Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lactulose gebruik bij peuter

<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 16 Mrt 2017 12:52

Lactulose gebruik bij peuter

Mijn jongste heeft moeite met zijn ontlasting. We gebruiken daar nu al een paar maanden lactulose voor. Het begon met 2 maal daags een half zakje poeder oplossen in zijn drinken. Dat kon na een tijdje terug geschroefd worden naar 1 maal daags een half zakje, maar sinds een week is het duidelijk dat hij daar niet meer genoeg aan heeft. De dosering is dus weer wat opgehoogd.
Hij eet 's ochtends en 's middags brood met een beker Laxo siroop. (Als ik hem melk geef, lukt het helemaal niet om te poepen, vandaar de laxo). Tussendoor krijgt hij fruit, koekje, rozijntjes, cracker. Nou ja, heel verschillend dus. En dan nog avondeten.
Wat kan ik nog doen om het makkelijker te maken voor hem?
En nog over die lactulose: worden zijn darmen daar nou echt niet lui van?
07.12.2011
11.12.2014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Mrt 2017 12:59

Re: Lactulose gebruik bij peuter

Lactulose, dat was toch juist van die siroop? Bedoel je niet Forlax? Ik vond lactulose niet heel veel doen, toen we eenmaal Forlax voorgeschreven kregen ging het heel snel beter. We begonnen toen met twee zakjes op een dag, dat ging al heel snel naar één zakje op een dag, naar om de dag een zakje.

Voor zover ik weet worden je darmen niet lui van lactulose en ook niet van Forlax. Het verandert volgens mij eerder de samenstelling van de ontlasting (meer vocht) en dat stimuleert de darmen dan weer, in plaats van dat het rechtstreeks iets met de darmen doet.

Maar als je het gevoel hebt dat wat je dan ook gebruikt niet goed (meer) werkt dan zou ik altijd contact opnemen met de huisarts. Of je laten doorverwijzen naar de poeppoli, als het echt een langdurig probleem wordt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 16 Mrt 2017 13:06

Re: Lactulose gebruik bij peuter

Er is inderdaad ook siroop van, maar L heeft zakjes poeder. Ik denk dat ik inderdaad maar eens contact ga opnemen met de huisarts.
Hebben jullie het voor E of Y gebruikt? Gebruiken jullie het nog steeds?
07.12.2011
11.12.2014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Mrt 2017 13:12

Re: Lactulose gebruik bij peuter

Voor Y. E zou dat niet in willen nemen, want je ziet het heel duidelijk in je drinken en je proeft het ook. Als er iets anders is aan zijn drinken wil hij het niet hebben. Tegen Y zeiden we altijd dat het snoepjeslimonade was en dan dronk ze het wel. We gebruiken het nu al een tijdje niet meer. Bij haar was het ook zo dat ze haar ontlasting te lang ophield, dat hield zichzelf in stand doordat het hard ging worden, en op een gegeven moment was dat doorbroken. Ik heb nog wel dat ik haar uit voorzorg geen banaan geef omdat ze daar toen een keer heel erg last van heeft gehad. Maar Forlax gebruiken we niet meer. Wel gaan we binnenkort weer naar de poeppoli voor E.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 16 Mrt 2017 14:07

Re: Lactulose gebruik bij peuter

Bananen hoef ik L inderdaad ook niet te geven en melk lijkt het ook meer te stoppen bij hem. Ten tijde van sinterklaas had hij er ook veel last van. Ik denk dat kruidnoten ook stoppend werken dus :wink:
Fijn dat jullie het voor Y niet meer nodig hebben!
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem280

Bericht 16 Mrt 2017 14:23

Re: Lactulose gebruik bij peuter

Ik merk wel bij onze kinderen, wanneer wij 1 dag geen lactulose geven, dat de ontlasting weer versteend is.
Bananen geven wij ze niet meer.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 16 Mrt 2017 14:46

Re: Lactulose gebruik bij peuter

Is er al naar de oorzaak van de verstoppingen gekeken?
Je zegt dat melk het aanwakkert.. wat nou als je helemaal stopt met melkproducten?
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 16 Mrt 2017 16:01

Re: Lactulose gebruik bij peuter

Nee Lejow, oorzaken zijn nog niet bekeken. Ik gaf het aan bij de huisarts over de melk, maar dat vond hij gek, had hij nog niet eerder gehoord en was ook niet gebruikelijk.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 16 Mrt 2017 17:21

Re: Lactulose gebruik bij peuter

Mickey schreef:Nee Lejow, oorzaken zijn nog niet bekeken. Ik gaf het aan bij de huisarts over de melk, maar dat vond hij gek, had hij nog niet eerder gehoord en was ook niet gebruikelijk.


En toch kan het ook echt voorkomen ;) Helaas gaan de meeste artsen uit van diarree en spugen en soms eens eczeem, maar ook opstopping, koorts en astmatische klachten kunnen er verband mee houden.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 16 Mrt 2017 18:24

Re: Lactulose gebruik bij peuter

Lejow schreef:
Mickey schreef:Nee Lejow, oorzaken zijn nog niet bekeken. Ik gaf het aan bij de huisarts over de melk, maar dat vond hij gek, had hij nog niet eerder gehoord en was ook niet gebruikelijk.


En toch kan het ook echt voorkomen ;) Helaas gaan de meeste artsen uit van diarree en spugen en soms eens eczeem, maar ook opstopping, koorts en astmatische klachten kunnen er verband mee houden.

Ja ik weet het. De leidster op het kdv gaf het ook al aan. Astmatische klachten heeft hij wel gehad, maar dat gaat nu al een hele tijd goed.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 16 Mrt 2017 21:31

Re: Lactulose gebruik bij peuter

Het overwegen waard dan denk ik!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx