Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


wanneer bij kind als hij wakker wordt uit narcose?

<<

Wennes

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 04 Okt 2013 20:48

Bericht 15 Okt 2013 20:20

wanneer bij kind als hij wakker wordt uit narcose?

Mijn zoontje moet binnenkort een kleine operatie ondergaan, ze gaan zijn traanbuisje doorprikken.
Nu mag je wel bij hem blijven als hij onder narcose gebracht wordt, maar niet als hij wakker wordt. Hij zal wakker worden op de operatiekamer, gaat dan naar de uitslaapkamer en daarna naar de kinderafdeling. Als hij op de kinderafdeling is mag ik er weer bij.
Ik voel me daar niet fijn bij. D is een gevoelig mannetje en ik wil niet dat hij wakker wordt in een onbekende omgeving met vele onbekende mensen en dat het dan ook nog even duurt voordat hij mij mag zien.
Is dit normaal of zouden er ook ziekenhuizen zijn waarbij je wel bij je kind mag zijn als hij wakker wordt?
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 15 Okt 2013 20:27

Re: wanneer bij kind als hij wakker wordt uit narcose?

Op de (uitslaap?)kamer waar ze daarna door worden gebracht naar de kinderafdeling. Maar niet als ze als eerste wakker worden dat vond ik al vervelend.
Laatst gewijzigd door meisjesmama op 15 Okt 2013 20:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem133

Bericht 15 Okt 2013 20:29

Re: wanneer bij kind als hij wakker wordt uit narcose?

Bij mijn zoontje mocht ik al bij hem zijn in de uitslaapkamer (amandelen en buisjes). Ik ben bij hem gebleven in de operatiekamer tot hij sliep en mocht meteen bij hem toen hij een beetje wakker werd. Ik kan me voorstellen dat je er een naar gevoel aan over hebt dat je hem pas weer op de kinderafdeling ziet. Kun je dit niet bespreken met de arts? Mijn zoontje was echt helemaal van slag en had ook veel nabloedingen, dus ik vond het echt heel fijn dat ik meteen bij hem mocht zijn. Hij was toen net iets jonger dan jouw D.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6366

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 15 Okt 2013 20:30

Re: wanneer bij kind als hij wakker wordt uit narcose?

Mijn oudste kreeg ooit buisjes. Mijn man mocht mee naar de o.k. en mocht gelijk weer bij hem toen ze klaar waren.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 15 Okt 2013 20:36

Re: wanneer bij kind als hij wakker wordt uit narcose?

Ik mocht ook bij F. Toen ze wakker werd op de uitslaapkamer.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem85

Bericht 15 Okt 2013 20:38

Re: wanneer bij kind als hij wakker wordt uit narcose?

Mijn zoontje wordt binnenkort geopereerd wat ik begrepen heb mag 1 ouder bij hem zijn in de verkoever?? Kamer, dus waar hij wakker wordt. Zoals jij het verteld zal ik ook echt niet prettig vinden.
<<

Anoniem 82

Bericht 15 Okt 2013 20:40

Re: wanneer bij kind als hij wakker wordt uit narcose?

Hier mag je er meestal op de uitslaapkamer al bij. Dat mocht mijn moeder zelfs een paar jaar terug nog bij mijn toen al bijna volwassen broertje, na zijn knieoperatie. Ik zou er zelf denk ik ook zo vroeg mogelijk bij willen zijn, en het toch nog even vragen in het ziekenhuis. Soms mag er best van de regels worden afgeweken. Zo kreeg ik op volwassen leeftijd een naar onderzoek, maar bij volwassenen is er normaal niemand bij. Maar omdat we het gevraagd en uitgelegd hadden mocht mijn moeder toch mee.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 15 Okt 2013 20:40

Re: wanneer bij kind als hij wakker wordt uit narcose?

Ik mocht direct bij B. toen hij uit de operatiekamer kwam. Eigenlijk zou ik niet akkoord gaan met het voorstel om je kind pas weer op afdeling te zien, vind ik echt best vreemd. Wellicht nog een keer vragen? Anders zou ik toch echt voor een ander ziekenhuis gaan.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Okt 2013 20:46

Re: wanneer bij kind als hij wakker wordt uit narcose?

Wij mochten wel in de uitslaapkamer, toen Ezra aan zijn blindedarm was geopereerd zelfs allebei en toen vond ik het ook nog best lang duren voor hij werd overgebracht naar de kinderafdeling, dus toen was ik wel blij dat we niet al die tijd hoefden te wachten. Hij was al wel uit de narcose toen ik bij hem kwam, maar nog wel heel slaperig, hij merkte volgens mij nog maar weinig van alles.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Wennes

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 04 Okt 2013 20:48

Bericht 15 Okt 2013 20:48

Re: wanneer bij kind als hij wakker wordt uit narcose?

Dus jullie kinderen worden pas wakker op de uitslaapkamer?
Hier zeiden ze dat D wakker wordt in de operatiekamer.
Ze zeiden ook dat er niemand bij mocht ivm opruimen van de operatiekamer. Waarbij ik gelijk dacht: wie let er dan op mijn kind als ze druk zijn met opruimen?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Okt 2013 20:51

Re: wanneer bij kind als hij wakker wordt uit narcose?

Oh, dat zou inderdaad wel kunnen, dat ze al wakker worden in de operatiekamer. Daar waren wij in elk geval niet bij, maar pas op de kinderafdeling vind ik wel weer erg laat. Hoewel dat niet altijd per se lang hoeft te duren, want toen met zijn buisjes/neusamandel mocht hij wel vrijwel direct terug en toen mocht ik hem ook zelf in mijn armen naar de kinderafdeling dragen. Dat vond ik wel fijn, want ik merkte dat hij dat prettiger vond.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem 82

Bericht 15 Okt 2013 20:52

Re: wanneer bij kind als hij wakker wordt uit narcose?

Misschien ligt het ook aan het soort operatie. Langere en zwaardere operaties hebben meer narcose nodig en dat duurt langer voordat het is uitgewerkt. Geloof dat ik zelf na mijn blindedarmoperatie ook pas wakker begon te worden op de uitslaapkamer. Lijkt me wel vervelend als hij al op de operatiekamer wakker zal worden, hij zal er zelf waarschijnlijk weinig van merken door de narcose, maar het idee is natuurlijk niet fijn dat je kind daar wakker wordt en jij er nog niet bij mag.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 15 Okt 2013 21:02

Re: wanneer bij kind als hij wakker wordt uit narcose?

Je wordt op de ok al wel wakker gemaakt zodat je weer zelf ademd en de beademingsbuis eruit kan. De anesthesist let dan op je kindje. Meestal ben je je op dat moment echt niet bewust dat je wakker bent geworden op de ok, dat bewuste komt pas op de uitslaapkamer. Ik vind het daarom wel erg vreemd dat je er dan nog niet bij mag. Zo gaat dat bij ons in het ziekenhuis in ieder geval echt niet. Zou toch echt vragen (eisen) dat ze je meteen na de operatie bellen zodat je er naartoe kan.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 15 Okt 2013 21:08

Re: wanneer bij kind als hij wakker wordt uit narcose?

Wij mochten er beide al bij op de uitslaapkamer
<<

Anoniem261

Bericht 15 Okt 2013 21:10

Re: wanneer bij kind als hij wakker wordt uit narcose?

Idd wat Romie zegt. Bij ons op OK gaat het vaak ook heel snel, het is niet zo dat het kindje na het wakker worden nog lang op de OK is. Zodra het beademingsbuisje eruit is en het kindje goed ademt en de andere functies goed zijn rijden ze direct naar de uitslaapkamer. Bij ons is het gewoonte dat daar 1 ouder bij het kindje is. Dus voordat het kindje goed en wel beseft dat ie weer wakker is, is papa/mama daar gelukkig alweer.
<<

RiLiJu

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 15 Okt 2013 21:38

Re: wanneer bij kind als hij wakker wordt uit narcose?

In juni heeft C. buisjes gekregen.
Ik mocht toen bij haar blijven op de operatiekamer tot ze sliep en ik mocht toen ze op de uitslaapkamer kwam ook weer direct bij haar, ze was toen nog diep in slaap. Ik heb zeker nog een kwartier naast haar gezeten terwijl ze nog sliep en was dus ook degene die ze als eerst zag toen ze wakker werd.

Ik zou dat in jullie situatie ook gewoon eisen en anders een ander ziekenhuis gaan zoeken.
<<

Anoniem91

Bericht 15 Okt 2013 22:56

Re: wanneer bij kind als hij wakker wordt uit narcose?

Ik mocht bij Lise er ook meteen bij op de uitslaapkamer. Best raar daar tussen al die mensen die nog voor apengapen liggen.
<<

anoniem213

Bericht 15 Okt 2013 23:15

Re: wanneer bij kind als hij wakker wordt uit narcose?

Bij mijn laatste operatie vertelden ze dat je al wakker wordt gemaakt in de O.K., maar vaak weten mensen dat niet meer, want ze vallen daarna weer in slaap. Ik ben vier keer onder narcose geweest en ik kan me geen enkele keer herinneren dat ik daar al wakker ben gemaakt. Van het wakker worden in de uitslaapkamer wist ik niet meer wat droom was en wat echt. Je bent vaak fr eerste momenten ontzettend suf en je niet helemaal bewust van waar je bent, dus wellicht dat kindjes daarom ook niet in paniek raken daar. Toch kan ik me voorstellen dat je er als ouder graag bij bent en ik vind het eigenlijk best gek dat het overal anders geregeld is blijkbaar.
<<

Anoniem91

Bericht 15 Okt 2013 23:21

Re: wanneer bij kind als hij wakker wordt uit narcose?

Ik weet ook weinig meer, ik weet inderdaad dat ik in de uitslaapkamer lag en toen ik me echt bewust werd dat ik er lag keek ik op de klok en zag ik dat ik ruim 1,5 uur verder was van net voor de operatie. Ik vond het wel lekker trouwens...
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 16 Okt 2013 00:18

Re: wanneer bij kind als hij wakker wordt uit narcose?

Ik weet nog van de drie keer uitslaapkamer dat ik een hele tijd in een soort slaap-waaktoestand was. De arts was ook bij me geweest en had over de operatie verteld maar dat wist ik daarna niet meer en bij de eerste operatie kreeg ik op een gegeven moment praatjes en ging ik rare grappen maken toen hebben ze me gauw op laten halen ;-).
Ik was in elk geval heel relaxed.

Toch zou ik het niet tof vinden als ik op de uitslaapkamer net bij mijn kind zou mogen hoor!
<<

anoniem196

Bericht 16 Okt 2013 08:37

Re: wanneer bij kind als hij wakker wordt uit narcose?

E. was 1 jaar. En ik werd meteen geroepen toen ze uit OK kwam, en voor ze haar ogen open deed zat ik naast haar.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15978

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 16 Okt 2013 12:40

Re: wanneer bij kind als hij wakker wordt uit narcose?

Ze worden waarschijnlijk wakker gemaakt in de operatiekamer, daar wordt immers de narcose gestopt en de anesthesist moet kunnen beoordelen of iemand goed wakker wordt. Maar de narcose zit nog in je lijf, waardoor je steeds weer in slaap valt. Je blijft op de verkoever tot je goed wakker bent. Het is wel heel raar dat een ouder niet op de verkoever mag komen bij zijn of haar kind!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers