Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Cito en rapport groep 3

<<

Anoniem219

Bericht 17 Mrt 2017 13:44

Cito en rapport groep 3

D heeft vandaag haar rapport mee gekregen, de eerste van groep 3.

Ze heeft veel voldoende en ruim voldoende en ook wat goed. Maar haar Cito score is niet goed. 2x onder gemiddeld en 1x ver onder gemiddeld. Ik snap het niet zo goed, hoe kan haar rapport zo goed zijn en de Cito niet? Is dat iets om me zorgen over te maken?

Dinsdag is er 10min gesprek, dus dan zal ik wel uitleg krijgen, maar misschien dat iemand me wat kan vertellen hierover?
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 17 Mrt 2017 13:48

Re: Cito en rapport groep 3

Aagje, hier precies hetzelfde verhaal.
Cito is een moment opname, hebben ze net een verkeerde bui dan scoren ze minder goed terwijl ze in de les goed meekomen. Daarnaast begreep ik van de juf hier dat in de cito veel dingen stonden die ze in de les nog niet behandeld hebben, misschien is dit bij jullie ook zo.

Ik maakte mij ook direct zorgen en gaf dat ook aan tijdens het gesprek maar hier geen reden tot zorgen want hij komt goed mee.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Anoniem219

Bericht 17 Mrt 2017 13:51

Re: Cito en rapport groep 3

Fijn om te lezen blue flower! Ik maak me ook wel beetje zorgen merk ik, dat ga ik ook wel aankaarten dinsdag.

En vind het stom dat ik me zorgen maak aangezien haar rapport wel gewoon goed is
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25050

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Mrt 2017 13:54

Re: Cito en rapport groep 3

Je ziet idd vaak een discrepantie tussen Cito en de methodegebonden toetsen. Sowieso is het een momentopname inderdaad, en daarnaast is de vraagstelling vaak anders dan ze gewend zijn. Bij rekenen zijn het vaak redactiesommen waar kinderen moeite mee hebben. Mijn stiefdochter zit ook in groep 3 en scoort ZG voor de toetsen in de klas, maar bij Cito heeft ze een V! (5 dus, de laagste score)

Ik zou er niet te hard van schrikken en vooral kijken of ze bij de komende toetsen van Cito in elk geval vooruitgang boekt in de vaardigheidsscore.
❤ 7 juni 2018
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 17 Mrt 2017 20:30

Re: Cito en rapport groep 3

Ik ben zelf juf van groep 3 en zie hetzelfde bij de kinderen in mijn groep. Goede scores op de methodegebonden toetsen en dan lage scores op de CITO toetsen. In de CITO toetsen van spelling en rekenen komen veel dingen voor die de kinderen nog niet hebben gehad. Ook de manier van toetsen is vaak nieuw voor de kinderen. Vaak zie je dat de CITO scores eind groep 3 een stuk hoger liggen. Ik zou me ook niet al te veel zorgen maken als ik jou was.
2011 2012 2017
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 17 Mrt 2017 20:57

Re: Cito en rapport groep 3

Ik ben ook een juf van groep 3 en het meeste is al genoemd. Heel erg herkenbaar.
De Cito toetsen komen totaal niet overeen met de methode toetsen.
Ik zou mij totaal geen zorgen maken.
<<

Anoniem219

Bericht 17 Mrt 2017 21:49

Re: Cito en rapport groep 3

Bedankt voor alle antwoorden! Hier kan ik wat mee..
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Mrt 2017 23:26

Re: Cito en rapport groep 3

Spuit 11: ik sluit me aan bij wat gezegd is :P
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 18 Mrt 2017 09:19

Re: Cito en rapport groep 3

Hier is het juist andersom. Op de Cito's scoorde N. het hoogste, I-en en een II. Haar gewone beoordelingen waren 'gewooon' voldoende. Vond ik ook best apart.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marsy31