Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gastouder zoeken

<<

Anoniem239

Bericht 05 Apr 2017 14:28

Gastouder zoeken

Onze kinderen gaan nu vanaf hun geboorte naar een kinderdagverblijf. Wij zijn echt heel tevreden over de plek en willen ergens ook niet weg.Nu is het zo dat we een jaar geleden verhuisd zijn. En de kinderopvang nog in de buurt van onze oude woning zit. Het is een stukje rijden van 15 minuten dus dat valt nog wel mee.

Ik werk nu bijna een jaar wat verder van huis wat er voor heeft gezorgd dat mijn vriend en ik moeten plannen wie de kinderen brengt (naar school en het kdv) en weer ophaalt (bij het kdv). Voorheen deed ik dat beide omdat ik bijna geen reistijd had naar het werk. Alleen omdat ik nu verder werk en we het moeten verdelen is het logistiek gewoon een stuk lastiger geworden. Omdat het vooral veel chaos is nu in de ochtend --> kinderen klaar maken. beide kinderen in de auto naar de opvang 15 min heen. Dan weer 15 min terug naar school (1 min rijden van ons huis) en dan naar het station/werk. Als we eerst naar school gaan en daarna naar de opvang dan redden we het niet om op tijd op het werk te zijn.

Ok, na veel gebla nu mijn vraag :12:
Wij zitten er nu steeds vaker aan te denken om voor een gastouder te gaan. Iemand die in de buurt woont waardoor we de jongste kunnen afzetten en dan meteen door naar school kunnen. Wellicht dat de gastouder onze oudste zelfs naar school kan brengen. Ook is het uurtarief een stuk goedkoper (maar krijg je dan ook minder terug van de bd?)
Maar nu, hoe kom ik aan een gastouder. Op internet zie ik door de bomen het bos niet meer. Hoe is dit bij jullie gegaan? En wat zouden jullie eventueel doen in onze situatie?
<<

Anoniem193

Bericht 05 Apr 2017 14:37

Re: Gastouder zoeken

Met halen en brengen tussen kdv (verder van huis), school en werk (allebei dicht bij huis) zaten wij met hetzelfde probleem. We hebben toen een buurvrouw gevraagd of dochter op die dagen met haar mee kon lopen naar school. Zo kon ik rustig zoon naar kdv brengen en naar mijn werk gaan. Dochter was dan even een kwartiertje bij de buurvrouw en dan was het al tijd om naar school te gaan. Dochter en buurmeisje zaten niet bij elkaar in de klas, maar wel op dezelfde school.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 05 Apr 2017 19:56

Re: Gastouder zoeken

Je kan je inschrijven bij een gastouderbureau die dan iemand voor je zoekt. Je kan ook zelf opzoek gaan door marktplaats in de gaten te houden (staat onder diensten) of een oproepje op een facebook groep te plaatsen.
Het uurtarief is vaak lager dan bij een kdv maar je krijgt ook minder terug.
Bij een kdv krijg je vaak eten en drinken en soms zelfs luiers en babyvoeding. Bij een gastouder is het heel wisselen qua eten en drinken of je dat zelf moet meenemen of dat je het krijgt.
Succes!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 05 Apr 2017 20:02

Re: Gastouder zoeken

Wij wonen in een vrij klein dorp waar 2 gastouders zijn. De ene viel sowieso af voor ons en dus zijn we bij de ander gaan kijken. Daar hadden we beide direct een goed gevoel bij. Dochter gaat inmiddels elke week met veel plezier daar spelen.

Eten en drinken zit erbij maar daar betalen we per uur €0,10 meer voor. Minder terug krijgen van de BD weet ik niet, geen ervaring met kdv.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem316

Bericht 05 Apr 2017 22:15

Re: Gastouder zoeken

Ik zou dan op zoek gaan naar een bemiddelingsbureau. Daar kun je je inschrijven en wordt er een gastouder voor je gezocht.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 05 Apr 2017 22:34

Re: Gastouder zoeken

Zit er geen kdv dichterbij dan de huidige.

Ik heb laatst een gastouder gezocht, na een aantal gebeld te hebben die allemaal vol zaten vond ik er 1 die ook BSO doet. De meeste gastouders doen geen BSO. Ik heb gewoon via google 1 gevonden.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem236

Bericht 05 Apr 2017 23:11

Re: Gastouder zoeken

Wij hadden die van ons toen gevonden via marktplaats. Ze staat bij verschillende bureaus ingeschreven met heel uiteenlopende tarieven, dus goed vergelijken!

We brachten de jongste naar de gastouder, dan reed ik door naar school en dan naar werk. Gastouder haalde de oudste op uit school. (Die zijn lastig te vinden omdat dan de kleintjes ook mee moeten, daarnaast kan ze niet meer kinderen van een andere school ophalen als die dezelfde tijd uit zijn) Dit was maar tijdelijk en uit nood die gastouder.

En de oudste naar de voorschoolse opvang doen? Of is dat niet op zijn school?
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 06 Apr 2017 13:04

Re: Gastouder zoeken

Hi!

Ik zou lekker rondbellen naar gastouderbureaus en dan een afspraak inplannen met een aantal. Kijken waar je je prettig bij voelt. Dan kun je aangeven dat je een gastouder zoekt die T van school haalt of eventueel brengen naar school. Zijn er niet meer kinderen van zijn klas die naar een gastouder gaan?
Er zijn genoeg gastouders die dat er naast doen. (bso). En dan kijken welke gastouders jullie aanspreken en vooral kijken. Dus langsgaan als ze kindjes heeft, zodat je de sfeer kan proeven en kijken of het wat voor jullie is.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 06 Apr 2017 13:30

Re: Gastouder zoeken

Ik ben zelf gastouder en de meeste ouders hebben mij zelf gevonden via via of via mijn fb pagina.
Er zijn verschillende gastouder gezocht fb groepen waar ouders en gastouders berichten op kunnen plaatsen. Daar kan zou je een oproep kunnen plaatsen. Of anders gastouders bij jou in de buurt zoeken via google en bellen of mailen met je opvang vraag.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 06 Apr 2017 20:32

Re: Gastouder zoeken

Bij een gastouderbureau / bemiddelingsbureau betaal je wel bemiddelingskosten, daarvan gaan je maandlasten wel weer omhoog, houd daar rekening mee. Dus dan lijkt die uurprijs heel aantrekkelijk maar dat is het in praktijk niet.
Ik zou ook kijken naar vso, wij betalen voor Elena voor de bso vrijwel niks.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 06 Apr 2017 20:38

Re: Gastouder zoeken

Niet altijd hoor Ayla, bij ons is er gewoon 1 vaste prijs en daar zit het zoeken naar een gastouder en bemiddeling bij in. Ik vond het ideaal, heb een lijst met wensen door gegeven, het bureau kwam met een aantal gastouders. Vervolgens zijn we bij meerdere gastouders kennis gaan maken en hebben we referenties opgevraagd bij andere ouders en hebben we zo onze keus gemaakt.
Aangezien onze gastouder vorig jaar meer vakantie en vrij ivm een operatie opnam dan dat wij hebben, hebben we het bureau weer ingeschakeld, ben ik weer kennis wezen maken samen met S bij gastouders en nu hebben we een vaste vervangster bij vakantie buiten onze vakantie om of ziekte van de gastouder bijvoorbeeld. Ik vind het prettig zo en fijn dat ze zonder extra kosten voor ons zoeken in dit soort situaties.

Overigens betalen we wel bureau kosten inderdaad maar daar kom je niet onderuit als je gebruik wil maken van een gastouder en geld terug wil krijgen van de belastingdienst, dit is per gezin en niet per kind. Maar daar kan je dan voor beide kinderen gebruik van maken en kijken of je 1 gastouder voor beide kinderen kan vinden zodat je ze op 1 plek weg kan brengen. Een gastouder is over het algemeen goedkoper dan een kinderdagverblijf en je neemt de uren af die je gebruikt geen hele dagdelen dus die bureaukosten er bij maken het over het algemeen alsnog niet duurder..
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem280

Bericht 07 Apr 2017 06:32

Re: Gastouder zoeken

Bemiddelingskosten zijn hier nog geen euro.
Ik heb 2 gastouders, maar denk dat wij op den duur naar 1 gastouder weer gaan.
1 van de 2 zit middenin het dorp. Zij haalt kinderen niet van school.
De ander woont op 200 meter lopen van school. Zij brengt en haalt kinderen van school.
Door mijn onregelmatig werken, kon een KDV hier niet. Werk ik tot 3 uur, kunnen wij ze pas 17.00 uur ophalen.
En 's ochtends zouden wij ze tot half 8 kunnen brengen.
Daarom is onze keus voor een gastouder gegaan.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 07 Apr 2017 07:40

Re: Gastouder zoeken

Ja klopt minoes, maar het bureau waar we hiervoor zaten vroeg gewoon per kind meer bemiddelingskosten. Wij betaalden voor Naomi 65 en met Elena erbij 75 oid, een ander gezin betaald bijna 100 :-O
Nu een gastouderbureau waarbij de bemiddelingskosten altijd hetzelfde zijn, of je nu 1 of 4 kind(eren) bij verschillende gastouders hebt. Dus het is wel slim om gewoon goed te kijken vergelijken.
<<

Anoniem239

Bericht 07 Apr 2017 11:13

Re: Gastouder zoeken

Dank voor jullie reacties! Ik ga eens kijken op marktplaats en anders op zoek naar een bemiddelingsbureau.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers