Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overlast van scholieren, hoe kan ik dit oplossen?

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Apr 2017 13:32

Overlast van scholieren, hoe kan ik dit oplossen?

Ik woon tegenover een middelbare school. Dat is verder geen probleem, ik heb er niet echt last van want overdag ben ik aan het werk en 's avonds en in het weekend zijn de kinderen er niet. Maar de laatste weken merk ik dat het toch steeds meer voor overlast zorgt. Naast mijn oprit is een poort naar de achtertuinen van de mensen die bij mij om de hoek wonen. Dat is een vrij smal steegje, wat voor middelbare scholieren natuurlijk een ideale plek is om te gaan roken/chillen. Ze staan daar regelmatig in pauzes en tussenuren met een groepje van 5-10 man te hangen. Op zich vind ik dat niet vervelend, ze staan mij daar best, maar ze hangen tegen mijn schutting aan en ik zag vorige week ineens dat er met stift allemaal dingen op mijn schutting waren geschreven. Ook ligt er regelmatig afval op mijn oprit omdat ze dat tussen de planken van de schutting proppen. En daarbij belde mijn man net dat er een plank van de schutting was afgetrapt/afgebroken.

Ik twijfel een beetje wat ik moet doen. Ik heb al eens de kinderen zelf aangesproken dat ik het prima vind dat ze daar staan, maar dat ik niet wil dat ze op mijn schutting hangen of zitten (dat doen ze ook wel eens, het voorste stukje van de schutting is laag), maar dat werkt eigenlijk alleen maar averechts. Ik wil niet dat zeikwijf zijn die meteen boos naar buiten loopt als ze daar staan, maar ik wil ook niet dat ze mijn schutting vernielen en hun troep bij mij dumpen.

Zou het zin hebben om contact op te nemen met de school? Of zou ik het gewoon moeten laten en accepteren dat dit het gevolg is van tegenover een middelbare school wonen? Of heeft iemand goeie tips hoe ik het zelf kan oplossen met de kinderen? Ik merk ook dat ik een soort van 'bangig' ben om ze aan te spreken, ik voel me dan weer even het meisje dat nooit ergens bij hoorde, dat dan tegen de groep coole kinderen moet praten :palm:

♥♥
<<

Anoniem185

Bericht 03 Apr 2017 13:37

Re: Overlast van scholieren, hoe kan ik dit oplossen?

Ik zou inderdaad de school erbij betrekken. Win hebben ooit ook een uitbrander gekregen op school omdat er mensen hun boterhammen met pindakaas door de brievenbus gooiden. Zijn mensen ook voor geschorst enzo, volgens mij is het daarna wel verminderd. Of een camera ophangen? Ik weet niet of dat zomaar mag? Eventueel een neppe? Is toch 'bedreigend'.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 03 Apr 2017 13:40

Re: Overlast van scholieren, hoe kan ik dit oplossen?

Oh wat irritant.. geen idee eigenlijk! Heb je recent geklaagd? Waren het hele brutale apen of gewoon pubers? Ik zou bij school aankloppen en een klassikale uitbrander nog best lastig vinden als het echt asociale brutale kids zijn die daarna misschien dubbel hard je schuttimg komen slopen. Dan zou ik het misschien eerst weer even laten bekoelen haha!

Anders eens met Bob.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Apr 2017 13:45

Re: Overlast van scholieren, hoe kan ik dit oplossen?

Nou ik heb ze dus al eens aangesproken en toen gingen ze alleen maar een beetje dom lopen lachen en heel schijnheilig braaf "Ja mevrouw, ok mevrouw" zeggen. Enkele dagen daarna belde er een meisje bij mij aan die vroeg of ze alsjeblieft even mocht plassen, dat vond ik wel prima, al had ik er wel een beetje een gek gevoel bij. 'Haar' groepje stond om de hoek ook te giebelen hoorde ik, dus ik vond het wat verdacht. Toen ik later in het toilet keek zat er bloed op m'n tegels en er dreef een tampon in de pot. Kan toeval zijn, of gewoon een ongeluk, maar ik vond het wel heel vervelend.

♥♥
<<

Anoniem185

Bericht 03 Apr 2017 13:48

Re: Overlast van scholieren, hoe kan ik dit oplossen?

Oh die zou ik ook niet binnen hebben gelaten, je woont tegenover de school, ze kunnen daar ook gewoon even binnen gaan toch?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Apr 2017 13:52

Re: Overlast van scholieren, hoe kan ik dit oplossen?

Ik zou gewoon contact opnemen met de school. Hier in de buurt zitten ook twee middelbare scholen, naast een daarvan zitten appartementencomplexen waar de bewoners blijkbaar ook veel overlast hadden van leerlingen. De leerlingen van die school mogen daar dus niet meer rondhangen, dat staat aangegeven op de flats. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat als die leerlingen overlast veroorzaken, er van school uit ook een regel komt dat rondhangen bij woningen niet meer mag.

Binnenlaten om te plassen zou ik zeker niet meer doen. Dikke doei, je loopt maar lekker even terug naar school. Het kwam bij ons vroeger toch ook niet op om bij iemand aan te bellen, dan moesten we toch ook terug naar school?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 03 Apr 2017 13:55

Re: Overlast van scholieren, hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb ook tegenover een middelbare school gewoond en wij hadden een contact persoon waar we contact mee konden opnemen als we overlast hadden. Ik zou dus contact met de school opnemen en je verhaal doen. Wellicht kunnen ze dan verbieden het schoolplein te verlaten in de pauzes oid.
Misschien kun je dan zelfs de schade van je schutting verhalen, want dat is wel echt aso zeg!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Apr 2017 13:55

Re: Overlast van scholieren, hoe kan ik dit oplossen?

Ja dat binnenlaten is achteraf ook niet mijn beste actie geweest maar ik dacht, misschien moet ze echt heel nodig en de ingang van de school zit om de hoek, dat is nog best een eindje lopen. Ga ik in het vervolg inderdaad niet meer doen.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Apr 2017 13:56

Re: Overlast van scholieren, hoe kan ik dit oplossen?

Toch even contact opnemen dus, thanks! Ga ik zeker doen.
Schade verhalen lijkt mij lastig, want ik heb feitelijk natuurlijk geen bewijs dat zij de schutting vernield hebben. Ik heb het ze niet zien doen.

♥♥
<<

Anoniem210

Bericht 03 Apr 2017 20:37

Re: Overlast van scholieren, hoe kan ik dit oplossen?

Wat lief van je dat je dat meisje hebt binnen gelaten. Achteraf niet heel handig want er is misbruik van gemaakt. Ik geloof er namelijk niets van dat het een ongelukje is geweest. Bloed komt echt niet zomaar op je tegels terecht en ieder meisje weet dat een tampon niet in de toiletpot hoort. En per ongeluk er in gevallen? Ik geloof er niet echt in.

Voor een directe tip sluit ik mij aan bij mijn voorgangers. Ik zou ook contact opnemen met de school. Ik zou ook melding maken van de vernielingen aan jullie schutting. Wellicht krijgen jullie dit dan vanuit school of de jongeren vergoed.
Wat een vervelende situatie zeg!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 03 Apr 2017 21:13

Re: Overlast van scholieren, hoe kan ik dit oplossen?

Huh wat vaaaaag je laat de wc toch niet zo achter als je ergens gaat plassen? Das toch vet gênant?

Moeilijk hoor. Ik zou denk ik zelf de school eens bellen om te vragen wat slim is. Dus niet meteen om het bij hen neer te leggen maar meer om het even te overleggen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem281

Bericht 03 Apr 2017 21:19

Re: Overlast van scholieren, hoe kan ik dit oplossen?

Hoe zeg je dat tegen je vrienden?

'Waah ik heb een vet slim plan! Ik ben ongesteld! Laten we naar die zeikerd gaan, dan vraag ik of ik mag plassen en smeer ik de tegels onder met mn tampon hihihi'

Yep, zo word je pas popluair op school :ja:
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 03 Apr 2017 21:24

Re: Overlast van scholieren, hoe kan ik dit oplossen?

Misschien schrikt een camera ze af?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem315

Bericht 03 Apr 2017 21:29

Re: Overlast van scholieren, hoe kan ik dit oplossen?

Aaaargh! Wat een mormels! Ik zou melding maken bij de school. En als ik ze betrap, zou ik een duidelijke ik-boodschap afgeven. Wordt er niet geluisterd? Politie bellen.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 03 Apr 2017 22:10

Re: Overlast van scholieren, hoe kan ik dit oplossen?

Wij hebben ook een tijdje last van hangjeugd gehad en het enige wat hielp was er gewoon naast gaan staan of een gesprek met ze aangaan. Dit is trouwens wel allemaal in overleg gegaan met de wijkagent die ook vanalles al geprobeerd had.

De jeugd hing hier trouwens op een pleintje achter het huis en dan gingen we met een aantal buren er naast zitten met een fles cola en een zak chips. Dan gingen ze naar het volgende plekje en dan gingen we daar weer zitten. Na 2x kregen we de vraag wat we aan het doen waren. Als antwoord gaven we dat wij ons dat ook van hun ook afvroegen en dat we het daarom zelf ook maar eens gingen doen. Stond nog op m'n bucketlist. Daarna onszelf voorgesteld en verteld dat we er geen probleem mee hebben dat ze daar hangen zolang ze hun rommel opruimen, de boel heel laten en het rustig houden. Zodra iemand vraagt of je weg wilt gaan geen grote bek geven maar gewoon doen wat mensen vragen. Doe je het niet? Prima maar dan wordt de politie gebeld. En die heb ik binnen 10 minuten met minimaal 2 eenheden terplaatse.

Daarna hebben we best leuk contact gehad met die jongens en stonden ze af en toe voor de deur om te vragen of ze het onkruid uit de tuin mochten halen, bij de aanleg van de tuin van de buren hebben we gevraagd of ze wilden helpen, bij andere buren moest iets in elkaar gezet worden en dan zijn ze voor een blikje redbull helemaal trots dat ze 'gezien' worden. Hier zijn het jongeren uit bepaalde gezinnen waar ze wel voeding krijgen maar geen opvoeding. Komen aandacht te kort die ze op een negatieve manier opeisen en op die manier geven wij ze positieve aandacht.

Nu zal dit met scholieren wat lastiger zijn. Voor dit soort problemen mag je ook altijd bellen met 0900-8844 en overleggen met de wijkagent. De wijkagent heeft ook regelmatig contact en overleg met school en is er voor om dit soort problemen, hetzij via school, aan te pakken of te bemiddelen.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 03 Apr 2017 22:11

Re: Overlast van scholieren, hoe kan ik dit oplossen?

Chaos schreef:Misschien schrikt een camera ze af?


Mijn ervaring is dat ze dan juist gaan lopen klooien. Op de een of andere manier trekt dat ze juist aan.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 04 Apr 2017 09:28

Re: Overlast van scholieren, hoe kan ik dit oplossen?

Een familielid van mij werkt met pubers. Zij vertelde eens dat je ze (een beetje zoals pluis haar verhaal), positief moet benaderen. Hoe lastig dat soms ook is, het werkt het beste. Loop erheen met een zak chips, en geef die, en zeg iets positiefs. Maar wel ook erbij van joh chillen is niet erg, maar klooien is toch wel minder.

Alleen is dat bij jou denk ik al niet helemaal meer van toepassing, want ze hebben al wat vervelende dingen uitgehaald :(

Succes, vervelend is het zeker.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Apr 2017 09:30

Re: Overlast van scholieren, hoe kan ik dit oplossen?

Lennox schreef:Wat lief van je dat je dat meisje hebt binnen gelaten. Achteraf niet heel handig want er is misbruik van gemaakt. Ik geloof er namelijk niets van dat het een ongelukje is geweest. Bloed komt echt niet zomaar op je tegels terecht en ieder meisje weet dat een tampon niet in de toiletpot hoort. En per ongeluk er in gevallen? Ik geloof er niet echt in.

Voor een directe tip sluit ik mij aan bij mijn voorgangers. Ik zou ook contact opnemen met de school. Ik zou ook melding maken van de vernielingen aan jullie schutting. Wellicht krijgen jullie dit dan vanuit school of de jongeren vergoed.
Wat een vervelende situatie zeg!

Ik ben het helemaal eens met je eerste stukje en ik vind ook dat je contact op moet nemen met school. Dat met die tampon is echt opzet geweest. Vieze meisjes bah.
<<

Anoniem278

Bericht 04 Apr 2017 09:44

Re: Overlast van scholieren, hoe kan ik dit oplossen?

Ik vind jouw voorbeeld wel echt heel erg tof Pluis. Hoe jullie dat hebben opgelost en de jongeren ook nog iets hebben meegegeven en met respect hebben behandeld. Top!

Succes Elliot, ik hoop dat de school mee wil denken.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 04 Apr 2017 10:35

Re: Overlast van scholieren, hoe kan ik dit oplossen?

Bedankt voor jullie reacties meiden! Ik heb hier zeker iets aan. Ik heb net een mail naar de school gestuurd en daarin de situatie voorgelegd, ik heb het probleem zeker niet bij hun neergelegd maar gevraagd hoe we dit kunnen aanpakken en of zij misschien met ons mee willen denken. Ik ben benieuwd hoe erop gereageerd wordt. Ik vind dat positief benaderen ook echt een goed idee, ik merk zoals ik al zei dat ik een soort bangig ben terwijl ik inmiddels potdorie de volwassene ben in dit verhaal. Ik ga zeker vrijdag proberen om gewoon leuk gedag te zeggen, wie weet levert dat ook iets op.

♥♥
<<

Geel

Bericht 04 Apr 2017 10:58

Re: Overlast van scholieren, hoe kan ik dit oplossen?

Klinkt goed Elliot! Heel volwassen aangepakt, moet je maar denken. :hulde: Hoop dat 't wat oplevert!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 04 Apr 2017 11:04

Re: Overlast van scholieren, hoe kan ik dit oplossen?

Haha ja ik voel mezelf ook enorm volwassen ineens.

♥♥
<<

Anoniem243

Bericht 04 Apr 2017 15:22

Re: Overlast van scholieren, hoe kan ik dit oplossen?

Wat vervelend, en wat smerig van die tampon! Ik herken je gevoel van het aanspreken helemaal. Voel me dan meteen weer 15 ofzo (and not in a good way) :laughcry: Hopelijk kan de school er iets mee!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 04 Apr 2017 15:24

Re: Overlast van scholieren, hoe kan ik dit oplossen?

Argh mijn man had gister dus wat planten tegen de schutting aan geplant in de hoop dat ze dan van de schutting afblijven, nu is ineens de helft van die plantjes weg. Ik weet niet of dat door die scholieren is gedaan en wil ze niet vals beschuldigen, maar ik vind het wel raar.
Van de school hebben we nog geen reactie gekregen, jammer want ik ben zo nieuwsgierig hoe ze hierop reageren.
Laatst gewijzigd door Elliot op 04 Apr 2017 15:34, in totaal 1 keer gewijzigd.

♥♥
<<

Anoniem243

Bericht 04 Apr 2017 15:32

Re: Overlast van scholieren, hoe kan ik dit oplossen?

Dus echt uit de grond getrokken? Naja.... Je weet inderdaad niet of het door die scholieren gedaan is maar alles wijst daar wel op natuurlijk. Hopelijk reageert de school binnenkort.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers