Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Automatische voerbak kat

<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 16 Mrt 2017 09:05

Automatische voerbak kat

Onze kat schrokt zijn eten altijd in een paar minuten op dus het is lastig om hem extra voer te geven voor wanneer we een avond of nacht niet thuis zijn. Hebben jullie ervaringen met en tips voor automatische voerbakken?
Smile, it's free!
<<

Anoniem184

Bericht 16 Mrt 2017 09:11

Re: Automatische voerbak kat

Dan lijkt het me juist beter om de oorzaak aan te pakken (het schrokken, is heel slecht natuurlijk) en te zoeken naar een voerbak waar je kat actief moeite moet doen om z'n eten te bemachtigen. Zoiets als dit:
Afbeelding
<<

Anoniem184

Bericht 16 Mrt 2017 09:13

Re: Automatische voerbak kat

Sowieso, geen extra voer geven als hij z'n voer binnen een paar minuten op heeft en jullie een avondje van huis zijn. Eten geven vlak voordat jullie weg gaan en heeft hij het dan met een paar minuten op, dan heeft hij écht wel meer dan voldoende gegeten om de avond door te komen.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 16 Mrt 2017 09:42

Re: Automatische voerbak kat

Hij krijgt ook geen extra voer nu. Hij krijgt 2x per dag, een keer rond 06.15 en dan rond 18.00 in de avond. Het is dus meer voor als we 's avonds pas heel laat of niet thuis komen. Dan gaat extra voer in de ochtend voor de hele dag en avond dus niet nu. Zo'n voerspel is wel leuk idd maar weet niet of dat dit probleem helemaal oplost.
Smile, it's free!
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 16 Mrt 2017 12:12

Re: Automatische voerbak kat

Een keer afwijken van het vaste tijdstip kan ook geen kwaad.
Ik geef de katten voer voordat we weg gaan of snachts als we thuis komen.
Een enkele keer sochtends een dubbel portie maar alleen wanneer ik binnen 24uur weer kan voeren. Lukt dat niet dan schakelen we de oppas in.

Ervaring met een voerautomaat heb ik niet. Dat werkt niet bij meerdere katten die verschillend voer krijgen.
Laatst gewijzigd door Elska op 16 Mrt 2017 18:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1963

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 16 Mrt 2017 17:29

Re: Automatische voerbak kat

Wij hebben deze voor onze kat met diabetes: http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerbak/voerautomaten/andere/29614

Heel fijne automaat, de batterijen gaan al 2 jaar mee. We geven onze kat vijf keer per dag eten, de automaat gaat open om 08.00, 12.00, 16.00 en 23.00 uur en om 20.00 uur geven we hem zelf eten en vullen we de automaat.
Onze kat schrokt ook, maar hij krijgt maar 10 gram eten per keer, dus dan kan 't weinig kwaad. Je zou nog een klein bakje op de kop in zijn voerbak of in de voerautomaat kunnen zetten, zodat hij wat meer moeite moet doen en niet alles in een keer naar binnen kan schuiven.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 16 Mrt 2017 18:05

Re: Automatische voerbak kat

Ik heb destijds voor m'n schrokkende kat van die anti schrok voerbakjes gekocht. Daar zitten een soort blokjes in, waardoor hij brokjes er met zn pootjes uit moest vissen. Ik zette dan altijd tijdens vakanties meerdere voerbakjes door de kamer. Ik heb die voerbakjes over, als je wil kan ik je er drie tegen verzendkosten toesturen.
03/2019
11/2020

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers