Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kat plast op de bank

<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 04 Apr 2017 10:07

Kat plast op de bank

Oooh, ik kan werkelijk wel janken. Heb een hele liever kater, maar het is nu al meerdere keren voor gekomen dat hij op de bank plast en jawel, ik heb een stoffen bank. :( Tot nu toe heb ik iedere keer met allerlei spul de geur (godzijdank) weg gekregen, maar hij zoekt dan wel weer hetzelfde plekje op. Overigens doet ie het ergens anders in huis niet en gaat ook gewoon op de kattenbak. Heb nu telkens een mega zeil over mijn bank als ik de deur uit ga, maar dat is eigenlijk te zot voor woorden. Hij is verder geholpen. Nu las ik ergens dat dit bij veranderingen voor kan komen, vooral bij verbouwingen. Nu woon ik in een nieuwe wijk en woonde er als een van de eerste en er wordt nu van alles bij gebouwd en veranderd het steeds, dus misschien kan dit het zijn? Maar dan kan ik er ook weinig aan veranderen helaas..

Iemand hier toevallig ervaring mee? Nog tips? Alvast bedankt!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 04 Apr 2017 10:10

Re: Kat plast op de bank

Oh bah wat gruwelijk :-(. Kattenpis is echt de hel qua stank. Ik weet dat je van die Feliway hebt, misschien kan je dat eens gebruiken? Dat is iets met feromonen, en dit zijn dan degene waardoor ze wegblijven bij een voorwerp. Niet alle katten reageren erop, maar je kan het proberen?
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 04 Apr 2017 10:12

Re: Kat plast op de bank

Caro schreef:Oh bah wat gruwelijk :-(. Kattenpis is echt de hel qua stank. Ik weet dat je van die Feliway hebt, misschien kan je dat eens gebruiken? Dat is iets met feromonen, en dit zijn dan degene waardoor ze wegblijven bij een voorwerp. Niet alle katten reageren erop, maar je kan het proberen?


Ja, dat heb ik dus al gebruikt. Maar helaas werkt dat hier niet..
<<

Anoniem304

Bericht 04 Apr 2017 10:14

Re: Kat plast op de bank

Misschien schoonmaken ook met citronella. Ruikt voor jezelf niet zo lekker, maar katten schijnen het helemaal verschrikkelijk te vinden.

Onze poes ging in huis plassen omdat ze erg graag naar buiten wilde. Toen ze gesteriliseerd was en eindelijk naar buiten mocht heeft ze NOOIT weer in huis geplast. Ze had ook 1 plekje, op het tapijt bij de voordeur. Maar goed, misschien mag je kat al naar buiten, dus dan is dit geen tip.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11564

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 04 Apr 2017 12:09

Re: Kat plast op de bank

Ga met je kat naar de dierenarts om te checken of hef geen blaasontsteking is. Verder schoonmaken met biotex groen of urine off. Wij kunnen het niet meer ruiken maar dan ruiken katten het soms nog steeds. Verder succes die tis heel kut.
2015 💙
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 04 Apr 2017 23:11

Re: Kat plast op de bank

Idd even bij de dierenarts laten nakijken.

Vooral niet schoonmaken met chloor (wat je sowieso al niet doet op een stoffen bank maar toch) want katten zijn gek op chloor!
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Nan