Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 16 Okt 2013 13:30

Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

Deel hier alle tips en trucs en alles om zo goedkoop mogelijk te leven. Wij hebben momenteel een heel minimaal inkomen en ik hoor graag op welke dingen ik kan besparen. En het mag op gebied van alles!
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Okt 2013 13:41

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

Eerst naar de kringloop als je iets nodig hebt? Dat heb ik me vanmorgen in elk geval zelf voorgenomen.

Verder weet ik het ook niet, ik neem me altijd voor om goedkoper boodschappen te doen maar ik ben daar totaal niet goed in.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem186

Bericht 16 Okt 2013 13:53

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

Een lijstje maken met wat je de hele week gaat eten.
Veel seizoensgroente en fruit eten. Dat scheelt erg veel.
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 16 Okt 2013 17:12

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

Zelf groente en fruit verbouwen (maarja, daar is het nu niet de geschikte periode voor, dus als tip heb je er denk ik niet veel aan..)
Spullen die je niet meer gebruikt op marktplaats zetten.
<<

Anoniem20

Bericht 16 Okt 2013 19:23

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

Ipv douchegel een stuk zeep gebruiken
Creatief koken, en restjesdagen inlassen
Gratis proefverpakkingen aanvragen, of acties met kassabon insturen oid
Vaker de fiets pakken
Door het huis lopen en wat je niet gebruikt op marktplaats zetten
Verzekeringen checken, wat niet meer nodig en wat kun je beter oversluiten
<<

Anoniem57

Bericht 16 Okt 2013 19:36

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

Abonnementen omlaag?
Loterijen opzeggen
Huismerkproducten kopen
Kort douchen/badderen
Warme trui ipv kachel
Weekboodschappen doen
Eerst kijken bij de kringloop of op marktplaats
Dingen die je niet nodig hebt op marktplaats
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 16 Okt 2013 19:38

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

Tandenpasta ter grootte van een erwt gebruiken.
Kleine bespaartip, maar het werkt wel echt.

Voor meerdere dagen koken. Aanbiedingen in de gaten houden. Afval scheiden zodat de container niet zo vaak aan de straat hoeft.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem28

Bericht 16 Okt 2013 19:43

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

Nakijken of je kunt besparen op vaste lasten zoals gas, water, licht, tv, internet, dat soort dingen. Loterijen en abonnementen opzeggen. Restjes in de vriezer doen en nu is er heel veel fruit (appels/peren), wie weet kun je dat wel ergens krijgen. Als je hier in de buurt woont mag je komen plukken;)
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 16 Okt 2013 19:47

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

Alle verzekeringen een keer laten doorlichten (auto, brand, inboedel, WA, etc.) kan ook heel veel schelen op jaarbasis!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem20

Bericht 16 Okt 2013 19:48

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

'S avonds boodschappen doen, dan is vlees aan de datum vaak goedkoper. Kun je het thuis in de vriezer stoppen.
Afval beter scheiden, hier wordt plastic, papier, sappakken, blik etc, gratis opgehaald
Luiers naar een luierinzameling brengen
<<

Anoniem9

Bericht 16 Okt 2013 20:05

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

Recepten halen www.bijstandgerechten.nl ! Kwam hier op via mijn werk, en wil dit ook zelf gaan gebruiken.
Verder inderdaad afval scheiden. Wij zetten nu maar 1x per maand de container bij de weg, sinds wij plastic scheiden van het overige vuil. Oud papier scheiden we ook altijd.
Verder de boodschappen opschrijven, en aanbiedingen uitpluizen.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 16 Okt 2013 20:23

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

- Bijna lege zeeppompjes en shampooflessen vullen met een beetje water zodat ook het laatste eruit komt
- Tandpastatubes (en andere tubes) openknippen zodat je er het laatste restje uit kunt halen (kun je vaak nog wel een paar keer mee poetsen)
- Vaker de fiets pakken voor een boodschapje, en dan kun je meteen eventuele sportschoolabonnementen opzeggen
- Cadeautjes zelf maken met spullen die je al in huis hebt (of evt wat goedkope materialen kopen)

Er zijn ook leuke bespaartip-blogs, kijk bijvoorbeeld eens op Eenvoudig Leven. blogspot.com. Daar staan ook veel links naar andere bespaarblogs. (met recepten, cadeautips etc)
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 16 Okt 2013 22:38

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

Rejoy schreef:Nakijken of je kunt besparen op vaste lasten zoals gas, water, licht, tv, internet, dat soort dingen. Loterijen en abonnementen opzeggen. Restjes in de vriezer doen en nu is er heel veel fruit (appels/peren), wie weet kun je dat wel ergens krijgen. Als je hier in de buurt woont mag je komen plukken;)


Waar woon je dan? :angel: haha
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem173

Bericht 16 Okt 2013 22:43

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

Het klinkt flauw maar werkt perfect, gewoon niets kopen wat je niet nodig hebt. Als je die instelling hebt koop je niet veel kleding, niet teveel eten enz. Het is bijna een levensstijl consuminderen.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 16 Okt 2013 22:47

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

Ik snap wat je bedoelt Atelier Dame. Ik ben altijd al bewust geweest met het kopen van dingen die ik eigenlijk niet nodig ben. En dat ging voornamelijk bij ons met de boodschappen. Daar ben ik nu heel bewust mee bezig. Had vandaag boodschappen gedaan bij de Aldi en had 2 grote shoppers vol en betaalde maar 30 euro.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

dream

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 161

Geregistreerd: 04 Sep 2013 16:43

Bericht 16 Okt 2013 22:54

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

Vast bedrag per week pinnen en pinpas goed opbergen
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem20

Bericht 16 Okt 2013 23:24

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

30 euro voor 2shoppers zegt eigenlijk niet veel, het gaat om hetgeen erin zit en hoelang je ermee kunt doen.

Ik denk dat als je echt noodgedwongen moet gaan besparen, je ook naar hobbies, interesses etc moet gaan kijken.
Las dat je ook actief bent met nagels, kan mij voorstellen dat dat ook geld kost, en je daar 'makkelijk' op kunt besparen.
<<

Anoniem301

Bericht 17 Okt 2013 09:57

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

Sam schreef:Tandenpasta ter grootte van een erwt gebruiken.
Kleine bespaartip, maar het werkt wel echt.

Voor meerdere dagen koken. Aanbiedingen in de gaten houden. Afval scheiden zodat de container niet zo vaak aan de straat hoeft.


Tandenpasta? :) Goede tip! Als je tandpasta leeg is kun je de bovenkant er afknippen, doe je er zo nog een week mee! Er zit van vaak nog veel in.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 17 Okt 2013 10:18

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

'lege' flessen douchegel en shampoo vullen met een klein beetje water, goed schudden, en dan kun je er ook nog een paar keer mee doen (dat deden mijn ouders vroeger altijd :) ).

Koken voor twee keer, de helft in de koelkast voor 1 of 2 dagen later, of invriezen.

Fruit, groente en kruiden halen bij Turkse groentezaakjes. Oke, dan moet je die maar net in de buurt hebben, maar op zaterdag koop ik vaak een grote tas groente en fruit voor nog geen 5 euro.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Biscotti

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:11

Bericht 17 Okt 2013 10:27

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

- Kopen bij kringloop of op marktplaats
- onnodige abonnementen stop zetten (bijv. zenderpakket op tv, internetabo op je telefoon etc..)
- Dubbel koken
- Tanken bij onbemande pompen
- Spullen die je niet meer gebruikt verkopen
- Tijdens het boodschappen doen meer budgetmerken meenemen
- Zelf cadeautjes maken (dus bij action oid wat spulletjes halen en hier zelf een leuk pakketje van maken, folie (rol van 0,60 cent oid bij action), strik erop en klaar)
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 17 Okt 2013 10:55

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

juani schreef:30 euro voor 2shoppers zegt eigenlijk niet veel, het gaat om hetgeen erin zit en hoelang je ermee kunt doen.

Ik denk dat als je echt noodgedwongen moet gaan besparen, je ook naar hobbies, interesses etc moet gaan kijken.
Las dat je ook actief bent met nagels, kan mij voorstellen dat dat ook geld kost, en je daar 'makkelijk' op kunt besparen.


Ik had de 2 shoppers vol met groenten, vlees e.d. Qua avondeten kunnen we een poosje vooruit. En ik ben inderdaad met mijn nagels bezig maar dat kost geen geld. Ik heb de set gekregen en heb alles in huis, dus het kost mij niets.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem28

Bericht 17 Okt 2013 10:57

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

mida4you schreef:
Rejoy schreef:Nakijken of je kunt besparen op vaste lasten zoals gas, water, licht, tv, internet, dat soort dingen. Loterijen en abonnementen opzeggen. Restjes in de vriezer doen en nu is er heel veel fruit (appels/peren), wie weet kun je dat wel ergens krijgen. Als je hier in de buurt woont mag je komen plukken;)


Waar woon je dan? :angel: haha


Overijssel
<<

Anoniem2

Bericht 17 Okt 2013 10:58

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

Carrie schreef:
Sam schreef:Tandenpasta ter grootte van een erwt gebruiken.
Kleine bespaartip, maar het werkt wel echt.

Voor meerdere dagen koken. Aanbiedingen in de gaten houden. Afval scheiden zodat de container niet zo vaak aan de straat hoeft.


Tandenpasta? :) Goede tip! Als je tandpasta leeg is kun je de bovenkant er afknippen, doe je er zo nog een week mee! Er zit van vaak nog veel in.


Zelfde geld voor shampoo flessen en als je bijv dag en nacht creme of andere verzorgingsproducten gebruikt!
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 17 Okt 2013 10:58

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

Het jammere is dat wij hier geen markt, geen turkse winkeltjes hebben. We wonen in een dorp en ik moet al 8 km rijden om naar de Aldi te gaan. Daar ga ik 1x in de zoveel tijd heen en haal van heel veel zodat ik niet vaak heen en weer hoef. Als ik snel iets nodig ben ga ik naar de supermarkt in ons dorp, de Coop. Als ik er iets haal dan haal ik altijd van het b-merk, zo goedkoop mogelijk.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem2

Bericht 17 Okt 2013 15:59

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

Nou ik koop mijn fruit en groente ook niet altijd op de markt. Mijn man werkt in de supermarkt en weet de prijzen. En zelfs bij de Turk hier is het allang niet meer goedkoper, zelf zoals Aldi en Lidl is niet meer zo super goedkoop hoor!
Laatst gewijzigd door Anoniem2 op 19 Okt 2013 21:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers