Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Luxeprobleem; auto zonder airco

<<

Anoniem237

Bericht 06 Apr 2017 19:05

Re: Luxeprobleem; auto zonder airco

Mijn Aygo heeft echt geen 10 minuten nodig om te koelen hoor. Binnen 5 minuten is het al behoorlijk afgekoeld.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 06 Apr 2017 19:14

Re: Luxeprobleem; auto zonder airco

Wat je ook kan doen op warme dagen is het raam op een kiertje zetten als je uitstapt. Net een halve cm open, hierdoor kan er een hoop warmte al de auto uit.
Ik doe dat meestal is ik max 30 minuten weg was bij de auto.
Was ik langer weg, dan gooide ik eerst de auto open en wachten even voordat ik in stapte. Daarna ramen open en wegrijden. Snel genoeg dat het in de auto een prettige temperatuur is.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem210

Bericht 06 Apr 2017 19:17

Re: Luxeprobleem; auto zonder airco

Cotton schreef:
Lennox schreef:Ik durf deze vraag te stellen omdat ik laatst las dat je je er redelijk oké bij voelt.
Stel als jullie binnenkort een kindje mogen verwelkomen, zou je het dan niet prettig vinden om wel een airco in je auto te hebben op warme dagen?

De auto waar de baby 95% van de tijd in vervoerd wordt heeft airco. Het zou dan alleen eventueel met wegbrengen zijn naar oppas, `s ochtends vroeg. `s Middags zal ik toch de baby moeten ophalen (in de airco auto dus), want m`n vriend heeft geen vaste tijden.

En ik vind het inderdaad niet erg dat je er naar vraagt! :ja: Het is wel een van de puntjes waardoor ik twijfelde, maar realistisch gezien wordt auto 2 zo weinig gebruikt dan dat ik niet denk dat het een probleem zal worden. Daarbij is het ook nog wat wat Minx zegt denk ik. Voordat je koude lucht hebt ben je al 10 minuten onderweg, dan hebben wij de baby al lang en breed afgeleverd :P.


Ah, in jullie situatie waarin hij weinig gebruikt zal worden zou ik het ook geen dealbreker laten zijn.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 06 Apr 2017 20:15

Re: Luxeprobleem; auto zonder airco

Mijn auto heeft geen airco, maar echt missen doe ik het niet. Het is wel een pietsje onhandig dat hij ook geen elektrische ramen heeft, daardoor waait hij iets minder goed door en ik vind het teveel moeite die aan de passagierskant open te draaien voor die anderhalve kilometer voordat ik de snelweg opdraai.
We hebben nog een auto met airco, maar die heeft minder leuke muziek, dus ik neem vrijwel altijd de aircoloze. Probeer hem op warme dagen wel in de schaduw te parkeren. Lukt dat niet, dan is hij vaak na een stukje wel afgekoeld. De blowers doen vaak ook nog wel wat. Wel of geen airco beïnvloedt mijn autokeuze 's ochtends in elk geval niet.

Overigens gaan beide auto's wel de deur uit op korte termijn (vanwege baby), maar dat is vooral omdat beide driedeurs zijn. Dan komt er wel eentje met airco, maar dat komt meer voort uit het feit dat we voor wat nieuwers gaan.
<<

Anoniem205

Bericht 06 Apr 2017 20:44

Re: Luxeprobleem; auto zonder airco

Ik ben van een prehistorisch gevaarte zonder elektrische ramen en een blower van het jaar 0 naar een hipper autootje met nog steeds geen airco. Maar het gaat prima hoor, ook met een klein kindje :)
<<

Anoniem304

Bericht 06 Apr 2017 20:59

Re: Luxeprobleem; auto zonder airco

Silly-One schreef:Wat je ook kan doen op warme dagen is het raam op een kiertje zetten als je uitstapt. Net een halve cm open, hierdoor kan er een hoop warmte al de auto uit.
Ik doe dat meestal is ik max 30 minuten weg was bij de auto.
Was ik langer weg, dan gooide ik eerst de auto open en wachten even voordat ik in stapte. Daarna ramen open en wegrijden. Snel genoeg dat het in de auto een prettige temperatuur is.

De ramen staan idd altijd open, zowel op m'n werk als thuis. En het is ook maar 3 min rijden haha (geen grap).
Dus ik moet sowieso vaker fietsen.

Deze auto wordt het iig niet, hij is gedeeltelijk overgespoten en dat is wel een dealbreaker :)
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1954

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 06 Apr 2017 21:19

Re: Luxeprobleem; auto zonder airco

Wij hebben ook een Aygo zonder airco erbij als tweede auto. Ik gebruik deze dagelijks. Onze andere auto heeft wel airco, die gebruiken we inderdaad wanneer we verder weggaan. Een baby en kinderen kun je prima vervoeren in een auto zonder airco.
2011 2012 2017
<<

Anoniem304

Bericht 06 Apr 2017 21:21

Re: Luxeprobleem; auto zonder airco

Ik kan zelf niet zo goed tegen airco trouwens, dus gebruik 'm niet vaak. Kan me voorstellen dat het voor baby's en kids ook niet altijd fijn is. M'n vriend vind zonder airco ook geen probleem dus we zien wel wat voor aygo er op ons pad komt binnenkort.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Apr 2017 21:24

Re: Luxeprobleem; auto zonder airco

Wel echt voor een 5-deurs gaan dan want een 3-Deurs is met een klein kindje wel echt een drama
2015 💙
<<

Anoniem304

Bericht 06 Apr 2017 21:26

Re: Luxeprobleem; auto zonder airco

Ik vind een 3 deurs sowieso al drama haha. Ik ben een actieve achterdeur gebruiker :P
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 06 Apr 2017 21:30

Re: Luxeprobleem; auto zonder airco

Oh airco is voor mij wel echt een must! Om snel van beslagen ramen af te raken en natuurlijk voor de verkoeling in de zomer. Maar ik ben vrij verwend als het om auto's gaat, inmiddels is automaat ook een eis geworden.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem205

Bericht 06 Apr 2017 21:34

Re: Luxeprobleem; auto zonder airco

Minx schreef:Wel echt voor een 5-deurs gaan dan want een 3-Deurs is met een klein kindje wel echt een drama


Oh ik heb er echt geen moeite mee hoor!
<<

Anoniem236

Bericht 06 Apr 2017 21:43

Re: Luxeprobleem; auto zonder airco

Airco is een must voor mij, moet er niet aan denken om op hete dagen in de file te staan zonder airco met twee kleine kinderen op de achterbank.

Maat gezien je maar 3km ermee rijdt en alleen binnen Friesland zullen die files wel niet voorkomen.

Airco is trouwens ook wel handig met beslagen ruiten, anders duurt het helemaal een eeuwigheid voordat je wat kan zien
<<

Anoniem304

Bericht 06 Apr 2017 21:46

Re: Luxeprobleem; auto zonder airco

Serieus ik heb nooit problemen gehad met beslagen ramen in auto's zonder airco.
<<

Anoniem257

Bericht 06 Apr 2017 21:48

Re: Luxeprobleem; auto zonder airco

Ik heb geen airco, heb 1 auto en ook nooit last van beslagen ramen.
Ik vind airco niet zo zeer een MUST. Dat is vast ook omdat ik niet anders gewend ben.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 06 Apr 2017 22:38

Re: Luxeprobleem; auto zonder airco

Hier ook 1 auto zonder airco, en ik vind 't prima. Heb er weinig problemen mee. Ik heb de airco in de andere auto eigenlijk nooit aan, vind het dan al snel koud.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 07 Apr 2017 05:22

Re: Luxeprobleem; auto zonder airco

Wij hebben sinds kort een nieuwe auto met airco en gebruiken het tot nu toe nooit, zijn het nog niet gewend haha!
Ik denk straks als de baby geboren is, en het met instappen erg warm in de auto is, we hem wel gebruiken. Maar zonder airco hadden we ons ook prima gered, ons lupootje was altijd snel weer op normale temperatuur met een raampje open!
10.04.17
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 07 Apr 2017 07:41

Re: Luxeprobleem; auto zonder airco

Onze airco is defect. Maar ik heb het niet gemist afgelopen zomer.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 07 Apr 2017 07:48

Re: Luxeprobleem; auto zonder airco

Met een vochtvreter onder de stoel beslaat hij ook stukken minder snel.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 07 Apr 2017 13:08

Re: Luxeprobleem; auto zonder airco

Nan schreef:Met een vochtvreter onder de stoel beslaat hij ook stukken minder snel.


Klopt, vorig jaar winter drama dit jaar nergens last van met een vochtvreter.
2015 💙
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 07 Apr 2017 13:36

Re: Luxeprobleem; auto zonder airco

Haha wij hebben volgens mij de meest dramatische auto volgens vele hier, maar ik ben er heel blij mee.

Een Citroen C1, 3 deurs (oke, had liever 5-deurs maar geen budget en eerste auto dus toch niets anders gewend), geen afstand deurvergrendeling, zelfs geen centrale deurvergrendeling haha (echt, knopje omlaag en de klink vasthouden) en dus ook geen airco. Trouwens ook geen toerenteller en natuurlijk ook geen elektrische ramen.

Onze auto is tweedehands en komt uit 2006. Ik denk echt dat de eerste eigenaren vette cheapskates waren, maar daardoor heb ik nu wel een hele leuke eerste auto waar ik met plezier in rijd. Mijn man wil trouwens ook liever airco, maar ik vind dat altijd zo'n nep lucht. Krijg er droge ogen en een droge keel van. Ik doe liever de ramen open en heb het eigenlijk nooit heel heet.

Okee, behalve op de terugweg van het vliegveld Dusseldorf naar huis. De auto had 3 weken in de volle zon gestaan in augustus. Ik ging echt kapot.

Maar goed. Airco zou ik dus niet missen, helemaal niet voor een tweede auto. En ik ben gewoon fan van mijn C1 (En Aygo's en 107's zijn toch hetzelfde). Super fijn karretje.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 08 Apr 2017 10:59

Re: Luxeprobleem; auto zonder airco

In jouw geval zou ik een auto zonder airco prima vinden. Je rijdt er geen hele grote afstanden mee. Ik vind een airco wel prettig, maar vooral omdat ik er ook best wel wat kilometers mee maak. Als ik hier in de stad rij, dan heb ik vaak ook gewoon mijn raam of dakje open staan. Net zo lekker.
<<

Pitty

Bericht 08 Apr 2017 11:20

Re: Luxeprobleem; auto zonder airco

Ik zou even kijken wat het prijsverschil is. Als dat weinig is, zou ik wel voor airco gaan.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Apr 2017 12:16

Re: Luxeprobleem; auto zonder airco

Maakt geen verschil in prijs. Alleen airco is geen optie die de prijs hoger maakt. Een compleet luxe pakket erop wel, maar dat is net zoals bij Frankie's auto maar net de vraag hoe ernstig cheapskate de eerste eigenaren waren wat er allemaal op kan zitten. En het ene merk werkt met pakketten terwijl het andere merk allemaal losse opties heeft.

Maar geen airco is voor ons beide geen probleem dus wel zien wel wat er op ons pad komt. Vanmiddag gaan we iig bij 2 kijken, toevallig wel met airco haha.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Apr 2017 17:09

Re: Luxeprobleem; auto zonder airco

Nou er staat een Aygo op de oprit. Zonder airco :P.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers