Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gebruik van speentjes

<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 10 Mrt 2017 10:37

Re: Gebruik van speentjes

Ik denk er een beetje hetzelfde over als Carrie, misschien vind ik het iets minder erg maar in ieder geval geen gezicht als een kind er mee loopt in de supermarkt of praat met een speen in.
Maar mijn zoon had zuigbehoefte en ik heb ook gelezen dat het aanbevolen wordt omdat het de kans op wiegendood verkleind, dus ik zie er ook echt wel de voordelen van in.

Toen hij heel klein was kreeg hij hem gewoon wanneer hij hem nodig had, dan slapen ze ook nog heel veel natuurlijk. Vanaf een half jaar alleen in bed en dat wist hij ook wel goed, hij gooide hem zelf uit als we hem uit bed haalde. Met 1.5 hebben we de spenen in onze vakantie door hem zelf weg laten gooien ( wel 1 achter gehouden voor de zekerheid), hij begreep heel goed dat ze weg waren. Hij werd steeds gekker op dat ding en ging hem zelf uit zijn bed pakken, stilletjes achter zijn bedje zitten om er op te sabbelen, toen vonden we het wel echt tijd worden om er mee te stoppen, voordat hij er nog gekker op zou worden. We deden dat in de vakantie, mocht hij dan slecht slapen dan konden we overdag wat rusten. Hij is 3 avonden wat onrustig gaan slapen en de eerste nacht wel een keer wakker geworden maar daarna was het over. Als hij nu een speen ziet heeft hij ook totaal niet meer het idee dat hij die ook in zijn mond kan stoppen, de speen is voor een baby.
Dat laatste vind ik ook wel prettig nu ons tweede kindje op komst is, het lijkt me lastiger om de speen weg te doen als zijn kleine broertje wel zijn speen mag, nu taalt hij er niet meer naar dus kan ik de baby gerust een speentje geven.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem301

Bericht 10 Mrt 2017 10:37

Re: Gebruik van speentjes

Susan schreef:
Carrie schreef:
Susan schreef: Ik vind die enorme aversie tegen spenen persoonlijk altijd een beetje onzinnig.


Waarom?


Omdat ik het overdreven vind. Dat je er zelf naar streeft er niet aan te beginnen, oké, dat snap ik, dat valt in mijn ogen ook niet onder een enorme aversie, maar sommige mensen zijn er zo op tegen, dat vind ik overdreven, ja. En andere mensen erop aanspreken dat ze spenen (willen gaan) gebruiken, zoals de schoonmoeder van Marin doet, vind ik eerlijk gezegd ook wat overdreven. Alsof je meteen een bepaald type mens bent als je een speen gebruikt.

Ah zo bedoel je het. Ik zou mensen er ook niet op aanspreken inderdaad.
<<

Anoniem328

Bericht 10 Mrt 2017 10:37

Re: Gebruik van speentjes

Ik denk dat je gewoon moet afwachten waar je kindje behoefte aan heeft en je er verder weinig aan kunt sturen.
Onze D heeft in het begin wel een speentje gebruikt omdat hij veel zuigbehoefte had, maar toen hij wat ouder werd ging steeds vaker z'n rechter ringvinger z'n mond in.
De speen accepteerde hij steeds minder. Hij duwde hem steeds z'n mondje uit.
En nu gebruikt hij z'n speen nooit meer. Z'n rechter ringvinger daarentegen is z'n grootste vriend. Als hij overstuur is, moe is of lekker ontspannen ligt te chillen, dan gaat die vinger meteen (achterwaarts!) z'n mond in.
Prima! Er zal vanzelf een moment komen dat dat minder wordt. Ik ben allang blij dat die vinger hem troost biedt op het moment dat hij daar behoefte aan heeft.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 10 Mrt 2017 10:59

Re: Gebruik van speentjes

Hier ook een schoonmoeder die er vanalles van vond, bij D hebben we daar flinke discussies over gehad. Schoonmoeder vond duimen beter en weigerde bv de speen erin te stoppen als D die op dat moment volgens ons even nodig had, 'tuurlijk niet' zei ze dan. Wij wilden zelf liever een speen ipv duimen (al snap ik goed dat je daar niet altijd iets over te zeggen hebt). Inmiddels heeft D 'm echt alleen nog maar in bed, dat heeft wel even geduurd, ze kreeg 'm eerst ook wel in de kinderwagen of de auto. Ik was bang dat ze 'm weer meer zou gaan willen nu die van haar broertje continu rondslingert (hij heeft er overigens minder behoefte aan dan zij destijds), maar dat snapt ze heel prima.
Ik was er zelf zo 1 die vroeger heel lang met een speen gelopen heeft, sta op een foto van de peuterspeelzaal als enige met een speen in en dat vind ik wel echt heel stom.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 10 Mrt 2017 11:03

Re: Gebruik van speentjes

Ik vind het ook geen gezicht als oudere kinderen met een speen rondlopen en toch loopt mijn dochter van 3 er nog regelmatig mee rond.

Het is voor haar de enige manier om even tot rust te komen. Dus ze krijgt hem ook soms thuis in de woonkamer en ook soms in de auto. Zeker als ze moe begint te worden.

Ze loopt zichzelf anders voorbij en zit geen seconde stil. En daar wordt het niet gezelliger van in huis.

Ik hoop dat ik het voor ze naar school gaat er wel 'af' krijg.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 10 Mrt 2017 11:05

Re: Gebruik van speentjes

Ik heb niet alles gelezen.

Ik wilde mijn dochter ook geen speen geven. Maar door grote zuigbehoefte toch gegeven.
Nu wil ze hem vooral bij krampjes of bij ander ongemak. Merk wel dat ik de speen altijd bij haar neer leg en snel aanbied terwijl ze het niet nodig heeft. Dan pakt ze m ook niet.
Net in de draagzak dan wil ze hem wel graag. Zonder gaat ze huilen en dat wandelt ook niet relaxed. Ook in de jogger begint ze met. Halverwege Spuugt ze m uit.

Slapen gaat zeven van de tien keer zonder speen. Soms wordt ze wakker dan drie keer zuigen op dat ding en slaapt ze weer. Dan trek ik m er weer uit.

Ik was van plan cold turky af te kikken...maar ze is daar nog wel erg klein voor bedacht ik me later. Haha! Ontaarde moeder was ik bijna ;-)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 10 Mrt 2017 11:15

Re: Gebruik van speentjes

Bij hele kleintjes vind ik een speen absoluut niet gek, maar zodra ze wat ouder worden en overdag met een speen lopen, vind ik het een beetje een gek gezicht ja. Toen mijn achternichtje twee was liep ze nog met een speen overdag..

Mijn nichtje is nu ruim 6 maanden en heeft af en toe overdag nog een speentje in, dat vind ik dan weer geen gek gezicht. Scheelt dat ze de speentjes van Avent heeft en dan de doorzichtige zonder opdruk, dan valt het ook niet zo op.

Zelf heb ik heel lang geduimt, ik denk zeker wel tot mijn 14de, maar deed dat altijd alleen in bed. Van jongs af aan mocht ik van mijn ouders alleen maar in bed duimen, ik had er ook altijd een knuffeltje bij en die moest ook in bed blijven dus dat was prima voor mij.

Voor ons zoontje liggen er ook wat speentjes klaar, 3 verschillende uit blije dozen/zwangerschapsboxen en eentje die ik gekocht heb, van natuurlijk materiaal. Zo kunnen we kijken waar hij behoefte aan heeft en prettig vind!
10.04.17
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 10 Mrt 2017 11:18

Re: Gebruik van speentjes

Wij hebben dochter vanaf dag twee een speen gegeven. Ik ben daar heel makkelijk in hoor en geloof niet in tepel-speen verwarring. Dochter dronk meteen goed aan de borst en had ondanks dat veel zuigbehoefte, dus kreeg ze een speen. Ik heb liever een rustig, tevreden kindje met speen dan een onrustig kindje. Onze zoon kreeg ook al snel een speen en later alleen nog in bed. Van de een op de andere dag zijn we er mee gestopt en hij heeft er nooit meer om gevraagd. Kinderen die overdag met een speen lopen vind ik echt geen gezicht en naar mijn idee is het ook niet nodig.

Dochter heeft nu al regelmatig haar duim in de mond dus dan geef ik liever een speen ivm afleren.
Laatst gewijzigd door Framboos op 10 Mrt 2017 11:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 10 Mrt 2017 11:22

Re: Gebruik van speentjes

Mijn oudste heeft een speen gehad tot ze 2,5 was. Wel alleen in bed, auto of wandelwagen als ze ging slapen. Ze heeft er nooit mee rondgelopen dus. Op het laatst had ze hem alleen nog in bed en vonden wij het tijd om het af te leren. Dat ging eigenlijk gelijk goed.

De jongste heeft een speeninbed en soms in de auto als hij moet slapen. Hij slaapt eigenlijk nooit tijde s het wandelen, dus dan krijgt hij ook geen speen. Hij is er minder verslaafd aan dan zijn grote zus was, dus ik verwacht geen problemen met afleren straks. Ik vind het nu nog wel lekker makkelijk.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 10 Mrt 2017 11:23

Re: Gebruik van speentjes

Ik had voor beide kinderen geen spenen gekocht, had alleen de gekregen speentjes in huis. De oudste heeft die heel even gebruikt, de difrax vond hij het fijnst. Vanaf een maand of 5 is hij gaan duimen. Rond zijn 3e verjaardag is hij er uit zichzelf mee gestopt. Het viel me ineens op dat hij niet meer duimde op de momenten dat hij dat voorheen wel deed. Heel af en toe zie ik dat hij wel op een puntje van z'n knuffel sabbelt, maar dat is zeldzaam.
De jongste accepteerde geen speen en heeft ook nooit geduimd. Hij had er geen behoefte aan.

Ik ben er wel blij mee dat ze beide geen speen wilden. Vind het bij oudere kindjes ook stom staan. Mijn nichtje heeft nog best lang met haar speen rond gelopen. Inmiddels is ze 5 en al een hele tijd van de speen af, maar ze praat heel onduidelijk en ik zie aan haar gebit dat ze fanatiek gespeend heeft.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Geel

Bericht 10 Mrt 2017 11:25

Re: Gebruik van speentjes

Ik weet wel dat ik hier eigenlijk niks van vond, tot ik de mening van anderen hoorde en toen heel hard wilde proberen om de speen niet (te veel) te geven. Toen ze echt een kleine baby was, volgde ik daarin dus niet m'n eigen gevoel. Bang dat ze speenverslaafd zou worden. Maar ja, ze had flinke zuigbehoefte en mijn moeder zei op een gegeven moment: "Geel, ze is nog zo klein, je kunt haar daar nu nog niet mee verwennen. En je eigen gebit en spraak zijn prima in orde, terwijl jij ook met een speen sliep." Dus toen heb ik 't losgelaten en nu doe ik het gewoon wanneer ik het nodig acht. In principe krijgt ze 'm alleen in bed, maar als ze bijv. prikjes heeft gehad of ziek is en ze heeft er behoefte aan, dan krijgt ze 'm ook. Gelukkig is ze niet zo vaak ziek.

Irritant dat die ongevraagde meningen nu al beginnen, Marin. Laat je er niet door op je kop zitten hoor. Of wel, maar niet te lang. Gewoon doen wat je zelf vindt. :wink: Het is trouwens in het begin zeker niet slecht, maar op een gegeven moment kan veelvuldig gebruik geloof ik de stand van de kaak veranderen en kan het kind daardoor gaan slissen bijvoorbeeld.
<<

Anoniem186

Bericht 10 Mrt 2017 11:29

Re: Gebruik van speentjes

Speentjes zijn niet goed nee. En daarnaast vind ik het ook geen gezicht.
Ik wilde absoluut geen speentje geven, maar mijn dochter had een bizarre zuigbehoefte. 4 maanden lang geprobeerd om dat aan de borst te stillen. Wat een drama, ik had al een overproductie en dat werd toen nog erger. Met 4 maanden een speen gegeven. Het was een ramp om af te leren...

Zoon wilde geen speen. Die pakte gelijk z'n duim. Ook een ramp om af te leren. Misschien nog wel erger dan een speen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 10 Mrt 2017 11:42

Re: Gebruik van speentjes

Ik denk dat je vanzelf wel merkt of die zuigbehoefte er is/gerust stelt. Bij voorbaat speentjes aanwennen zou ik niet doen denk ik, aan het begin kan je een baby ook troosten met je eigen vinger. En mocht je dan merken dat ze bij in bed leggen die mist of wakker wordt en niet meer doorslaapt zonder dan kun je op gegeven moment die zuigbehoefte echt anders stillen. En dan heb ik liever een speen dan een duim want daar heb jij nog iets meer controle over qua wanneer wel en niet. Als ze die speen echt niet willen, dan niet, maar echt veel liever speen dan duim. Duimende peuters of peuters met spenen overdag die lekker gaan mompelen vind ik beide hetzelfde beeld eigenlijk. Ook wel tikje aso, maar meer door qua wat Susan zegt. Het getuigt niet van adequate parenting. Ik denk ook niet dat spenen "niet goed zijn" als je het vergelijkt met duimen eigenlijk. Spenen is slechter dan niks en duimen is slechter dan niks, maar speen of duim maakt denk ik niet zoveel uit en dan kun je speen makkelijker inperken.

Hier ook als kind speentjes, maar vnl als baby en later nog in bed, daarna afgeleerd en nooit geduimd en ook geen beugel.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 10 Mrt 2017 11:50

Re: Gebruik van speentjes

Ik wilde liever geen speentjes maar zoon had een hele grote zuigbehoefte. Als kleine baby had hij dat ding bijna de hele dag, later vooral alleen in bed en in de auto. Met twee hebben we de speen weggedaan maar de zuigbehoefte is overgegaan in een kauwbehoefte en hij zuigt/kauwt nu nog overal op. Hij heeft nu kauwkettingen en armbanden en dat ziet er ook niet uit dus ook alleen thuis. Gevolg is dat hij zijn kleding kapot bijt/sabbelt. Ik vind er dus niet zoveel van als ik oudere kinderen met speen zie, die ouders zullen daar wel zo hun reden voor hebben.
2010 2012
<<

Anoniem316

Bericht 10 Mrt 2017 12:01

Re: Gebruik van speentjes

Toen L net was geboren ging gelijk de duim er in. Nu zijn haar handjes overdag vaak zo wild dat ze die niet in haar mond kan houden. Om in slaap te vallen sabbelt ze nu altijd op haar handen en soms als het haar lukt, haar duimpje. Speentjes vindt ze ook wel lekker maar als L. echt in paniek is, helpt alleen onze pink. Gebeurd gelukkig niet vaak :wink:.

Ik heb tot mijn 11e geduimd en ja, mijn gebit is echt lelijk (vind ik zelf). Dus liever een speen dan een duim, dan heb je het zelf nog enigszins in de hand.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Mrt 2017 12:18

Re: Gebruik van speentjes

Dee en Whatever, wat jullie zeggen is ook beetje mijn idee er bij. Mocht zoon zuigbehoefte hebben, dan geef ik liever speentje dan duimen omdat dat in mijn ogen makkelijker af te leren is of iig makkelijker weg te nemen.

Maar inderdaad, we zullen zien. Wel interessant om ieders visie er op te lezen.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Mrt 2017 12:21

Re: Gebruik van speentjes

Marin schreef:Gisteren zag m'n schoonmoeder de inhoud van de commode met daarin een bakje met speentjes. Zei ze helemaal verbaasd: "Echt, gaan júllie speentjes geven? Dat had ik nou nooit verwacht!"

Eeeeh.. Ja?

Ben ik hierin naief dat ik een bepaald type zou zijn om wel/niet een speentje te geven aan mijn kind?

Ik weet zelf wel dat ik speentjes niet persé leuk vind staan, zeker bij oudere kindjes niet, maar is dat alles? (ik had het aan haar moeten vragen wat ze bedoelde, I know). Is het een puur esthetisch argument of zit er nog meer achter? Wat ik wel weet is dat ik liever heb dat mijn kind een speentje gebruikt dan gaat duimen. Dat lijkt me een stuk lastiger afleren nog jaren later en is bij mijn weten slechter voor de stand van de tanden / beugel later. Of dat echt zo is weet ik niet hoor, dat is niet wetenschappelijk onderbouwd door mezelf maar dat gevoel heb ik er bij en dit is denk ik één van de dingen die ik dan maar op gevoel ga doen.

Maar is dat echt alles qua redenen? Dat het geen gezicht is? Zijn speentjes verder ook slecht? Ik heb wel gelezen dat het beter is om de eerste paar weken ivm borstvoeding geen speentjes te gebruiken maar daarna was ik het eigenlijk wel van plan, met name met slapen. En ik realiseer me ook dat kindje een eigen willetje heeft en misschien tóch liever duimt. Nou ja, dan is dat maar zo.

Hebben jullie hier een mening over?


Ik heb nog niet het hele topic gelezen, maar wilde hier meteen even op reageren en dan kom ik straks weer terug op eventuele andere posts haha.

Ik vind het best bijzonder dat je 'van plan' bent speentjes te gaan geven. Waarom? Een speentje wordt al heel snel een verslaving, iets wat ze nodig hebben om bijvoorbeeld in slaap te vallen, zich te kunnen ontspannen. Waarom zou je dat willen aanbieden als het niet nodig lijkt? Uit gemak? Dat is het wel hoor soms :laughcry: makkelijk, een speentje!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Mrt 2017 12:28

Re: Gebruik van speentjes

Okee het hele topic gelezen en het staat er allemaal misschien al wel een beetje :D Ik blijf wel bij mijn punt dat ik het gek vindt om het van plan te zijn, maar dat bedoel je vast wat genuanceerder :)

Wij hebben de eerste paar dagen ook onze vingers gebruikt. Gek werd ik van die halve yoga-houding waarin ik moest zitten/liggen/slapen om die vinger altijd goed te houden. Ik wilde ook niet meteen een speentje. Maar toen toch maar gegeven. En nu snapt 'ie niet eens meer wat 'ie in z'n bed moet gaan doen als ie m niet heeft haha. Pas als ie 'm krijgt onspant ie en gaat hij slapen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 10 Mrt 2017 12:32

Re: Gebruik van speentjes

Nou ik snap wel dat je ze klaar zou willen hebben liggen. Mocht de nood hoog zijn midden in de nacht en je hebt een ontroostbare baby en een speentje blijkt te helpen.. ideaal dan dat je er zo eentje uit de la kan pakken. Je bent er zelf bij om het vanaf het begin af aan enigzins te reguleren. Dus ik zou ook wel minstens een speen klaar hebben liggen, maar inderdaad pas geven als ik het nodig vind.

Wij hebben de fout gemaakt er de eerste paar jaar niet te moeilijk over te doen. Het resulteerde in een ernstig speen-verslaafd kind. Het moment van stoppen was echt vreselijk. Ik heb een kind nog nooit zo meegemaakt. Toen pas zag ik hoe verslavend het kàn zijn. Maar ik zou een tweede kind er zo weer eentje geven als er zuigbehoefte is. Ik zou het alleen wat meer zelf in de hand houden en vanaf het begin de 'speen-blijft-in-bed-behalve-bij-goed-ziek-zijn-regel' hanteren. En vroeg genoeg afbouwen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Mrt 2017 12:43

Re: Gebruik van speentjes

Ja wij hadden er ook wel eentje, gekregen in zo'n blije doos. Maar dat is niet hoe Marin zich erop heeft voorbereid. Dat is veel meer des Marins :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 10 Mrt 2017 12:43

Re: Gebruik van speentjes

Ze lag net na de voeding bij mij. Moest ineens huilen, waarom weet ik niet, drie keer zuigen op de speen en het was klaar. Daarna in bed gelegd. Ik doe hetzelfde ritueeltje elke keer, waaronder speen aanbieden (misschien moet ik daar mee stoppen...ik kan altijd later heen en weer lopen als toch iets nodig heeft) en ze keek er heel vies bij en duwde hem eruit. Dat gebeurt vaker en dan slaapt ze zonder speen in.

Ik ben idd bang dat dat ding een verslaving wordt! Maar wij gaan wel de regel speen in bed/ziek hanteren. Nog liver hoop ik dat ze hem voor zes maanden niet meer wil.

Maar hoe doe ik dit dan: woensdag op donderdag nacht werd ze een uur na de voeding wakker. Onrustig, wiebelen, net niet huilen. Met speen werd ze rustig en sliep ze weer in. Vijf seconden later vliegt dat ding er weer uit, ik m er weer in doen. Enfin...drie uur later heb ik al die tijd met mijn hand die speen op zijn plek gehouden. Had ik dan toch nog wat aan moeten bieden qua voeding of was dit dan zuigbehoefte? En raakt ze op die manier dan niet verslaafd omdat ik m dus in haar mond hou?

Sorry dat ik je topic even gebruik Marin!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 10 Mrt 2017 12:55

Re: Gebruik van speentjes

Ik wilde eerst ook geen speen. Ik had ze wel liggen maar wilde niet. Uiteindelijk heb ik hem toch een speen gegeven puur voor z'n zuigbehoefte. En toen hij goed een half jaar was wilde hij het ineens niet meer. nu dus al een jaar geen speen meer en ook geen vingers.
2015 💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 10 Mrt 2017 12:56

Re: Gebruik van speentjes

Jip schreef:Ze lag net na de voeding bij mij. Moest ineens huilen, waarom weet ik niet, drie keer zuigen op de speen en het was klaar. Daarna in bed gelegd. Ik doe hetzelfde ritueeltje elke keer, waaronder speen aanbieden (misschien moet ik daar mee stoppen...ik kan altijd later heen en weer lopen als toch iets nodig heeft) en ze keek er heel vies bij en duwde hem eruit. Dat gebeurt vaker en dan slaapt ze zonder speen in.

Ik ben idd bang dat dat ding een verslaving wordt! Maar wij gaan wel de regel speen in bed/ziek hanteren. Nog liver hoop ik dat ze hem voor zes maanden niet meer wil.

Maar hoe doe ik dit dan: woensdag op donderdag nacht werd ze een uur na de voeding wakker. Onrustig, wiebelen, net niet huilen. Met speen werd ze rustig en sliep ze weer in. Vijf seconden later vliegt dat ding er weer uit, ik m er weer in doen. Enfin...drie uur later heb ik al die tijd met mijn hand die speen op zijn plek gehouden. Had ik dan toch nog wat aan moeten bieden qua voeding of was dit dan zuigbehoefte? En raakt ze op die manier dan niet verslaafd omdat ik m dus in haar mond hou?

Sorry dat ik je topic even gebruik Marin!


Krijgt ze nog borstvoeding? Ik gaf J in zulke gevallen namelijk gewoon nog wat extra drinken dan sliep hij het snelste weer.
2015 💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 10 Mrt 2017 12:59

Re: Gebruik van speentjes

Minx schreef:
Jip schreef:Ze lag net na de voeding bij mij. Moest ineens huilen, waarom weet ik niet, drie keer zuigen op de speen en het was klaar. Daarna in bed gelegd. Ik doe hetzelfde ritueeltje elke keer, waaronder speen aanbieden (misschien moet ik daar mee stoppen...ik kan altijd later heen en weer lopen als toch iets nodig heeft) en ze keek er heel vies bij en duwde hem eruit. Dat gebeurt vaker en dan slaapt ze zonder speen in.

Ik ben idd bang dat dat ding een verslaving wordt! Maar wij gaan wel de regel speen in bed/ziek hanteren. Nog liver hoop ik dat ze hem voor zes maanden niet meer wil.

Maar hoe doe ik dit dan: woensdag op donderdag nacht werd ze een uur na de voeding wakker. Onrustig, wiebelen, net niet huilen. Met speen werd ze rustig en sliep ze weer in. Vijf seconden later vliegt dat ding er weer uit, ik m er weer in doen. Enfin...drie uur later heb ik al die tijd met mijn hand die speen op zijn plek gehouden. Had ik dan toch nog wat aan moeten bieden qua voeding of was dit dan zuigbehoefte? En raakt ze op die manier dan niet verslaafd omdat ik m dus in haar mond hou?

Sorry dat ik je topic even gebruik Marin!


Krijgt ze nog borstvoeding? Ik gaf J in zulke gevallen namelijk gewoon nog wat extra drinken dan sliep hij het snelste weer.


Ze krijgt borstvoeding uit de fles. Ze had een uur daarvoor 120 gedronken. Dus echt honger was het niet denk ik.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem197

Bericht 10 Mrt 2017 13:05

Re: Gebruik van speentjes

Hier geen speen en geen duimers. Beide kids wilden ze niet :smile: ik vind het ook lelijk dus ben blij. Maar als ze het nodig hadden, hadden ze het gekregen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers