Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


implantaat

<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 16 Mrt 2017 07:41

implantaat

Vorig jaar hebben ze mijn bijna achterste kies getrokken onderin. Ik had er geen last van en heb het zo gelaten. Nu blijft de tandarts er op hammeren dat ik er een implantaat moet nemen ivm met verzakking en eventueel scheef groeien van de losse kies. Nu ben ik dinsdag op consult geweest en een begroting gekregen en het gaat in totaal 2275 euro kosten. Ik moet 2000 zelf betalen, omdat ik dit jaar al een keer een gaatje heb gehad. Ik vind het een hoop geld voor 1 kies. Ik had mezelf er een beetje bij neergelegd dat ik het maar moet gaan doen, maar iedereen die ik erover spreek zegt ik zou het niet doen. Je ziet het niet en voor 1 kies veel geld. Maar ik ben bang dat ik er uiteindelijk toch nog eens last van ga krijgen dmv verzakking ofzo.
Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem278

Bericht 16 Mrt 2017 08:45

Re: implantaat

Ik zou een second opinion vragen bij een andere tandarts. En zelfs als zegt deze dan dat het nodig is, zou ik hem of haar vragen of tien maanden wachten veel verschil maakt, dan zou je het komend jaar kunnen doen en wat meer vergoed kunnen krijgen.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 16 Mrt 2017 09:54

Re: implantaat

Daar heb ik ook over nagedacht, maar mijn tandverzekering is tot 500, dus als ik wacht tot volgend jaar krijg ik ook alleen dat maar vergoed. Die 200 euro maakt op dat bedrag ook niet meer uit. En als ik nu naar een andere tandarts ga, rekent die ook kosten denk ik. Lastig verhaal he haha :)
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 16 Mrt 2017 10:00

Re: implantaat

Ik heb best wel een paar jaar een tand gemist. De laatste tand in de bovenkaak die je ziet als je breeduit lacht. Na al die jaren was er bij de omliggende tanden niks veranderd qua stand. Toen er uiteindelijk een implantaat in kwam moesten ze zelfs nog tandvlees weg halen omdat dat over de implantaat hing terwijl het normaal slinkt.

Ik zou het niet doen. Mochten je andere tanden gaan lopen dan kun je misschien nog iets van een spalkje nemen ofzo?
30-04-2017
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 16 Mrt 2017 12:16

Re: implantaat

Kees schreef:Ik heb best wel een paar jaar een tand gemist. De laatste tand in de bovenkaak die je ziet als je breeduit lacht. Na al die jaren was er bij de omliggende tanden niks veranderd qua stand. Toen er uiteindelijk een implantaat in kwam moesten ze zelfs nog tandvlees weg halen omdat dat over de implantaat hing terwijl het normaal slinkt.

Ik zou het niet doen. Mochten je andere tanden gaan lopen dan kun je misschien nog iets van een spalkje nemen ofzo?


Het gaat om de kies er boven. Omdat die geen tegendruk meer krijgt, kan die gaan uitzakken. Daar doe je volgens mij weinig aan.

En kan je niet ipv een implantaat een brug krijgen? Is misschien goedkoper.
<<

Anoniem244

Bericht 16 Mrt 2017 12:25

Re: implantaat

Mijn oude tandarts gaf dat ook aan, terwijl m'n nieuwe tandarts aan gaf dat dat wel mee zal vallen met verzakking kies er oven en het niet perse nodig is.

Hier zou het trouwens wel uitmaken wanneer ik m'n tandartsverzekering volgend jaar omhoog gooi, dan zouden mijn eigen kosten minder zijn
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 16 Mrt 2017 12:57

Re: implantaat

Ik kan mijn verzekering volgend jaar omhoog gooien, maar dan heb ik eerst een jaar wachttijd. De premie die ik dan extra kwijt ben het eerste jaar staat bijna gelijk aan wat ik extra terug krijg.

Een brug heeft hij het overgehad, maar had met de tanden ernaast te maken. Heb er niet heel goed meer naar geluisterd, want dacht hij zal wel gelijk hebben.

Ik kan misschien wel eerst even langs een andere tandarts gaan. Betaal ik dat wel zelf. Die kosten vallen wel mee.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem244

Bericht 16 Mrt 2017 13:13

Re: implantaat

En als je helemaal over stapt naar een andere verzekeraar?
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 16 Mrt 2017 13:37

Re: implantaat

Volgens mij heb je bij een kroon, brug, implantaat altijd een wachttijd van een jaar. Dacht dat ik dat pas ergens gelezen had, omdat iedereen elke keer overstapt. Anders was dat zeker een goede optie geweest! :)
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 16 Mrt 2017 14:41

Re: implantaat

Idd vaak een wachttijd en soms accepteren verzekeringen je ook niet als bekend is bij je tandarts dat je zulke kosten gaat krijgen.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers