Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor het eerst logeren

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 29 Mrt 2017 15:38

Re: Voor het eerst logeren

M heeft al twee keer bij mijn schoonouders gelogeerd. Eerste keer met carnaval een nachtje, toen was ze bijna 3 maanden. En afgelopen week, toen mijn vriend en ik een avondje uit cadeau hadden gekregen. Ik vond het eerder vreemd dan moeilijk (en voelde me schuldig dat ik er niet zo'n moeite mee had :laughcry: ) ik heb haar wel gemist, maar opa en oma vinden het helemaal geweldig. En ja, wij hebben ook een handleiding en ze slaapt nog niet door, dus voor mij voelde het ook een beetje alsof ik gen met iets 'opzadel' terwijl dat niet nodig is. Maar voor hen is het één nacht en zij slapen daarna wel weer bij. Lekker doen joh, is echt heerlijk om even met zijn tweetjes quality time te hebben!
december 2016
juli 2019
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 29 Mrt 2017 15:58

Re: Voor het eerst logeren

D was drie maanden en ik vond het heerlijk. Vrije tijd!

Mijn ouders en vooral mijn moeder genoten er altijd zo van en D net zo. Ik vind het nog steeds zo verdrietig dat dit voor altijd veranderd is :snik: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 29 Mrt 2017 22:16

Re: Voor het eerst logeren

Elliot schreef:
Spencer schreef:R was net een jaar. Ik ging naar het q hotel, twee nachten gelijk zonder hem. Gelukkig genoeg afleiding maar in de auto terug naar huis had ik buikpijn van het missen. Daarna heeft het ook weer een half jaar ofzo geduurd.

Maar hee, dat was wel écht een heel tof uitje! En je was in goed gezelschap :smile:


Ja het was echt een hoogtepunt in m'n leven :cheering: :cheering: zo tof!
R. 2013
D. 2016
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 29 Mrt 2017 22:29

Re: Voor het eerst logeren

Ze hebben nog nooit gelogeerd.
De oudste is bijna 3 en nogal op mij gesteld als ze naar bed moet. Ze zou de hele avond liggen te huilen denk ik.
De jongste is 17 mnd en drinkt zich aan de borst in slaap. Als mijn man haar naar bed doet is het al drama en duurt het een uur voor ze slaapt.
Ik heb heeeeeeele lastige slapers. Ze slapen wel door gelukkig. Als ik maar in de buurt ben.
Ik zou trouwens niet eens op mijn gemak zitten en kunnen ontspannen in een hotel zonder de kinderen. Ze moeten in mijn buurt zijn ofzo. Als ze ouder zijn en ze vragen erom dan vind ik het al heel anders.
04-2014
10-2015
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 30 Mrt 2017 09:33

Re: Voor het eerst logeren

J. ging met een week of 8 bij mijn ouders logeren. Hij huilde heel erg veel en wij hadden toen ons emmertje een beetje vol zitten. Sindsdien heeft hij al best een aantal nachten gelogeerd. Vannacht toevallig nog. Ik kwam gisteren thuis met 40 graden koorts en vriend had nachtdienst. Had mn ouders gevraagd of ze konden helpen met naar bed brengen maar toen besloten dat hij beter daar kon slapen. Ik hoop dat hij door regelmatig logeren dat straks ook niet erg vindt en hopelijk zelfs leuk.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 30 Mrt 2017 09:52

Re: Voor het eerst logeren

E was bijna 3 maanden toen ze voor het eerst een nachtje ging logeren. Ik vond dat niet zo moeilijk, maar ik keek er ook wel weer naar uit om thuis te komen de dag erna. Dat was trouwens ook de laatste keer tot nu toe. In mei gaat ze 3 nachtjes logeren, dan gaan mijn man en ik naar Porto. Heerlijk! Wel heb ik de dag erna nog vrij genomen om de hele dag bij E te kunnen zijn :)
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 30 Mrt 2017 12:36

Re: Voor het eerst logeren

Elena nog geen 6 maanden en Naomi nog geen 3 maanden. Nu gaan ze vrij regelmatig bij mijn zus logeren en aankomend weekend allebei bij oma, bij mijn zus is het zelfs zo "erg" dat Naomi niet eens mee naar huis wil als we er 1 dag zijn. Dus ik heb er alle vertrouwen in dat ze het daar allebei leuk vinden. Bij oma vind ik nog wat spannend maar dat is meer omdat het de eerste keer is en Naomi eerder moeilijk sliep bij anderen.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 30 Mrt 2017 12:41

Re: Voor het eerst logeren

T. en N. zijn allebei vanaf een maand of 3 wel eens bij mijn ouders blijven slapen. E. is nu haast 9 maanden en nooit langer dan een uur bij mij vandaan... a.s. maandag voor het eerst een uurtje of 2 / 2 en half. Maar goed dat gaat ook haast niet anders omdat ze nog steeds volledig aan de borst drinkt, flessen weigert en andere voeding nog niet zo goed gaat dus we hebben weinig keuze.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem315

Bericht 30 Mrt 2017 13:19

Re: Voor het eerst logeren

Nina was een jaar ofzo. Ik had er gewoon nog geen behoefte aan, ook al boden m'n schoonouders het aan.

Iris is nog niet uit logeren geweest, maar dat vind ik ook niet zo handig aangezien ik gedeeltelijk nog borstvoeding geef. Kolven is niet echt mijn ding, zeg maar.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 30 Mrt 2017 13:52

Re: Voor het eerst logeren

Allebei met een maand of 2/3 geloof ik. En nog steeds logeren ze veel. Zeker 1 weekend per maand en soms meer.
Ik zie het niet als dumpen, mijn ouders zijn in de zevende hemel als m'n kinderen daar zijn dus ik zie het meer als delen van mijn weelde :)
#teammaple🍁
<<

Brooke

Bericht 30 Mrt 2017 13:56

Re: Voor het eerst logeren

J. ging al vrij vroeg voor het eerst logeren of we lieten iemand oppassen, volgens mij was ze nog geen drie maanden. Heb me wel schuldig gevoeld en doe dat nog wel steeds als ze weggaat, maar denk dat dat iets van het moeder zijn is haha.
Ik merk wel dat het wel in d'r voordeel heeft gewerkt, ze heeft er nu totaal geen problemen meer mee en ze vindt het zelfs heel erg leuk en legt ook heel makkelijk contact. Dit is voor mij altijd wel een belangrijk punt geweest. Mijn ouders deden mij pas heel erg laat uit logeren, pas toen ik 6 of 7 was ging voor het eerst uit logeren en heb daar als kind veel moeite mee gehad en ook toen ik dus al wat ouder was. Ik kon daar gewoon niet aan wennen. Dit was voor mij een reden om er vroeg mee te beginnen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het bij elk kind zo moet, elk kind is anders en reageert weer anders. Misschien als ik een tweede kindje zou krijgen, dat ik het bij dat kindje weer anders zal gaan en ik daar helemaal geen behoefte aan heb om het uit logeren te doen.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 30 Mrt 2017 14:27

Re: Voor het eerst logeren

Toen was S 8 maanden en had de gastouder een maand vakantie en wij maar 3 weken, dus hebben we hem samen op zondag naar mijn ouders gebracht en ben ik op dinsdag na mijn werk weer richting mijn ouders gegaan, toen lag hij al wel op bed voordat ik er was maar kon ik de late (borst) voeding in ieder geval zelf geven en hem de dag er na mee naar huis nemen. Op donderdag hadden we toen oppas bij ons thuis geregeld en daarna hadden we zelf vakantie.

Op dat moment sliep hij al wel door maar kreeg hij nog wel 3 keer borstvoeding op een dag, wel gecombineerd met flesvoeding vanaf een half jaar, veel eerder was het met de borstvoeding gewoon ook niet handig om hem uit logeren te doen.

Inmiddels is hij 3 keer wezen logeren, altijd bij mijn ouders en altijd omdat de gastouder er niet was en wij niet (zo lang) vrij konden krijgen( operatie, kerstvakantie en zomervakantie). Inmiddels heeft hij ook wel de leeftijd dat hij er enorm van geniet bij opa en oma en ik denk dat hij van de zomer daar ook lekker mag gaan logeren, terwijl ik dan verlof heb, maar gewoon omdat zowel S als mijn ouders er enorm van genieten.
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 30 Mrt 2017 14:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 30 Mrt 2017 14:32

Re: Voor het eerst logeren

Urban Naked schreef:Allebei met een maand of 2/3 geloof ik. En nog steeds logeren ze veel. Zeker 1 weekend per maand en soms meer.
Ik zie het niet als dumpen, mijn ouders zijn in de zevende hemel als m'n kinderen daar zijn dus ik zie het meer als delen van mijn weelde :)


Helemaal mee eens :). Daarbij vond ik het ook heel nuttig, mijn moeder heeft menig patroon doorbroken, terwijl ons dat zelf niet lukte. Bijvoorbeeld een nachtvoeding tot ruim veertien maanden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 30 Mrt 2017 14:59

Re: Voor het eerst logeren

S was ruim 4 maanden toen ze voor het eerst ging logeren, die week meteen 2 of 3 keer :laughcry: . Ik vond het eigenlijk alleen maar heel fijn. En nog steeds, net als S zelf en de opa(s) en oma. Iedereen blij dus met een logeerpartijtje. Binnenkort zal ze voor het eerst meerdere nachten achter elkaar bij haar opa en oma slapen. Benieuwd hoe dat zal gaan.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem328

Bericht 30 Mrt 2017 15:08

Re: Voor het eerst logeren

Ooh spannend MdU! Het gaat vast helemaal goed. Opa en oma genieten, je meisje geniet dus neem het er maar even lekker van!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 30 Mrt 2017 17:46

Re: Voor het eerst logeren

Ja, heb er ook wel alle vertrouwen in, bij opa en oma is ze in goede handen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 31 Mrt 2017 00:02

Re: Voor het eerst logeren

Wij hadden pas een nachtje op de planning staan voor logeren, maar dat heb ik afgezegd. Ik zag er al een beetje tegenop, doordat hij 's nachts nog wel eens verdrietig wakker werd en hij mijn schoonmoeder niet heel vaak ziet. In de nachten ervoor was hij elk uur wakker en onrustig. Daar wilde ik mijn schoonmoeder niet mee belasten en ik wilde er zelf dan gewoon zijn voor hem.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 31 Mrt 2017 07:03

Re: Voor het eerst logeren

Haha wat slim Lonely G van je schoonmoeder haha!

T is voor het eerst ergens wezen logeren...hmmm ik weet het gewoon niet eens joh! Denk dat dat met een jubileum van ons was, toen was hij bijna 1.5. Goh!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 31 Mrt 2017 07:12

Re: Voor het eerst logeren

Mijn zoon was 13 maanden toen hij voor het eerst ging logeren. Ik heb een jaar BV gegeven (volledig gekolfd, maar nauwelijks voorraad ), dus eerder was niet praktisch.
Daarna ging hij om de paar weken wel en zijn we toen hij 16 maanden was zonder hem een midweek op wintersport gegaan. Hij wilde niet eens mee naar huis toen we hem op kwamen halen :palm:
Hij is nu 28 maanden en staat echt te springen als hij bij opa en oma mag logeren. Nu scheelt het wel denk ik dat mijn ouders ver weg wonen en wij heel regelmatig als gezin daar een nachtje verblijven. Mijn ouders slapen ook geregeld een of meerdere nachten per maand bij ons thuis. Dus voor hem is het heel gewoon om met hen/bij hen te zijn.
<<

Anoniem301

Bericht 31 Mrt 2017 09:32

Re: Voor het eerst logeren

Bah, dat is ook verdrietig Lady dat dat nooit meer kan :snik:

Volgens mij was ze hier ook 5 maanden, toen had mijn man een uitje met overnachting in het prachtige Preston Palace :laughcry: en de partners mochten ook mee. Ging goed, we misten haar wel maar lieten haar met een gerust hart achter.

Benieuwd hoe je het gaat voelen er ervaren Elliot!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 31 Mrt 2017 09:39

Re: Voor het eerst logeren

Succes Elliot!

Ik weet niet meer hoe oud ze was, ik vermoed 9 maanden bij mijn moeder en haar man. Ik weet nog dat ik me schuldig voelde vanwege het feit dat ik me niet schuldig voelde maar zo genoot van een avondje doorhalen zonder kind. :laughcry:
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 31 Mrt 2017 12:20

Re: Voor het eerst logeren

Izzy was 3 maanden. Ik ging toen naar een concert. Ik vond het heel spannend en ook moeilijk maar het is heel goed gegaan. Daarna is ze vaker gaan logeren bij opa en oma, heerlijk af en toe! Succes elliot.
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 07:13

Bericht 31 Mrt 2017 14:33

Re: Voor het eerst logeren

.
Laatst gewijzigd door Believe op 12 Mei 2017 14:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 02 Apr 2017 15:37

Re: Voor het eerst logeren

Nou jongens, ik heb het overleefd hoor, en D. ook. Oh en m'n man ook, maar die had er sowieso wat minder moeite mee. D. heeft heerlijk geslapen tot 7 uur, keurige jongen. En wij hebben gister heerlijk gegeten en gewoon even lekker quality time met z'n tweetjes gehad. :)
Laatst gewijzigd door Elliot op 11 Jan 2018 14:16, in totaal 1 keer gewijzigd.

♥♥
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 02 Apr 2017 16:20

Re: Voor het eerst logeren

Lekker Elliot! Meteen de volgende datum prikken :)
#teammaple🍁
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers