Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe combineren jullie werk& gezin?

<<

Anoniem211

Bericht 10 Mrt 2017 15:30

Hoe combineren jullie werk& gezin?

Hoe doen jullie dat? En zijn jullie ook zo afgepeigerd?

Er lopen hier 4 kinderen rond. Mijn vriend werkt fulltime en ik probeer mijn werk en opleidingen in 3 of 4 dagen per week te proppen. Maar ondanks dat we co-ouderschap hebben, zijn we allebei echt gesloopt.

Ik vraag me wel eens af hoe anderen dat doen hoor, zoveel ballen in de lucht houden?
Ik ben nog herstellende van een burn-out dus dat speelt ook mee.

Gewoon even een topic om uit te blazen en ervaringen te delen over deze combi.
<<

Anoniem250

Bericht 10 Mrt 2017 15:41

Re: Hoe combineren jullie werk& gezin?

Ik krijg energie van werk. Vandaag kreeg ik er zelfs vleugels van. En van mijn kinderen word ik ook heel blij. Ik haal dus uit beide veel energie, terwijl ik soms (dood)moe ben.

Ik werk 24 uur vast en 8 a 10 uur voor mezelf (met een partner). Ik kan alleen naast mijn gezin en werk niks anders meer doen. Dat is het wel. Gelukkig is mijn werk ook een hobby (vooral het stuk voor mezelf) en haal ik veel sociaal contact uit mijn werk. In het weekend heb ik tijd voor mijn gezin en daar word ik ook heel blij van. Tijd voor sport, uitgaan en dat soort dingen is er niet. En ik ben dus moe. Maar door de energie die ik uit beide aspecten haal, gaat het goed met me. Ik ben alleenstaand. Ik denk dat ik anders misschien wel tijd had voor sport en afspreken buiten werk om, maar dat is er nu dus niet.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 10 Mrt 2017 16:01

Re: Hoe combineren jullie werk& gezin?

Ik heb hetzelfde als Holly. Ik vind mn baan ontzettend gaaf en krijg van m'n dochtertje ook heel veel energie. Ze zit in de liefste-dreumes-van-de-wereld-fase. :cheers:
Mijn man en ik werken allebei 36 uur in 4 dagen, dus elk een dag in de week vrij, dat is ook wel heerlijk. Ik probeer op die dag dus ook echt zo weinig mogelijk aan werk te doen en ook het huishouden tot minimum beperken, alle tijd voor mn dochtertje. En op onze werkdagen nemen we wel uitgebreid tijd voor ontbijt en de deur uitgaan (voordeel van een kind die al om 6 uur wakker is) en ook na werk/opvang is er altijd nog wel tijd voor uitgebreid knuffelen, spelen en boekjes lezen voordat ze naar bed moet. Als zij dan slaapt gooien man en ik de laptops nog even open. Op de momenten dat mijn baan heel druk is vangt mijn man meer op en andersom. Lukt niet altijd natuurlijk en de weken, als we allebei veel deadlines hebben bijvoorbeeld, voelen soms ook wel als een beetje 'overleven'.

Wil niet zeggen dat ik niet moe ben. Drukke baan, vaak nog gebroken nachten en een flut-weerstand met name, dus om de haverklap verkouden/keelontsteking/grieperig etc. :sleep: :sleep: Betekent dat ik (en man ook trouwens haha) vaak echt asociaal vroeg m'n bed in duik en ook niet heel veel meer naast kind en baan doe. Ik neem me bijvoorbeeld al maanden voor weer te gaan hardlopen haha, maar in het weekend wil ik toch t liefst zoveel mogelijk samen met man en dochtertje zijn en schuif ik t dan toch weer vooruit. Maar dit weekend ga ik echt! :lol:

(maar ehm. ik heb er maar 1tje natuurlijk, dat is wel even andere koek dan 4 :hulde:)
<<

Anoniem211

Bericht 10 Mrt 2017 16:07

Re: Hoe combineren jullie werk& gezin?

Ik vind mijn baan en gezin ook erg leuk, maar ik krijg er echt niet meer energie van :). Als we een dag met 4 kinderen rondlopen, betekent het niet dat ik aan het eind van de dag opgeladen ben. Integendeel zelfs, ondanks dat ik van ze geniet.

Dus wellicht is er meer de vraag: hoe verdeel je nou eigenlijk goed je energie?
<<

Anoniem250

Bericht 10 Mrt 2017 16:18

Re: Hoe combineren jullie werk& gezin?

Ja ik krijg daar dus wel echt energie van. Gebroken nachten en zieke kinderen of mijn eigen lage weerstand slurpen energie. Maar daar is niks aan te doen. Naast werk en kinderen laad ik op van 's avonds een aflevering van een serie kijken of een boek lezen.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 10 Mrt 2017 18:56

Re: Hoe combineren jullie werk& gezin?

Ik loop momenteel helemaal vast, heb niet het idee alle ballen in de lucht te kunnen houden. 0,9fte werk, afstuderen en 2 jonge kinderen. Ik race na het werk naar huis voor een beetje tijd met de kinderen en dan te koken. Elke avond nog 2 uur werk als ze in bed liggen en ik blijf achter de feiten aanlopen.
Dus ik combineer het niet zo goed ;)
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 10 Mrt 2017 20:30

Re: Hoe combineren jullie werk& gezin?

Ik werk 24 uur verdeeld over drie dagen. Mijn man werkt vaak 70 uur per week maar in het buitenland. Mijn dochters gaan 2 middagen naar de bso en een middag nemen mijn ouders voor hun rekening.

Ik vind mijn werk heel leuk maar kom er niet echt met bakken energie van thuis. Ik vind mijn kinderen ook heel leuk maar ook die kosten mij vaak energie hoe leuk ik ze ook vind.
Ik voel vooral op werkdagen een enorme druk dat ik wel op tijd bij de bso ben, ik voel echt stress als ik een afspraak heb die uitloop dan voel ik een constante druk. Eenmaal thuis dan moet ik eten koken, die kinderen nog in bad/douche doen. Een verhaal voor lezen, en dan al het spul van het eten / eten koken opruimen.

Op de ochtenden dat ik vrij ben en de meiden op school zitten, dan ben ik vaak druk met het huishouden (daar heb ik savonds bijna nooit meer energie voor) boodschappen doen, ik ben ff bij mijn paard om wat te regelen. En elke vrijdagochtend zwem ik. De middagen probeer ik iets met de meiden te doen en als zij ergens spelen zijn of iemand te spelen te hebben probeer ik weer wat in het huis te doen. Zoals vanmiddag ben ik bijna de hele middag druk geweest in de voortuin (echt iets waar ik niet blij van word en zeker geen energie uit haal.

In de avonden wil ik best wel van alles doen maar ben ik vaak te lui of heb ik gewoon echt geen zin meer. Ik heb mezelf wel voorgenomen om minder op mijn mail te zitten op de dagen dat ik vrij ben, heb er bewust voor gekozen 24 uur te werken dus wil me daar ook gewoon aan houden.

Een van mijn dochters slaapt nu toch al wel een maand of 2/3 behoorlijk beroerd, meerdere keren per nacht wakker soms ben ik 3 uur bezig om haar weer in slaap te krijgen. Dat breekt me echt wel op, in de maand januari zeker en toen heb ik er ook wel eens voor gekozen dat de meiden even op de ipad mochten en dat ik dan even een uurtje ging slapen. Moet toch wat om het in mijn eentje allemaal te redden.

Over het algemeen combineer ik het denk ik wel goed maar ik vind de druk of de stress die ik voel op werkdagen soms wel erg vervelend.
:heart: :heart: 2011
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6814

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 10 Mrt 2017 20:35

Re: Hoe combineren jullie werk& gezin?

Ik ben zo blij met mijn werk. Ik word er echt een betere moeder van.
Als ik een hele week thuis zou moeten zijn met mijn baby zou ik doodop zijn. Ik krijg dus ook energie van mijn werk.
Dankzij mijn werk geniet ik meer van de tijd met mijn kind.
Ik werk 0,75 fte en dat is best pittig vooral in combinatie met nogsteeds gebroken nachten.
Mijn leven bestaat momenteel wel uit huishouden, werk en baby. Dat valt me eigenlijk best tegen. Ik mis wel tijd voor mijzelf. Ik ga vroeg naar bed om genoeg slaap te krijgen.
2016
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 10 Mrt 2017 20:36

Re: Hoe combineren jullie werk& gezin?

Ik werk 24u in 3 dagen, man 36u in 4 dagen. Qua huishouden heb ik enigszins een planning gemaakt, zodat we elke dag een klein beetje doen en verder vooral tijd hebben voor de kinderen. Op de dagen dat we beide werken en de kinderen naar de opvang gaan doen we niks qua huishouden, behalve de dagelijkse dingen opruimen en de keuken. Op die dagen eten we uit de vriezer, zodat we na thuiskomst snel en makkelijk kunnen eten en daarna evt. nog even tijd hebben voor de kinderen. Ik kan me overigens voorstellen dat als je meer werkt en ook nog een studie doet 't best pittig is allemaal.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 10 Mrt 2017 21:23

Re: Hoe combineren jullie werk& gezin?

Wat doe jij ook alweer SophieZMY? :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 10 Mrt 2017 21:39

Re: Hoe combineren jullie werk& gezin?

Ik werk 32 uur onregelmatig. 1 vaste 24-uursdienst per week en eentje om het weekend. Mijn vriend werkt 32 uur in 3,5 dag (3x9 en 1x5). We werken alles langs elkaar heen. Dit betekent dat altijd een van ons thuis bij de kids kan zijn. Dat levert voor ons een goede balans op. We hoeven nooit te rennen en vliegen naar de opvang en hebben door de dag heen altijd wel ergens tijd voor het huishouden, waardoor we 's avonds op tijd aan tafel zitten en om 19 uur de meisjes in bed hebben en het huis aan kant is.

Op woensdag en zondag (en om de week ook op zaterdag) zijn vriend en ik samen vrij en hebben we tijd voor de kids en elkaar. Rest van de week zorgen we dat het huishouden wordt gedaan, wordt er 's avonds gewerkt en sporten we allebei 1 avond. De meisjes zijn nog klein en slapen niet al te best. Om ervoor te zorgen dat we voldoende energie overhouden, gaan we vroeg naar bed (vóór 22 uur liggen we erin). Niet altijd even gezellig, maar wel nodig. Verder proberen we eens per maand iets met z'n tweetjes te doen, daar kijken we dan echt naar uit!

Ondanks dat we het gevoel hebben de balans te hebben gevonden, vinden we het wel pittig hoor! Vooral de gebroken nachten en weinig slaap. We proberen te genieten van de kleine dingen!
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 10 Mrt 2017 22:54

Re: Hoe combineren jullie werk& gezin?

Zora schreef:Wat doe jij ook alweer SophieZMY? :)


Ik ben strategisch adviseur bij een groot bedrijf in de zakelijke dienstverlening. Klinkt lekker vaag. Maar ik heb dus steeds wisselende opdrachten en dat maakt mijn werk zo leuk. Op dit moment begeleid ik een grote organisatiewijziging (hallo strakke deadlines!) en geef ik leiding aan het transitieteam dat daarbij hoort. Ik geef daarnaast ook veel trainingen en workshops. Zowel vakinhoudelijk als op gebied van persoonlijke ontwikkeling en leiderschap. Lekker divers dus, echt heel gaaf!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6121

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 10 Mrt 2017 23:04

Re: Hoe combineren jullie werk& gezin?

Voor mijn gevoel heb ik het echt heel fijn gecombineerd. Ik werk 3 dagen en haal ook heel veel energie uit mijn werk en vind het leuk om te werken als afwisseling met de dagen waarop in voor mijn kind zorg. Mijn man werkt sinds de komst van onze dochter 4 dagen. Daarnaast past mijn moeder 1 dag bij ons thuis op. Dat betekent dus dat ik maar 1 dag in de week in de weer ben met het kinderdagverblijf, verder is het allemaal vrij relaxed. ik zou wel wat vaker avondjes weg willen met mijn man (of veiendinnen) maar ook ik 's avonds in weekend vaak moe en graag thuis.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 10 Mrt 2017 23:11

Re: Hoe combineren jullie werk& gezin?

Dat klinkt idd superleuk Sophie! Interessant hoor! En trainingen en workshops geven zijn naast heel inspannend en zwaar vooral heeeeeel leuk en geven je zoveel energie!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem201

Bericht 11 Mrt 2017 10:24

Re: Hoe combineren jullie werk& gezin?

Hier ook drukte. 3 kids, wel co ouderschap. Wij beide fulltime werkend en onze hobby's.
Hoe we het doen? Gewoon doorgaan en genieten van de momenten. De week dat de kids er niet zijn doen we samen dan ook echt tijd inhalen. De week van de kids staat in teken van hen.
Beide zijn we zeker moe aan het eind van de dag. Dan ploffen we samen op de bank of gaan optijd naar bed.
Het went hahhha.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 11 Mrt 2017 20:24

Re: Hoe combineren jullie werk& gezin?

Ik vind het ook druk. Ik werk 4x9 uur en mijn man werkt 5-dagen. Mijn jongste dochter slaapt nog niet door (2-3x pn wakker) en ik ben vaak moe. Op mijn werk kom ik momenteel meer tot rust dan thuis. Ik vind deze fase momenteel best zwaar (dochters zijn bijna 4 en bijna 2 jaar).

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers