Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dagje weg met mijn vader

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Mrt 2017 16:26

Dagje weg met mijn vader

Ik ga vrijdag een dagje op stap met mijn vader. Iets waar ik ook wel een beetje tegenop kijk omdat we flink kunnen botsen af en toe. Ik vind een helemaal in de nabijheid van mijn vader best een opgave. Daarom wil ik graag iets leuks ondernemen waardoor we minder irritaties krijgen omdat het gewoon een leuk uitje is. Ik wilde graag naar Naturalis, vanwege de T-rex (ik heb een voorliefde voor dino's :)) maar de rest van het museum is gesloten dus dat is eigenlijk de moeite niet.

Iemand een tip voor een leuk museum, iets actiefs of een combinatie? De locatie maakt weinig uit want we gaan treinen.
Laatst gewijzigd door Lady op 20 Mrt 2017 17:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem278

Bericht 20 Mrt 2017 16:49

Re: Dagje weg met mijn vader

En dit, Lady?
https://www.dierenparkamersfoort.nl/dinopark/
en dan combineren met de reguliere dierentuin?
Amersfoort is ook niet meteen zes uur in de trein. En je zou het ook kunnen combineren met 'iets' in Zwolle of in Utrecht.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 20 Mrt 2017 16:49

Re: Dagje weg met mijn vader

Ik weet niet wat lts'en is, maar wel lastig als de omgang met je vader niet zo vanzelfsprekend gaat. Goed dat je er toch een dagje met hem op uit gaat dan!
Wil je een bepaald soort museum bezoeken? Je noemt Naturalis, zoek je iets soortgelijks of mag het ook heel iets anders zijn? Ik vind zelf het NEMO in Amsterdam bijvoorbeeld heel leuk, en ik wil ook nog heel graag naar de nieuwe tentoonstelling in de Hermitage (over het leven van de Tsarenfamilie). Twee totaal verschillende dingen, haha. Allebei goed te combineren met een lekkere lunch in Amsterdam.

♥♥
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Mrt 2017 17:12

Re: Dagje weg met mijn vader

Lts'en moet zijn: botsen. Stomme autocorrect, Haha.

Dierentuin is niet zo mijn ding. Jouw ideeën klinken goed Elliot, ga ik me in verdiepen!
Andere ideeën blijven welkom :).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem278

Bericht 20 Mrt 2017 17:14

Re: Dagje weg met mijn vader

Je kunt Nemo (dat is wel behoorlijk op kinderen gericht) ook goed combineren met het Scheepvaartmuseum, ik weet niet of daar je interesse ligt?
Ik vind zelf in Amsterdam het Stedelijk en het van Gogh echt aan te raden. De Hermitage is ook mooi qua gebouw.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 20 Mrt 2017 17:26

Re: Dagje weg met mijn vader

Ik wil zelf nog graag een keer naar Corpus in Leiden. Misschien ook iets voor jullie?
<<

Anoniem278

Bericht 20 Mrt 2017 17:33

Re: Dagje weg met mijn vader

Corpus is ook echt een kindermuseum. Ik ben er geweest, maar dan is het pathologisch anatomisch museum echt veel interessanter. Corpus is zo echt van ' woesssssj doen de longen, en wat doet meneertje cel daar'
Laatst gewijzigd door Anoniem278 op 20 Mrt 2017 17:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Geel

Bericht 20 Mrt 2017 17:35

Re: Dagje weg met mijn vader

Ho, er hapert iets. Wat is lts'en?

Edit: o wacht, never mind, ik lees verder.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Mrt 2017 17:41

Re: Dagje weg met mijn vader

Mijn vader is onlangs bij Corpus geweest en ik heb ook begrepen dat het redelijk gericht is op kinderen. Body World zijn we ook allebei al een keer geweest.

Mijn voorkeur gaat uit naar een (natuur)historisch museum, iets medisch of iets met archeologie. Kunst trekt met niet zo. Ik heb altijd al eens naar het Anne Frank huis gewild, maar de lange rijen die ik daar altijd zie staan, houden me tegen.

Ik ben jaren geleden al eens in het anatomisch-pathologisch museum in Nijmegen geweest. Dat vond ik echt heel gaaf. Misschien moeten we daar nog maar een keer naar toe, al gaat mijn voorkeur uit naar iets waar ik nog niet eerder geweest ben.
Laatst gewijzigd door Lady op 20 Mrt 2017 17:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem278

Bericht 20 Mrt 2017 17:43

Re: Dagje weg met mijn vader

Dit bedoel ik: https://www.radboudumc.nl/ONDERWIJS/MUS ... fault.aspx
Dat is echt heel interessant. Maar ik weet niet of het niet teveel is voor je vader.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Mrt 2017 17:54

Re: Dagje weg met mijn vader

Quizzle schreef:Dit bedoel ik: https://www.radboudumc.nl/ONDERWIJS/MUS ... fault.aspx
Dat is echt heel interessant. Maar ik weet niet of het niet teveel is voor je vader.

Daar ben ik dus als eens geweest. We postten vrijwel tegelijk :). Maar inderdaad, echt heel erg interessant!

Ik neig nu naar het Verzetsmuseum in A'dam. We hebben namelijk ook allebei veel interesse in WOII.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem192

Bericht 20 Mrt 2017 17:56

Re: Dagje weg met mijn vader

Leuk dat je samen met je vader een dagje weggaat!

Je zou Naturalis kunnen combineren met bv. Den Haag en dan kan je kiezen voor het MC Escher paleis, Louwman museum, Gemeente museum, Panorama Mesdag, Museon of het Mauritshuis.

Overigens denk ik dat de rijen bij het Anne Frank museum nu nog wel mee zullen vallen, toerisme zal denk ik vanaf april vooral gaan komen.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 20 Mrt 2017 18:35

Re: Dagje weg met mijn vader

Quizzle schreef:Corpus is ook echt een kindermuseum. Ik ben er geweest, maar dan is het pathologisch anatomisch museum echt veel interessanter. Corpus is zo echt van ' woesssssj doen de longen, en wat doet meneertje cel daar'


Oh goed om te weten dan kan die in elk geval van mijn lijstje af tenzij ik met mijn neefje ofzo ga.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 21 Mrt 2017 09:21

Re: Dagje weg met mijn vader

Ik vond Corpus ook echt tegenvallen, en dan is het ook nog eens erg duur en de museumkaart is ook niet geldig. Die reis door het lichaam was best geinig maar heel snel afgelopen, en het stuk daarna is niet veel aan.
<<

Anoniem197

Bericht 21 Mrt 2017 12:17

Re: Dagje weg met mijn vader

In Eindhoven zit ook een historisch park? Ben er nog nooit geweest maar misschien iemand anders?
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 21 Mrt 2017 22:45

Re: Dagje weg met mijn vader

Utrecht. Universiteitsmuseum heeft een medisch onderdeel. Museum Speelklok is erg leuk. Evt dom toren beklimmen. Catherijneconvent. Rondvaart van een uur door de grachten. Leuke binnenstad

http://www.bezoek-utrecht.nl/wat-te-zien/musea-galerieen/musea
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Mrt 2017 06:59

Re: Dagje weg met mijn vader

Het wordt de tentoonstelling over de Tsarenfamilie in de Hermitage. Dank voor het meedenken want anders was dit het waarschijnlijk niet geworden :).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem278

Bericht 22 Mrt 2017 13:21

Re: Dagje weg met mijn vader

Wat leuk, Lady. Ik vond de Hermitage erg mooi, alleen al als gebouw. En in Amsterdam is erg veel te doen als er tijd over is. Ik hoop dat jullie (ver)binden in plaats van botsen.
<<

Anoniem278

Bericht 24 Mrt 2017 08:42

Re: Dagje weg met mijn vader

Veel plezier vandaag, Lady!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 24 Mrt 2017 20:24

Re: Dagje weg met mijn vader

We treinen nu weer naar huis maar hebben een bijzonder leuke dag gehad!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 26 Mrt 2017 12:07

Re: Dagje weg met mijn vader

Beeld en geluid museum in Hilversum vond ik leuk!
Edit: had niet helemaal doorgelezen tot het eind en zie dat het dagje al geweest is. Fijn dat jullie het leuk gehad hebben!
J: 7-16💙 & C: 6-19💟

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers