Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vriendschappen met andere moeders

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 24 Mrt 2017 13:20

Re: Vriendschappen met andere moeders

Ik geloof dat dit topic nu al het toptopic van mij van het jaar wordt. Het geeft me zoveel inzichten over hoe verschillend mensen denken en hoe bepaalde dingen worden opgevat of kunnen worden opgevat. Gelukkig zijn we hier nu heel schappelijk tegen elkaar en leggen bepaalde dingen uit. Ik hoop dat mijn vriendinnen of kennissen of zelfs die ene collega, mocht hij een naar gevoel krijgen bij een reactie van mij, dat ook zo duidelijk uitspreken als hier. Ik denk dat ik dat ook aan ze ga vragen. Enige nadeel: Australiers zijn niet zo direct en open ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem318

Bericht 24 Mrt 2017 13:21

Re: Vriendschappen met andere moeders

Oh my, de "waarom" vraag is waarschijnlijk mijn meest gestelde vraag, juist als ik iemand wil begrijpen en mijn (voor)oordelen geen ruimte wil geven. Het is de vraag die voor mij het meest open is naar iemand toe en het is voor mij een empathische vraag: 'ik wil jou begrijpen'. Het is zelfs een kernvraag voor mij in een open dialoog, of het nu gaat om grenzen sluiten voor immigranten, welke partij je hebt gestemd of een iPad als cadeau voor een kleintje.

Ik krijg er ook wel de kriebels van (van sommig reacties), maar mocht het mij ooit overkomen dat iemand mij veroordelend vindt overkomen omdat ik vraag '"waarom?", dan zal ik eerder denken dat het juist andersom is.Degene die ervan uitgaat dat er in mijn vraag een oordeel schuilt, heeft een vooroordeel, niet ik.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Mrt 2017 13:25

Re: Vriendschappen met andere moeders

Oké prima. Dan vind ik jou op dat moment misschien veroordelend (niet elke waarom-vraag is uiteraard veroordelend, het ligt geheel aan de toon en de context) en jij mij. Fine by me.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem318

Bericht 24 Mrt 2017 13:36

Re: Vriendschappen met andere moeders

Haha, fine by me? Nou, ik zou dat heel vervelend vinden eerlijk gezegd, maar goed, hypothetisch gedoe allemaal, ik heb namelijk nog nooit zo'n situatie gehad. Mijn toon is nooit: WAAROM?!! Of: En waarom zou je dat dan doen??
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Mrt 2017 13:45

Re: Vriendschappen met andere moeders

Maar dan is het toch ook niet op jou van toepassing? Het gaat natuurlijk wel om een bepaalde toon en context. Ik denk dat de meeste mensen het verschil wel aanvoelen tussen een open 'waarom maak je die en die keus?' en 'WAAROM (met een onuitgesproken "zou je dat in godsnaam doen?" erachter).

Marsy had het er zelf over dat ze wilde waken om te veroordelend over te komen en was al bang dat ze zo overkwam als ze zou aangeven dat ze haar kind liever de eerste jaren geen iPad geeft. Nou vind ik het sowieso niet veroordelend zolang het over je eigen kind gaat, anders zou je nooit je grenzen aan kunnen geven, maar als het om de keuzes van een ander gaat kan het wel zo over gaan komen, dus ook als je mensen om tekst en uitleg gaat vragen als zij het anders doen (wat ze dus niet heeft gedaan, maar zo hadden we het opgevat). Zeker als mensen in je omgeving ook wel weten dat je niet zo voor iPads voor jonge kinderen bent.

Ik zit te denken of ik een voorbeeld weet uit mijn eigen omgeving maar ik kom er even niet op.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem318

Bericht 24 Mrt 2017 14:01

Re: Vriendschappen met andere moeders

Ja, ik weet het niet. Stel dat ik tegen iPads zou zijn en dat zou algemeen bekend zijn, dan zie ik mezelf de waarom vraag toch wel stellen eigenlijk. Maar om dezelfde redenen als in mijn vorige post. In dit voorbeeld, weet ik waarschijnlijk waarom ik geen iPad zou willen geven aan een dreumes, maar ik zou dan wel de pro's willen weten ook van zo'n iPad. En in zo'n situatie zou dat dus blijkbaar gevoelig kunnen liggen, dat vind ik jammer. Ik hoop dat mensen mij in zo'n geval zouden begrijpen.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 24 Mrt 2017 14:04

Re: Vriendschappen met andere moeders

Wij waren in onze vriendengroep de 1e met een kind, pas 1,5 jaar daarna schoten de kinderen letterlijk als worteltjes uit de grond. Nu hebben een heleboel van onze 'oude' vriendengroep kinderen, en zelf heb ik door dingen als ouder&kind gym, de basisschool etc ook nieuwe vriendinnen gemaakt. Bijna iedereen waar ik nu mee omga heeft kinderen, en ik pas vaak zat op andermans kinderen - allemaal met een andere opvoeding - en ik hou belangrijke regels voor de ouders intact. Zo heb ik bijv. een vriendin wiens kind wat haar betreft het liefste water drinkt (toen ze heel klein was dan, tegenwoordig is ze 5 en kan ze zelf aangeven wat ze wil), dan krijgt zij hier gewoon water.

Ik heb jaren geleden iemand leren kennen die ook zwanger was en al een kind had, en daar ben ik destijds mega close mee geworden. Door de jaren heen hebben we beiden nog 2 zwangerschappen doorgemaakt en kindjes gekregen, en zaten we echt op een lijn. Alleen het afgelopen jaar is dat gigantisch veranderd, onze levens überhaupt en zijn we uit elkaar gegroeid. Ik ben heel erg van mening dat vriendschappen ook in periodes komen, onze periode was gewoon 'op'.

Over die iPad wil ik trouwens wel wat zeggen, onze kinderen worden totaal niet rustig van boekjes lezen, de boeken vliegen dan door de kamer voordat ik ook maar een verhaaltje heb uitgelezen. Hun hoofd zit bij beiden vaak vol, ze sliepen al heel jong niet meer s'middags, en als ze op de tablet zitten dan worden ze wel even zen. Prima oplossing vind ik, plus de huidige maatschappij is gewoon veel meer interactief dus het hoort ook een beetje bij de opvoeding, vind ik. (En mama heeft ook een rustmomentje nodig soms..)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Mrt 2017 14:13

Re: Vriendschappen met andere moeders

Madame Butterfly schreef:Ja, ik weet het niet. Stel dat ik tegen iPads zou zijn en dat zou algemeen bekend zijn, dan zie ik mezelf de waarom vraag toch wel stellen eigenlijk. Maar om dezelfde redenen als in mijn vorige post. In dit voorbeeld, weet ik waarschijnlijk waarom ik geen iPad zou willen geven aan een dreumes, maar ik zou dan wel de pro's willen weten ook van zo'n iPad. En in zo'n situatie zou dat dus blijkbaar gevoelig kunnen liggen, dat vind ik jammer. Ik hoop dat mensen mij in zo'n geval zouden begrijpen.


Dat kan ook wel, maar dan ligt het er denk ik aan hoe je het formuleert. Als iemand bijvoorbeeld zegt: 'Ik heb er geen ervaring mee, maar wat vind jij de voordelen van een iPad voor jonge kinderen?' dan zou ik dat niet veroordelend vinden. Het gaat erom dat je het gevoel krijgt dat iemand echt geïnteresseerd is in je beweegredenen in plaats van dat je je moet verdedigen. Misschien kan dat met een waarom-vraag ook wel, maar alleen een kort 'Waarom?' voelt voor mij (in dit geval) wel als je moeten verdedigen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 24 Mrt 2017 14:39

Re: Vriendschappen met andere moeders

Ik vind gewoon dat je respect moet hebben voor elkaars normen en waarden.
Ze zullen altijd wel verschillen. Je kan ook vertellen dat jij het op een andere manier doen, maar daardoor hoeft een vriendschap toch niet fout te gaan. Er zijn zoveel meer dingen om over te praten dan kinderen.

Zoals een ipad ik zou dat dus ook niet snel doen (we hebben er niet eens een) maar als vriendin x daar de kinderen wel mee rustig krijgt wie ben ik dan om daar over te oordelen.
En als vriendin y geen vlees geeft, omdat ze vegetarisch is zal ik als zij bij ons eten een gerecht maken zonder vlees.

Edit ik bedoel eigenlijk te zeggen dat een verschillende opvoed methode de vriendschap niet in de weg hoeft te zitten.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 24 Mrt 2017 15:44

Re: Vriendschappen met andere moeders

Mijn vriendschappen zijn er gevoelsmatig niet echt door veranderd, wel zie ik sommige door de afstand icm kinderen niet meer zo vaak omdat het lastiger te plannen is. Onze opvoedingen liggen aardig op 1 lijn en we vragen elkaar eerst wat en of de kinderen wat mogen.
Een van mijn vriendinnen verblijft momenteel met haar kind en hond bij ons omdat ze geen huis had (zondag verhuizen ze) en dat vond ik eerst wel wat "spannend" omdat haar kind enigskind is en wat andere regels heeft. Maar dat is eigenlijk gewoon wel goed gegaan. Situatie was ook wat anders dan een gewoon bezoekje natuurlijk waardoor ik hem dus wel een paar keer heb aangegeven dat wij dat bij ons in huis niet willen hebben en zij weleens mijn kinderen heeft gecorrigeerd. Maar normaal gesproken vind ik dat corrigeren alleen door een ouder gedaan moet worden en geef ik dus bij de ouder aan dat ik niet wil dat ze iets doen in mijn huis of ergens aan zitten zodat zij daar wat van kunnen zeggen.

Ik heb ook nog een vriendin die nog geen kinderen heeft maar waar ik wel vaak met kinderen mee afspreek omdat zij dat juist leuk vindt. Dan eten we samen ergens een ijsje of lunch,knutselen daarna wat en dan breng ik mijn kinderen bij mijn ouders om met haar uit eten te gaan of ergens wat te drinken. Zij heeft ook niet echt een uitgesproken mening over een bepaalde manier van opvoeden.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem192

Bericht 24 Mrt 2017 15:47

Re: Vriendschappen met andere moeders

Raven schreef:En als vriendin y geen vlees geeft, omdat ze vegetarisch is zal ik als zij bij ons eten een gerecht maken zonder vlees.


Mijn zus en haar man zijn vegetarisch en zullen hun zoontje ook vegetarisch op gaan voeden.

Ik was dus ook benieuwd naar hoe ze over vlees voor haar zoontje dacht, maar als hij bij ons is, of bij mijn ouders of zus, mogen we hem gewoon vlees geven en hem daar kennis mee laten maken, omdat ze wil dat het zijn keuze wordt, en niet een opgedrongen keuze van hun zelf. Als ze hem niks had willen geven, ook prima, dan kook ik vegetarisch voor hem, wat ik toch ook voor hun zelf doe als ze komen eten!
<<

Anoniem298

Bericht 24 Mrt 2017 15:56

Re: Vriendschappen met andere moeders

Susan schreef:
Urban Naked schreef:
Carrie schreef:Hm ja zo kan je het inderdaad ook bekijken. Zo van hallo irritant geef een speen. Lastig dit soort dingen soms. Al trek ik me er niet zoveel van aan maar gewoon het onderwerp an sich.
Maar dat is toch gewoon een vraag? 'Heb je geen speen' daar zit toch geen oordeel in jongens, en in 'nee die krijgt ze in bed' toch ook niet? Ik krijg er helemaal de kriebels van als ik er over nadenk dat daar oordelen in zouden zitten, zo kun je overal wel van alles achter gaan zoeken en je aangevallen voelen. Jakkes. (En dit is geen oordeel over jullie maar gewoon hoe ik er over denk. En ja ik krijg de kriebels maar dat zijn mijn kriebels)


In die twee dingen zit inderdaad niet echt een oordeel.


Eens. Ik vind wel dat er een belangrijk verschil is in intonatie, een oordelende toon is wel duidelijk hoorbaar. Ik kreeg een keer de vraag: 'krijgt jouw dochter geen ijs?' En toen ik zei dat ze inderdaad geen ijs kreeg kwam er een zeer verbaasde 'waarom niet?' Nadat ik uitlegde dat ik dat niet nodig vond (ze was net 1 jaar geloof ik) kwamen de 'maar dat is toch hartstikke lekker?' en 'Wat maakt dat nou uit voor een keertje?' Heel vermoeiend om mijn keuze voor mijn kind uit te moeten leggen (en waarom zou ik dat moeten doen eigenlijk?).

Wat betreft vriendschappen is er wel het een en ander veranderd. Een vriendin zie ik nooit meer, dat is nu dus ook geen vriendin meer. Een aantal vriendinnen heb ik juist leren kennen omdat we een kind kregen (bij zwangerschapyoga of tijdens babyzwemmen oid) en twee vriendinnen kende ik al van vroeger, met de ene heb ik sporadisch contact en de ander houdt het sinds zij zwanger is een beetje af. Ik hoef het ook niet steeds met hun over mijn of haar kinderen te hebben, er is nog veel meer leuks om over te praten en soms vind ik het, net als UN, wel fijn om zonder kinderen weg te zijn en daar dan ook even niet mee bezig te zijn.
<<

Anoniem192

Bericht 24 Mrt 2017 16:00

Re: Vriendschappen met andere moeders

Ik vraag overigens ook wel eens waarom, maar dat is dan puur omdat ik geïnteresseerd ben naar hun keuze om iets wel, of niet te doen.
<<

Anoniem301

Bericht 24 Mrt 2017 16:12

Re: Vriendschappen met andere moeders

Ik vraag ook weleens waarom hoor Pippa, uit interesse. Het is de toon die de muziek maakt denk ik.
<<

Anoniem192

Bericht 24 Mrt 2017 16:16

Re: Vriendschappen met andere moeders

Dan hoop ik dat mensen dat bij mij op de juiste manier opvatten en het anders eerlijk durven zeggen :)
<<

Anoniem281

Bericht 24 Mrt 2017 16:21

Re: Vriendschappen met andere moeders

Ik blijf eigenlijk heel erg hangen bij de kinderen in Parels omgeving, die letterlijk uit de grond schieten..

Maar goed, wat ik me nog wel afvraag, is of onzekere mensen niet meer zoeken achter een 'Waarom?'. Zo ben ik zelf onzeker of Tobias wel genoeg eet en als iemand dan alleen al opmerkt/zegt/vraagt 'Oh 3 flessen per dag?' Dan kan ik al in de verdediging schieten, terwijl ik bij mezelf dénk, 'Ja, 3 flessen en hij geniet ervan, punt.' Maar ik reageer met een gigantisch relaas over dat-ie zo slecht eet laatste weken :palm:

Over heel dat iPad gebeuren; ik had de mooiste, pedagogisch correcte plannen, om m'n kind weinig tv te laten kijken, alleen maar verse groenten aan te bieden enz. In de praktijk is 't aankleedkussen laatste maand echt de HEL dus hij krijgt mooi m'n telefoon in z'n grijpgrage handjes gedrukt, anders dondert-ie van de commode af en heb ik geen oren meer door 't geschreeuw. Verse groenten? De groeten, moeders, je bekijkt 't maar. Nee, wil-ie niet. Soms wel, van mijn bord :nerd: En ja, dan krijgt-ie een potje. En dat eet-ie met smaak op, nou dikke prima, ik heb een blij, vol kind en ik heb m'n eigen eten. (Bazinga doesnt share food en zo)
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 24 Mrt 2017 17:12

Re: Vriendschappen met andere moeders

Ik las een aantal meiden hier wat zeggen over pedagogisch geschoold en dat sommige vriendinnen commentaar hadden of dat ze zelf benieuwd zijn hoe ze het gaan aanpakken.
Ik ben zelf ook pedagogisch geschoold, werk daar ook in en volg wel eens trainingen of cursussen. Maar ik kan het de mensen waar ik thuis kom heel goed vertellen maar bij ons thuis gaat het echt allemaal niet altijd zo zoals ik het leer op de cursussen. :palm:

Ik beoordeel mijn vriendinnen daar ook niet op en met de meeste vriendinnen sta ik best wel gelijk qua opvoeding. En de verschillen die er dan wel zijn daar heb ik niet zoveel last van dat het de vriendschap heeft veranderd. Dus nee ik merk niet dat mijn vriendschappen met andere moeders(mijn vriendinnen) zijn veranderd qua inhoud wel qua afspreken, soms lukt het gewoon zo moeilijk om wat te plannen door geen oppas en werk, of werkende mannen. Dat is soms wel erg jammer maar goed hoort er ook bij.
:heart: :heart: 2011
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 24 Mrt 2017 17:32

Re: Vriendschappen met andere moeders

Wat leuk zoveel reacties in dit op topic!

Als ik zo de reacties in dit topic lees, ben ik niet de enige met vrienden die heel anders in de opvoeding staan. En ik denk ook niet dat dat per se slecht hoeft te zijn, maar je moet wel respect voor elkaar hebben. En, je moet ook nog wel raakvlakken hebben met elkaar, als je allebei de wereld zo anders ziet, kan dat gewoon lastig zijn.
Ik had het me al eerder bedacht, maar door dit topic kom ik weer tot de conclusie dat moeder zijn onderling gewoon lastig is. Je wilt allemaal het beste voor je kind en wat Carrie zegt, het kan daarom allemaal gevoelig liggen. Mijn dochter is pas 1 jaar, maar ik hoop voor mezelf (en jullie natuurlijk ook ;)) dat het allemaal wat minder ingewikkeld en gevoelig wordt.

Wat betreft die opmerking over gehechtheid, ze zei het echt niet bewust tegen me, maar hij kwam wel even binnen . (Nadat ik me besefte wat ze nou eigenlijk had gezegd.) Ik ben toen wel heel eventjes gaan twijfelen, maar weet ook wel dat dat dikke onzin is. Ja, mijn dochter is een heel vrij kind en steekt snel haar handjes uit om bij bijvoorbeeld visite op schoot te gaan zitten, maar uiteindelijk wil ze toch altijd weer naar mij of mijn man toe. Ik vond en vind het juist een mooie eigenschap dat ze zo open is en toen ging ik daar opeens over twijfelen of dat wel goed is. Nu dus niet meer hoor.

Zelf heb ik dit punt niet met haar besproken. Voor mij ligt het nu nog te gevoelig, omdat ik het hoe dan ook kwetsend vond en heb ik mede daarom een beetje afstand genomen. We spreken elkaar via de app en that’s it voor nu.
Soms denk ik dat het beter is als ik gewoon nog alleen maar zou afspreken zonder kinderen. De laatste keer dat we dat deden voelde het weer zoveel meer vertrouwd, omdat dan de focus niet ligt op de kinderen. Wel jammer als dat de enige oplossing is voor ons nu, had me er zo op verheugd met zijn allen dingen te ondernemen. Maar als dat voor nu niet werkt…

Maar wat Susan zegt, zij is echt een moeder die haar werk mee naar huis neemt. Ze voedt haar kind op zoals ze het heeft geleerd. Maar ze kan ook belerend naar mij toe zijn. Toen we een keer appten en ik vertelde dat mijn dochter zelf de trap op kon en we de deur dus goed dicht moesten houden, kreeg ik letterlijk terug: ‘Nou, je kan haar dan maar beter zo snel mogelijk aanleren hoe netjes de trap op te klimmen onder begeleiding. Dan is er minder kans dat het ooit misgaat. Hebben wij bij Miepje ook gedaan.’ Alsof ik om advies vroeg en niet weet hoe we met onze dochter en een trap om moeten gaan.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 24 Mrt 2017 18:25

Re: Vriendschappen met andere moeders

Fauve schreef:Ik ben heel blij met mijn vriendschappen met andere moeders, want de vriendschappen met vriendinnen die nog geen kinderen hebben zijn helaas allemaal doodgebloed. Ik voelde me door hen erg onbegrepen en zij zitten gewoon in een hele andere levensfase, maken carriere, verre reizen, hebben wissele de relaties... we zaten helaas niet meer op dezelfde golflengte.

Ik vind het ook erg leuk dat de kinderen met elkaar kunnen spelen en we ook zonder kinderen kunnen afspreken s avonds om wat leuks te doen.

Verder had ik ongeveer net zo'n vriendin als jij beschrijft. Zij doet het heel anders dan ik en noemt het Natuurlijk Ouderschap, maar nu hij 3 is merk je dat het een ontzettend vervelend kind is geworden omdat hij nooit nee heeft geleerd. Ik spreek dan ook nog sporadisch met haar af omdat haar zoon binnen 1 minuut een woedeaanval krijgt als mijn dochter al kijkt naar zijn speelgoed. Hij is totaaaaaal geen andere kinderen gewend. Door het natuurlijke ouderschap zal ze hem nooit naar de kinderopvang of peuterspeelzaal brengen. Ze wil hem ook pas naar school doen als hij 5 is ipv 4. Kortom ze houdt hem continu thuis en zegt dat hij zo heel goed gehecht is aan haar.
Toen hij 1.5 was brak hij mijn huis af en ipv te corrigeren ging ze alle breekbare spullen veilig stellen. Delen kan hij absoluut niet. Als zijn moeder met mijn kind praatte ging ie direct gillen.
Op verjaardagen heeft hij binnen 1 minuut met kinderen ruzie en staat ie te gillen als een groter kind wat terug doet.
Ik heb aangegeven dat dit een probleem gaat worden en het nu al is... maar ze wil er niets van weten en zegt dat hij juist heel goed voor zichzelf kan opkomen. :palm:
Nu vraag ik hun niet meer op verjaardagen want iedereen ergert zich kapot aan dat kind dat als prinsje zo narcistisch wordt opgevoed en geen nee te horen krijgt....
Hij heeft net een zusje gekregen en ze zei dat het sindsdien nog veel erger is geworden; het jaloerse gedrag en de woede aanvallen. Ik zei Breng hem naar een PSZ!!! Maar nee, ze brengt hem telkens naar haar ouders waar ook geen kinderen zijn.


Dat heeft naar mijn mening niet echt iets met natuurlijk ouderschap te maken. Wel met een probleem dat in dat jongetje zit.
Laatst gewijzigd door Olíve op 24 Mrt 2017 19:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem250

Bericht 24 Mrt 2017 18:30

Re: Vriendschappen met andere moeders

Moederschap staat vriendschappen niet in de weg. Behalve 1 vriendschap dan, een vriendin keurt mijn alleenstaande moederschap af en vond dat ik mijn jongste niet had moeten krijgen. Verder vind ik niet zoveel. Ik geloof niet in een absolute waarheid en de juiste manier van opvoeden. De meeste ouders willen het allerbeste voor hun kind en ik vind dat iedereen het op zijn of haar manier moet doen (mits er sprake is van mishandeling of verwaarlozing). Ik zou een vriendin niet aanspreken op opvoeding en ik vind het ook niet oké als ik ongevraagd opmerking zou krijgen over mijn opvoeding. Ik zou daar je vriendin dus ook op aanspreken, elliot.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers