Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vriendschappen met andere moeders

<<

Geel

Bericht 24 Mrt 2017 10:49

Re: Vriendschappen met andere moeders

Ja, nou, en ik vind het prima als jij dat vindt, maar pas dat dan toe in je eigen leven en onthoud je verder van een oordeel over hoe ik het doe. En áls je dan een mening wilt hebben, vráág dan eerst hoe het precies zit en wat mijn afweging is.

Begint nu al hè Marin, heeeerlak!

Haha Carrie, goed geraden. Hoef je niet weg te halen hoor. Ja, ik snap het ook niet. Waarom wil je überhaupt iets vinden van een vervoersmiddel? :eyes:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Mrt 2017 10:50

Re: Vriendschappen met andere moeders

Geel, heeft die vriendin zelf überhaupt al kinderen? Volgens mij zeggen heel veel vrouwen van tevoren dat ze zich echt niet aan gaan passen, maar doen dat wel als de baby er eenmaal is.

En sommige vrouwen hebben kinderen die overal slapen en die er geen last van hebben als ze een slaapje overslaan, maar dat is niet de verdienste van die vrouwen, het is niet dat dat flitsende, minder tuttige moeders zijn. Maar meestal hebben vrouwen die dat soort dingen roepen ze helemaal nog niet. Het is ook een beetje wishful thinking dat je kind overal slaapt en je alles kan blijven doen.

@Marsy, de vriendin van Geel heeft het over een burgerlijke moederfiets, dus het is wel duidelijk wat ze van die fietsen vindt. Dat komt niet door hoe Geel het opvat.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 24 Mrt 2017 10:52

Re: Vriendschappen met andere moeders

Ja ok. Ik wil ook niet de hele tijd schoppen, echt niet. Ik wil gewoon heel graag advies hoe ik dit soort dingen kan voorkomen zodat ik niet TO vriendin of Geels vriendin wordt, want dat is echt een angst. Concreet: hoe ga ik mijn Ipad ding aanpakken? Ik zie echt geen enkele mogelijkheid hoe ik dat kan verdedigen, zonder dat ik een moeder die dat wel prima vindt indirect aanval...
Afbeelding
Afbeelding
<<

Geel

Bericht 24 Mrt 2017 10:55

Re: Vriendschappen met andere moeders

Ze heeft zelf kinderen inderdaad Marsy, de derde is op komst. Ik vind het natuurlijk hartstikke prima dat zij een scooter wil.

Het is toch ook niet leuk als je in een groep bent en een vriendin roept dat ze extra vaak uit gaat, omdat al haar studiegenoten elke avond studeren? En dat jij, haar beste vriendin, die ze heel goed kent, zo'n student bent die elke avond studeert? Ik vind dat tegen belediging aan zitten. Ik zou daarin rekening met haar houden, ff nadenken voordat je iets zegt.

De oplossing: zeg gewoon "Ik wil graag een scooter". Punt. En in jouw geval: "Ik geef mijn kind liever nu nog geen iPad." Daar zit geen enkel oordeel tussen. Het wordt pas vervelend als je zegt: "Ik geef mijn kind geen iPad, want alle kinderen zijn tegenwoordig verslaafd aan die dingen en worden er irritant van." Dán zou ik als jouw vriendin wel ff stoom uit m'n oren voelen komen geloof ik.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 24 Mrt 2017 10:58

Re: Vriendschappen met andere moeders

Marin schreef:
Dat is trouwens iets waar ik ook wel beetje bang voor ben, omdat ik in een bepaalde groep 'de laatste' ben. Ik ben altijd wel gevoelig voor een soort faalangst dat anderen iets beter weten dan ik. Dus denk dat ik daar voor moet waken, dat ik niet onzeker word daarin en m'n eigen gevoel blijf volgen.


Dit herken ik trouwens wel in mijn vriendengroep. Ik was overal relatief laat mee (relatie, huis etc) en mijn vriendinnen hadden soms een enorme mening over huren ipv kopen en over meubels van de Ikea enzo. Ik moet daar gewoon schijt aan hebben en ze bedoelen het misschien ook helemaal niet veroordelend, maar ik kan het wel zo opvatten. Idem met alles over de kids. Een vriendin stond er wel van te kijken dat we onze dochter met drie maanden al een nachtje uit logeren deden. Dat vond ik lastig, ik was al onzeker genoeg over net mama zijn en die opmerking kwam dus wel aan
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Mrt 2017 10:58

Re: Vriendschappen met andere moeders

Inderdaad wat Geel zegt. Ik geef mijn kind liever nu nog geen iPad. Punt.
Anderen hangen daar misschien een oordeel aan vast, maar daar doe je niets aan. Zeg het als statement. En als mensen vragen waarom niet, kan je het altijd uitleggen, maar vanuit je eigen mening. Het is en blijft een meningsdingetje en je kunt denk ik niet voorkomen compleet onveroordeeld over te komen, maar andersom waarschijnlijk ook niet.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Mrt 2017 11:01

Re: Vriendschappen met andere moeders

Geel schreef:
De oplossing: zeg gewoon "Ik wil graag een scooter". Punt. En in jouw geval: "Ik geef mijn kind liever nu nog geen iPad." Daar zit geen enkel oordeel tussen. Het wordt pas vervelend als je zegt: "Ik geef mijn kind geen iPad, want alle kinderen zijn tegenwoordig verslaafd aan die dingen en worden er irritant van." Dán zou ik als jouw vriendin wel ff stoom uit m'n oren voelen komen geloof ik.


Dit.

En ik zou ook niet aan je collega vragen waarom hij een iPad voor zijn kind koopt. Dat heeft geen effect op jouw eigen kind, en ik vind uit die vraag al best een oordeel spreken, als ik zeg dat ik iets voor mijn kinderen koop en iemand anders vraagt: 'Waarom?' dan weet ik echt wel dat diegene dat in ieder geval niks vindt, want bij een aankoop waar je verder neutraal tegenover staat stel je die vraag niet zo snel. Dus als je niet de indruk wil wekken anderen te veroordelen zou ik me sowieso afzijdig houden van het iPadgebruik in andere gezinnen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Mrt 2017 11:01

Re: Vriendschappen met andere moeders

Niekske schreef:
Marin schreef:
Dat is trouwens iets waar ik ook wel beetje bang voor ben, omdat ik in een bepaalde groep 'de laatste' ben. Ik ben altijd wel gevoelig voor een soort faalangst dat anderen iets beter weten dan ik. Dus denk dat ik daar voor moet waken, dat ik niet onzeker word daarin en m'n eigen gevoel blijf volgen.


Dit herken ik trouwens wel in mijn vriendengroep. Ik was overal relatief laat mee (relatie, huis etc) en mijn vriendinnen hadden soms een enorme mening over huren ipv kopen en over meubels van de Ikea enzo. Ik moet daar gewoon schijt aan hebben en ze bedoelen het misschien ook helemaal niet veroordelend, maar ik kan het wel zo opvatten. Idem met alles over de kids. Een vriendin stond er wel van te kijken dat we onze dochter met drie maanden al een nachtje uit logeren deden. Dat vond ik lastig, ik was al onzeker genoeg over net mama zijn en die opmerking kwam dus wel aan


Oh ja dat lijkt me inderdaad vervelend Niekske. En inderdaad, je moet er schijt aan hebben, naast je eigen manier heb je ook je eigen tempo (wat vaak met name gewoon door omstandigheden is), maar het is wel lastig!
Ik ben een beetje bang voor straks (kraam)bezoek, maar ook met name later in de opvoeding, dat baby dan huilt of als ouder kindje iets doet, en ik dat ik dan het op mijn manier oplos, maar tegelijkertijd die ogen voel van de ander en de gedachten er over haast hoor. Ongeacht of dat echt zo is of niet, dat is dan m'n eigen onzekerheid of ík het wel goed doe. Ik weet vrijwel zeker dat ik daar moeite mee ga hebben, omdat ik dan bang ben dat zij vinden dat ik 'de onwetende, aaah ze komt er wel hoor' ben.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Mrt 2017 11:04

Re: Vriendschappen met andere moeders

Susan schreef:
Geel schreef:
De oplossing: zeg gewoon "Ik wil graag een scooter". Punt. En in jouw geval: "Ik geef mijn kind liever nu nog geen iPad." Daar zit geen enkel oordeel tussen. Het wordt pas vervelend als je zegt: "Ik geef mijn kind geen iPad, want alle kinderen zijn tegenwoordig verslaafd aan die dingen en worden er irritant van." Dán zou ik als jouw vriendin wel ff stoom uit m'n oren voelen komen geloof ik.


Dit.

En ik zou ook niet aan je collega vragen waarom hij een iPad voor zijn kind koopt. Dat heeft geen effect op jouw eigen kind, en ik vind uit die vraag al best een oordeel spreken, als ik zeg dat ik iets voor mijn kinderen koop en iemand anders vraagt: 'Waarom?' dan weet ik echt wel dat diegene dat in ieder geval niks vindt, want bij een aankoop waar je verder neutraal tegenover staat stel je die vraag niet zo snel. Dus als je niet de indruk wil wekken anderen te veroordelen zou ik me sowieso afzijdig houden van het iPadgebruik in andere gezinnen.


Precies, dat probeerde ik in mijn eerste post ook een beetje duidelijk te maken. Jij vraagt dus, hoe voorzichtig ook, ook waarom. Dat kan oprecht zijn, maar kan wel al direct veroordelend overkomen. Je gaat ongetwijfeld de vraag terug krijgen waarom niet, en ook daar zit bij veel mensen vast al een oordeel aan. Dat is lastig, maar ik ben bang dat dat haast niet te voorkomen is.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 24 Mrt 2017 11:07

Re: Vriendschappen met andere moeders

Marsy, dat voorkom je denk ik niet. Het kan zo gevoelig liggen allemaal. Als mijn kind huilt en mijn vriendin vraagt "heb je geen speen voor haar?" en ik zeg "nee die krijgt ze alleen in bed" dan spreek ik indirect toch een oordeel uit over dat zij dat wel doet, ook al bedoel ik dat niet zo. Dat is zo lastig om omheen te gaan.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 24 Mrt 2017 11:10

Re: Vriendschappen met andere moeders

Ik heb mijn collega niet gevraagd waarom... Ik heb helemaal niks gezegd, hoefde ook niet want hij praatte rustig door :) Edit: ik zie nu dat ik dat wel zo gezegd heb. Maar dat klopt niet helemaal, ik vroeg niet: why? Als in veroordelend, maar meer een soort van aanmoediging om door te praten, een 'oh, an Ipad' als reactie en toen ging hij door met uitleggen waarom etc.

Maar jullie zeggen ook dat jullie gevoelig zijn, dus ik durf mijn hand in het vuur te steken dat als ik mijn Ipad opmerking, zelfs zo meningloos als hierboven zou zeggen, jullie toch denken dat ik een oordeel vel over jullie kind MET Ipad. Maar dat is dus echt niet zo. Maar ik zal het zo aanpakken en het allemaal bij mezelf houden. Maar moet dus wel heel goed nadenken voordat ik dingen zeg, want een ander is dus snel gekwetst heb ik wel in de gaten. Zeker als het op gevoelige dingen als moederschap aankomt. Ik kan zelf heel goed dingen aan de kant leggen, dus andersom ben ik er niet zo bang voor. Maar ik ben vrij direct en hoewel vaak wel, wordt het me niet altijd in dank afgenomen en is zeker een leerpuntje voor mij hier. Dus goed topic dat ik er weer even op gewezen en geattendeerd wordt.

Ja Carrie, dat is PRECIES wat ik bedoel. Je bedoelt het niet zo, maar het komt er toch zo uit. En bij mij zijn er meerdere 'afwijkende' dingen. Die ik niet erg vindt, maar ook zeker niet veroordelend naar anderen wil overbrengen. En met mijn directe mond is dit echt leerpunt.
Laatst gewijzigd door Marsy31 op 24 Mrt 2017 11:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Mrt 2017 11:14

Re: Vriendschappen met andere moeders

Marsy31 schreef:Ik heb mijn collega niet gevraagd waarom... Ik heb helemaal niks gezegd, hoefde ook niet want hij praatte rustig door :)



Marsy31 schreef:
Ik vind het soms ontzettend moeilijk niks te zeggen. Een collega van kantoor (dus niks te maken met mijn ervaring met kinderen) vertelde me afgelopen week trots dat hij een Ipad heeft gekocht voor zijn 1 jarige dochter op haar verjaardag. Bij mijn voorzichtige vraag waarom, zei hij: omdat ze hyperactief is en dit haar rustig maakt. Oh jee.. denk ik dan. Dus dan hou ik mijn professionele mond, maar denk zoveel. Ik word soms echt heen en weer geslingerd en dat zal straks moeilijker worden als ik gevraagd word om bepaalde keuzes uit te leggen.



Even nitpicken hoor, maar dat zei je toch echt zelf.
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 24 Mrt 2017 11:15

Re: Vriendschappen met andere moeders

Ik vind dus de vraag 'heb je geen speen voor haar?' ook al vooringenomen. Maar goed, ik ben ook wel een mierenneuker dan.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 24 Mrt 2017 11:17

Re: Vriendschappen met andere moeders

Marin schreef:
Marsy31 schreef:Ik heb mijn collega niet gevraagd waarom... Ik heb helemaal niks gezegd, hoefde ook niet want hij praatte rustig door :)



Marsy31 schreef:
Ik vind het soms ontzettend moeilijk niks te zeggen. Een collega van kantoor (dus niks te maken met mijn ervaring met kinderen) vertelde me afgelopen week trots dat hij een Ipad heeft gekocht voor zijn 1 jarige dochter op haar verjaardag. Bij mijn voorzichtige vraag waarom, zei hij: omdat ze hyperactief is en dit haar rustig maakt. Oh jee.. denk ik dan. Dus dan hou ik mijn professionele mond, maar denk zoveel. Ik word soms echt heen en weer geslingerd en dat zal straks moeilijker worden als ik gevraagd word om bepaalde keuzes uit te leggen.



Even nitpicken hoor, maar dat zei je toch echt zelf.


Ja, had m'n post al ge-edit. Niet volledige informatie gegeven, wat wel essentieel was. Maar geloof me, hij heeft niks gemerkt van mijn mening. ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 24 Mrt 2017 11:18

Re: Vriendschappen met andere moeders

Nou precies Geel, je doet het dus zo snel verkeerd!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 24 Mrt 2017 11:19

Re: Vriendschappen met andere moeders

Geel schreef:Ik vind dus de vraag 'heb je geen speen voor haar?' ook al vooringenomen. Maar goed, ik ben ook wel een mierenneuker dan.

Hm ja zo kan je het inderdaad ook bekijken. Zo van hallo irritant geef een speen. Lastig dit soort dingen soms. Al trek ik me er niet zoveel van aan maar gewoon het onderwerp an sich.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 24 Mrt 2017 11:29

Re: Vriendschappen met andere moeders

Carrie schreef:
Geel schreef:Ik vind dus de vraag 'heb je geen speen voor haar?' ook al vooringenomen. Maar goed, ik ben ook wel een mierenneuker dan.

Hm ja zo kan je het inderdaad ook bekijken. Zo van hallo irritant geef een speen. Lastig dit soort dingen soms. Al trek ik me er niet zoveel van aan maar gewoon het onderwerp an sich.
Maar dat is toch gewoon een vraag? 'Heb je geen speen' daar zit toch geen oordeel in jongens, en in 'nee die krijgt ze in bed' toch ook niet? Ik krijg er helemaal de kriebels van als ik er over nadenk dat daar oordelen in zouden zitten, zo kun je overal wel van alles achter gaan zoeken en je aangevallen voelen. Jakkes. (En dit is geen oordeel over jullie maar gewoon hoe ik er over denk. En ja ik krijg de kriebels maar dat zijn mijn kriebels)
#teammaple🍁
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Mrt 2017 11:33

Re: Vriendschappen met andere moeders

Urban Naked schreef:
Carrie schreef:
Geel schreef:Ik vind dus de vraag 'heb je geen speen voor haar?' ook al vooringenomen. Maar goed, ik ben ook wel een mierenneuker dan.

Hm ja zo kan je het inderdaad ook bekijken. Zo van hallo irritant geef een speen. Lastig dit soort dingen soms. Al trek ik me er niet zoveel van aan maar gewoon het onderwerp an sich.
Maar dat is toch gewoon een vraag? 'Heb je geen speen' daar zit toch geen oordeel in jongens, en in 'nee die krijgt ze in bed' toch ook niet? Ik krijg er helemaal de kriebels van als ik er over nadenk dat daar oordelen in zouden zitten, zo kun je overal wel van alles achter gaan zoeken en je aangevallen voelen. Jakkes. (En dit is geen oordeel over jullie maar gewoon hoe ik er over denk. En ja ik krijg de kriebels maar dat zijn mijn kriebels)


In die twee dingen zit inderdaad niet echt een oordeel.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 24 Mrt 2017 11:38

Re: Vriendschappen met andere moeders

Ik ben wat strenger met eten dan mijn beste vriendin en dat weet ze ook dus meestal vraagt ze of ik S bepaalde dingen al geef en geeft iets anders als ik aangeef dat niet nodig te vinden, dat gaat prima. Toen de kinderen nog baby waren ging het ook prima, wij verbazen ons weleens over hoe zij dingen zoals slapen aanpakken maar dat doen zij gewoon anders en dat is prima. Met onze vriendinnen groep kunnen we ook wel prima praten over dat de ene moeder haar kindje met twee weken oud als bij opa en oma achter laat om haar verjaardag te vieren en de ander haar kind met twee nog bijna nooit naar een oppas gebracht hebben, we hebben het er dan over hoe we hebt zelf aanpakken maar laten elkaar wel in onze waarde dus dat gaat prima.

Wat ik lastiger vind is dat onze kinderen nu echt samen spelen en ook weleens vechten en dat mijn vriendin dan niet corrigeert, dan krijgt S als enige op zijn kop en dat is ook weer niet eerlijk, maar ik wil bijvoorbeeld slaan ook niet accepteren. We gingen regelmatig met ze op vakantie of weekendjes weg maar dat vind ik om bovenstaande reden nu ook lastiger maar ook omdat hun zoon van twee meerdere keren per nacht huilt en wij daar ook wakker van worden, hij niks eet en het dan heel ongezellig is aan tafel en gedoe met boodschappen doen ed.

Ik geloof wel echt dat dit nu ook even een fase is nu de kinderen klein zijn, maar had vooraf nooit gedacht dat het zo zou gaan en gedacht dat we meer op 1 lijn zouden zitten qua opvoeding.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem301

Bericht 24 Mrt 2017 11:39

Re: Vriendschappen met andere moeders

Urban Naked schreef:
Carrie schreef:
Geel schreef:Ik vind dus de vraag 'heb je geen speen voor haar?' ook al vooringenomen. Maar goed, ik ben ook wel een mierenneuker dan.

Hm ja zo kan je het inderdaad ook bekijken. Zo van hallo irritant geef een speen. Lastig dit soort dingen soms. Al trek ik me er niet zoveel van aan maar gewoon het onderwerp an sich.
Maar dat is toch gewoon een vraag? 'Heb je geen speen' daar zit toch geen oordeel in jongens, en in 'nee die krijgt ze in bed' toch ook niet? Ik krijg er helemaal de kriebels van als ik er over nadenk dat daar oordelen in zouden zitten, zo kun je overal wel van alles achter gaan zoeken en je aangevallen voelen. Jakkes. (En dit is geen oordeel over jullie maar gewoon hoe ik er over denk. En ja ik krijg de kriebels maar dat zijn mijn kriebels)

Ja ik vatte het op dat moment ook niet op als oordeel vandaar dat ik zeg 'zo kan je het ook opvatten' :) en ook weer dat die vriendin dat ook weer als oordeel op kán vatten als ik zeg dat zij die speen alleen in bed krijgt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Mrt 2017 11:40

Re: Vriendschappen met andere moeders

ik bedoelde het ook niet zo stom nitpicking als het er stond hoor, Marsy, maar die twee dingen strookten niet helemaal, vandaar dat ik doorvroeg.
Let's discover the world together.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 24 Mrt 2017 11:41

Re: Vriendschappen met andere moeders

Urban Naked schreef:
Carrie schreef:
Geel schreef:Ik vind dus de vraag 'heb je geen speen voor haar?' ook al vooringenomen. Maar goed, ik ben ook wel een mierenneuker dan.

Hm ja zo kan je het inderdaad ook bekijken. Zo van hallo irritant geef een speen. Lastig dit soort dingen soms. Al trek ik me er niet zoveel van aan maar gewoon het onderwerp an sich.
Maar dat is toch gewoon een vraag? 'Heb je geen speen' daar zit toch geen oordeel in jongens, en in 'nee die krijgt ze in bed' toch ook niet? Ik krijg er helemaal de kriebels van als ik er over nadenk dat daar oordelen in zouden zitten, zo kun je overal wel van alles achter gaan zoeken en je aangevallen voelen. Jakkes. (En dit is geen oordeel over jullie maar gewoon hoe ik er over denk. En ja ik krijg de kriebels maar dat zijn mijn kriebels)
Eens UN! Ik kreeg het alleen even niet zo duidelijk verwoord. Het hoeft zo moeilijk echt niet te zijn hoor.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 24 Mrt 2017 11:57

Re: Vriendschappen met andere moeders

Oei, als zelfs de vraag "waarom?" al niet meer mag. Daar hoeft toch geen waardeoordeel te zitten?
Dat is ook een vraag waarbij je de mening van de ander wil horen om er iets van te leren.

Een vraag die ik soms stel aan een vriendin. Niet om haar methode af te kraken maar omdat ik graag wil weten waarom ze iets wel of niet doet. Meestal kom ik daarna tot de conclusie dat het inderdaad handig is. Enkele keer kan ik mij er niet in vinden maar dan snap ik wel waarom zij die keuze maakt.
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Mrt 2017 12:00

Re: Vriendschappen met andere moeders

Elska schreef:Oei, als zelfs de vraag "waarom?" al niet meer mag. Daar hoeft toch geen waardeoordeel te zitten?


In het geval van die iPad vind ik daar wel een waardeoordeel in zitten, ja. Tenminste wel als iemand vertelt: 'Ik heb een iPad gekocht voor mijn dochter's eerste verjaardag' en iemand vraagt daarop: 'Waarom?' Ik begrijp nu wel dat het bij Marsy niet zo is gegaan, maar alleen de vraag waarom kan ook al een oordeel bevatten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 24 Mrt 2017 12:15

Re: Vriendschappen met andere moeders

De waarom vraag kan een lelijke manier zijn om de keuze van een ander af te kraken. Maar in eerste instantie is het gewoon een doodnormale vraag zonder waardeoordeel.

Je zei "dan weet ik echt wel dat diegene dat in ieder geval niks vindt"
Degene kan zich ook oprecht afvragen en na de uitleg een ipad op het cadeaulijstje zetten. Volgens mij stel ik dat soort vragen best vaak en ik zou het jammer vinden als anderen die vraag invullen met 'ze vindt het niets en stelt die vraag alleen maar om mijn keuze af te kraken'.
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers