
Oh nou dat klinkt allemaal wel heel redelijk. Raar dat ze er dan toch zoveel hinder van ondervinden. Misschien maar hopen dat hun gehoor er snel op achteruit gaat haha.

:dance:
<<

Dash

Noob

Berichten: 39

Geregistreerd: 10 Apr 2017 18:11

Bericht 11 Apr 2017 10:45

Re: Geluidswerende schutting

Afbeelding

Dit is de geluidswerende schutting.
Ze zijn nu beide met pensioen en een boek lezen in de tuin doen ze graag inderdaad zoals ze zelf aangaven.
Verder staan onze huizen niet regenlaarzen aan en van verdere leefgebieden hebben we beide geen last. (Ze spelen piano!)
Mijn mooie dochter ♡2013
Mijn knappe zoon ♡ 2015
Mijn 2e knappe zoon ♡2017
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 11 Apr 2017 10:48

Re: Geluidswerende schutting

Nooit geweten dat dat bestaat, jammer dat ik dat nu pas weet :laughcry: Mijn buren kunnen zo schreeuwen, echt niet grappig. Mijn andere buren, met twee kinderen, praten wel normaal. Maar deze met 1 kind kunnen er wat van. Voordeel is dat onze tuinen te klein zijn om er lekker te spelen, dus meestal spelen de kinderen aan de voorkant gelukkig.
Verder eens met Winegum, het zijn normale leefgeluiden maar ze kunnen wel storend zijn. Daarom wordt onze volgende woning ook een hoekhuis of tweekapper, hopelijk helpt het haha.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Apr 2017 10:49

Re: Geluidswerende schutting

Scandic schreef:Verder eens met Winegum, het zijn normale leefgeluiden maar ze kunnen wel storend zijn. Daarom wordt onze volgende woning ook een hoekhuis of tweekapper, hopelijk helpt het haha.

Misschien moet je even met de buren van Dash praten, wie weet gaan ze dan ook verhuizen.
<<

Dash

Noob

Berichten: 39

Geregistreerd: 10 Apr 2017 18:11

Bericht 11 Apr 2017 10:57

Re: Geluidswerende schutting

Ja ik wist ook niet dat het bestaat. Maar het kost ook 100 euro per m2! Dus lengte en hoogte, tikt lekker aan!
Verder er rijden hooguit 7 auto's door de straat op een dag en wonen we al heeeel rustig. En spelen we regelmatig in de voortuin omdat daar de trampoline ook staat.
Maar ze kan/kunnen zich niet concentreren als ze een boek lezen buiten,dat is wat ze aangaven.
Mijn mooie dochter ♡2013
Mijn knappe zoon ♡ 2015
Mijn 2e knappe zoon ♡2017
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 11 Apr 2017 11:11

Re: Geluidswerende schutting

Cotton schreef:
Scandic schreef:Verder eens met Winegum, het zijn normale leefgeluiden maar ze kunnen wel storend zijn. Daarom wordt onze volgende woning ook een hoekhuis of tweekapper, hopelijk helpt het haha.

Misschien moet je even met de buren van Dash praten, wie weet gaan ze dan ook verhuizen.


Hahaha nou misschien eens een folder van de lokale makelaar in de brievenbus gooien? :smile:
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Apr 2017 18:35

Re: Geluidswerende schutting

hier mijn foto. Zo hebben wij het nu. En we merkten zondag al een verschil met geluid
Afbeelding
Afbeelding
<<

Dash

Noob

Berichten: 39

Geregistreerd: 10 Apr 2017 18:11

Bericht 11 Apr 2017 19:06

Re: Geluidswerende schutting

Sarah1985 : ja.merk je echt verschil? Ik snap dat je met een schutting niet 100% geluid kan tegenhouden maar was er eerlijk gezegd sceptisch over of het überhaupt iets werkt.
Wel fijn dat je dan verschil merkt! Ben benieuwd! Eind juni staat het voor nu op de planning.
Mijn mooie dochter ♡2013
Mijn knappe zoon ♡ 2015
Mijn 2e knappe zoon ♡2017
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Apr 2017 19:33

Re: Geluidswerende schutting

ja we hadden eerst een schutting met planken verspringend en daar kon je duidelijk alles horen en zien. En nu hoor je ook wel wat maar verder weg. Je houd toch altijd wel geluid
Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers