Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fotograaf om bruiloft te fotograferen?

<<

Anoniem221

Bericht 04 Apr 2017 21:00

Fotograaf om bruiloft te fotograferen?

Wat heeft jullie de fotograaf gekost op de grote dag?

De fotograaf van mijn broertje en mijn schoonzus was een vriend van mijn ouders. De fotograaf van mijn moeder en haar man was hun chauffeur met als hobby fotografie. De fotograaf van mijn vader en zijn vrouw was de man van de beste vriendin van mijn stiefmoeder. En met al die mensen heb ik helemaal niets. Jammer voor mij. :)

Ik wil dus op zoek naar een fotograaf die ook echt goede foto's kan maken a la Marin (althans, dat wat ik van haar heb gezien was heel mooi), maar wat kost dat?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 04 Apr 2017 21:14

Re: Fotograaf om bruiloft te fotograferen?

Wat foto's goede foto's maakt is in zekere zin meningsafhankelijk, maar wil je foto's anla Marin zou ik toch al in de richting van 1000€ denken.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem221

Bericht 04 Apr 2017 21:21

Re: Fotograaf om bruiloft te fotograferen?

Tom schreef:Wat foto's goede foto's maakt is in zekere zin meningsafhankelijk, maar wil je foto's anla Marin zou ik toch al in de richting van 1000€ denken.


Daar dacht ik zelf ook al aan. Ik wil wel een fotograaf die ook echt het moment kan vastleggen. Dus meer a la Marin dan een hobbyfotograaf. Ook al kan die goed zijn. Het moet wel een aandenken zijn voor het leven. En ECHT goed zijn.

Normaal zou ik vragen wat Marin zou vragen, want zij weet het beste wat haar prijs is. Maar met een nieuw wolkje laat ik ze even lekker genieten met zijn drietjes en vraag ik het even aan jullie. :)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 04 Apr 2017 21:25

Re: Fotograaf om bruiloft te fotograferen?

Je kunt gewoon op marins website kijken voor haar prijzen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem221

Bericht 04 Apr 2017 21:30

Re: Fotograaf om bruiloft te fotograferen?

Zora schreef:Je kunt gewoon op marins website kijken voor haar prijzen.


Ik dacht dat het net zo geheim was als de prijzen van bruidsjaponnen. Maar ik ga gelijk kijken wat zij vraagt en waar ik vanuit kan gaan. Thanks!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Apr 2017 22:16

Re: Fotograaf om bruiloft te fotograferen?

Wij hebben behoorlijk wat neergeteld voor de fotograaf, maar we wilden absoluut niet bezuinigen op de foto's
Dit was dus, naast het eten en drinken, de duurste kostenpost van de hele bruiloft.

We hadden 2 fotografes, van 11 uur 'S ochtends tot 20.30 uur 's avonds. Exclusief fotoalbum betaalden wij €2200. We hebben voor die prijs wel zo'n 800 foto's, 30 polaroids en 6 lomografie rolletjes (deze rolletjes en camera's heb ik zelf dus de kosten daarvan hadden we niet). Dus intotaal zo'n 1000 foto's.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem221

Bericht 04 Apr 2017 22:32

Re: Fotograaf om bruiloft te fotograferen?

Wij willen het, net als mijn broertje en schoonzus hebben gedaan, combineren. Veel professioneel, maar ook de gasten de kans gunnen zelf kiekjes te nemen. Maar dan wel zo dat ze dat niet op Facebook posten voor wij iets posten. Die afspraak moet duidelijk zijn. Want je hebt er niets aan als iemand alvast de preview doet, terwijl je hemzelf graag had willen doen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 04 Apr 2017 23:06

Re: Fotograaf om bruiloft te fotograferen?

Ik zou dat laatste nog even overwegen Fedora. Ik ben afgelopen jaar op 5 bruiloften geweest waarvan er 3 zo uitzagen:
Afbeelding

Dan betaal je dus voor een goede fotograaf en heb je de hele dag mensen met hun telefoon in hun handen. Bij de andere 2 (en overigens die van onszelf ook), hebben we foto 'verbod' ingesteld, waardoor wij alleen maar prachtige foto's hebben van de fotograaf, ja daar iets langer op moesten wachten, maar dan wist ik ook zeker dat ik niet 'gek' op foto's stond. Je zou een middenweg kunnen doen, door tijdens de ceremonie bijvoorbeeld geen foto's en erna wel ofzo, maar ik word sowieso stapelgek van al die telefoons en zombies op hun scherm in openbaar vervoer, straat, restaurants en nu dus ook op bruiloften.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem221

Bericht 04 Apr 2017 23:16

Re: Fotograaf om bruiloft te fotograferen?

Marsy, daar heb je natuurlijk ook gelijk in. Ik ben helemaal niet de vrouw om te gaan trouwen. En nu ik toch echt ga trouwen, denk ik alleen maar pragmatisch. En eerlijk gezegd zijn telefooncamera's alles behalve wat we willen. Maar ik probeer ook de kosten te drukken, omdat mijn trouwjurk veul te duur is... Keuzes, keuzes.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4503

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 05 Apr 2017 01:55

Re: Fotograaf om bruiloft te fotograferen?

Ja, toen een vriendin van me trouwde afgelopen augustus heb ik het ja-woord door een Ipad scherm mogen kijken. Echt zo ongelooflijk irritant en respectloos. Geniet gewoon lekker van het mooie moment en laat de fotograaf lekker mooie plaatjes schieten.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 05 Apr 2017 05:10

Re: Fotograaf om bruiloft te fotograferen?

Een tussenoplossing zou zijn om een aantal mensen te vragen foto's te maken, met echte camera's en dan een bord neer te zetten dat het een unplugged wedding is (dus zonder telefoons of andere camera's) voor de andere gasten. Overleg wel met je fotograaf, want die worden hels van mensen die in de weg gaan staan (toch Marin?).

Oh, en dit is compleet off-topic maar hou alsjeblieft eens op met je constant jezelf naar beneden halen. Tuurlijk ben jij wel een vrouw om te trouwen, wat een flauwekul en nutteloze zin. Wat had je dan gedacht? dat je emotioneel moet denken? Je moet juist pragmatisch denken. En wij zijn ook low cost getrouwd, hebben alleen geinvesteerd in de fotograaf, ik heb zelf mijn jurk ontworpen en laten maken in Thailand. Er zijn geen regels, jij kunt trouwens zoals jij dat wilt. Ik wilde je alleen deze tip even meegeven omdat ik er gek van werd afgelopen jaar, ik vind het ook respectloos, wat Feline zegt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem316

Bericht 05 Apr 2017 08:15

Re: Fotograaf om bruiloft te fotograferen?

Onze fotograaf kostte 1000 euro geloof ik. Een goede fotograaf is echt belangrijk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Apr 2017 10:14

Re: Fotograaf om bruiloft te fotograferen?

Lief dat je aan me denkt Fedora. Je mag me altijd een PM sturen voor meer informatie. Ik ben misschien niet de snelste momenteel maar ik zat op dag 2 alweer een aanvraag te verwerken dus er is veel mogelijk vanaf de telefoon.
Mijn prijzen beginnen Inderdaad bij 950 euro.
En er zijn meer fotografen die rond dat budget zitten.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem221

Bericht 05 Apr 2017 13:12

Re: Fotograaf om bruiloft te fotograferen?

Marsy, ik ben me wederom van geen kwaad bewust. Misschien dat ik onbewust mezelf naar beneden haal? Ik zal erop letten. Ik wilde eigenlijk zeggen dat ik niet de vrouw ben die vanaf kleins af aan haar bruiloft heeft gepland en nu een poging doe om een perfecte bruiloft neer te zetten en dat terwijl ik niet eens weet wat ik allemaal precies wil. Zoiets, maar het was niet bedoeld om mezelf onderuit te halen.

Marin, dank je wel. Ik dacht ze is nog zo druk bezig met haar kleine jongen, haar ga ik sowieso niet lastigvallen. :) Maar je hebt het er alweer druk mee, zo blijkt.

Ik heb op jouw website gekeken en verschillende keuzes gezien. Daar begint het al te duizelen. Want hoeveel uren fotograaf heb je nodig als je om 16.00u trouwt en om 23.00u het feestje voorbij is? We trouwen immers op een dinsdag en om dan het feest door te laten gaan tot middernacht... Pakket 1 zou dan een goed pakket zijn? Of dan juist weer niet, omdat je ook met voorbereidingen zit? Het is maar goed dat ik geen ervaring heb in trouwen, maar dat ik er serieus nooit over nagedacht heb. Beetje jammer. :P
<<

Anoniem298

Bericht 05 Apr 2017 13:29

Re: Fotograaf om bruiloft te fotograferen?

Onze fotograaf was van 8.00 tot 17.00 uur aanwezig als ik het me goed herinner. We hebben € 1250,- betaald inclusief fotoalbum. Ik zou goed om je heen kijken want er zijn heel veel goede fotografen, wij hebben er maar 2 benaderd en degene die we uiteindelijk kozen waren we uiteindelijk niet kapot van. Zo jammer, want je kan het niet meer overdoen natuurlijk.

Wat je kunt doen als je ook foto's van je feest 's avonds wil is een amateurfotograaf vragen dan foto's te maken, of eventueel een paar wegwerpcamera's neer te zetten zodat de gasten 's avonds foto's kunnen maken. Foto's zullen dan niet geweldig zijn, maar dan heb je er wel een aandenken aan.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 05 Apr 2017 13:44

Re: Fotograaf om bruiloft te fotograferen?

Jet schreef:
Wat je kunt doen als je ook foto's van je feest 's avonds wil is een amateurfotograaf vragen dan foto's te maken, of eventueel een paar wegwerpcamera's neer te zetten zodat de gasten 's avonds foto's kunnen maken. Foto's zullen dan niet geweldig zijn, maar dan heb je er wel een aandenken aan.


Wij hebben dit gedaan en het heeft best een aantal leuke foto's opgeleverd, maar ik zou er in de toekomst niet meer voor kiezen. Er zaten echt onwijs veel lelijke foto's tussen, maar dat zie je pas als de foto's al ontwikkeld zijn. En het laten ontwikkelen van een fotorolletje is tegenwoordig best duur. Tenminste, ik weet eigenlijk niet wat het voorheen kostte, maar ik was voor iets van 8 fotorolletjes rond de 80 euro kwijt (inclusief foto's natuurlijk). Voor dat geld had ik liever een uurtje extra fotografie gehad.

♥♥
<<

Anoniem221

Bericht 05 Apr 2017 13:51

Re: Fotograaf om bruiloft te fotograferen?

Grappig dat het fotoboek ter sprake komt. Mijn moeder zei: De enige tip die ik je wil meegeven is dat je een fotograaf moet zoeken die een fotoboek voor jou samenstelt. Wij hebben er spijt van dat gekozen hebben voor een fotograaf die alles digitaal aanleverde.

Ik zou niet weten wat ik met een fotoboek moet. Leuk dat ik alles op zolder kan neerleggen om er nooit meer naar om te kijken. Maar dan toch echt liever digitaal en opslaan in de cloud, zodat ik het altijd bij mij heb en kan openen als ik de behoefte heb. De trouwfoto's, in een trouwboek, van mijn ouders, van vroeger, zijn welgeteld één keer van zolder gekomen en dat was omdat we gingen verhuizen.

Voor een trouwboekje hebben we ook niet gekozen. We leven in een digitale wereld en het schijnt nog enkel van sentimentele waarde te kunnen zijn. Prima, maar dat vind ik toch echt zonde van het geld.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 05 Apr 2017 14:02

Re: Fotograaf om bruiloft te fotograferen?

Wij trouwden om 16u en hadden aansluitend een borrel en eten met beide gezinnen.
We hebben om 13u met de fotograaf afgesproken en die is gebleven tot een uurtje of 17u denk ik. Hij was er een stukje bij de borrel iig en niet bij het eten. Het is een goede vriend van ons en dat was heel ontspannen en gezellig.
30-04-2017
<<

Anoniem298

Bericht 05 Apr 2017 14:08

Re: Fotograaf om bruiloft te fotograferen?

Elliot schreef:
Jet schreef:
Wat je kunt doen als je ook foto's van je feest 's avonds wil is een amateurfotograaf vragen dan foto's te maken, of eventueel een paar wegwerpcamera's neer te zetten zodat de gasten 's avonds foto's kunnen maken. Foto's zullen dan niet geweldig zijn, maar dan heb je er wel een aandenken aan.


Wij hebben dit gedaan en het heeft best een aantal leuke foto's opgeleverd, maar ik zou er in de toekomst niet meer voor kiezen. Er zaten echt onwijs veel lelijke foto's tussen, maar dat zie je pas als de foto's al ontwikkeld zijn. En het laten ontwikkelen van een fotorolletje is tegenwoordig best duur. Tenminste, ik weet eigenlijk niet wat het voorheen kostte, maar ik was voor iets van 8 fotorolletjes rond de 80 euro kwijt (inclusief foto's natuurlijk). Voor dat geld had ik liever een uurtje extra fotografie gehad.


Oh ja, dat is inderdaad zonde zeg. Ik wist niet dat het zo duur was, wel dat het inderdaad niet de meest geweldige foto's oplevert.
<<

Anoniem281

Bericht 05 Apr 2017 14:51

Re: Fotograaf om bruiloft te fotograferen?

Wij zijn nog steeds zó blij dat we Zero hebben gevraagd als fotograaf voor onze bruiloft! :) Wij zijn voor een relaxte dagbruiloft gegaan (10h00 begonnen met foto's maken, 11h00 foto's met gasten, 12h00 trouwen, aansluitend een drankje en high tea en om 15h00 zijn we naar een vakantiepark in Nederland gegaan) waarbij fotografie dus niet 6 uur lang nodig is geweest. Zero is er van 10h00 tot 13h00 geweest, heeft alle momenten vast kunnen leggen en dat kostte me 300 euro totaal. Ik vond het geld niet eens het meest belangrijke; ik vond de klik veel belangrijker. Je deelt de dag van je leven met een wildvreemde. Nu was ik natuurlijk al bekend met Zero door 't forum, maar we hebben ook een klik, delen dezelfde soort humor bijv. Maakte alles zo fijn en relaxed!
<<

Anoniem221

Bericht 05 Apr 2017 15:04

Re: Fotograaf om bruiloft te fotograferen?

Klinkt erg relaxed, Bazinga! :D

Ik heb geen wereldband met het forum, anders zou ik een vacature openen. Ik moet het gewoon echt hebben van het world wide web. En ik wil ook echt iemand waarbij ik me niet ongemakkelijk hoef te voelen. Ik heb zo'n gruwelijke pesthekel aan foto's. Ik maak ze wel, maar altijd maar één foto. Is hij slecht, dan is mijn dag slecht. Is hij goed dan gooi ik er een filtertje over en vind ik het wel weer goed voor de dag. Het is ook uitdagend voor mij. Want wat als ik mezelf oerlelijk vind op de foto, maar de compositie wel weer zeer weet te waarderen. En gek genoeg heeft een fotograaf niets aan een halve gare die in de camera staat te balken, omdat ze niet weet hoe ze moet lachen. Dan moet er zeker wel een klik zijn om er toch nog iets van te maken. :)

Wederom moet je het lezen met een scheutje humor. Maar realistisch is het wel. :P
<<

Anoniem281

Bericht 05 Apr 2017 15:07

Re: Fotograaf om bruiloft te fotograferen?

Joh wij hebben foto's waar m'n man een Chandler face (Friends referentie) trekt, waar we op staan te zwaaien (en ik tegen m'n man zei 'Oké dan, 100 euro per uur en wij staan als mafkezen te zwaaien, jeej!') en foto's waarop m'n man huppelt en ik strompelde, omdat m'n hakken pijn deden en m'n vent 't poseren zat was...

Je moet je eigenlijk gewoon laten volgen en verder jezelf zijn, dan krijg je de leukste foto's!
Laatst gewijzigd door Anoniem281 op 06 Apr 2017 06:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem221

Bericht 05 Apr 2017 15:13

Re: Fotograaf om bruiloft te fotograferen?

Wat een gigantisch mooie foto, Bazinga! :love: Mijn vader en zijn vrouw hebben ook zo'n mooie foto. Midden in het maisveld, omdat ze even spontaan deden. Hij hangt hier met trots in huis. Gewoon omdat het geluk er gewoon vanaf spat. Net zoals op jullie foto.

We zullen zien hoe de dag gaat en hoe mooi de foto's gaan zijn. :D
<<

Anoniem301

Bericht 05 Apr 2017 15:27

Re: Fotograaf om bruiloft te fotograferen?

Anders stuur je toch gewoon een PM naar Zero, misschien is ze jouw dag wel beschikbaar!
<<

Anoniem221

Bericht 05 Apr 2017 15:29

Re: Fotograaf om bruiloft te fotograferen?

Carrie schreef:Anders stuur je toch gewoon een PM naar Zero, misschien is ze jouw dag wel beschikbaar!


Ik denk dat het voor beide partijen niet rendabel is. Voor zover ik weet woont Zero aan de andere kant van het land. Ik moet het echt doen met dat wat hier al woont. :)
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers